Práce na mém Orionu pomalu pokračují, takže jsem si řekl, že bych mu mohl taky založit téma tady na fordfans.cz
Nečekejte ode mě žádné brutální úpravy, výměny nárazníků apod., mám rád elegantní klasiku a potrpím si na nenápadné, ale kvalitní díly.
Nejdřív ale o jaké auto se jedná...
Ford Orion r.v. 1994
Nedávno jsem s ním pokořil prvních 100tis. kilometrů
Původně jsem takové auto nikdy nehledal, ale když se naskytla tato koupě, rozhodl technický stav.
Auto má servisku, všechny klíče a dokonce hromadu dobových prospektů s příslušenstvím apod.
Motor 1.3 ...je to slaboučký, ale na blbnutí chystám něco jiného, takže mi to neva
Výbava: 0 ...je to verze CL, takže holota, ale zase nic, co by se mohlo rozbít.
Jediné, co mi chybí je loketní opěrka, kterou Kamei už nevyrábí, ale našel jsem náhradu, takže bude.
První "úpravou" bylo kompletní přeleštění 17let starého laku pomocí autokosmetiky a el. leštičky americké firmy Meguiar's
Poté se laborovalo s rozměry vhodných kol...finální rozhudní padlo na rozměry kol a pneu:
7,5x16" s pneu 195/40 R16 vpředu
8x16" s pneu 195/45 R16 vzadu
...v tuto chvíli se čeká na jejich kompletaci v Německu, ale příští týden se obouvá.
A protože montáž kol je za dveřmi, bylo potřeba se na ně připravit světlou výškou. Takže na své místo konečně přišel připravený stavitelný podvozek H&R, aby si řádně sednul než budou kola. Vpředu je podvozek sešroubovaný na max., vzadu je rozsah možného snížení obrovský, takže je ještě rezerva.
Pokud bude po namontování kol potřeba, budou se objednávat ještě speciální kratší pružiny, aby šel předek ještě trochu níž.
A malé porovnání s faceliftovým kolegou.
Postup dalších úprav a fotky s kolama budou následovat...