fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

"TURBO"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=4274
Stránka 4 z 6

Autor:  Krtek-NA [ 26 pro 2007 23:40 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Co se me tyce, instaloval jsem si misto puvodniho turba turbo s promenlivou geometrii lopatek take sam (kamos mi akorat nechal vyriznout priruby a navaril mi je na trubky) a co se ostatnich veci tyce, nejsou tak zavazne, ale taky potesi - proste jak se o me rika, nemam z toho auto,a le letadlo (ne vykonem, ale mnozstvim elektroniky okolo)

Jinak k tematu, ono kdyz to umistit do auta s RJ, tak podle me bude potreba nastavit i jinak ridici jednotku, aby byl optimalni pomer paliva a vzduchu a to asi na escortu sam doma nezvladnes predelat mapy (pokud to u benzinaka vubec jde - ja jsem ropak)

Vůbec ne, roztáčí se to proudem vzduchu tak tak jak by ti to mohlo udělat větší objem toho vzduchu co to nasaje????? Kdyby jo tak se to po čase rozmotá na takový točky, že proudovej motor proti tomu bude diesel na volnoběh :wink: Bože takový hovadiny, když chci aby to jelo tak si na to musím koupit auto. :!:

Autor:  Medved09 [ 04 led 2008 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Vůbec ne, roztáčí se to proudem vzduchu tak tak jak by ti to mohlo udělat větší objem toho vzduchu co to nasaje????? Kdyby jo tak se to po čase rozmotá na takový točky, že proudovej motor proti tomu bude diesel na volnoběh :wink: Bože takový hovadiny, když chci aby to jelo tak si na to musím koupit auto. :!:


Nejsem v motorech kovanej a mozna sem te i nepochopil, ale ja vzdycky myslel, ze jednu stranu turba roztaceji spaliny co jdou z motoru a ta druha strana jako vetrak vytvari pretlak v sani a tim se do motoru dostane vic vzduchu... A aby to nejelo na chudou smes, tak tam musis nalejt vic benzinu, coz je ale daleko za rozsahem korekci co zvladne ne-turbo jednotka a proto se musi cipnout..

Autor:  Krtek-NA [ 05 led 2008 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

Medved09: jo takhle nějak funguje turbodmychadlo a to o čem se tady bavíme ze připojuje jen na sání, já osobně bych se styděl tu kapotu otvírat, mít tam tuhle píčovinu :twisted:
Ten fukar je určenej pro ty co si myslej, že 50k ve škodovce jim nestačí, tak utratěj nehorázný prachy za tohle a na tuningách si pak říkaj kolik jim to přidalo koní,kolik s tím udělali escortů........ :!:

Autor:  Medved09 [ 11 led 2008 08:33 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Medved09: jo takhle nějak funguje turbodmychadlo a to o čem se tady bavíme ze připojuje jen na sání, já osobně bych se styděl tu kapotu otvírat, mít tam tuhle píčovinu :twisted:

Já si říkal, že sem mimo mísu :roll: Za tohle bych se styděl taky..

Autor:  Bíta [ 07 črc 2008 11:26 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
Homik píše:
Motor si údajně vezme 5000 litru za minutu, pochopitelně záleží na obsahu. Myslíš že tento větřák dá tolik vzduchu? A to tam musí hnat pod tlakem. Na eresku jsem sundal troubelku od airboxu a k sání dal ruku. Jemně jsem brnkl o plyn a řeknu vám byla to pěkná bolest jak mě to nasálo.
Dle mě je toto reklamní trik určený tak pro Š110.


Proto jsem se taky našeho odbordelníka ptal na směšovací poměr, jestli mu to něco vůbec říká... těch 5000 litrů zaláží hodně na otáčkách a objemu motoru o turbu se nebavím - když by to bylo turbo, tak by tam těžko dával ještě nějakej větřáček.. v podstatě když bychom počítali tak by to bylo směšovací poměr * celkový objem motoru * počet otáček za minutu (v našem ideálním případě konstantní aby se to dobře počítalo) = průtok vzduchu za minutu. Směšovací poměr je pro mě velká neznámá protože jsem pitomec co jen blbě kecá a čekám až mi o něm naši větřáčkoví odbordelníci něco hezkého poví :-D :-D
Já se dočetl v knížkách to odborných že spotřeba vzduchu je 10000litrů na litr benzínu

Autor:  LeMans [ 17 črc 2008 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Bíto, tady se mluví o průtoku vzduchu, ten výpočet jsme pak ještě upravili o fakt, že při jedné otáčce saje ve 4 válci jen jeden válec čili u např. 1,6 litrového motoru je to 0,4 litru. krát např 3000 otáček a jsme na 1200 litrech za minutu. a jde o to,že tohle žádný PC větřáček nepřekoná - tudíž nepřidá ale naopak zavazí. Ale placebo efekt většinou přidá dvojnásobek koní oproti tomu co daná "úprava" ve skutečnosti sebere :D

Autor:  maros000 [ 21 črc 2008 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

Ale existuju aj lepsie "PC vetracky" napr http://www.scythe-usa.com/product/acc/0 ... etail.html co ma prietok vzduchu 130 CFM a po prepocte z kubickych stop na litre zdroj prepoctu http://en.wikipedia.org/wiki/Cubic_feet_per_minute

133CFM x 0.471 = 62.643 litrov vzduchu za sekundu
62.643 x 60 = 3758.58 Litrov za minutu

Podla mna toto na takej skode stofke mohlo zvysit vykon celkom slusne daju sa tam tak dve vetracky len ta zivotnost je udavana 30 000 hodin co je dost malo....

Autor:  LeMans [ 21 črc 2008 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

maros000 píše:
Ale existuju aj lepsie "PC vetracky" napr http://www.scythe-usa.com/product/acc/0 ... etail.html co ma prietok vzduchu 130 CFM a po prepocte z kubickych stop na litre zdroj prepoctu http://en.wikipedia.org/wiki/Cubic_feet_per_minute

133CFM x 0.471 = 62.643 litrov vzduchu za sekundu
62.643 x 60 = 3758.58 Litrov za minutu


ty jo - vykašli se na hyper chytré vzorečky a použij selský rozum :-D
ten ti napoví, že při 3000 otáčkách/ minutu to nemůže při své velikosti (nebo spíš maličkosti) protočit 3758 litrů - to by musel protáhnout víc jak litr vzduchu na 1otáčku :-D :smt044 :smt044

Autor:  maros000 [ 22 črc 2008 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Aha takze pred chvilou to bolo ze tvoje prepocti ano 1200 litrov za minutu treba do motora a zrazu uznavas selsky rozum :roll: Podla mna pohode ten vetracik moze zvladnut liter na otacku preco by nemal ?! Aj keby vyrobca trochu klamal tak to mas urcite 3000litrov. Akoze nedrzal si taky vetracik v ruke a vravise ze to je blbost.... mal som len 2000 otackovy a to je tiez hukoj robi to taky hluk ze do PC si ho vzivote nikto neda. Akezo ten co som dal za priklad to je proste najvykonejsii snad aky sa predava pre beznych ludi nechcem si ani predsatavit keby tam dakto strcil prst :cry: Ale zas nevravim ze to neco stym motorom spravy ked to tam pridas podla mna to bude na hranici poznatelnosti tj plus minutu konik ale podla mna to pojde k lepsiemu cize ti to daco prida podla mna.

Autor:  Plazák [ 22 črc 2008 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

Doporučoval bych autorovi posledního příspěvku,aby se napřed pokusil zapracovat na svém psaní a vyjadřování.
Už jsem v životě viděl opravdu hodně,ale ventoš od PC místo kompresoru to je opravdu husté :roll:
Být tebou,nechám si to patentovat :smt119 :smt120 :smt119

Autor:  LeMans [ 22 črc 2008 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

po debatě s výše psavším plazákem jsme došli k názoru, že nejvymakanější bude dát jeden větřáček na sání a druhej obráceně na výfuk. pač to musí jít dobře dovnitř ají ven.

Autor:  Plazák [ 22 črc 2008 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak :smt044

Autor:  balosh [ 22 črc 2008 23:28 ]
Předmět příspěvku: 

heh no vetracek o prumeru 10cm opravdu jeden litr za otáčku protlačit nemuže.... prostě nemuže.... a kdo mi dokaže že jo tak mu dám snad klíčky od svýho auta protože s takhle výkonýma větrákama se mi pohyb vozem jeví jako neefektivní a vyrobim si kapesní vznášedlo.......

jinak když se tady serete s tim, že jeden větrák nestačí co kdyby vás přece napadlo dát dva za sebe? !! hmmmmm?

Autor:  Tormen [ 23 črc 2008 19:40 ]
Předmět příspěvku:  re

Zkusme se zpátky vrátit k reálnosti tématu. Někde na Webu jsem viděl, že se dá koupit Turbo, včetně výfuk. svodů, intercooleru, trubek a tak, přímo na Esco. Byla tam asi i upravená řídící jednotka. Jenže to bylo kolem 20 000,-.

Pokud bych nějakým způsobem dokázal turbo zamontovat, nebo kompresor, poradí si RJ Escorta? MAF, vzduchová váha a vše okolo co řídí poměr vzduchu a benzínu?
Někde sem četl, že v autech, kde je turbo, je jiný poměr vzduchu a benzínu.

Autor:  Bíta [ 24 črc 2008 05:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

Tormen píše:
Zkusme se zpátky vrátit k reálnosti tématu. Někde na Webu jsem viděl, že se dá koupit Turbo, včetně výfuk. svodů, intercooleru, trubek a tak, přímo na Esco. Byla tam asi i upravená řídící jednotka. Jenže to bylo kolem 20 000,-.

Pokud bych nějakým způsobem dokázal turbo zamontovat, nebo kompresor, poradí si RJ Escorta? MAF, vzduchová váha a vše okolo co řídí poměr vzduchu a benzínu?
Někde sem četl, že v autech, kde je turbo, je jiný poměr vzduchu a benzínu.
a hlavně teplota na výfukovejch ventilech je něco kolem 3000 stupňů místo přib.1000 co je v klasickym nepřeplnovanym motoru.

Autor:  LeMans [ 24 črc 2008 07:27 ]
Předmět příspěvku: 

20 000,- vč svodů a všeho? KDE? JÁ HO CHCI!!!! :) no MAF by to asi taky potřebovalo upravit záleží na tom co všechno k tomu je.

Autor:  Tormen [ 25 črc 2008 10:58 ]
Předmět příspěvku:  re

No našel jsem to zde http://www.plracing.net/oscommerce/inde ... 0dec9dfbad
Ale koukam, že to nebylo 20 000,- CZK, ale 2 00Euro.....:-(
Tady ty obrázky jsou neúplný, někde jsem viděl komplet včetně RJ. Trubek, asi i kryt hlavy byl jinej.

Myslel jsem, zda třeba vzduchová váha neřekne RJ, že tam jde hodně vzduchu a úměrně k tomu přidá i benzín. Ale spíš si řekne, že je něco špatně a nepojede to vůbec...

Autor:  LeMans [ 25 črc 2008 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

to je ale na cosáče :)

Autor:  angličák [ 26 črc 2008 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

nechce se mi to tady cele cist..ale turbo kit si vyzaduje i upravu motoru...to se neresi tak ze se to na to jen hodi....vono to potrebuje mit mensi komprese a tak....

Autor:  angličák [ 26 črc 2008 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: re

Tormen píše:
Zkusme se zpátky vrátit k reálnosti tématu. Někde na Webu jsem viděl, že se dá koupit Turbo, včetně výfuk. svodů, intercooleru, trubek a tak, přímo na Esco. Byla tam asi i upravená řídící jednotka. Jenže to bylo kolem 20 000,-.

Pokud bych nějakým způsobem dokázal turbo zamontovat, nebo kompresor, poradí si RJ Escorta? MAF, vzduchová váha a vše okolo co řídí poměr vzduchu a benzínu?
Někde sem četl, že v autech, kde je turbo, je jiný poměr vzduchu a benzínu.


tormen..nic z toho to nepobere....pokud to chsapu dobre..atmosfericky motor pracuje s podtlakem,preplnovany s pretlakem....tj.cidla a RJ by asi trochu nechapaly copak ze se to v tom sani deje

Stránka 4 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/