Ahoj
Já teď zrovna aky řeším volnoběh a mám podezření na odvětrávání klikovky. Mám 1.4i z 96. Vymontoval jsem ten hříbeček, co do něj vede hadice z odvětrání ventilů (prostě z poddeklu motoru nahoře) a další hadice z něj vede do sacího koše a pak malá tenká zespodu, co vede zpět do sání. Když jsem za teplého motoru, kdy mi to začne kolísat, odpojil tu malou a ucpal ji, motor se srovnal a dokonce, když jsem přitom odpoil maf, chodil hůř. Před tím se zapojenou malou hadičkou do ventilu jsem naopak musel maf odpojit, aby to vúbec drželo otáčky, ale předpokládám, že si to pak moc bralo. Tak jsem ten ventil teda vyndal, nalil do něj benzín a uvidím, co to s ním udělá. Je zanesenej totálně olejem, co šel ven s tím nespáleným plynem od klikovky a já nevim odkaď všude ještě a to podle mne způsobuje jeho propustnost. Jde profouknout z obou stran tlusté hadice a tudy podle mne šel falešnej vzduch do sání. Jestli se ventil nesrovná, zkusím to improvizačně vyřešit tak, že prostě tu malou ucpu šroubem, tu velkou místo do ventilu zavedu do petky, jak se tu na foru někde probíralo a tam se bude usazovat ten olej a kratší hadicí úplně zezhora odvedu ty zplodiny znovu do sání přes vzduchový filtr a uvidím co to udělá a v nejhorším to prostě někde pod autem pustím ven. Hlavně když motor poběží tak jak má!
Kdyby nedej bože můj úsedek byl mylný a s tím autem hrozil nějakej průšvih na motoru při téhle improvizace, tak mne prosím někdo taktně upozorněte
Přeci jen nejsem mechanik, ale jen zoufalý uživatel toho přezevšechnomilovaného autíčka