fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 črc 2024 10:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 25 úno 2008 15:02 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 14:42
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 9
Dobrý den,
já vím, že jsem na stránkách klubu o Escortech, ale motory jsou s Fiestou do značné míry stejné a taxem si řek, že byste mi třeba někdo moh pomoct.
Výchozí stav: Fiesta 1.1 93 (1119 obsah, výkon přesně nevím, ale myslím, že to je nějakejch těch 37kW, najeto cca 80 tkm (??), nová baterka, dobíjení OK, vzduchovej filtr je čistej, palivovej nevim, ale asi ho vyměním).
Když startuju, chytne to po cca 5-10s, startuju s mírným plynem. naskočí to a když dám nohu z plynu, má tendenci to chcípat (otáčkoměr spadne na cca 500 ot.). Takže mu malinko přidám, na 1000-1100 ot., držím 20s a motor už chcípnout nechce. Nechám ho pár minut běžet (otáčky stabilně na 1000, bez kolísání) a pak prošlápnu trochu plyn, nastane prodleva cca 1-2 s, otáčky jdou dolů na 500 a pak teprve jdou otáčky nahoru. Mám pocit, že prošlápnutím se motor jakoby trochu dusí a pak to teda veme a jde do otáček. Jako kdyby byla přidáním plynu moc bohatá směs. Pročítal jsem různý fóra a našel jsem něco o potenciometru škrtící klapky (návod jak ho vyčistit propláchnutím v tech. benzínu). Tak jsem sundal vzd. filtr, sundal jsem ten potencák a koukal jsem, že už se v něm někdo hrabal a tudíž by moh bejt příčinou. A to je prů*er. Na netu jsem ho našel za 4.200, což je u auta za 20 tisíc docela darda. Auto si koupila žena, je pěkný, má dobře udělanou plechařinu, ale furt je to starší auto a za 20 litrů nemůžu chtít zázraky, že jo. Jde mi jen o to, aby žena nemusela při kažým rozjezdu hulit otáčky na 3 tisíce aby jí to nechcíplo. Bude jezdit s dvěma malejma dětma, tak ať je to auto v maximální možný míře spolehlivý.
Takže prosím o radu. Pokud se tenhle problém už tady řešil, dejte mi prosím třeba link do hloubi fóra, já už to pročtu. Jen nemám moc čas hledat a pročítat celý fórum, když to třeba nemusí bejt tím potenciometrem, ale třeba něčím jiným, nějaká banalita (přicpanej palivovej fitr, vstřikovací tryska apod.). V karbecovejch autech bych se ještě jakžtakž vyznal, ale stříkačky a elektronika a odchytávání chybovejch kódů, to je na mě moc. A zase se mi nechce to hned dávat do servisu a nechat se ojebávat že je potřeba vyměnit tohle a tohle a vysypat do auta dalších 20. To mi za to nestojí.
Tak prosím prosím :-))
Díky
Petr

_________________
Franta123


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 úno 2008 17:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Tohle auto by melo mit krokovej motorek klapky, to je neco jako volnobeznej ventil u 16V motoru v escu a pusobi to vetsinu problemu s volnobehem a otackama.Na ten potak bych to v teto fazi nevidel, to by asi melo problemy furt.Kouknul bych do chytry knizky, jak na kontrolu toho motorku, nebo mozna nekdo bude vedet.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 2 futura
PříspěvekNapsal: 28 úno 2008 15:31 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 14:42
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 9
Jojo, něco takovýho jsem tam zahlíd. Teda jestli je to takovej váleček, přidělanej vpravo na vstřikování a vylejzá z něj menší váleček a ten má asi na něco tlačit :-))) Jsem tak trchu laik, karecový motory byly fajn, jednoduchý jak facka. Elektronika a vstřikování je sice pěkný, ale asi už ni moc pro mě :-)))
Každopádně díky moc za postrčení, budu hledat směrem "krokovej motorek".

_________________
Franta123


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2008 15:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jojo, to by melo bejt ono, ja to na fordu nevidel ,ale u znamyho jsme to kuchali na R19, coz by melo bejt jeste horsi. Omrkni, jestli to vyjizdi a zajizdi, kdyz se zapne zapalovani, mozna by mohlo stacit ocistit kontakty, on mel vnitrek zarezlej, ale i tak se to podarilo rozchodit. V nejhorsim mozna koupit na vrakaci, nemuselo by to treba bejt tak drahy.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2008 22:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 30 lis 2007 19:00
Příspěvky: 44
Bydliště: Ostrava
Já sem měl ten samý problém - je to potenciometr škrtící klapky.
14 dnů se stím jezdit dalo ale pak to bylo horší a horší.
Zkus ho vystříkat nějakým kontaktolem,třeba ti to pomuže.
Pak zkus vrakoviště - mě stál 500Kč a funguje dodnes ;-)
A jestě se podívej na ten potenciometr jestli tam není opálená bužírka a nedotýkají se dráty - mohlo by to taky způsobovat.

_________________
Ford Fiesta 1,1 37kW 1989 5dv.
Ford Escort 1.4 55KW 1997 5dv. el.zrcátka, okna, střešní okno....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz