fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jen ať nám to brzdí...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=30844
Stránka 2 z 4

Autor:  anthAn [ 05 lis 2010 01:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

A to usoudil proto, že mu na to jeho plastový sání a kulatym filtrem nad karbcem ten filtr nejde dát :-D

Autor:  Byzon [ 05 lis 2010 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Potrefené husy se ozvaly.
Jen by mě zajímalo, jestli některá z nich dokáže zdůvodnit proč motor s tímto zázrakem líp jede. A jestli někdo má, nebo jen někde viděl, objektivně změřené rozdíly výkonu.
Opravdu nejsou potřeba moc hluboké znalosti fyzky, aby člověk pochopil, že to žádný efekt (kromě toho pocitového) přinést nemůže.

Autor:  fonz [ 05 lis 2010 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  zde. [ 05 lis 2010 10:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Zatím jsi nepřednesl moc konkrétních informací, to bych uměl taky. Umlať nás grafy:) S tím, že překážka v sání (řekněme vrtulka) může snížit spotřebu souhlasíš?

Autor:  angličák [ 05 lis 2010 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Vazeni panove, ze otevreny filtr, coby jediny tuning na motoru je k hovnu, to je snad jasne, marginalni zvyseni vykonu v oblasti zboznych prani bych nebral v potaz, nekde snad vystracham test spojeny s merenim na brzde a nic moc teda, u nekterych "renomovanych! firem to byl i krok zpet...

Je to neco obdobneho, jako vylagrovany koncovy tlumic, ktery diky kravalu dodava zavodnikovi pocit, ze jeho jednašvestka ted jede fakt skoro stejne jako WRC pred rozpadem..

Autor:  spooon [ 05 lis 2010 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

já, i přesto že tohle absolutně odsuzuju a když si kámoš dal místo katíku dynamizér tak sem se mu 10 minut v kuse smál, si myslím, že ODSTÍNĚNY otevřený filtr by v jistých případech mohlo něco málo přidat. I když je pravda, že motor je stavěný na určitý typ sání a jakmile se tam dá otevřený filtr, zkurví to geometrii proudění vzduchu a může to víc uškodit než přidat...ale přece jenom občas to třeba dva a půl křečku přidá :-D

Jak je obecně známo - nejlepší tuning je koupě silnějšího auta.

Autor:  mikirc [ 05 lis 2010 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

"dva a půl křečku přidá" :D
zadam o svoleni tento vyraz pouzivat :D to je cool

Autor:  sevaman [ 05 lis 2010 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

význam má dát vložku filtru do origo airboxu od nějakého renomovaného výrobce...vzduch proudí pořád stejně akorát propustnost filtru je větší - světe div se motoru to pomůže
nejideálnější sání je systém CAI určitě pan byzon ví co to je, když se tu o tom tak vyjadřuje jenomže na to běžní čeští tuneři nemají love
no a nabastlení otevřeného filtru má smysl v případě, že je to kvalitní značka, filtr je odstíněn od motoru, svodů a vůbec tepla a je k němu nějakým způsobem zajištěn přísun vzduchu, jinak se dá mluvit maximálně o zvukovém efektu....
a poslední věc četl jsem hodnoty měření teploty u otevřeného odstíněného filtru a u vložky v origo airboxu a rozdíly jsou minimální...tudíž každý musí usoudit jestli se s tím srát kvůli zvuku a nebo připlatit pár peněz a zakoupit vložku přímo na svůj typ vozu...
Byzon btw. myslíš, že třeba závodní káry jezdí s papírovým filtrem? :D
nejdřív si o tom něco najdi než začneš psat kraviny ;-)

Autor:  angličák [ 05 lis 2010 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Na netu/foru je kazdy prorokem, nebo aspon leteckym inzenyrem...a kdyz rikam kazdy, tak kazdy, az na male vyjimky, co fakt vi o cem je rec. Zbytek operuje s nactenymi informacemi, ktery casto napsal nekdo, kdo si to taky nekde precetl, ale realne vi vsichni prd. Nedejboze kdyz se k tomu prida syndrom "tiche posty" a nakonec z toho vznikne totalni blabol...

Autor:  mikirc [ 05 lis 2010 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

A kdo nema penize na drahe tuning filtry muze pouzit kus molitanu :D.
Prosim, neberte to vazne..

Autor:  sevaman [ 05 lis 2010 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

mám si to brát osobně? :D

Autor:  spooon [ 06 lis 2010 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

mikirc píše:
"dva a půl křečku přidá" :D
klidně používej, copyright na to nemám :-D


Jinak ano, operuju s načtenejma informacema, ale myslím, že z důvěryhodných zdrojů. nebo se alespoň snažím vyhledávat takový zdroje...protože kde jinde chcete brát informace? A navíc proč si myslíte, že někde načtený informace nemůžou bejt pravdivý?

Autor:  KKKuba [ 06 lis 2010 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

sportovní filtr dle mého názoru nepředstavuje žádnou změnu, spíš jde o ten zvuk..
Proto jsem ho dal do fiesty, ne kvůli planý naději že to něco přidá, ale kvůli tomu doslova řevu co to teď vydává...
Ve fabrice nejsou žádní blbci, airboxy jsou sakra dobře vymyšlený a spočítaný takže když už sport filtr něco přidá tak je to fakt jen díky tomu že je odstíněnej a má přívod studenýho vzduchu, když to takhle není tak je to většinou i trošku horší než serie..
Nemám to ničím podložený, jen vlastníma zkušenostma, každopádně za svým názorem si stojím a všichni wannabe tuningaři si můžou říkat co chtějí..

Autor:  zde. [ 06 lis 2010 18:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

To je furt dokola..

Autor:  kenny [ 06 lis 2010 18:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

a stejně se to nevyřeší, protože tu vždy byly jsou a budou dvě skupiny. A mysli že todle už nejmíň jednou proběhlo i v sekci tuning.

Já mam na denní ježdění origo airbox s filtrem a na blbnutí odstíněnej sportovní a zajištěnej pořádnej přísun vzduchu abych nesál z motorovýho prostoru.

Autor:  Byzon [ 06 lis 2010 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Konstruktéři a manažeři automobilek jsou naprostí tupci a ignoranti, protože dávají na trh svoje nedokonalé výrobky. A jejich chyby pak musí pracně napravovat (neřeknu tuzeři) amatérští úpravci, kteří je nejmíň o dvě třídy převyšují.
Vývoj a konstrukce auta znamená vypořádat se s tisíci kompromisů a naprosto protichůdných požadavků. S jeho výsledkem bývá spokojeno tak asi 98 až 99% uživatelů. Zbytek bude hledat mouchy a chtít něco víc. Pustí se do různých úprav, nakupují doplňky, dávají vydělat firmám, které žijí z jejich touhy mít něco víc, než má Lojza od vedle. Výsledky a úroveň jejich snažení nemíním komentovat, jsou mezi nimi takoví, kteří opravdu znají a vědí co dělají, i takoví kteří o věci nemají nejmenší páru, jen potřebují být lepší, nebo alespoň stejní jak Lojza. Někteří si zasloží obdiv, jiní pohrdlivý úsměv nebo soucit.
Padla tu i zmínka o závodních motorech. Mezi motorem pro sériové auto a motorem pro závody, je podobný rozdíl, jako mezi koloběžkou a autobusem. Obojí jezdí ale požadavky na ně kladené jsou úplně jiné. U motoru pro závody nevadí výkon, jen v určitém omezeném rozsahu otáček, nehledí se na životnost, hluk a emise, šetří se každým dekem hmotnosti. Proto u nich klasický airbox chybí.

Vyprošuju si urážlivé poznámky na Escorta 1,3. Už je v pánu, ale moje požadavky na auto... dopravit spolehlivě a relativně pohodlně z místa A na místo B spolehlivě plnil.

Autor:  sevaman [ 06 lis 2010 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

po světě (ne jen cz) běhá teda tisíce idiotů, kteří mají upravené auta, jejich výkony mají podložené grafy, brzdy, podvozky odzkoušené na okruhu atd. a vlastně autům uškodili a jsou z toho ještě horší auta než před tím, že?
Je to o tom, že konsruktéři měli a mají snahu, aby jejich výrobky fungovali za nejrůznějších podmínek, pokud možno co nejdelší dobu a nestálo to moc prachů... :D Jenže některé motory mají potenciál na vyšší výkon než je sériový, přiškrcený...dopomoct se pár koníkům dá snadno a za relativně malý peníz s minimálním snížením spolehlivosti motoru...a nebo postavit auto, v kterém utopíš mrtě prachů, dostaneš z auta maximum a životnost je malá.
Ano, mám to vyčtené a odposlouchané od různých lidí, kteří svoje auta protáhli přes brzdu před a po úpravách, i já mám na autě malé úpravy a ty tuningové firmy kupodivu vyrábějí výrobky, které zvýší výkon, zlepší průběh kroutícího momentu, zlepší chování auta, zkrátí brzdnou dráhu
ale nikomu do toho nekecám, je to každého věc co si s autem dělá nebo nedělá, ale nějaké kecy o filtrech a fyzice nebo o čem, a že to nemůže fungovat, mě štvou, když o tom dotyčný člověk evidentně nic neví a o performance úpravy se taky nezajímá...
vyměnil sis někdy zajebaný vzducháč za nový? Cítils rozdíl v tom jak motor ožil? :idea:

Autor:  angličák [ 06 lis 2010 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

....ja osobne jsem tim chtel rict jen to, ze na tech vasich "zanovnich" motorech je pozde na nejake sneni o vyssim vykonu jen diky filtru, tak ja to zde bylo postaveno na zacatku, zabihat do teorie zavodnich motoru, kde nektere treba nemaji filtr vubec, je fakt uz jen vrtani se v mimobeznych tematech...

Autor:  zde. [ 06 lis 2010 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

sevaman píše:
vyměnil sis někdy zajebaný vzducháč za nový? Cítils rozdíl v tom jak motor ožil? :idea:

Tyjo řeknu Ti vyměnil a pořád je to stejně líná mrdka :-D , asi dám konus a diru do kapoty..

Autor:  Byzon [ 06 lis 2010 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jen ať nám to brzdí...

Dnešní motory mají opravdu rezervu výkonu. Jsou zcela záměrně přiškrcené, protože se musí nějak vypořádat s emisními limity. Ovšem silně se plete ten, kdo si myslí, že je "odškrtí" nějakými mechanickými úpravami. Bez patřičných úprav řídící jednotky toho moc nedosáhne. To platilo za éry karburátorů. Sice se dá celkem jednoduše "ojebat" některé z čidel, ale přepsat řídící jednotku hned tak někdo nedokáže.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/