fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

čkodouka fábie HTP
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=48&t=21922
Stránka 1 z 5

Autor:  LeMans [ 19 úno 2009 12:25 ]
Předmět příspěvku:  čkodouka fábie HTP

Tak sem měl možnost se svézt (a řídit) novou fabii hatipi combi - fakt novou, ještě v záběhu, řekl bych, že by stálo za to se podělit o svoje dojmy, už proto, že mě někdo považuje za neobjektivního a zatvrzelého odpůrce škodovek.

Za plného vědomí, v přítomnosti notáře, hezké sestřičky a paní ze záchodů ze 3. patra sem tedy dávám své poznatky a dojmy:

design - hrůza, nelíbí se mi, ani zvenčí ani zevnitř, ale stále říkám, že design jako takový je nehodnotitelný, je to věc vkusu. (známe flamy RS mk6 x mk5 :) )

ergonomie - no nic extra, řekl bych spíš horší, ale nejel jsem s tím tak dlouho abych si mohl dostatečně zvyknout, takže tohle není moc objektivní.

sedadlo: to mě velmi příjemně překvapilo - oproti staré fobii je to nebe a dudy,oproti staré verzi kde to byla katastroufa jsou pohodlné, dobře se mi v nich sedělo, měly vzhledem k motorizaci a tedy předpokládanému jízdnímu stylu naprosto dostačující boční vedení. na můj vkus moc vysoké, ale jinak to bylo velmi dobré posezení. Myslel jsem že je to příplatková sportovní verze ale nebyla.

podvozek: příjemný, pro normálního řidiče, který nehledá extrémní zážitky z jízdy řekl bych naprosto dostačující. v zatáčkách dostatečně sedí, je tak akorát. Na nerovnostech se chová taky velmi dobře, v zatáčkách čitelně.

motor: ... no, tak zvuk naprosto příšerný, šicí stroj na pochodu ze schodů, proště katastrofa - měl jsem neustálé nutkání zastavit a podívat se co je špatně.
zátah: překvapivě dobrý, je to celkem živý a dynamický motor, (bez dovětku na 1,2 - prostě pro normálního řidiče dostatečně živý a dynamický je) kdo tvrdí, že je to příšerně líná mr*ka, tak v tom podle mě v životě nejel, nebo si léčí komplexy. (mluvím o nové fábce v jedné starší sem jel už dávno a to byla vážně hrůza) Pro nenáročného řidiče a 1 spolujezdce + dítě řekl bych naprosto dostačující - při plném naložení by to bylo asi mnohem horší, ale to jsem nemohl vyzkoušet. Ideální do města a na přesuny po okreskách řekl bych do okolních krajských měst naprosto dostačující. na dálnici už by to bylo asi o dost horší - i se spotřebou.

Výbava: dle mě by to měl být dnešní standard:
klima, zrcátka, přední okýnka v el. cd autorádio palubní PC - prostě standard.

Resumé: pro kamaráda který mi ho přijel předvést je to řekl bych vzhledem k ceně cca 210 tisíc ideální vozítko. má celkem slušou spotřebu, jakž takž jede a normální výbavu. jezdí zatím hlavně s manželkou, max vezou ještě 1 osobu. víc jen velmi vyjímečně. Jezdí hlavně po městě, případně přesuny do 100km. - ano, stojí to za to.

Já bych ho nechtěl protože chci od auta něco jiného, za ceny za které se to prodávalo dřív bych to nechtěl ani v největší agonii.

Autor:  milos.l [ 19 úno 2009 12:39 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám trochu zkušenosti s tímhle motorem na motorový brzdě a musím říct že docela překvapil, má to výkon co to má mít, na normální ježdění pěknej průběh a velmi chytrou řídící jednotku.

A dneska skutečně jestli je to auto za 210 s nějakou výbavou a slušnou zárukou tak to vidím jako dobrej kup.

Autor:  balosh [ 19 úno 2009 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

pozn. redakce za 210 000 je to mrdka

pro srovnání:
Ford Fusion Ebony, akce:

 Klimatizace
 Rádio s CD přehrávačem
 Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
 Elektricky ovládaná přední okna
 Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
 Vyhřívané čelní sklo
 15“ kola z lehkých slitin
 Přední mlhová světla
 Kožený volant

1.4 Duratec 58 kW / 80 k 5st. manuální 249 990,-

co todle poskytne oproti popisovaný fabii nemusíme diskutovat

Autor:  bufan [ 19 úno 2009 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

na designu nove fabie nejvic ocenuju vulvu na predni kapote :lol: nejlip je videt kdyz stojite nekde vedle treba ridicovych dveri...

jinak ze sedacek mam stejny pocit, podstatny skok od stare fobie :smt045

Autor:  angličák [ 19 úno 2009 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

Vulva... :shock:

Jinak Lemansu, napsals to hezky...pro bezne ridice asi ma fabie to kouzlo co potrebuji, vcera jsem byl v jedne mk.I vezen a po nejak chvili trapneho ticha jsem musel pochvalit minimalne komfort jizdy....sedacky jsou fakt k pozvraceni tragicke...ale zbytek...pro bezneho ridice neni co resit....

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

No já měl možnost jezdit chvíli v turbo kamnech (Fabia RS) a vůbec se za to nestydím-vyhovovalo by mi to (relativně silný motor, slušná výbava...) a navíc se mi i docela líbí...Ta nová Fabia se mi designově moc nelíbí, proto bych si ji sám asi nekoupil... :-)

Autor:  angličák [ 19 úno 2009 13:37 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
No já měl možnost jezdit chvíli v turbo kamnech (Fabia RS) a vůbec se za to nestydím-vyhovovalo by mi to (relativně silný motor, slušná výbava...) a navíc se mi i docela líbí...Ta nová Fabia se mi designově moc nelíbí, proto bych si ji sám asi nekoupil... :-)


Az budes jednou dospely a koupis si dobre fungujici RS Esco, tak te dehtoRS prejde... :-D Ja se kuprikladu nesetkal na silnicich s RS fabkou, ktere bych neujel...ale to je hodnotici faktor o houne...

Jinak k designu, Mk.I Fabka je podle mne designove povedene auto v rozmerech skodovky a asi i v te dobe ve sve tride, je to tak divne, az je to zajimave, Mk.II je fakt opet nakynuta hovadina popirajici elementarni zaklady vyvazeneho designu...

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

No jo...jenže obávám se že na komfort jízdy RS Fabie Esco bohužel nemá :-)

Já vím, že si stejně koupím RS2000, neboť ten motor je malý zázrak, ale tak turbo kamna nejsou špatný auto :-D

Autor:  LeMans [ 19 úno 2009 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

balosh: no s tou mrdkou bych byl fakt docela opatrnej. Mrdka za ty prachy to fakt není. Řek bych, že jsi zrovna jeden z těch co v tom nikdy nejel, nebo si léčíš nějakej komplex :)

Ten kámoš o fusionovi uvažoval taky, nicméně tahle fábka z toho co píšeš nemá akorát kožený volant (kterej třeba ani já mít nutně nemusím) - a ted nevím jestli má nebo nemá vyhřívané čelní sklo, jinak má výbavu stejnou...

k tomu má větší kufr a dostal k ní litá kola (nevím jestli 13 14 nebo 15) a zimní kola na plechách. a pořád je o 40 tisíc levnější, což je pro naši přijmovou skupinu řekl bych celkem podstatná částka. Takže nazývat to mrdkou je fakt mimo.. Stará fábka byla opravdu ještě fobie, ale tohle už se opravdu pro běžné řidiče hodí.

Autor:  angličák [ 19 úno 2009 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
No jo...jenže obávám se že na komfort jízdy RS Fabie Esco bohužel nemá :-)

Já vím, že si stejně koupím RS2000, neboť ten motor je malý zázrak, ale tak turbo kamna nejsou špatný auto :-D


To ti rekl kdo??? Nekdo kdo jezdi ve vydetlem Escu, na kterym v zivote nevymenil zadnej silentblok a kdy uz, tak jedine Starline??? Nekdo kdo ma v pejru tlumice a kdyz uz nove, tak Al-Ko?

Nevim v cem ma fabka konstrukcne lepsi podvozek, ja myslim ze v nicem...vzadu tuha zkrutka, ve predu McPherson...

Vy furt srovnavate nesorvnatelne, vozite si prdele v autech na odpis, pak se svezete v necem v podstate uplne stejnem, akorat nedojebanem a hned je Esco na odpis...uznavam ze Escort ma konstrukce dost chatrny podvozek, ale ta Fabka o nic dal nedosla...tudiz je podle mne vlastne horsi, diky casu, ktery od navrhu Esca utekl...za tu dobu mohli taky objevit v Bolce neco jako nezavisle zaveseni...

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Já netvrdím, že Esco má podvozek jak koňskej povoz, ale Fabie, řekl bych, ho má lepší..ve smyslu pohodlnější, komfortnější či já nevím jak to vyjádřit :-)

A rozhodně nesrovnávám dle svého auta...protože můj podvozek je opravdu koňský povoz hadr :-D

Autor:  angličák [ 19 úno 2009 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

Peto jeste ze te mam tak rad....klidne i s fabii...

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

:smt040 no jo, já vím....však počkej, pokud budu jezdit RSem, tak Escortem, neboť ten motor mě naprosto dostal....to je masáž. S RSem je prostě zábava.

OT: pošlu ti fotku mého prahu aby jsi se královsky pobavil....už drží jen silou vůle, a to jsem ještě optimista :lol: Tahle zima je kat mého oriona :-(

Autor:  LeMans [ 19 úno 2009 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

co je ale zas potřeba říct, že ten kámoš je z toho auta až příšerně přehnaně unešenej. Pro něj je to momentálně to nejlepší možné auto. A dyž sem řekl, že pro běžného nenáročného řidiče je to auto opravdu vhodné, tak byl oheň na střeše, tvrdil, že je naopak VELMI náročný a od auta toho chce opravdu hodně. - nebyl jsem mu schopen vysvětlit, že člověk, kterej si koupí 1,2 fábku a je nadšenej opravdu NENÍ náročný a jeho auto není ničím vyjímečné. Když jsem poznamenal že tu výbavu bych považoval za takový současný standard, tak prskal asi půl hodiny, že klima je velký nadstandard. Takže na tom, že člověk zblbne něco taky bude. A vysvětlit mu, že to že je běžný nenáročný řidič nemyslím zle ani jako urážku, ale jako fakt, a že většina lidí jsou běžní nenároční řidiči - taky nemožné. :)

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 14:13 ]
Předmět příspěvku: 

No tak já zrovna klimu považuji ne za standart ale za samozřejmost :-D


Já to vidím tak, že monetálně je Fabia "ideální" auto na takové to skákání po městě a okolí.

Cena je příznivá, je to relativně hezké, spolehlivé moderní auto....ovšem jedná se o momentální stav...jak přejde krize tak bude zas za staršný peníze.

Když jsem loni kupovali Fusiona Ebony, tak ve výsledku přišel firmu na cca 230t...Fabia ve srovnatelné výbavě byla o cca 80t dražší...takže ono nic není jen tak

Autor:  angličák [ 19 úno 2009 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, mu "nadridici" to mame fakt tezky... :-D s vysvetlovanim co to je bezne jezdeni...

Autor:  LeMans [ 19 úno 2009 14:30 ]
Předmět příspěvku: 

jo to je fakt.. :D to se musí zažít aby se to dalo pochopit :)

petan: jo to je přesný - před začátkem krize to s těma fábkama bylo ještě úplně jinak, právě kvůli ceně. A to bylo co sem celou dobu říkal, že za ty love se to nehodí.

Autor:  petansvatos [ 19 úno 2009 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo, já jsem zvědav, jak to bude s cenou během roku...podle posledních odhadů by už dolů jít neměla...

Autor:  LeMans [ 19 úno 2009 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

já sem spíš zvědav, kdy a zda budou mít odvahu jít s tou cenou nahoru :) ono jak to bude stát výrazně víc jak fusion tak už to zas bude o ničem.

Autor:  Lubak [ 19 úno 2009 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak osobně bych si raději 40 připlatit a koupím si Fusiona nebot Fabie je fakt hnus a ten motor už při dvouch lidech fakt extra nejde, Fusion když se dobře zajede tak 1,4 s 80 PS umí jet svižně a výbava je trošlu o nečem jiném, stejně tak podstatně lepší posez. 15 hliníky jsou v základu a do 250tis se můžeš dostat i se sadou zimáků a prodloužené záruky na 3 roky. Ale to je věc vkusu a peněženky tedy. Fusion není tedy nějaký designový super model, ale oproti fabii je to prostě auto

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/