Tak jsem se rozhodl sem také něco přidat
Takto to vlastně celé začalo, našel jsem inzerát o prodeji RS
vzhledově pěkné aspoň dle mého názoru
ale co jsem posléze zjistil tak se na tom podepsal některý z původních majitelů, jednalo se o snížené pružiny jen na přední nápravě což mělo za následek že se s tím nedalo bez drhnutí najet ani na hever, další úpravy jako červené žárovky v parkovačkách, nějaký pochybný vypínač evidentně ze stolní lampy, který byl na pravé straně středového tunelu a vedli k němu zvonkové dráty, původně asi na stroboskopy nic jiného mě nenapadlo na co by to mohlo sloužit, stroboskopy mě napadli jelikož po nich zbyly jen dírky v parabolách, další tunění bylo v tom, že tam nebyl katalyzátor zakončený sice nerezovým výfukem který sice při krátkých jízdách měl hezký zvuk,ale jak se jelo někam po dálnici nebo když člověk jel delší dobu konstantní rychlostí tak to byl horor, člověk skoro neslyšel spolujezdce a co se týče rádia tak taky nic moc. Další efektivní věcí byl jak je vidět jeden stěrač, který byl upravený ze standardní mechaniky takže byl schopen setřít pouze cca. polovinu okna a to špatně. Další chyby byly zjištěny posléze, původní majitel sice přiznal že nefunguje elektrika stahování oken, což bylo následně opravena a to výměnou vypínačů a jednoho uhlíku v motoru, o zbytku problémů s elektrikou se majitelovi nějak asi nechtělo mluvit, posléze říkal, že si toho za tu krátkou dobu co auto měl nevšiml (kecy) jednalo se třeba, že nefungoval ventilátor topení vzhledem k tomu, že jsem auto kupoval v prosinci tak docela podstatná věc, tímto to nekončí další věcí je vyhřívané přední okno, kterému nějaký inteligent uřezal napájení, dále z blíže nezjištěného důvodu byla opálená izolace od vyhřívání ostřikovačů, zadní stěrač fungoval podle nálady a náhodného nějakého sepnutí, takže vůbec. A jedeme dál
nefunkční motůrky od seřizování světel, zajímavým způsobem zpatlaná el. u rádia a ještě nějaké drobnosti jako rozbité hodiny, chybějící nějaké krytky, místo páček na otevírání kapoty a kufru pouze vyvedené lanka, takže otevírání s pomocí kleští. Po jednodením ježdění kdy jsem byl ve stavu, že původního majitele přinejmenším zab..u tak přišla další věc a to problikávání ABS což beru jako zajímavý problém až do té doby, co auto přestávalo brzdit jelikož si myslelo, že jsou kola ve smyku. Každopádně po několika veselých hovorech s původním majitelem to dopadlo tak, že auto mi zůstalo a vrátila se mi nějaké část peněz, kdybych věděl co se pak ještě zjistí tak jsem mu to auto omlátil rovnou o hlavu ale to až za chvíli. Ještě jsem zapomněl, že původní majitel vyměnil přední ramena s tím, že byla udělaná geometrie, která se projevovala tím, že při rovné jízdě byl volant na stranu
asi dobrý servis
, toto se taky podepsalo na tom, že přední kola měla cca. 1/3 vzorku a zbytek byl různě střídající plátno, dráty a guma.
Tak teď jak jsem začal dávat tohle dohromady, základ bylo sehnat kola na zimu což se mi povedlo celkem rychle a padli tam 15" se zimníma pneu. Po chybějících dílech jsem začal pátrat na netu kde jsem se na fordfans dostal k Angličáku, od kterého jsem koupil nějaké drobnosti, jako chybějící krytky, páčky, hodiny, originál pružiny, el. oken včetně vypínačů, normální mechaniku stěračů, nádobku pro ostřikovače, která byla prasklá a vyklápěčky (ty se mi zatím válí doma). S Angličákem jsme se bavili i o případném vyvaření což vypadalo, že by nemusel být problém, bavili jsme se pouze orientačně né že by to viděl jak to vypadá zespodu (moje chyba). Vlastními silami, jsem jako první strhl nádhernou samolepku ze zadního nárazníku a ještě ostatní co byly po celém autě, sice se jednalo o české vlajky a státní znak, ale dle mého názoru to na auto nepatří, dále jsem se pustil do doplnění chybějících krytek, páček, hodin a oprav jako stahování oken, dále pomocí dalších sil, byl zprovozněn ventilátor topení, el. rádia přidělán nový katalyzátor, zadní díl výfuku, kosti, homokineťáky, tyčky řízení, kuláky, pružiny, tlumiče, nový alarm s dálkovým startem a samozřejmě výměna oleje, brzdovky, filtry a svíček, taky se zjistil problém s ABS kdy byl utržen senzor u pravého předního kola. Tímto mé mechanické problémy jakž takž skončili, teď jen se domluvil s Angličákem ohledně vyvaření, naštěstí se po nějaké době Angličák přiblížil do Prahy což způsobilo první setkání s mou podlahou.
Sice jsem při koupi zjistil, že jsou děravé prahy ale myslel jsem si že se to dá dát ještě dohromady a trochu nosníky (berte to z pohledu laika), což následně změnil verdikt Angliho s tím že to opravdu nepůjde. Jinak řečeno, že to auto má hodně větracích otvorů a to i v nosných částech, no co dodat. Padlo i známé, ty vole to jsem ještě neviděl, kluci pojďte se podívat, no s tím bych se bál nabourat a tak
. Po dalších debatách přišlo na to, že se pořídilo jiné auto které posloužilo jako dárce.