fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 14:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort MT (Middle Touring) Mk7
PříspěvekNapsal: 01 srp 2013 00:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009 00:31
Příspěvky: 501
Bydliště: Rokycansko <-> Praha
Dolehla na mě okurková sezona, a tak sem vyplodil sloh o mém autě :-D

Můj první Escort:
Ford Escort Mk7, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v 66kW jen s ABS a elektrickými okny mi věrně sloužil 4 roky až do ledna 2012. Nejvíc mě mrzí, že jsem auto nechal napodzim celé vyvařit (prahy, lem, nosníky a kousek podlahy) a takhle dopadlo. Zvenku i zevnitř vypadalo auto velice zachovale. A tady fotka když jsem ho přivezl domů a fotka smutného konce :-(
Obrázek Obrázek


A současný Escort:
Ford Escort Mk7, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW

Po oplakání prvního vozu jsem začal schánět nástupce, něco podobného ale výkonějšího. A zadařilo se!! Předchozí majitel potředoval auto nutně proměnit na peníze, a tak bylo auto vzhledem k výbavě za pakatel.
Foto ještě od předchozího majitele:
Obrázek
Obrázek
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek

A jak auto vypadá letos:
Obrázek
Obrázek

Když jsem auto přivezl domů, tak na něm bylo spoustu práce, ale nic co bych stejně nemusel časem udělat na předchozím autě. Přední náprava na tom byla dost bídně, tak ta přišla na řadu jako první a pěkně z gruntu. Nové tlumiče a pružiny KAYABA EXCEL-G (nesnížené), nová ramena, uložení a tyčky stabilizátoru. Dále jsem pořídil jinný přední nárazník na vrakáči, protože mlhovky jsem v tom starém málem nedovezl domů, jak byl rozlámaný. Zadní nárazník měl uštíplý roh, tak jsem ho vyměnil za nárazník z Mk6 který jsem měl doma a jako bonus je z pevnějšího materiálu. No a samozřejmě jsem vzal auto na preventivní pobyt k autokarosáři. Došlo na nosníky a jeden lem. U Escorta to snad ani jinak nejde. Pak nějaký ten lak na nárazníky a vyvařená místa.

Od té doby mi auto vcelku spolehlivě slouží. Rozvody ani olej jsem neměnil hned. K autu byla v německu vedená servisní knížka, na kterou navazoval s uvěřitelnou mezerou 3 let a 60 tisíc km ručně psaný sešit se servisem a dokonce s fakturami. Když jsem auto kupoval, mělo najeto 156 tisíc km a sedělo to i posle servisky. Olej jsem měnil asi 3000 km před intervalem a rozvody jsme měnily letos na jaře ve 3/4 životnosti, když začla protíkat vodní pumpa. Auto bylo ještě v německu bouchle na pravý přední roh a ještě v německu opravené. Dokonce jsem v těch modrých deskach s návodem našel i fotky opraveného auta než šlo do laku. Nový blatník, nárazník a vykitovaný roh kapoty a kousek dveří spolujezdce. Na autě je to dodnes poznat tak, že pravé světlo je méně vysvícené než levé, po otevření kapoty je znát jiné lakovánížlábku, jak je blatník přibodován a když jsem na auto dával jiný přední nárazník(druhovýroba), tak jsem ho musel na opravované straně o cca 0,5cm podložit aby aspoň trochu lícoval.

Zatím probíhal jen běžný servis až na 4 zásadnější problémy:
1. Auto bylo potupně přitaženo domů jako nepojízdné - hnědé spínací relé palivového čerpadla kaput
2. Auto nenastatovalo přímo před servisem Ford Maier kde jsem si zrovna kupoval svíčky - auto jsme odvezli s pal. čerpadlem natvrdo připijeným skrze okýnko na baterku a následovalo přeletování pojistkovky
3. Při kritickém bždění mi prdla pravá přední hadička a při tom jsem prošlápl hlavní válec (nebrzdil ani jeden okruh) Naštěstí jsem jel zrovna do prudkého kopce, zviřátko uskočilo a ja dojel domů na ručku.
4. Prdlá hadice u vodní pumpy - auto jezdilo na vodu :-D


VÝBAVA:
JE: komplet v elektrice až na sedadla a střešní okno, nastavitelný cyklovač stěračů, klima, vyhřívané přední sklo a ostřikovače, kožený volant, centrál, alarm, originál rádio ford na MP3, 4x repro origo Ford(vzadu jsou jiné než bývají standartně , a jak jsem tento týden zjistil mám i origo ford měnič na 6 CD :-P
MOŽNÁ BUDE: naprosto vyhovující sesta, nic nechci měnit

INTERIER:
JE: ušáky (u jednoho mi na zadní straně chybí tapec), naštěstí bez "dřevěného" dekoru, bílé budíky i bílé hodiny
MOŽNÁ BUDE: už mám připravený jiný středový panel - vzadu bez vaničky ale s kaslíkem a popelníkem, možná časem chromové kličky

EXTERIER:
JE: seriovka s křídlem
MOŽNÁ BUDE: doma už čekají morette jen na to už přijde pokovená dálkovka a na lak + nějak dobastlit krytky k bliknám, čiré boční blikače, popravit lokální poškození laku, samozřejěe dolepit boční lištykterých mi půlka chyběla a časem snad i nějaký progres světel vzadu(nejlépe crystal)

KAROSERIE:
JE: momentálně snad neděravá, loni opravovaná
MOŽNÁ BUDE: letos ještě plánuji dutiny a uvažuji o plastových podbězích dozadu

PODVOZEK:
JE: přední náprava rok po "GO", zadek volá po výměně
MOŽNÁ BUDE: nové zadní tlumiče a pružiny(KAYABA EXCEL-G) a siláče skladem, jen to namontovat, napodzm možná opět siláče na předku a zvažuji i podložky dozadu mezi nápravu a náboj 6 nebo 8mm

BRZDY:
JE: vpředu standartní 239mm kotouč i desky ferodo v půlce životnosti, vzadu velké bubny po nedávné kontrole (vyměněn prosakující váleček, rozhábán samostav, obložení 3/4)
MOŽNÁ BUDE: doma už mám přední třmeny z RS, ale ještě jsem se nerozhodl jaké kotouče a desky a kde koupím, výměnu třmenů spojím s přetěsněním hl. válce, zadek necham jak je

MOTOR:
JE: standartní 1.8 zetec 85kW 115hp s K&N vložkou a KO lambdou
MOŽNÁ BUDE: neplánuji žádný tjůning, jen motor udržet v dobrém stavu, jako sci-fi se jeví úvaha, že až nebude do auta kam investovat vyměním RKC 85kW za NGA 100kW

PŘEVODOVKA:
JE: standartní k dané motorizace IB5 stálý 3,82 1-3,15 2-1,93 3-1,28 4-0,94 5-0,76
MOŽNÁ BUDE: mám tu IB5 převodovku z escorta 1.8D 44kW s poškozeným obalem, tak ji o dlouhých zimních večerech otevřu přepočítám zoubky a v případě vyhovujících převodových poměru přeskládám do obalu benzinove IB5 se starterem vzadu kterých tu mám několik a napřezrok namontuji.

KOLA:
LÉTO: Alu 15" pětiloukoťová RS pneu 195/60 R15 2xDunlop SP Sport Fastresponse 2xSemperit Speed Life
ZIMA: plech 14" 185/60 R14 4x Barum Polaris 2


NĚJAKÉ TO FOTO:
morette než jsem se do nich pustil
ObrázekObrázek
když už jsem při kontrole brzd sundaval bubny a věděl, že na auto půjdou i nové třmeny, tak jsem trošku barvičkoval
ObrázekObrázek

_________________
Ford Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW
Ex: Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v, Escort MK VII, r.v. 96, sedan, 1.6 16v, Escort MK VI, r.v. 94, 5 dv., 1.6 16v-> Spoustu ND ->> Galerie dílů
Nefordí povozy: Škoda 1000 MB de Luxe, r.v. 69, 1.0 + Škoda Octavia combi r.v. 69, 1.2 + nějaká ta kejva


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz