fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

RS 2000 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=48&t=26939
Stránka 5 z 7

Autor:  s.i.d.79 [ 04 črc 2011 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

fonz píše:
nasazeni zadniho narazniku zabere tak 2 minuty :-D

jj vím, čtyři matky a dva kroutíky, ale mám s tím zatím problém v tom, že jsem ho ještě nedoladil a tak by to ještě nebylo ono

Autor:  s.i.d.79 [ 07 črc 2011 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Měl by někdo tip na vnitřní antikor nátěr, napadl mě hammerite, ale nevím jestli bude ideální, potom ještě řeším čím nahradit tu blaznivou vatu pod palubkou.

Autor:  fonz [ 07 črc 2011 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

myslim ze vevnitr to staci poradne obrousit, kdyztak odrezovac, pak zas obrousit, odmastit, zakladovka a vrchni barva, kolik das vrstev zalezi na tobe :-D

Autor:  Malfis [ 07 črc 2011 23:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Proč by nebyl ideální Hammerite? Velice kvalitní barva :) Mám na víku testovací vzorek a drží jak prase :)

Autor:  fonz [ 07 črc 2011 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

hlavne tam nesrat nake gumoasfalty, tlumexy, montazni penu :smt098

staci poradne natrit barvou :)

Autor:  crazyape [ 08 črc 2011 08:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Hamerite je zbytecne drahej. Staci nejaka lepsi synteticka zakladovka + vrchni nater. Treba industrol, komaprim atd

Autor:  angličák [ 08 črc 2011 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Hammerite je navic spatna barva, klasicky hobby OBI produkt....

Autor:  Malfis [ 08 črc 2011 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Proč je špatná barva? A vůbec důvod nepoužívání Hammeritu nebo Alkytonu? Jsem měl za to, že to jsou velice kvalitní barvy... antikorozní.

Autor:  Ford [ 08 črc 2011 15:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

hammerit ani omylem ale alkyton na ten si nemůžu stěžovat mám stím natřené brždiče a bubny už 4 roky a teprve se objevují první rezavé flíčky

Autor:  angličák [ 08 črc 2011 15:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Hammerite je chybny v tom ze navadi lidem k natreni na korozi, coz proste nemuze fungovat, potazmo s nim mam nejake zkusenosti a neexistuje pro mne, ale chapu, ze pro nekoho ,kdo vidi maximalne rok dopredu je to zajimave. Proti Alkytonu namitky nemam, na bloky motoru a jine veci je oka.

Autor:  77milda77 [ 08 črc 2011 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Takže alkyton je dobrý já protože mě došla základovka tak jsem použil alkyton :D

Autor:  Malfis [ 08 črc 2011 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Jenže to samé píší i u Alkytonu, že se dá patlat na rez... což je prostě blbost, nikdy bych to neudělal, ale pakliže je čistý odmaštěný podklad, tak přeci Hammerite vydrží taky hafec let. Navíc Alkyton i Hammerite mají všude :) stejná cena, tudíž si dovolim říct, že i kvalitou jsou podobné, né-li stejné.

Autor:  angličák [ 08 črc 2011 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

No a pokud je dobrej zaklad, tak je nejaky Hammerite zbytecny :D :D primarne resim to, na co je podle vyrobce ta barva urcena, coz je ve finale kec...Alkyton se mi proste osvedcil vice na aplikace, ke kterym jej uzivam...

Autor:  Xenotoca [ 08 črc 2011 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Malfis:
Hammerite při polymeraci vytváří síťovou strukturu, která dobře drží pohromadě, ale obsahuje mikropóry, jimiž se se voda a kyslík dostávají dovnitř a koroze pokračuje. Navenek všechno vypadá krásně, ale uvnitř to může být zrezlé na padrť. U natřeného drátěného plotu to nevadí (na něj je Hammerite a jemu podobné nátěrové hmoty ideální), u karoserie poněkud ano.
Alkyton je na trochu jiné bázi - obsahuje olejovou složku, která zalije povrchové póry ve zkorodovaném povrchu, takže ke kovu hůře proniká voda a kyslík (tzv. "Alkyton penetrátor" je v tomto směru samozřejmě o něco lepší než "Alkyton barva"). Nevýhodou Alkytonu je ovšem jeho trvalá "pružnost" a samotná olejová složka - oboje výrazně zhoršuje další povrchové úpravy. A samozřejmě ani on není všemocný - jak jsem se mnohokrát přesvědčil.

Autor:  Malfis [ 08 črc 2011 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Děkuji za vysvětlení, to jsem chtěl slyšet :-)

Autor:  angličák [ 09 črc 2011 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Ach, krasa, dekuji panu uciteli za vysvetleni toho, k cemu ja dosel porstym aplikovanim barev...a realnou zkusenosti...

Autor:  Xenotoca [ 09 črc 2011 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Téma mě donutilo hledat dál, ale žádné bližší informace (s výjimkou nevěrohodných reklamních povídánek) se na webu najít nedají. Snad jen výsledky testu, který celkem spolehlivě ukazuje, že na čisté železo (ocel) je suverénně nejlepší ochranou klasická základovka + vrchní syntetický nátěr. Teprve po nich se v testu umístily "barvy přímo na rez" včetně Hammeritu a Alkytonu. Ty jsou určeny spíše jako "nouzovky" (Alkyton z nich vychází podstatně lépe) pro povrchy, které nelze stoprocentně zbavit veškeré rzi až na absolutně čistý kov.
A také jsem našel známou věc: Absolutně nejlepší antikorozivní přísadou do nátěrů, která přemění rez (hydratovaný Fe2O3) na relativně pevné kompaktní olovnatany železa a dále brání další oxidaci, je suřík. Teprve hodně daleko za ním jsou nejrůznější antioxidanty, jež se dnes jako "antikorozní" přísady přidávají do základních barev nebo do barev "přímo na rez". Bohužel, evropští vševědové suříkové základovky kvůli jedovatosti zakázali. Přesto se práškový suřík stále prodává pro technické účely (například zde) a nadšenci si z něj míchají vlastní základovky, a to buď klasické dlouhoschnoucí (cca 20 % fermeže + 80 % suříku) nebo "syntetické" (bezbarvý syntetický lak + suřík v poměru dle vlastností výchozího laku).
Kdyby se někomu podařilo vymyslet chemikálii, která za běžných teplot zredukuje rez zpět na čisté železo a umožní jeho zpětnou kovovou vazbu s podkladem, bylo by to na celou nůši Nobelových cen. Bohužel, jedinou známou technologií, která se tomu alespoň trochu blíží, je tavení ve vysoké peci.

Autor:  angličák [ 09 črc 2011 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Xenotoca píše:
je suverénně nejlepší ochranou klasická základovka + vrchní syntetický nátěr


Svata slova...

Autor:  s.i.d.79 [ 21 kvě 2012 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

Tak pokračuje se pomalu, ale jistě, po vašich radách, šla všude základovka a pak barva, teď dávám ještě dohromady elektriku a je to celkem boj, no snad to nějak dopadne, jinak už mám nakoupené téměř všechno na repas náprav, opískované všechny věci co zůstanou původní teď to jen nalakovat a složit.
Jen dotaz nevíte někdo jestli někdo dělá v druhovýrobě pístky do zadních třmenů? Po demontáži jsem zjistil, že jsou všechny v pr...., co jsem koukal na různé e-schopy tak maj jen těsnění, ale pístky bohužel ne, nevíte někdo kde je sehnat, od forda bych je bral až v krajní nouzi protože za ně chtěl celkem hektar

Autor:  Michal Ševeček [ 21 kvě 2012 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: RS 2000 16V

napiš fonzovi ten je tuším někde sehnal ale cenu si nepamatuju

Stránka 5 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/