Kesamova Fiesta a jejich dlouhý společný příběh
V dubnu roku 2006 jsem se rozhodl upravit auto, které jsem dostal od svého otce k mým 21 narozeninám v roce 2005.Jedná se o Forda fiestu 1,3i z roku 1996 ,kdy si ho otec pořídil jako nové auto.
Ještě jsem neměl ani řidičák,když jsme s bratrancem debatovali o upravě fiesty.Listoval jsem tenkrát v tuning magazinu a koukám že tam firma inferno tuning má za skvělou cenu set nárazníku a prahy k tomu zdarma tak jsem neváhal a objednal si je pak jsem koupil laděnej výfuk Kat expo a pedály a nějaké doplňky do interieru.
Duben 2006:
Byla to stavba opravdu jenom viditelná jako styling karoserie jinak nic. Mára z práce mi prodal jeho kola z peugeota rialy 14-7J gumy na ně šly 185 na 55 Mischelin Vena ještě udělal chybějící pokličky a ještě hroty kola jsem obrousil a nastřikal na bílou barvu brzdiče a zadní bubny šly na modro. Ještě než jme se do toho daly tak jsem si nechal u kamaráda z práce Rudy vyměnit zadní lemy přední blatník a oko pod světlem ještě tuklé po otci a šlo se na to.Auto se odstavilo na cca 4 měsíce,už jsem měl představu jak to bude vypadat v té době jsem doma neměl ještě vlastní svářečku CO2 tak jsem si jí zapujčil od kamaráda z práce Michala dovezl ho na chalupu ještě byla potřeba excentrická bruska tu zapujčil Vena Kukačku který mi během stavby
taky chodil pomáhat a radit,už měl s auty zkušenosti sehnal jsem plechy koupil kity smirkové papíry a šlo se na to. Přijel ke mně Nanuk a Brko a začaly jsme odstrojovat auto ne nějak extrémě ještě jsem sním ze začátku jezdil chvilku.Čeho jsem chtěl docílit bylo to aby auto bylo uhlazené a jevilo trošku agresivní vzhled takže jsme ho začaly zahlazovat začaly jsme na 5tejch dveří z těch zmizel stírač,zámek,ostřikovač,identifikační znaky vozu a samozřejmě výklenek pro registrační značku takže výsledek uplně hladké zadní dveře.Co se týče střechy která byla po kroupách tak na té zmizely okápky a díra po anténě tu nahradila žraločí ploutev vlastní výroby z laminátu a otec nainstaloval do ploutve anténu takže funkční.Na zadních dveřich se zavařily kliky a na předních se vyměnily zrcátka seriové za M3 s blinkry samozřějmě byly odstraněny ochrané lišty na přdních blatníkách se zavařily blinkry kapota byla zamračena a ještě prodloužena a zavařné ostřikovače.
Pak jsem se pustil do instalace předního a zadniho nárazníku a prahy jsem nechal na konec.
Přední nárazník se musel ještě upravit a samozřejmě udělat držáky toho se ujal otec jelikož je machr na vyměřování do nárazniku se nastěhovaly 2 bukové fošny a dva šrouby musel jsem ještě dostavět rohy nárazníku aby to pěkně sedělo s blatníky a ještě se zalaminoval výklenek na RZ a předek byl hotov.Zadní náraznik šel lépe jelikož se dal nasadit na originál který se musel seříznout na bokách aby se tam vešel laminátový ještě se zalaminoval výstupek na světelko na RZA pod světly mi zustala tak 1 cm fuga musel jsem tedy laminovat ještě jednou a na posledy bylo hotovo.
Prahy jsem přilepil speciálním lepidlem a monoliticky spojil s karoserií.
To už se nám blížila Mimoň a já tam chtěl jet koupil jsem tedy plnič lak tmavě modrej asi 6kilo odstrojil dveře a vyndaly jsme okna s Venou to byl tuším červenec auto jsme daly pod tenkrát ještě přístřešek a oplachtovaly.Kompresor zapujčil Brko a Vena mohl stříkat ja jsem asistoval a sledoval nastříkaly jsme auto komplet do plniče a o týden déle jsme šly na lak Nastříkaly jsme skelet a dveře na zadní víko nám už došla barva tak jsem volal kamarádovy do laku že ještě budeme potřebovat tak nebyl problém a barvu nám dovezl míchaly jí ve Strakonicích.Jenže už byl problém že Vena odjel za segrou do Prahy tak jsem se musel do stříkání pustit já povedlo se nikde nic nesteklo.
¨
Mimoň klepala na dveře a mohlo se skládat a jako na potvoru fouknul vítr a dveře mi padly na hranol a vše zničeno no nic musel jsem jednat vube jsem neřešil opravu a ihned jsem vyrazil do Soběslavy koupit na vrakáč dveře k řidičovy to bylo asi týden před srazem jenže tam mi je mistr z vrakáče musel uříznout i s pantama jelikož nešly vyndat čepy.Doma jsem je nemohl vyndat taky tak sem musel dveře naložit a dovézt k Čurasovy na autogen tam jsme asi po 30 minutovém zápasu ten čep ven dostaly.Dovezl jsem dveře domu a tam zjistil docela jejich žalostny stav ktzerého jsem si nevšiml už na vrakáči to bych ho srazil s cenou dolu.Musel jsem je obroust natřit rezistynem a pak dokitovat nějaké nerovnosti plnič lak a bylo hotovo. Musel jsem zavolat tátovy aby mi přijel pomoct ze skládáním abych to stihl na Mimoň den před Mimoňí u mě bylo asi 5 lidí Gagan Brko Čuras a táta.Autu ještě chyběly dveře a zámky a naskládat do interieru pár lakovanejch věcí nastal ještě problem že jedno Alu kolo ušlo tak jsem to musel v Pátek řešit a největší problém byl ten že jsem ještě neměl STK ta dorazila večer asi v 5 hodin a jelo se na Mimon auto bylo hotové.
Škoda že auto v lednu potkala nehoda celej bok do svodidel takže jsem se do něj dal znova akorát už jako zkušenější tak jsem udělal ještě větši Upgrade karoserie.
Závěrem bych chtěl poděkovat všem kteří se na stavbě auta nějakým zpusobem podílely jestli jsem na někoho zapoměl tak se omlouvám.
A na závěr chci poděkovat všem zůčastněným a to:
Rodině hlavně otci
Vencovy Kukačku
Nanukovy
Brkovy
Michalovy Komzáku
Márovy Kučeru
Čurasovy
Frogovy
Tak a ted stručný souhrn úprav na voze
Ford fiesta Mk3 valencia 1,3i
RV 1996
Motor
1,3i bez uprav
44kw-60k
0-100 16sec
laděný výfuk Kat expo poslední díl střední díl nahrazen trubkou
Převodovka
5 stupnová manualní
Kola
Rial 14-7J et 25
Pneumatiky
Mischelin Pilot 14 185-55
Podvozek Brzdy
Nalakované na modro třmeny a bubny.
Karoserie
Kompletní nárazníky od polského výrobce ještě dále upravené a osazené nerez tahokovem.Nástavce prahu laminatové od firmy inferno tuning monoliticky spojené s karoserii.Zrcatka M3 s blinkry zavařené zahlazené kliky na zadních dveřích komplet zahlazené zadní víko zahlazeny díra po anténě a okapničky nainstalována nová antena vlastní výroby ve stylu žraločí ploutve z laminatu monoliticky spojena s karoserii.Navařeny mračitka a prodloužení kapoty zavařeny ostřikovače a znak vozu.Sundané ochrané lišty.
Interier
Sportovní pedály,řadička,aruční brzda od revolution.
Některé plastové díly lakovány do modra.
Audio
Vpředu repro original výšky dexon třípasmove repro spectron basová tuba magnat a zesilovač first
radio sony na mp3
Fotky dodám hned jak je budu mít
|