fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 05:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 01 dub 2013 12:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Zdravím,
po delším uvažování jsem se rozhodla hodit sem pár fotek mého "Sexforda" a něco o něm

Proč dar-nedar? K řidičáku jsem ho dostala od svého strejdy na vyježdění a taky hlavně aby se toho zbavil (sám si koupil Mondeo). Jinak tohle auto když si v roce 2003 přivezl bylo úžasný a od tý doby jsem ho moc chtěla, prostě láska na první pohled :lol:

Něco o autě:
- je to kombík
- 1.8 TD 66 kw
- zelená metalíza
- spotřeba v létě cca 6l/100km, v zimě zhruba dojnásobek (záleží jak to nechám dlouho zahřát, jak dobře se chytne a jak moc na to potom šlapu)
- výbava (nevím co se tenkrát dávalo do příplatku a co ne, možná píšu blbosti :D ): klimatizace, otáčkoměr, analogové hodiny, kryt pod motorem, 6-ti stupňový cyklovač stěračů, zadní repro, dálkový centrál + při zamčení se zavřou okna (dodělávka), mlhovky ...
- najeto 164000 bez nehody (kromě pár ťukanců - viz dál fotky)
- původem z Holandska, potom několik let pražské auto (takže 3x měněné zámky :| )
- moje zatím maximálka je 160km/h
- kola zatím plechy 185/60/R 14, ale na léto budou černý 6-ti paprskový litý :smt007 (stejný rozměr)

Teď něco málo obrázků, snad se vám bude líbit

Listopad 2010 - Tady byl čerstvě přepsán do Libereckého kraje, jak můžete vidět - přední nárazník je fakt výstavní kousek... :smt120

Obrázek


Březen 2011 - Tady je vidět moje menší nehoda - při parkování u práce jsem si potykala se schodama :( chladič klimy je stále ve stejným stavu, ale aspoň mám new nárazník (ne na dlouho)
Obrázek

Obrázek


Duben 2011 - Tady zas pro změnu bouračka s cyklistou - on v jednosměrce v prostředku silnice, já proti němu vyjela ze zatáčky a jak byl vožralej, tak mi tam vlítnul. Podotýkám, že ON tam neměl co dělat, já jela dobře. A ještě chtěl utýct, takže benga, 4 hodiny čekačka, nakonec nadejchal 0,52, dostal potom pokutu 10.000,- a mě to stálo 3000,- za 8 dní propadlou technickou :evil: + náklady na opravu, z toho šmejda jsem nedostala ani korunu

Obrázek

Od ledna 2012 probíhaly opravy (hlavně po bejvalým kterej mi ho docela zhuntoval a všechno argumentoval že je to normální, že je to starý auto a ty "to" dělaj). Celkem jsem do toho za rok 2012 nasypala kolem 30 tisíc. Nejvíc viditelná změna je vyvaření levého zadního podběhu:

Obrázek

Tady je vidět jak už to skoro lezlo až na dveře

Obrázek

A tady je výsledná práce, lak mi trefili od oka, protože podle nějakých kódů od automobilky je barva mého auta modrá... (nevím kde to vzali)

Obrázek

Stříkala se celá ta boční část

Obrázek

A kvůli oděrkám, promáčklinám a začínajícím puchýřům na laku se hodily do gala i celé páté dveře (toho světla si nevšímejte, to mi padá pořád :roll: )

Obrázek

Teď mě v dubnu čeká technická, tak snad projdeme a až se bude moct jezdit na letních gumách tak mám zamluvená litá kola :smt007 Pokud se mi teda něco zas nevys*re. Už dva roky čekám kdy umře spojka - zatím žije, loni mi zjistili mrtvý jeden zadní tlumič - taky zatím ještě nevyměněn a teď přes zimu se začal ozývat startér. Respektive neozývat. Trvá než začne točit a pak to dlouho kucká a bez prošlapávání plynu to prostě nechytne. Takže žere jako zájezd německých turistů (přes čtvrt nádrže za týden, denně najedu 50km). Až bude venku trošku přijatelně tak nafotím další a lepší fotky, hlavně interiér - tam potřebuju něco sehnat pokud to někdo bude mít :-D

Na dotazy ráda odpovím, ale přece jenom jsem ženská a některý věci jsou pro mě španělská vesnice. Doma si maximálně doleju vodu do ostřikovačů, fridex a vyměnim kola :lol:

Kritiku přijmu bez problémů, plánů s autem je hodně, jen finance nejsou. A jestli má někdo názor jako každej druhej můj známej ať to dám do šrotu, tak předem říkám že pokud projdu STK tak nedám :-)

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 10:08 
Offline
Forďák

Registrován: 09 srp 2008 22:32
Příspěvky: 304
Bydliště: kousek od Příbrami
DeathVeronica píše:
Zdravím,
po delším uvažování jsem se rozhodla hodit sem pár fotek mého "Sexforda" a něco o něm...


zajímavej název, z čeho vznikl? :lol:

Jinak držím palce, sypat takové sumy do tohoto povozu a snaha udržet ho i přes tyhle náklady při životě trochu hraničí s masochismem (ale to je jen můj subjektivní názor), pokud ho miluješ, není co řešit :wink:

Tak hodně štěstí, pevné nervy při opravách a úpravách a hlavně hodně km bez nehody :smt006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jestli se na technicky dotkne nosniku, coz dotkne, protoze vedi ze to na Escach hori, tak ti ho prodloubne i sirkou
a tak neprojdes. :-D Drzim palce. Kdyz ho milujes, neni co resit. ;-)
edit: ted koukam ze Maxx ma stejny nazor. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 12:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Sexford vznikl už u starýho auta mýho ex - měl taky escorta ale hatchback v benzínu a tak nějak mu to celou cestu pořád cukalo že to vypadalo jako když tam celou cestu někdo ... :D no a já když to nastartuju tak se to taky celý klepe, jinak jde to odvodit už jen od toho názvu - escort jako eskortní služby atd... Nijak se to teda nevztahuje na mě, ale nějak se to chytlo a v okolí už tomu nikdo snad jinak ani neřekne :lol:

Jinak spodek je bez rezu, tam na tom nic nenajdou, servisák mi řikal že takhle krásnej spodek u Esca ještě neviděl, na podzim jsem ho měla nechat ošetřit, jenže nebyla dvojka navíc, tak snad to tuhle zimu přežilo, to jsem ještě nekoukala. Prej i výfuk je v tak supr stavu že přežije celý auto. No ono totiž hlavně sice to od roku 2003 stojí pořád venku, ale letos to byla první zima kterou odjezdil, jinak vždycky celou zimu stál, tak to nemělo co rozežrat :-D

A prachy do toho cpu postupně, hlavně nejvíc stály rozvody, pak to vyvaření a pak repas alternátoru (věděli jste že bez alternátoru se dá jezdit i týden? :shock: ). zbytek byl za blbosti do interiéru, letní gumy a sem tam menší opravy (výměna mechanismu okýnek + tlačítek, nová elektroinstalace apod.) a potom pravidelná výměna oleje a filtrů...

Děkuji za přání k mnoha km bez nehody, už je to skoro dva roky co jsem se s něčím/někým drcla, tak snad už můžu říct že jsem vyježděná :D (pokud teda nepotkám blbečka co mi chce urazit zrcátko - asi půl roku zpět, naštěstí u mě přežilo, u něj nevím)

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 15:02 
Offline
Forďák

Registrován: 09 srp 2008 22:32
Příspěvky: 304
Bydliště: kousek od Příbrami
tak pokud je zdravej spodek (což je u Escorta dnes už téměř zázrak) tak je to celkem důvod ho nechat doma. To startování a spotřeba by se mi ale nelíbilo, nezačalo to náhodou zlobit po těch rozvodech? Docela bych to tipoval že se úplně nepovedly...

Bez alternátoru se jezdit dá, ale jen s nafotvým autem :lol: s benzínovým tak půl dne :wink:

Jinak mám doma pár pitomostí na delfína, třeba koženej béžovej volant s airbagem, kdybys pro něj našla využití :-D

a ještě jeden pitomej dotaz - jak jsi přišla k tomu nicku? 8)

edit DEKL: ještě můžeš přihodit foto :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 11:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Spodek se musim preventivně podívat pokud to budu mít možnost někde zvednout, ale ještě na podzim byl zdravej jak rybička, tak snad se to po zimě teď nechytlo. Začínám z tý technický mít slušnej vítr... Jinak taky nejsem až takovej blázen že bych doma nechávala starou plesnivou rezavou hajtru, dokud to jezdí a netrousim cestou díly tak je to dobrý :lol:

Jinak problémy se startem musely začít ještě když ho měl strejda, já už si ho brala s tím že to moc nechytalo, ale bylo to každopádně lepší než teď. Už se 2x měnily žhavičky, jednou kabel k žhavení a mám i novou baterku. A pořád to dělá, teď přes ty mrazy tuplem. Jsem otočila klíčkem, chvíli ticho a až po cca 3 vteřinách začal vůbec aspoň trošku točit, po věčným přidávání plynu aby motor chytil jak má a neklepal se jen na dva až tři válce mi to holt něco sežere. (Tohle snad na technický zkoumat nebudou :shock: ) S rozvodama bych řekla že to souvislost nemá, já to jasně vidim na ten startér, čekám kdy ho upálim uplně (stejně jako na spojku :lol: ) .

K nicku jsem přišla už na střední když jsem psala do školních novin, tak nějak to vyplynulo z davu, jsem tak trošku víc tenkrát dávala najevo že poslouchám metal :-D

Já budu mít na závěr taky jeden pitomej dotaz - co znamená "pár pitomostí na delfína"? respektive toho delfína si neumim nikam zapojit k autu.... :-D :lol:

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 11:32 
Offline
Forďák

Registrován: 19 říj 2011 12:17
Příspěvky: 218
aj mne to takto chyta,, az nato, ze starter ide,, ale ked chyti, tak na dva valce,, preto startujem s plynom,, a trocha mu pridam,, aj ja som po vymene zhavicov a nic sa nezmenilo,, moj odhad je ze mame nieco s tryskami,, alebo druha moznost, ze spadava nafta,, lebo pri teplom to startuje perfektne..

_________________
Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.

ex. Renault Laguna Grandtour DTI
ex. Ford Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 13:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
a funguje ti ten sytičový nesmysl co je na hlavě motoru a ovládá lankem čerpadlo při studeném startu na přidání nafty

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 18:29 
Offline
Forďák

Registrován: 19 říj 2011 12:17
Příspěvky: 218
ak mam za seba povedat,, tak ked to rucne potiahnem,, lebo parafinovy termostat samozrejme nefunguje,, tak to chyti na 4 o cosi skor,, ale tym to nebude.. to len pomaha,, ostavam pri probleme s tryskami.. treba ich dat otlakovat,, pripadne nastavit,, alebo ak rozprasuju pod zlym uhlom tak kupit nove.

_________________
Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.

ex. Renault Laguna Grandtour DTI
ex. Ford Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 07 dub 2013 21:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Mě to za tepla taky chytá krásně, třeba dneska bylo u nás na sluničku až kolem 17 stupňů a chytil skoro hned, jen si tak dvakrát, třikrát zakuckal a šlo to i bez plynu. Varianta že je v riti vstřikování už tady byla, ale logickym uvažováním bych řekla že to je v háji ten startér když to po otočení klíčkem nedělalo vůbec nic. Jinak jak tady hoši píšete o nějakých lankách, termostatech a sytičích a tak vůbec nevím co to je a kde bych to měla hledat :lol: , maximálně předám informaci dál, ať na to koukne v servisu. Zítra tam jedu, začalo mi v sobotu něco bouchat u levýho kola a navíc po zimě mi nejde klíčkem otevřít kufr. To by na technický asi koukali kdybych jim řekla že na otevření kufru jsou potřeba dva lidi :lol: jeden zepředu tahá za tu páčku na otvírání a druhej zvedá dveře :lol: a ještě jen za levou stranu, pač ta lišta je z pravý strany utržená :|
Jinak to startování zatím neřešim, pokud už bude teplo, tak to chytat zase začne pěkně... Teda doufám :roll:

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 00:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009 00:31
Příspěvky: 501
Bydliště: Rokycansko <-> Praha
DeathVeronica píše:
... co znamená "pár pitomostí na delfína"? respektive toho delfína si neumim nikam zapojit k autu....


Delfínem je dle mého hanlivě označován Escort Mk7 závistivými majiteli starších modelů :lol: :lol: :lol:

_________________
Ford Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW
Ex: Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v, Escort MK VII, r.v. 96, sedan, 1.6 16v, Escort MK VI, r.v. 94, 5 dv., 1.6 16v-> Spoustu ND ->> Galerie dílů
Nefordí povozy: Škoda 1000 MB de Luxe, r.v. 69, 1.0 + Škoda Octavia combi r.v. 69, 1.2 + nějaká ta kejva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 01:04 
Offline
Forďák

Registrován: 19 říj 2011 12:17
Příspěvky: 218
tak ono mne to kucka aj ked je leto,, zarana.. beee :(

_________________
Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.

ex. Renault Laguna Grandtour DTI
ex. Ford Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 09:18 
Offline
Forďák

Registrován: 09 srp 2008 22:32
Příspěvky: 304
Bydliště: kousek od Příbrami
tak prvně bych zareagoval na kolegu Lahváče - nevím co je na označení "delfín" hanlivého a už vůbec nevím, co je na Mk.VII k závidění :lol:
Jinak je to přesně tak, výrazem "delfín" se všeobecně označuje právě tahle poslední generace Escortu

pokud jde o to startování - začal bych asi od začátku a to změřením tlaků ve válcích (pokud si dobře vzpomínám, potřebuje tenhle motor - aby slušně startoval - tlaky okolo 27bar, pokud má míň, už se mu moc nechce). Svého času jsem vlastnil vzhledově výstavní Sierru 1,8TD, při teplotách nad nulu startovala luxusně, při poklesu pod bod mrazu téměř vůbec...po změření tlaků bylo vše jasné (27-22-22-21), pokud mě má stárnoucí paměť neklame, je tohle bolest těchhle 1,8TD motorů od fordu...
Až pokud se toto nepotvrdí, řešil bych všechno ostatní. Pokud se malé tlaky potvrdí, pak už není moc co řešit - buď motor vyměnit, nebo auto dojezdit a zahodit 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 12:35 
Offline
Forďák

Registrován: 19 říj 2011 12:17
Příspěvky: 218
alebo kupit kruzky, gufera, a jedno tesnenie pod hlavu,, a urobit SO.. nestoji to vela.

_________________
Mondeo MK3 kombi, Ghia X, 2.0TDCI Tiptronic, full vybava.

ex. Renault Laguna Grandtour DTI
ex. Ford Escort


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 14:34 
Offline
Forďák

Registrován: 09 srp 2008 22:32
Příspěvky: 304
Bydliště: kousek od Příbrami
no...takhle jednoduchý to právě většinou není...výměna samotných kroužků většinou nic neřeší (zvlášť u takhle starých dieselů) a kompletní GO se už nevyplatí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 18:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
tyy jo, tak jsem zas o něco chytřejší :) Jenom technická - ty tlaky se měřej čím a kde? Pokud si to teda můžu naměřit sama... Jinak čím to je, že to takhle dělá? Sice je to starý auto, ale ten motor má naběháno teprve 164 tisíc, ani turbo se nevysypalo, ani nic jinýho co se takhle po tý stopadesátce mění a s*re... Jsem si pořád myslela že tomu motoru nic ani bejt nemůže, ale asi může jak tak koukám. Zahodit se mi ho nechce a nemám zkušenosti s nikým kdo by někdy v autě měnil motor. Ani netušim jak to pak leze přes technickou?

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 21:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
Tlaky se měřej zařízením, které se dává místo svíček, pokud vím...
V servisu by to někde měli mít. Nebo nějaký diesel specialista...
Pokud má motor 164, je v pohodě, pokud to někdo nehonil a měnil pravidelně olej...
Spíš bych to startování viděl na ventily - nebo tohle už má hydroštely? :o

Výměna motoru možná je, ale sehnat dobrý motor td je trochu problém, proto bych radši poladil stávající motor.
Začít od jednoduchých věcí - nepadá nafta?

Na technické se vyměněný motor neřeší, pokud tam dáš ten samý typ motoru.
Motory si můžeš přehazovat jak chceš, pokud je to stejný typ (stejný typový štítek... :mrgreen: ).

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 09 dub 2013 11:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2008 17:31
Příspěvky: 1228
Bydliště: liberec
DeathVeronica píše:
nemám zkušenosti s nikým kdo by někdy v autě měnil motor.


no tak já je vloni tahal z aut, jak kočka koťata :lol:

_________________
Toyota Rav4 2.2
Ford Escort MKVI RS2000 Cabrio

dříve:
VW Golf IV 1.9TDI 96kw Sport Edition
Ford Mondeo MKII GHIA combi 1,8TD
Ford Escort 1,8 TD - ghia 66KW
Peugeot 205 GRD - 44KW
Kawasaki KMX 125 - 18KW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 09 dub 2013 17:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2013 19:37
Příspěvky: 108
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Dobrá, další otázka, co znamená termín "padá nafta"? :-D já vím že jsem hrozná, ale nikdy jsem neměla možnost tohle s někým probírat, takže jsem naprosto bez informací a znalostí. Je dobrý o autě něco vědět a ne v něm jen jezdit. V pondělí jedu do servisu, tak si napíšu vaše tipy a proberu to se servisákem. Snad na něco přijdem. Jen teda nevím kde začít, co mě vyjde nejlevnějc? Já si doteď myslela že to bude startér, kterej za dvojku zrepasuju a bude po problému :) Teď jak je teplo, tak si tak jednou dvakrát kuckne a chytne jinak hned. Jinak taky pojedu na jarní prohlídku do Forda, tak třeba i tam na něco přijdou až s tím pojedou do haly a pak ven. Už loni mě upozorňovali na spojku, ale ta ještě tahá, ta vydrží :lol:

Jinak olej byl až na jeden případ měněn vždy po 10 tisících, jednou to na ně nalítalo přes 30, to jsem jen jednou dolila když na mě řvala kontrolka za jízdy :-D a nijak extrémě ho nehonim, po rychlostce lážo plážo 100 až 110, pokud mě někdo vyhecuje tak mu ujedu ve 160, jinak do extrému jsem to nikdy nebrala jako že bych zkoušela co to dá.

Další ponámka - ventily ještě vim o čem je řeč, ale ty hydro-něco už neznám :lol: a nevim jestli to tam mám nebo jo. Já vůbec nějak nemám tucha co by tam mělo/nemělo bejt, pořád se dozvídám nové věci. Třeba dneska jsem zjistila konečně co to je lambda sonda :-D

Každopádně všem díky za každý tip a každé info, ráda se dozvim a taky to líp potom vypadá když se dokážu odborně vymáčknout co chci a ne to popisovat všemožně :smt023

_________________
Ford Escort 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1996, zelená metal...nejlepší auto :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Escort MKVII - Dar-nedar
PříspěvekNapsal: 09 dub 2013 19:19 
Offline
Forďák

Registrován: 09 srp 2008 22:32
Příspěvky: 304
Bydliště: kousek od Příbrami
Nafta evidentně nepadá, to by totiž nestartovalo po nějakém stání ani když je venku teplo. Jinak tyhle motory nebyly moc trvanlivé už z výroby, takže při těchhle najetých kilometrech můžou být tlaky dávno v háji (moje sierra neměla najeto o moc víc a motor byl KO), za sebe samozřejmě přeju a doufám, že to nebude tvůj případ...startér je samozřejmě taky důležitej, protože tenhle diesel potřebuje jednak slušně nažhavit a pak i solidně otočit motorem, aby se stlačením zahřál ve válci vzduch na požadovanou teplotu a nafta se v něm vznítila, ale podle toho co píšeš bych tipoval že se to jen startérem nevyřeší. Osobně po zkušenostech s tímhle motorem bych nechal ze všeho nejdřív právě změřit tlaky, pak bych laboroval dál...

jinak to co jsi psala - "jednou to na ně nalítalo přes 30, to jsem jen jednou dolila když na mě řvala kontrolka za jízdy" je právě pro tenhle motor poměrně podstatný problém a značné urychlení konce jeho životnosti...o důvod víc nechat změřit tlaky :wink:

hydroštely jsou hydraulická zdvihátka ventilů, která automaticky vymezují jejich vůli a není je proto třeba seřizovat - ty tam nemáš :-) U tohohle motoru se seřizuje ventilová vůle pomocí podložek mezi ventil a vačku, což je asi ta nejpracnější varianta, nicméně minimálně kontrolu vůle bych rozhodně doporučil...
lambda sonda se týká pouze benzínových motorů - tu tam taky nemáš :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz