fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
holandské systémy LPG http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=31&t=20081 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | gondekp [ 04 lis 2008 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | holandské systémy LPG |
na základě jedné soukromé správy jsem se rozhod uveřejnit svoji odpověd také pro všechny, který nevědí jaký je rozdíl mezi holandským systémem a ostatnímy europskými systémy. nejsem na to žádny odborník ale jako laik, který má auto s holandanem a moje zkušenosti sním. tazatel se mně ptal: Ahoj, četl jsem Tvůj příspěvek na fóru motory LPG. Píšeš "ti co mají holandský systém". On je jinej než ostatní? Nikdy jsem auto s LPG neměl. Chystám se koupit Mondeo 1,8 připažený z NL s originál namontovaným "Vaile podtlak s el. jednotkou" (to cituju majitele ) Je něco na co si mám dát pozor? Prosím o rady. Díky X.X.X moje odpověď: zdravím, já mám taky podtlak s řídicí jednotkou. jo určitě je jinej. za prvé náhradní díly asi neseženeš, ale pokud si najdeš dobrého mechanika na lpg, který když mu řekneš že máš holandana,tak se v pohodě podíva pod kapotu(většina nechce ani otevřít kapotu) tak se dají vyměnit membrány a v případě poruchy řídicí jednotky(jak se to stalo mně)(nikdo neumí přečíst chybu z řídicí jednotky,není na to program v čr ani to neumí napojit)jde dát třeba od LOVATO ale to už se musí vyměnit také reduktor(mně to stálo 8000,-). dej si bacha na datum výroby nádrže, podle zákonů ČR nesmí být starší jak 10let(při technickej kontrole na to dávají velkej pozor), pak se musí vyměnit, a to je trošičku problém, nejde sehnat jen tak lehce, v polsku se dá sehnat(3500,- - 4000,-)(podle mých informací co jsem zaslech firma STAKO někde z radomskej oblasti v polsku). anebo ti dopasují nějakou jinou,pak se budeš muset dívat do kufru kolik tam toho plynu máš(proč? vid níže, přestane fungovat ukazatel na palubce(benzín bude ukazovat i nadále)). v každým případě největší problém bude v případě poruchy řídicí jednotky. holandan se pozná podle: -stav lpg v nádrži - ukazatel paliva na přístrojovce(podle toho na co právě jedeš LPG ńebo benzín) -k natankováni lpg potřebuješ redukci(tu většinou na čerpacích stanicich mají, nebo si ji koupit )(cca 400,-) holandské systémy jsou ale daleko líp vymyšlený než ty naše. velmi rychle přepínají z benzínu na plyn(i při -10°C přepnou na plyn už po 100metrech). mají precízněji spracovaný směšovač(mixér). fungují na princípe podtlaku( jaký podtlak vyvine motor tolik plynu vstřikne), papají o něco málinko víc ale jsou výkonnější( rozdíl mezi jízdou na LPG a benzín ani nepoznáš). naše systémy pracují na přincípu plynovej pedál - lambda sonda, a teda mají málinko menší spotřebu ale jsou trošičku výkonově "přibrzděné". P.S.: musím podotkonout, že všechny moje náklady na opravy lpg se už dávno vrátili. všechny opravy na autě včetně výměn olejů, silentbloků, ..., dělám z ušetřených peněz, které by jinak skončili jako náklady na benzín. při pomyšlení na to,že mám eskorta na benzín a musím udělat opravy které jsem už proved na svým eskortu, tak ho radši nechám sešrotovat abyh byl aspoň něco ziskový |
Autor: | skaldal [ 04 lis 2008 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chybí ti v hlasování položka "Mám/měl jsem a žádný problém" Já s ním teda aspoň v Omeze problémy neměl. Jinak servis na to dělají v HK-Gera. Edit: Myslím to tak, že nemáš žádnou možnou odpověď jako že je s tím někdo spokojen, všechny buď neutrál, nebo zápor. |
Autor: | gondekp [ 04 lis 2008 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
to skaldal: omlouvám se,to mně nenapadlo příště udělám anketu s možnými odpovědi na celou stránku, aby nebyl někdo ukřivděn. anebo se budu omlouvat |
Autor: | gondekp [ 04 lis 2008 17:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
uvítam také vaše odborno-technické poznatky, které mi unikli |
Autor: | juraj_x [ 06 lis 2008 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja mam system koltec-necam a zatial ide bez chyby. mam natocenych 180000km, z toho 45000km som nabehal na tom sam. akurat musim toho roku vymenit po 10letech nadrz a zistujem ze je tezko sehnat. ziadna firma v CR a SR ju nevie dodat, ale na ebay sa da kupit polska STAKO za 230 EUR. firma ktora by tento system autorizovane montovala myslim v CR a SR nie je. da sa jedine cez internet kupit opravna sada na reduktor a filtre. ostatne diely je problem zohnat. ale viem o firme v SR, ktora to je ochotna do miery ich znalosti servisovat. |
Autor: | skaldal [ 07 lis 2008 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně ten jsem měl v Omeze 2.0 1995, bylo to tam už od nového vozu a valilo to furt. Jinak zkoušel jsi www.gera.cz ? |
Autor: | juraj_x [ 07 lis 2008 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
skusal ale povedali ze mi to vedia prestavat akurat tak na italsky system. a to nechcem. |
Autor: | gondekp [ 07 lis 2008 15:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
odkuď ze slovenska si? znám firmu která ti tam tu nádrž objedná a vymění |
Autor: | gondekp [ 07 lis 2008 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
juraj_x píše: ... akurat musim toho roku vymenit po 10letech nadrz a zistujem ze je tezko sehnat. ziadna firma v CR a SR ju nevie dodat, ale na ebay sa da kupit polska STAKO za 230 EUR.. .
takže pánové, kdo to neví tak teď to už bude vědet. ti co máte auto na lpg a auto má slovenskou SPZ, výměnu nádrže neřešte. slovenský zákon nevyžaduje měnit nádrž po 10letech. vklidu jedte na STK. jako já |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |