fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

holandské systémy LPG
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=31&t=20081
Stránka 1 z 1

Autor:  gondekp [ 04 lis 2008 14:57 ]
Předmět příspěvku:  holandské systémy LPG

na základě jedné soukromé správy jsem se rozhod uveřejnit svoji odpověd také pro všechny, který nevědí jaký je rozdíl mezi holandským systémem a ostatnímy europskými systémy. nejsem na to žádny odborník ale jako laik, který má auto s holandanem a moje zkušenosti sním.

tazatel se mně ptal:

Ahoj,

četl jsem Tvůj příspěvek na fóru motory LPG. Píšeš "ti co mají holandský systém". On je jinej než ostatní? Nikdy jsem auto s LPG neměl. Chystám se koupit Mondeo 1,8 připažený z NL s originál namontovaným "Vaile podtlak s el. jednotkou" (to cituju majitele ) Je něco na co si mám dát pozor? Prosím o rady.

Díky X.X.X


moje odpověď:

zdravím, já mám taky podtlak s řídicí jednotkou.
jo určitě je jinej. za prvé náhradní díly asi neseženeš, ale pokud si najdeš dobrého mechanika na lpg, který když mu řekneš že máš holandana,tak se v pohodě podíva pod kapotu(většina nechce ani otevřít kapotu) tak se dají vyměnit membrány a v případě poruchy řídicí jednotky(jak se to stalo mně)(nikdo neumí přečíst chybu z řídicí jednotky,není na to program v čr ani to neumí napojit)jde dát třeba od LOVATO ale to už se musí vyměnit také reduktor(mně to stálo 8000,-). dej si bacha na datum výroby nádrže, podle zákonů ČR nesmí být starší jak 10let(při technickej kontrole na to dávají velkej pozor), pak se musí vyměnit, a to je trošičku problém, nejde sehnat jen tak lehce, v polsku se dá sehnat(3500,- - 4000,-)(podle mých informací co jsem zaslech firma STAKO někde z radomskej oblasti v polsku). anebo ti dopasují nějakou jinou,pak se budeš muset dívat do kufru kolik tam toho plynu máš(proč? vid níže, přestane fungovat ukazatel na palubce(benzín bude ukazovat i nadále)). v každým případě největší problém bude v případě poruchy řídicí jednotky.

holandan se pozná podle:
-stav lpg v nádrži - ukazatel paliva na přístrojovce(podle toho na co právě jedeš LPG ńebo benzín)
-k natankováni lpg potřebuješ redukci(tu většinou na čerpacích stanicich mají, nebo si ji koupit )(cca 400,-)

holandské systémy jsou ale daleko líp vymyšlený než ty naše. velmi rychle přepínají z benzínu na plyn(i při -10°C přepnou na plyn už po 100metrech). mají precízněji spracovaný směšovač(mixér). fungují na princípe podtlaku( jaký podtlak vyvine motor tolik plynu vstřikne), papají o něco málinko víc ale jsou výkonnější( rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín ani nepoznáš). naše systémy pracují na přincípu plynovej pedál - lambda sonda, a teda mají málinko menší spotřebu ale jsou trošičku výkonově "přibrzděné".


P.S.: musím podotkonout, že všechny moje náklady na opravy lpg se už dávno vrátili. všechny opravy na autě včetně výměn olejů, silentbloků, ..., dělám z ušetřených peněz, které by jinak skončili jako náklady na benzín. při pomyšlení na to,že mám eskorta na benzín a musím udělat opravy které jsem už proved na svým eskortu, tak ho radši nechám sešrotovat abyh byl aspoň něco ziskový

Autor:  skaldal [ 04 lis 2008 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Chybí ti v hlasování položka "Mám/měl jsem a žádný problém" :lol: Já s ním teda aspoň v Omeze problémy neměl. Jinak servis na to dělají v HK-Gera. :wink:
Edit: Myslím to tak, že nemáš žádnou možnou odpověď jako že je s tím někdo spokojen, všechny buď neutrál, nebo zápor. :wink:

Autor:  gondekp [ 04 lis 2008 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

to skaldal: omlouvám se,to mně nenapadlo
příště udělám anketu s možnými odpovědi na celou stránku, aby nebyl někdo ukřivděn. anebo se budu omlouvat :lol: :( :roll:

Autor:  gondekp [ 04 lis 2008 17:11 ]
Předmět příspěvku: 

uvítam také vaše odborno-technické poznatky, které mi unikli :wink:

Autor:  juraj_x [ 06 lis 2008 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

ja mam system koltec-necam a zatial ide bez chyby. mam natocenych 180000km, z toho 45000km som nabehal na tom sam. akurat musim toho roku vymenit po 10letech nadrz a zistujem ze je tezko sehnat. ziadna firma v CR a SR ju nevie dodat, ale na ebay sa da kupit polska STAKO za 230 EUR.
firma ktora by tento system autorizovane montovala myslim v CR a SR nie je. da sa jedine cez internet kupit opravna sada na reduktor a filtre. ostatne diely je problem zohnat.
ale viem o firme v SR, ktora to je ochotna do miery ich znalosti servisovat.

Autor:  skaldal [ 07 lis 2008 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně ten jsem měl v Omeze 2.0 1995, bylo to tam už od nového vozu a valilo to furt. Jinak zkoušel jsi www.gera.cz ?

Autor:  juraj_x [ 07 lis 2008 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

skusal ale povedali ze mi to vedia prestavat akurat tak na italsky system. a to nechcem.

Autor:  gondekp [ 07 lis 2008 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

odkuď ze slovenska si? znám firmu která ti tam tu nádrž objedná a vymění

Autor:  gondekp [ 07 lis 2008 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

juraj_x píše:
... akurat musim toho roku vymenit po 10letech nadrz a zistujem ze je tezko sehnat. ziadna firma v CR a SR ju nevie dodat, ale na ebay sa da kupit polska STAKO za 230 EUR.. .


takže pánové, kdo to neví tak teď to už bude vědet. ti co máte auto na lpg a auto má slovenskou SPZ, výměnu nádrže neřešte. slovenský zákon nevyžaduje měnit nádrž po 10letech. vklidu jedte na STK. jako já :lol: :lol: :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/