fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zahřívá motoru - escort lpg
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=31&t=35195
Stránka 1 z 1

Autor:  quincy [ 04 úno 2012 08:12 ]
Předmět příspěvku:  Zahřívá motoru - escort lpg

Ahoj, mám dlouhodobý problém se zahříváním motoru. Ani po jízdě na dálnici se mi ručička nedostane za N u teploměru. Zkusil jsem vyměnit termostat z náhradního motoru, nepomohlo (říkám si asi oba špatný). Chtěl sem výměnu nechat až bude teplo, tak jsem uřízl karton a dal ho před chladič. Zase žádná změna, což už mi přijde divný. Jaktože se motor neohřeje ani když se nemá jak chladit?

Ještě jedna věc. Včera v -10 mi escort nechtěl přepnout ani po několika kilometrech přepnout na lpg (mám podtlak). Ač byla rafička krásně veprostřed, tak auto naprosto vůbec netopilo. Po 20km se zničehonic zaplo lpg, teplota spadla k N a auto začalo krásně topit. Můžete mi vysvětlit proč to netopilo (chladící kapalina skoro vařila) a jakej je vztah topení k jízdě na benzín či lpg?

díky za rady

Autor:  miki21 [ 04 úno 2012 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

přesunuto :wink:

Autor:  kenca2 [ 04 úno 2012 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

to první se mi jako problém nezdá, pokud se motor nepřehřívá nebo nemá větší žízeň. Pro kontrolu jsem vyhrabal dva roky starou fotku z podzimu a na dálnici jsem měl rafičku mezi N a O. A naopak, na dálnici se chladí mnohem víc. Sahara na podzim fungovala? resp. jakou teplotu ukazovala ručička, když se sahara sepnula (jestli k tomu došlo)? Z druhého dotazu jsem usoudil, že ukazatel teploty funguje nejspíš dobře.

Autor:  CzTony [ 04 úno 2012 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

Asi cidlo teploty?

Pri provozu na LPG se motor vice zahriva, nemylim-li se, ale neni to pozorovatelne.

Moc toho k provereni neni, nezamrza kapalina, je ji dostatek, je v poradku termostat?

Po zahrati motoru ho par minut nech v otackach na miste, pri jizde se dost ochlazuje proudenim vzduchu. Karton pred chladic davam na celou zimu jinak se motor neudrzi teply, byt je termostat v poradku, jezdim 16km do kopce a z kopce.
Pokud mas v -10 rucicku uprostred teplomeru neni s teplotou co resit, to ze spadla dolu zapricinilo zrejme otevreni termostatu, otazkou je jeho funkcnost. Vymena je v pohode, az vyleze slunicko, pres poledne to stihnes, menil bych za novy.

Mel jsem take zoxidovany konektor cidla teploty, to se ale rucicka nepohla vubec.

LPG by nemelo prepnou drive nez je reduktor ohraty vodou z motoru na nastavenou teplotu (30 st.)
Pokud je teplota jiz dostatecne vysoka, a opakovane nedochazi k prepnuti je treba resit LPG.
Ja to vyresil az kompletni repasi reduktoru, takze nevim co presne bylo v neporadku, ale zrejme zatuhly elektroventil, na reduktoru jsou dva.

Autor:  quincy [ 04 úno 2012 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

to kenca2:

Problém to přímo není, ale přeci jenom motor by měl mít nějakou provozní teplotu, kvůli tomu mi to vadí.

Sahara (jedná se o ventilátor?) vůbec nevím jestli se zapínala, protože motor se mi přehříval pouze párkrát a to když jsem jel v Praze kolonami (rafička ukazovala hodně za půlku).

Ukazatel funguje dle diagnostiky dobře.

Autor:  quincy [ 04 úno 2012 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

to CzTony:

Kapaliny bylo pod risku min, dolil jsem destilovanou vodou, bohužel začaly ty mrazy a dneska jsem měl nádržku zamrzlou, nějaký tip jak chladící kapalinu promísit?

Před jízdou ho vždy 2-3 minuty nechám ohřát na místě, potom vytočím nad 2000 ot/min a přepne se na lpg.

Ta ručička byla veprostřed akorát když jsem jel na benzín, jakmile se přepnulo lpg teplota šla okamžitě dolů k N (nevidím souvislost s termostatem).

Lpg tuším jak funguje. Proto mě zaráželo že ani při ohřátém motoru se nechtělo přepnout.

Autor:  kenca2 [ 04 úno 2012 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

no já nevim, mně se to zdá jako normální (soudím podle dvou dřívějších fotek z podzimu a toho, co si pamatuju). V téhle zimě se navíc moc očekávat nedá. Jestli ručička funguje podle diagu správně a ukáže (resp. ukazovala) i vysokou teplotu, tak by mělo být v pohodě i čidlo pro ŘJ. V opačném případě by to hrozně chlastalo a hřálo . Podle sebe to teď neposoudím, někde mi něco zlobí a ukazuje mi to strašně nízký nesmysly

Autor:  quincy [ 06 úno 2012 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

dneska problém zase stejnej, ani po ujetí 30km se plyn nepřepnul a auto vůbec netopilo (přitom byl motor vařicí, ručička skoro u červenýho pole)

po dvou hodinách stání sem znova nastartoval a okamžitě se to přeplo na lpg, nevíte čím to je?

edit: po pokecu s kámošem sme jako možnou příčinu obvinili zmrzlou chladící kapalinu, která se nedostane k reduktoru ani topení, odlil jsem asi 2 litry a nalil chladící směs, nechal zahřát motor, tak doufám že to pomůže

Autor:  W50L [ 21 dub 2012 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

Podle mě to bylo tím, že jsi měl málo fridexu. Zatuhla ti hadice co ohřívá plyn a jestli má na zplyňovači svoje čidlo, tak až ty hadice povolily (nejspíš při stojícím autě) pak to začlo i topit.

Autor:  quincy [ 21 dub 2012 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

jo bylo to tak, dotaz na někoho kdo rozumí lpg, čidlo teploty (termistor) který je umístěn v reduktoru slouží akorát pro řídící jednotku jako indikace kdy může přepnout na plyn, nebo má více funkcí?
Kamarád má taky podtlak a přepíná mu to ihned i v mrazech, bez jediného problému. Vyřešil jsem to tak, že místo termistoru jsem napájel rezistor. Auto přepne na lpg ihned a žádný problém jsem nezaznamenal.

Autor:  CzTony [ 21 dub 2012 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

Pokud tomu dobre rozumim, hrozi po takove uprave zamrznuti reduktoru. Pravdepodobne jen pri velkych mrazech. Jesli to muze poskodit membranu, nebo postaci pockat az reduktor prohreje voda od motoru netusim. Kazdopadne je to reseni naprd, pokud neodstranis pricinu - necirkulujici teplou vodu.

Autor:  quincy [ 21 dub 2012 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

příčinu jsem odstranil - málo nemrznoucí směsi, jak jsem psal kamarád i při -30 přepínal hned a reduktor mu nezamrzl

s tím zamrzáním reduktoru máš zkušenost, nebo je to jedna babka povídala?

Autor:  CzTony [ 22 dub 2012 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

Zkusenost nemam, ale "nadherne" mi zamrzlo hrdlo nadrze, kdyz se mi dostal bordel do plniciho ventilu. Jinak jedna baba a google napovi :-)
Kód:
http://www.google.com/search?q=zamrznuti+reduktoru
http://www.google.com/search?q=zamrznuti+zplynovace+lpg

Autor:  CzTony [ 22 dub 2012 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

Jinak jestli je po problemu, vrat tam termistor a jsi v poho ;-)

Autor:  quincy [ 23 dub 2012 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zahřívá motoru - escort lpg

na googlu jsem koukal, ale nenašel jsem nikoho se zamrzlým reduktorem

tu úpravu jsem dělal kvůli tomu, že to trvalo než mi auto přeplo na lpg, i když bylo teplo, čili to zbytečně žralo benzín, teď přepíná hned a žádný problémy s tím nejsou

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/