na základě jedné soukromé správy jsem se rozhod uveřejnit svoji odpověd také pro všechny, který nevědí jaký je rozdíl mezi holandským systémem a ostatnímy europskými systémy. nejsem na to žádny odborník ale jako laik, který má auto s holandanem a moje zkušenosti sním.
tazatel se mně ptal:
Ahoj,
četl jsem Tvůj příspěvek na fóru motory LPG. Píšeš "ti co mají holandský systém". On je jinej než ostatní? Nikdy jsem auto s LPG neměl. Chystám se koupit Mondeo 1,8 připažený z NL s originál namontovaným "Vaile podtlak s el. jednotkou" (to cituju majitele ) Je něco na co si mám dát pozor? Prosím o rady.
Díky X.X.X
moje odpověď:
zdravím, já mám taky podtlak s řídicí jednotkou.
jo určitě je jinej. za prvé náhradní díly asi neseženeš, ale pokud si najdeš dobrého mechanika na lpg, který když mu řekneš že máš holandana,tak se v pohodě podíva pod kapotu(většina nechce ani otevřít kapotu) tak se dají vyměnit membrány a v případě poruchy řídicí jednotky(jak se to stalo mně)(nikdo neumí přečíst chybu z řídicí jednotky,není na to program v čr ani to neumí napojit)jde dát třeba od LOVATO ale to už se musí vyměnit také reduktor(mně to stálo 8000,-). dej si bacha na datum výroby nádrže, podle zákonů ČR nesmí být starší jak 10let(při technickej kontrole na to dávají velkej pozor), pak se musí vyměnit, a to je trošičku problém, nejde sehnat jen tak lehce, v polsku se dá sehnat(3500,- - 4000,-)(podle mých informací co jsem zaslech firma STAKO někde z radomskej oblasti v polsku). anebo ti dopasují nějakou jinou,pak se budeš muset dívat do kufru kolik tam toho plynu máš(proč? vid níže, přestane fungovat ukazatel na palubce(benzín bude ukazovat i nadále)). v každým případě největší problém bude v případě poruchy řídicí jednotky.
holandan se pozná podle:
-stav lpg v nádrži - ukazatel paliva na přístrojovce(podle toho na co právě jedeš LPG ńebo benzín)
-k natankováni lpg potřebuješ redukci(tu většinou na čerpacích stanicich mají, nebo si ji koupit )(cca 400,-)
holandské systémy jsou ale daleko líp vymyšlený než ty naše. velmi rychle přepínají z benzínu na plyn(i při -10°C přepnou na plyn už po 100metrech). mají precízněji spracovaný směšovač(mixér). fungují na princípe podtlaku( jaký podtlak vyvine motor tolik plynu vstřikne), papají o něco málinko víc ale jsou výkonnější( rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín ani nepoznáš). naše systémy pracují na přincípu plynovej pedál - lambda sonda, a teda mají málinko menší spotřebu ale jsou trošičku výkonově "přibrzděné".
P.S.: musím podotkonout, že všechny moje náklady na opravy lpg se už dávno vrátili. všechny opravy na autě včetně výměn olejů, silentbloků, ..., dělám z ušetřených peněz, které by jinak skončili jako náklady na benzín. při pomyšlení na to,že mám eskorta na benzín a musím udělat opravy které jsem už proved na svým eskortu, tak ho radši nechám sešrotovat abyh byl aspoň něco ziskový
_________________ escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)
|