fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Cabrio XR3i 1.8 130hp http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=48&t=30269 |
Stránka 4 z 6 |
Autor: | Rosťa-RS [ 03 říj 2013 09:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Adaptace 77KW řj Plyn Kralupol Hulín http://www.jpeg.cz/obrazek/6uL Adaptace oproti minulým plus 200km a jiná LPG čerpací stanice http://www.jpeg.cz/obrazek/6uh A tady adaptace s řídící jednotkou RQB http://www.jpeg.cz/obrazek/6u3 Beru v zásadě v potaz především střed pole ide vidět že kraj pole není ideálně načtený. |
Autor: | Rosťa-RS [ 03 říj 2013 10:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Podle dokumentace k řj maximální hodnota napětí co může jít z váhy vzduchu je 4,7 tam jim tabulka končí. Takže bych to bral že kdo dosáhne tuhle hodnotu tak je pro něj váha vzduchu nedostačující. Nicméně před létem se mi podařilo dosáhnout výsledku 4,9 a to jsem mněl tehdy na fordovi váhu s proměrem 55 a né tu 45 která je tam standartně.. Teoreticky nad teplotu 65st se začne ubírat na předctihu myšelno ACT čidlo. Přesně nevím je to podle americké příručky takže hodnoty můžou být jinší. Nicméně mělo by to být až o šest stupňů a to je dovod proč auta s hliníkovým sáním jedou blběji než se sáním plastovým kde je navíc čidlo posunuto ta tu plastovou rouru. Pak ještě tu máme čidlo ECT z tabulky vyplývá že nad 92stup by se mělo pohnout s předctihem ale v tomto případě o dva stupně a později o čtyři to při nějakých 110 zase naopak pod 30st by se předctih měl zvětšit o nějaké tři stupínky. A to je taky důvod proč auto nejlíp jede studené Navíc jsem zjistil že mi nejspíše špatně čidla ukazuí teplotu jsou trochu pohnuté není divu taky za těch 20 let tak jsem se rozhodl inovovat jsem zvědav co to udělá s projevem K otevřené smyčce se to zase vstahuje trochu jinak to tu rozepisovat nebudu. Tak jsem zvědav jak dojdou nové termistory jak se to projeví |
Autor: | Rosťa-RS [ 07 říj 2013 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Tak jem si nechal zrepasovat alternátor bosh. Přesně ten typ na který je tady na foru uveden návod. Známý se úplně moc dušoval že má super známého na opravu alternátorů. Ležel mi doma už rok a já nevěděl jak srovnat ty měděné proužky po čem jezdí uhlíky. No dělá se to na soustruhu a má na to být specielní náctavec. Když se mi altík vrátil krom toho že se zněj linuly trochu dvné zvuky byl v poho řekl jem si jo fajn vše nové, tak to bylo dohodnuté. To bude bezva. Prý super firma i převíjí alternátory... Tím jsem se nechal vzhlídnout je fakt že altík vypadal jak nový. po měsíci co jezdil na autě jsem se rozhodl měnit drážkový řemen. no a jak jsem skusil altík tak hle vůle. říkám si to vypadá na zadním kožisku toš to né to tak nenechám. dal jsem za opravu dva litry tak ať je vše cajk. Tak spátky šel zase stárý japonský 90A a tento znovu na opravu jak nemilé pro mne bylo když mi pak volal ten známý že tam odešel regulátor a že to bude stát ještě 600 či tak nějak zaklel jsem a mávl nad tím rukou už jsem ignoroval ty kecy že takovou vůli mají všechny tyto altrnátory a že je to normální a ničemu to nevadí. Doma jsem si řekl že se kouknu na ten regulátor přecijen mi připadal jakýsi laciný.Ten starý mi tam nechali původní s tím rozdílem že vyměnili uhíky a stříkli ho na černo, proč to nevím... asi aby vypadal jak nový. to samé diodový usměrňovač taky nabarven na černo. To by mi ani tak nevadilo ikdyž ten nový regulátor co mi tam dali je nějaký ťaman u kterého se nezmohli ani na to napsat tam výrobce... Kdyby mi zavolali tak bych jim řekl ať tam dají pořádný...že ho zacáluji... Ale ten komutátor kvůli kterému jsem to dával do servisu jsem viděl že hází asi tak o půl milimetru. Protože už nemám sílu se známým a z jeho známým na altíky rozhodl jsem se to opravit sám. Při demontáži jsem zjistil že krom toho že matka byla fest nalepená a nakonec abych jí povolil musel jsem ji odvrtat tak pouzdro u komutátora je vychozené a je v něm vůle,kdyby to aspoň nalepili... A jinak obě dvě ložiska jsou asijského puvodu a to jedno s tajvanu a druhé z korei asi s kesongu to přední u řemenice tam bylo pořádně nalepené až tak že tam dřela barva a lepidlo o ty vymezovací kroužky. Obě ložiska jsou na tom tak že kdybych tam nechal ty původní tak nic nepokazím. No jo no SKF stojí 160 a Kesonk 15kč není divu. Tak zítra jedu do fabory na matku a na pořádné ložiska. Přecijen altík má až 13tis otáček a nechat je tam a čekat kde na dálnici u prahy se mi vysype nechci. hold 2,5tis v prdeli a kdo ví co ještě stejně si myslím že ten regulátor mi spálili oni.... Pak dej něco do opravy když nejsou schopní ani zarovnat rázející komutátor či jak se to jmenuje... ať žijí staré BOSH altíky Update- tak ten regulátor na altíku spálili oni když měnili uhlíky nechali tam pár chlupů od starého uhlíku ten se přikostřil a pak hold chudák regulátor zdechl jinak ložiska na altíky mají být s označením 6303 2RS C3 a 6203 2RS C3 znamená to že jsou trochu volnější a jsou do víc otáček klasicke bez C3 je jen do 11tis otáček takže ten kdo to točí jen občas nechť si tam dá klidně klasické ale origoš tam přijdou C3 |
Autor: | Rosťa-RS [ 07 říj 2013 13:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Oprava blatníku a prahu. když jsem uviděl jemný puchýřek na zadním lemu rozhodl jsem se ho zevnitř vyřezat a zpoznatírat. puchýře naznačují korozi zevnitř. dá to míň práce než to pak opravovat z venku vyřezáním a navařením nového dílce který v náhradě stejně přesně neodpovídá. Jinak vnitřní plech a venkovní plech o sebe dřely přez takovou tvrdou gumu bylo to tam normálně v jednom místě vyleštěné... To leštila ta guma né já na to bych se vykašlal http://www.jpeg.cz/images/2013/10/07/RCFYb.jpg http://www.jpeg.cz/images/2013/10/07/vgBo8.jpg http://www.jpeg.cz/images/2013/10/07/NP2KQ.jpg http://www.jpeg.cz/images/2013/10/07/sbnU.jpg http://www.jpeg.cz/images/2013/10/07/ONqja.jpg A oprava prahu. Ale teda s tím jsem se nechal unést stačilo to vyřezat daleko míň jinak cabria mají úžasné prahy a kupodivu nejsou vůbec rezivé. Jsem je ještě vevnitř vystříkal tlumexem z olejem. |
Autor: | Rosťa-RS [ 07 říj 2013 13:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Tak a teď nová krabička do mého FOFO a dost šikovná STAG tap 01 je regulátor předctihu Jezdím na plyn a vím že u favorita se tím spotřeba dala stlačit o litr dolů favo mělo předctih základní 6st a na lpg bylo nejoptimálnější 18st. Tento harapák od poláků dokáže posunout předctih jak kdo potřebuje v jakých otáčkách a dokonce i podle zatížení ale to zatím zapojovat nebudu. první musím zjistit jak vypadá detonační hoření, Ošahat si to a tak každopádně u favorita byla hlava snížená na max a u FOFO je vlastně skoro v originále dokonce to může fungovat i tak že jen je ten regulátor přectihu zapnut když auto jede na plyn. toš jsem zvědav až se dorýpu se vstřikováním a nastavím pořádně dávkování paliva tak se na to vrhnu Odkaz na výrobce http://www.ac.com.pl/en/produkt/317/tap-01 |
Autor: | Rosťa-RS [ 17 říj 2013 12:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
tak místo teploměrů jsem nainstaloval NTC 47k termistory a celková teplota se snížila o 5st či kolem této hodnoty auto má pociťově klidnější chod ovšem zda li to k něčemu bylo či ne těžko říct protože teď s tím jezdím pořád jak provoz dovolí tak to na spotřebě nijak nepoznám. |
Autor: | Rosťa-RS [ 21 říj 2013 11:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
takže mezi rozdílem klasické váhy myslím proměr označení 45 1,8 77kw a váhy 2,0 mondea označení 60 je asi 17% Tady jdou vidět adaptace RQB když vše je jak má být váha vzduchu atd... http://ulozto.cz/xAToNPNf/111-3-10-rjrq ... st77kw-jpg A tady jsou vidět adaptace když jsem namontoval váhu z 2.0litru http://ulozto.cz/xTgo5e51/10-10-2litr-v ... rj-rqb-jpg Tady jsou ještě adaptace po výměně těch teplotních čidel, ide vidět že se to nijak nezměnilo takže má úprava nemá vliv na délku vstřiku za což jsem rád a tohoto jsem chtěl také docílit http://ulozto.cz/xq8w6h6z/13-10-2litr-v ... loty-5-jpg |
Autor: | Rosťa-RS [ 12 úno 2014 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Zdravím!! nevím kolik lidí to tu čte asi moc ne. Hold mám tu dávat víc barevných obrázkůů:-D V čera jsem konečně provedl měření vaček na mém utě. Ano mám tam teď vačky 77KW http://ulozto.cz/x19j3UP3/ford-escort-77kw-jpg http://ulozto.cz/xraTC4Kw/photo-jpeg Poněvač jsem stupně nikde nenašel tak jsem se rozhodl to proměřit sám. Přišel jsem na to že to vychází dosti zajímavě. Popravdě mne na to přivedl kámoš poněvač po předělání rozvodů se mu zvětšila spotřeba. časem jak rozvody stárnou by se měly dostávat vačky do plusu. neboli vůči směru kliky se vačky opožďují. Ovšem mne zaujal jiný fenomen a tím je střih ventilů. Také jsem čerpal z těchto stránek. http://www.skoda110r.cz/article.php?id=1192 Teorie je taková že proměnné časování ventilů se používáčím dál víc a ford úplně vybízí pootočit tou vačkou trochu jinak Momentálně jsem nastavil výfukovou vačku kolem 10 až 15° za HU a sací na 10° před HU První projížďka byla zajímavá teď s tím trochu polítám a řeknu co na to ECU a jaký to má projev... |
Autor: | Rosťa-RS [ 26 bře 2014 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Takže vývoj pokročil a mám tu kráásnou tabulku vaček :_D Děkuji Martinovi za pujčení auta a ukojení tak mé zvědavosti http://img809.imageshack.us/img809/1588/wxdp.jpg |
Autor: | futura [ 26 bře 2014 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
To je nahodou moc pekny pocteni a pokud s tim nemam konkretni zkusenost, tak jen sosam a nekomentuju. Ty udaje vacek jsou senza, nemas nahodou i udaj na 2l mondi?Casoval bych, ale na serii nemam udaje, kdyz jsem probiral ten navod na to na nejakym motorkarskym foru, tak doporucovali spis se drzet vic pri zemi, do tech 5st. posun, jsem zvedavej, co tech 10-15 udela.Kazdopadne presny casovani asi muze ozivit dost semiku bez velkych investic.Urcite popisuj vyvoj dal. |
Autor: | Rosťa-RS [ 03 dub 2014 10:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
No tak chtělo by to nějakou oběť s 2litrem pak to není problém Jinak chování při větším překrytí sací -15 a výfuková +10 se projevovalo lehce kolísavým volnoběhem. Pociťově se v nízkých otáčkách trochu zdvihnul krouťák a motor šel tak nějak lehčeji což je pochopitelné přisálo si to trochu výfukových plynů a tím pádem nevznikal takový podtlak v sání. Palivo po zápalu důl hoří mělo by odevzdat více síly a tepelné energie za předpokladu horšího vyplachování ve vrchu. Překrývání ventilů v tomto případě by měly pomoci odlehčení motoru při nízké zátěžikdy podtlak je částečně zmenšen výfukovými plyny. sací ventil je zase dříve zavřený směs se začne dříve stláčet takže by jí mohlo býs tlačené víc. Samotná komprese nastává až po uzavření sacího ventilu. takže dalo by se říct že se tím zvětšil obsah stlačených plynů takže by to mělo mít pozitivní vliv na krouťák. Co se týče vysokých otáček nezjistil jsem žádnou nějakou negativní změnu. Ale teď trochu teorie Při plně otevříté škrtící klapce podtlak v sání není naprosto žádný dojde li k otevření sacího a výfukového ventilu zároveň už plyny nebudou tak vytahovány podtlakem do sání ale za to kinetickou energijí plynů ve výfuku by část nespálené směsi z sání společně možná i s benzínem. Měla vyletět do výfuku a tím pádem celý prostor vypláchnout od výfukových plynů. Co na to ECU? Pořád jsem si kladl za otázku proč nad 80% zátěže ECU vypíná lambdasondu a myslím si že je to kvůli výše popsanému ději nespálený vzduch s palivem by směs dělal chudou a to by pro ECU znamenalo nesmyslné obohacování. Otázka je proč to dělá i ŘJ ze 77kw motoru kde vačky nemají žádné překrytí. Řekl bych že buď inženýři chtěli umožnit tuničům aby si mohli hýbat s vačkami a nedělalo jim případné překrytí problémy. |
Autor: | Rosťa-RS [ 03 dub 2014 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Původně ten text patřil jinde ale nechtěl jsem to tam spamovat dám si ho tady něco z minulého výzkumu No tak něco z mých zkušenostní. Na autě jsem dal plastové sání z 1,8 protože to tupé hliníkové se vždy masakriozně ve městě prohřálo a pak to naprosto nejelo. jenže po slícování kanálů s tím plastovým sáním ty adaptace začaly jít do červenýho pak jsem tam dal ještě rezonátor místo katu a středu plus rs svody lezlo to do červených čísel a tehdy má teorie byla taková : Dupnu na to zatížení vyletí někam kde nejsou načtené adaptace a jede to na chudou směs ve velkém zatížení. tak aby to bylo ok chtěl jsem se dostat do zelených hodnot sehnal jsem si vstřiky od Skaldy z dvoulitru říkal jsem si dvoulitr a bude se zelenit jenže chyba lávky krom toho že mají lepší rozprašovací trysku dávají stejně paliva jak RQBčkové možná trochu míň tak jsem zvýšil tlak paliva a bylo to. Ovšem zvýšil jsem ho tak že přes 13 ořech jsem zaklepal vrch regulátoru a tím mi ten tlak vzrostl vyřešilo to můj problém jsem v zeleném jinak ta řj je strašně pomalá než udělá nějakou adaptaci to aby jí člověk prosil teď mluvím o vyšších otáčkách. Navíc moc to netočím. Jinak největší brzda výkonu je podle mne váha vzduchu dostal jsem s ní číslo 4,9 takže kdybych chtěl výkon tak toto musí pryč Tak jsem podnikl experiment s větší váhou vzduchu jenže ta dává trochu jiné hodnoty to není problém musí se dát vstřikovače s klasickým regulátorem musí se jezdit mez TPS poněvadž průměr klapky 55 neodpovídá té váze a hádá se to. Vyhodí to pak chybu váhy vzduchu a nejede to. bez TPS se adaptace načítají tedy u mne... Jenže vlastně zatížení motoru je neustále větší než s klasickou váhou má to vliv na předstih chtělo by si to s tím víc pohrát tak jsem od toho upustil poněvadž mi to nechtělo načítat adaptace nad 50%najezdím tak 2000KM měsíčně výkon není můj prvořadý záměr. Nejlepší se jevilo ježdění bez map jen na tps jenže adaptace se neukládají a musí se vždy po každém startu kalibrovat v podstatě by to nebyl problém mono vstřik u lpg tak funguje jenže řj mého fofo je prostě blbá a nechce se jí.... kdyby ty adaptace ukládala bylo by to skvělé. Tak jsem se vrátil tak před měsícem ke klasické váze vzduchu jinak bych musel pořídit řj z 85kW motoru a nebo z RS 2000 abych překonal úskalí váhy s průměrem 45. Jinak munulý týden jsem se na cestě do Rychnova nad Kněznou a zpět. Dostal na hodnotu 7,1L lpg na 100KM jizda po dálnici 130 o tři dny později se mi to zopakovat nepovedlo nejspíš to bylo kvůli změně počasí možná vlhkost a v tom důsledku mi motor při nízkém zatížení začal klepat zítra jedu za bratrama slovákama tak se uvidí jo ta spotřeba byla 8,8 jediná změna byla výměna filtru... a oddělání toho sítka před váhou Ale teď jsem jel za přítelkyní a měl jsem vedle sebe zapnutou diagnostiku a uvědomil jsem si ten velký předstih tak jsem na něm přidal potvrdil jsem si domněnku a pak ubral adaptace klesly dolů. Nejhorší je to že vlastně bohatost směsi je ten nejmenší problém nastavit to člověk aspoň vidí. Nevíte jak pripojit vícerozsahovou lambdasondu na řj nízskorozsahovou stačí mi jen odporový můstek abych z pětivoltovky udělal jednovoltovku? laicky řečeno ještě to nemám namáklé. Jsem se nějak rozepsal ale přišlo mi to vhod k tématu. |
Autor: | futura [ 04 dub 2014 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Kurna, tohle mi bude chvili trvat, nez prelouskam a zaziju. Ale urcite bych soudruhy od Forda nepodezrival z toho, ze by mysleli na tunaky. |
Autor: | Wizzy [ 04 dub 2014 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Já jen tak marně hloubám nad tím, proč ti tak vehementněšlo o to, aby ty adaptace byly zelené? Tím, že jsi zvýšil tlak, tak logicky řídící jednotka ubrala na délce vstřiku, tedy ano, posunula adaptace do zeleného, ale množství benzínui tam teče stejné.. |
Autor: | tomin [ 04 dub 2014 11:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
ad bohatost v plnem plynu - to je standard. 1. je o neco vetsi vykon 2. bohatsi smesi je zajisteno lepsi chlazeni motoru 3. pak mozna i ten vyplach a jeho nasledne vetsi ovlivneni u lambdasondy ... ad predstih - neprezen to ! Moc velky predstih = detonace = urazene krouzky z pistu a podobne lahutky. Mel bych usi porad nastrazene, obvlast v palbe. Par sekund v plne zatezi s detonacema pry staci a jdes generalkovat. ad wideband lambda - asi vsechny kontrolery pro wb lambdu maji vystup ktery dava simulovanych 0 az 1Volt prave pro spojeni do ECU vstupu pro uzkopasmovou lambdu. Pokud bys tam takovy vystup nemel, jde to lehce dodelat (google: voltage comparator). Pak si budes moct i trimrem nastavit v jake bohatosti se ti zmeni z 0V (chude) na 1V (bohatou) a tak budes moct jezdit i na chudou a "sporit" Ale zase bacha ... Jinak obrazek s vackama - dostavas metal pred nastoupenym forem. Jen bych se snazil ten obrazek nacpat nekam kde bude jistota ze zustane. (google drive apod.) |
Autor: | Radek124 [ 05 dub 2014 16:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
s tím předstihem pozor fak je lepší menší než vysoký .. ideální předstih by měl být aby max tlak byl mezi 12-15° za horní úvratí .. pokud j předstih velký tak max tlak bude třeba někde kolem 7°za HU a budou se srát ložiska na ojnicích a klice.... a to nemusí ten otor vůbec klepat.. když začne motor klepat tak klidně posunou o 1-2 stupně, ideální předstih není u "hranice" klepání.. ale několik stupňů pře tím .. jinka WB lambda resp controler umí pohodě simulovat NB lambdu |
Autor: | Rosťa-RS [ 05 dub 2014 16:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Ono ten plyn má větší oktanové číslo tak snese víc Ok díky za radu budu se tím tak řídit. Spíš jsem si říkal, že ten regulátor budu mít zapnutý jen dole a nahoře to nechám v origo hodnotách. Protože nahoře to klepání neuslyším. Ono to má i tendenci klepat když je ta směs chudá či bohatá to se mi stávalo předtím. Jsem si říkal že to budu nastavovat tak po dvou stupních teď to mám aspoň od někoho ověřené jak se zjišťuje kde je ten maximální tlak ? nebo to je jako že to tak má teoreticky být ? |
Autor: | tomin [ 05 dub 2014 17:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
Zjistuje se to tezko. Aspon bez cidla tlaku ve spalovacim prostoru (o cene XX tisic). Castecne se clovek muze orientovat podle teploty ve vyfuku (EGT cidlo). Ale asi jen hodne orientacne. EGT se da dneska koupit z Ciny na ebay za par babek. |
Autor: | Radek124 [ 06 dub 2014 20:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cabrio XR3i 1.8 130hp |
jo no na ten předstih existuje zapalovací svíčka s čidlem .. našroubuješ a ladíš.. stojí dost no ale jednou bch ji chtěl |
Stránka 4 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |