Tak po delší době jedna aktualitka
Ford Fiesta Titanium 1,25 60PS
Základní informace: Současně papírově nejslabší nabízená motorizace 1,25 60 PS max. točivý moment 109 Nm. spojená s manuální 5. stupňovou převodovkou. Testované vozidlo v nejvyšší možné výbavě tzn. výbava Titanium. V základu např. centrální zamykání s dálkou, el. okna, zrcátka, manuální klima, radio s CD, palubní pc, 6x airbag a další dle příslušné entity. Fiesta na trhu s malými auty má již spoustu let své místo, a nejednou se zapsala velkými písmeny do tabulek prodejnosti a to ne jen tak, ale díky svému nadčasovému designu, dobrým jízdním vlastnostem, slušným prostorem atd.. To vše samozřejmě v porovnáním aut ve stejném segmentu.
Nová Fiesta pochází již z dobře známého konceptu Verve, od kterého se až tak moc neliší.
Výbava – jak bylo psáno výše, vozidlo ve výbavě Titanium navíc oproti standardní výbavě metalický lak.
Exteriér – toto auto těžko hodnotit, mnoho z Vás určitě namítne, že už to není tak úplně ford. Něco málo na tom možná pravdy je, Fiesta z některých pohledů připomíná jiné značky to už si každý ale odvodí zajisté sám. Zajisté však neupře směr, kterým se Ford poslední roky ubírá tzn. příjd je koncipováná v kinetickém designu, kde vcelku jednoduše najdeme podobné prvky např. linie světel, maska atd. jako u větších sourozenců Fiesty tj. Mondeo, Kuga atd.
Interiér – vozidlo se z venku tváří velice malým dojmem, který skutečně klame. Fiesta narostla o pár mm jak do šířky, výšky, tak délky oproti své předchůdkyni. Při prvním pohledu do interiéru jsem měl skutečně smíšené pocity. Co se týče materiálu, tak ty jsou opravdu příjemně a kvalitní, nikde nic nevrže, neskřípe, vše příjemně lícuje.Co mě osobně neuchvátilo je ovládání topení a klimatizace, to opravdu není můj šálek kávy, ale jak se říká co člověk to jiný názor.
Na volantu se nachází ovládání rádia, což je velice příjemná věc, budíky jsou hodně podobně těm co už známe např. z Focuse tzn. přehledné, dobře osvětlené. Volant , stejně tak sedačka jsou stavitelné tzn., že si každý může nastavit své pohodlí. Musím říct, že i osoba většího vzrůstu řekněme nad 180 cm, najde na místě řidiče dost pohodlí a nemusí se nijak krčit nebo krkolomně těsnat, prostoru jak na řidičově sedačce, tak i na spolujezdcově je skutečně dostatek. Prostoru na zadních sedadlech je o poznání méně, avšak s tím co jsem měl možnost porovnat v segmentu malých aut od C3 přes Clio, Fabii atd. je toho místa ve Fiestě více.
Zavazadlový prostor je zhruba stejného objemu jako u předělené Fiesty.
Motor a podvozek:
60 PS člověka skutečně moc neoslní, alespoň při pocitu, když nasedáte do vozidla, avšak řekl bych, že většina z Vás by byla příjemně překvapena stejně tak, jako jsem byl překvapen já. 1,2 stupeň jsou dle mého názoru vcelku krátké, avšak 3, 4 stupeň se dá používat velice příjemně a to i v kombinaci s tím, že motor se od 2400 do 4000 otáček velice ochotně vytáčí, což mě osobně překvapilo. Nad 4000 otáček je motor línější, ale v případě nutnosti např. při předjetí jde bez větších problémů vytočit nad hranici 5 tis.otáček. Avšak musíme mít na zřeteli, že je to malé auto s výkonem 60 koní tzn. žádný závoďák, ale pro cestování po městě, nebo okreskách řekl, že spoustě lidi udělá velice dobrou službu.To však neznamená, že by se s Fiestou nedalo cestovat po dálnici. Při rychlosti 130 km/hod auto stále příjemně sedí a ani hluku v kabině není zrovna mnoho.
Co se týče brzd a podvozku, tak je vcelku zbytečné komentovat.Jen pár poznatků. Podvozek je pro někoho malinko tvrdší, zato výborně sedí na vozovce a auto je velice jisté i při ostřejších průjezdech začátek, nebo při cestování na našich tankodromech Brzdy mají zpočátku ostřejší nástup, ale to vše je jen otázka zvyku.
Celkově můžu říct, že ač mě Fiesta zprvu moc nezaujala, tak svými jízdními vlastnostmi mě přesvědčila, že ford umí udělat velice dobrá auta. Vím, že je mezi Vámi spousty kritiků co se týče kvality zpracování, výkonu motoru atd. Všem těmto bych doporučil, ať porovnávají auto stejné třídy a nemíchají hrušky s jablkama Všem, kteří jsou k Fiestě skeptičtí vřele doporučujI se s autem svézt, pokud pocity rozpačitosti přetrvají, stavte se u konkurence a vyzkoušejte si stejnou třídu aut. Měl jsem nedávno tu možnost, a vyzkoušel několik aut této kategorie a upřímně jsem se divil, jak se některé konkurenční značky vůbec mohou prodávat, protože v některých případech si připadáte ne jako v autě, ale že sedíte v křesle s volantem.
Nebudu tady vypisovat konkrétní značky, to už si každý zajisté udělá obrázek sám.
Celkové hodnotím Fiestu kladně, má sice drobné nedostatky, ale pevně věřím, že opět pořádně zamíchá s prodejem malých aut.