fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zetec -lpg
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=31&t=17358
Stránka 5 z 7

Autor:  Pájik [ 30 čer 2008 06:35 ]
Předmět příspěvku: 

Já přisávani otoči na horu jako by o 90 stupňů

Autor:  Sasa2002 [ 03 črc 2008 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar. Mám 1.6 na plyn. Přestavba stála 29500Kč. přestavoval jsem na 145000 tisících. Momentálně mám něco přes 166000km a nemůžu si absolutně stěžovat. Spotřebu mám kolem 8,5 - 9 litrů. Teď v létě jsem těsně před 10 litry díky stále zapnuté klimatizaci.

Přestavbu určitě doporučuji při najetí 10 a více tisíc kilometrů ročně.

Autor:  gondekp [ 03 črc 2008 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

přesne. taky doporučuji. co kilometr to ušetřená koruna. já jsem koupil eskorta ve kterém už byl namontován systém lpg hned poté co byl v roce 1998 prodán jako nový v holandsku. já ho mám už víc než 3 roky. za tu dobu jsem najel něco přes 60 000km. a počty jsou pak hodně jednoduchý.

Autor:  Martin Hýža [ 08 srp 2008 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec -lpg

TOMY píše:
Zdarec.Mám takové dilema .Chtěl bych nechat přestavit svoje esco na lpg.Mám motor 1.6 16v Zetec. --Ale má už nalítáno něco přes 160000.Nevím jestli bych ten motor provozem na lpg nedodělal. Máte někdo zkušenosti s provozem na lpg s tímto motorem? Dík


Ahoj řeknu ti to asi tak. LPG má sice velkou výhodu co se týče ceny pohoné jednotky, ale nedoporučoval bych. LPG má několik velkých mínus, o kterých toho lidé moc neví. Má mnohem vyšší teplotu hoření, vůbec nemaže = mnohem dřív se ti vychodí vložky motoru a obrousi pístní kroužky= ztratíš kompres a bude se to tahat. Sedla ventilů výšší teplotou ztrácejí svoji tvrdost a začnou se vymačkávat. Dřív odcházejí také svíčky. Ty je potřeba, měnit co 10 tis, i když se zdají být v poho, ptž v poho nejsou. Taky dřív odejde lambda, kvůli vyšším teplotám a aby toho nebylo málo vypálí ještě keramiku KAT. Pokud máš 120 nebo Favorita tak to neřešíš, ptž pokud ti klekne motor, za 4 tis hodíš druhej a lítáš dál. Ale u ESC bych to zvážil.

Autor:  gondekp [ 08 srp 2008 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

možná máš pravdu. ale u mně se to zatím nějak neprojevilo. mám LPG v escu 10 let. Katalyzátor jsem sice vykuchal, ale vzhledem k tomu,že kamarádovi klekl katalizátor v méganu po 8letech při provozu na benzín, tak to neřeším. Co se týče mazáni, měním olej každých 10tisíc km.Ztrátu komprese nepociťuju vůbec,naopak v práci jezdím dacii logan s 65kw. esco má 66kw. ale rozdíl při jízdě bych řekl,že moje esco má takvých 5 až 6kw více. svíčky? když jsem koupil esco před necelými třema lety, tak jsem vyměnil původní motorkrafy a dal tam brisky.po roku jsem brisky zahodil do kontejneru a dal zpátky ty staré původní motorkrafty(a mám je tam do teď). lambdu mám taky pořád původní.

tak teď nevím jestli je moje esco povedenej kus, nebo jsou takové všechny, nebo to dělá to LPG :lol: :lol: :lol: .

Autor:  gondekp [ 08 srp 2008 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

abych nezapomněl na výfukový systém. původní výfuk jsem měnil na podzim roku 2007.
teda jenom střední a zadní část :D , katalyzátor jsem totižto jenom vykuchal :-D :-D :-D

Autor:  FiKo [ 08 srp 2008 23:29 ]
Předmět příspěvku: 

Sry za OT, ale u toho tvojeho popisu jsem se docela zasmál! prý z bazaru 25kč/kus :D

Autor:  gondekp [ 09 srp 2008 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

to FiKo: fakt je to pravda. jestli nevěříš tak je nafotím, tak jak je mám zabudované ve dveřích :shock:

Autor:  Tom114 [ 10 srp 2008 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

To Martin Hýža: takže to prostě znamená že po republice jezdí tisíce aut které mají zlikvidovaný motor. :lol: vyšší teplota hoření nemá vliv když máš v pořádku termostat a čidla aby to chladilo jak má.

Autor:  vlastamb [ 16 srp 2008 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

K tomu bych taky neco pridal. mam mondeo 1.6 (desne slabej motor) s lpg - dovezeno z holandska po ukonceni leasingu-najeto 120000 km-lpg od pocatku. v loni jsem po 6ti letech jezdeni dovrsil na pocitadle kilometru 400000km.motor vydechl -ztratil tlaky ale vzhledem k najezdu kilometru a vzhledem k tomu ze to taha porad celkem solidne nalozenej vozejk+4 dospelaky a ne zrovna hubenoury je to uctyhodny vykon.Motor jsem sehnal jinej-najeto 200000km ale hlava rupla takze to varilo.Sundal jsem hlavu z vydechleho motorku a odvezl ji k cloveku na srovnani,vymenu gufer ventilu a inspekci.Hlava v poradku - o zadnem vytluceni sedel ventilu nemuze byt rec - podotykam ze to je clovek ktery dela hlavy celej zivot a dela je velice dobre. Lambda sondu jsem menil letos - odeslo vyhrivani.predevcirem jsem byl delat emise +stk - katalyzator funkcni.........

Autor:  dalibor100 [ 18 srp 2008 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem odpurce plynu jezdil sem na něho cca 10let vetšinou s bmw ale pokud žere 1,6 zetec 10 realně tak za 28000 tisíc to nema smysl aspon podle mě navratnost šíleně dlouhá -osobně mam taky zkušenosti že spotřeba lpg je o dost větší než benzínu ale sekcvens jsem v autě neměl a i když vaham tak když čtu ty spotřeby tak asi ani mít nebudu

Autor:  dalibor100 [ 18 srp 2008 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zetec -lpg

Martin Hýža píše:
TOMY píše:
Zdarec.Mám takové dilema .Chtěl bych nechat přestavit svoje esco na lpg.Mám motor 1.6 16v Zetec. --Ale má už nalítáno něco přes 160000.Nevím jestli bych ten motor provozem na lpg nedodělal. Máte někdo zkušenosti s provozem na lpg s tímto motorem? Dík


Ahoj řeknu ti to asi tak. LPG má sice velkou výhodu co se týče ceny pohoné jednotky, ale nedoporučoval bych. LPG má několik velkých mínus, o kterých toho lidé moc neví. Má mnohem vyšší teplotu hoření, vůbec nemaže = mnohem dřív se ti vychodí vložky motoru a obrousi pístní kroužky= ztratíš kompres a bude se to tahat. Sedla ventilů výšší teplotou ztrácejí svoji tvrdost a začnou se vymačkávat. Dřív odcházejí také svíčky. Ty je potřeba, měnit co 10 tis, i když se zdají být v poho, ptž v poho nejsou. Taky dřív odejde lambda, kvůli vyšším teplotám a aby toho nebylo málo vypálí ještě keramiku KAT. Pokud máš 120 nebo Favorita tak to neřešíš, ptž pokud ti klekne motor, za 4 tis hodíš druhej a lítáš dál. Ale u ESC bych to zvážil.


jo a do esca dáš za motor 5tisic fakt velkej rozdíl de o navratnost o nic jinýho a už sem mel v rukach tomu že to kurví motor nevěřím sem na plyn nalítal taky dost a auta s 300 400 a více km viděl take žádné problemy podobne tomu co píšeš

Autor:  Milan_H [ 29 srp 2008 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Svíčky a nádrž

Ahoj, delší dobu jsem nebyl na fóru a vidím mnohé změny, hlavně téma LPG vypadá jasnější a přehlednější.
Četl jsem o dotazech ohledně svíček. Tady je můj přispěvek na fóru mondeo ohledně zpětných zášlehů, je to dlouhé, tak jen odkaz:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... ght=#53522[/url]
K tomu jen dodám, že od té doby, víc než rok, ani jeden zášleh...takže už jedině Motorcraft.
Danny měl dotaz ohledně výměny nádrže na holandském systému: Měnil jsem v Gera HK, dali tam stejnou válcovou nádrž, polskou, cena cca 7.000,-, měření paliva funguje jako předtím. K nádrži dají certifikát s výr. číslem. Coubal Praha mi tenkrát říkal, že to dělá cca za 9.000,- ale nezachová měření paliva.
Pak jsem byl na technické, bez problému.
Spotřebu mám trvale 9-10l LPG (podtlak).

Autor:  HunCZ [ 03 zář 2008 12:58 ]
Předmět příspěvku:  lpg

LPG je super. Mám ho, celkem jsem váhal, stojí to jakýsi peníz ale za ty prachy to rozhodně stojí. Od té doby neřeším, zda pojedu někam na výlet a kolik to bude stát, prostě jezdím a dojde. Mám 1,6 ZETEC, spotřeba mi skáče ve městě mezi 9 - 9,5l (po zajetí systému a seřízení jde i níž), mimo město cca 8l. prej se to různí dle vychozenosti motoru apod... běž do toho i tak, nedotuj naftaře...

Autor:  TOMY [ 18 zář 2008 08:51 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar . Mám lpg v escu od léta. Po přestavbě jsem s ním frčel k moři do Chorvatska. Ze začátku byly obavy ohledně tankování,ale byly liché .Už na Slovensku byly ceny pod 13 kaček a sítˇčerpaček je v poho i v Chorvatsku navíc je tam lpg dotované státem takže ceny oproti benálu jsou mínˇnež poloviční. Spotřeba- na dálnici při 130-140 , 10 l. Při 90 km/h takových 8,5l. Což se dá. Mám jen jeden stále přetrvávající problém při podřazení -brždění motorem mi to střílí do výfuku a když vyřadím ze 4 tak mi otáčky spadnou a chcípne to.Dávám si na to bacha-volno ventil je ok na benál to nedělá.V servisu mi ODBORNÍK řekl že mám přizpůsobit svůj styl jízdy tomu lpg.Dobré že? Jinak mám najeto 6tis. km. a spokojenost. Čas ukáže

Autor:  gondekp [ 18 zář 2008 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

TOMY píše:
... Mám jen jeden stále přetrvávající problém při podřazení -brždění motorem mi to střílí do výfuku a když vyřadím ze 4 tak mi otáčky spadnou a chcípne to.Dávám si na to bacha-volno ventil je ok na benál to nedělá.V servisu mi ODBORNÍK řekl že mám přizpůsobit svůj styl jízdy tomu lpg.Dobré že? Jinak mám najeto 6tis. km. a spokojenost. Čas ukáže


ODBORNÍK ??? :-D :-D :-D podívej se jak máš otočený sání vzduchu. když je otočený směrem k chladiči, tak vyzkoušej otočit obráceně směrem ke kabině. já měl holandský systém LPG Eurogas a vše bylo v pořádku. pak mi odešla řídicí jednotka pro plyn a musel jsem to předělat na náš systém. a to mi začalo dělat to samé co tobě. tak jsem otočil sání a už je vše v pořádku. mně teda do výfuku nestřílelo. jenom to chcípání.

Autor:  TOMY [ 19 zář 2008 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Sání už mám otočeno od začátku.Problém spíš bude v hustotě směsi-podle mně. Budu s tím muset něco dělat ,ale né sám.Je to v záruce. Ale dík za radu.

Autor:  Sender [ 21 zář 2008 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Taky se přidám se zkušenostmi s LPG.Měl jsem jden čas na autě sníženou hlavu,ale pro pohon LPG je to chyba (podpálily se mi po roce provozu ventily).Můžu potvrdit dříve zmiňované velmi špatné zkušenosti se svíčkami BRISK (rok provozu a jsou v háji).Pro lepší startování na LPG jsem vždy nastavoval vzdálenost mezi kontakty 0,55 mm (startuje v pohodě na LPG i při -20°C).

Autor:  LeMans [ 22 zář 2008 07:53 ]
Předmět příspěvku: 

Martin Hýža:
Si nemůžu pomoct, ale mi přijde, že to cos tu tak hezky popsal se týká možná tak toho favála, ale ne fordího motoru. U 120 šly ty motory opravdu do háje, ale to se jaksi nedá srovnávat..

Autor:  skaldal [ 21 říj 2008 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tyhle diskuze fakt nemaj moc cenu, prostě je spousta odpůrců, kterým někdo řekl, že to kurví motor, že to může bouchnout a podobný hovadiny a ty o tom prostě nepřesvěčíte. A proč taky? My už to s kámošema říkáme každýmu, kdo se snaží někoho přesvědčit: Nech ho bejt, jen ať se toho bojí, tím líp, aspoň to nebude mít každej a nebudou to zdražovat. Kdo ročně něco najezdí a je chytrej, tak si to lehce spočítá, kolik mu to ušetří peněz.
A pro ty odpůrce: Když plyn teda tak kurví motory, tak proč se to čím dál víc montuje už do nových aut??? :lol:

Stránka 5 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/