fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 črc 2024 10:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 95' Zetec 1.8i RDA rozměry ventilu
PříspěvekNapsal: 14 srp 2008 21:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
Zdravím přátelé,
chtěl bych vás požádat o radu. Nikde na foru jsem odpověd na takhle specifický dotaz nenašel a to co hledam v knížce není. Tot k ospravedlnění nového příspěvku.

Mám najeto asi 135tis km, motor je po generálce.
Svíčky NGK PTR-13 na plyn najeto 20tis. Auto jezdí na LPG.
Auto začalo během cca 1000km za studena škubat a střílet do sání. Po ohřátí se problém zmizel.
Proběhla výměna svíček (měly až na jednu správnou cihlovou barvu) na radu lidí z fora za origo Motocrafty s tím, že údajně vydrží 60tis.
Nové svíčky za 1100, údajně s platinovou elektrodou vydržely přesně 1000km když najednou auto na dálnici úplně ztratilo výkon a jelo na 3 válce. Motor se navíc začal přehřívat, takže pomohlo až topení.
Problém se střílením do sání způsobil, že už se s autem ani nedalo jezdit. Po demontáži svíček sme zjistili, že jedna má prasklou keramiku napůl a druhá má úplně upálenou elektrodu. Ostatní černý.
Ve fordu vyměnili svíčky za nový, problém zůstal.
Vyměnili se kabely, problém stále přetrvává.
Po diagnostice ve Fordu objednán nový rozdělovač, auto stále jede na tři válce s tim jediným rozdílem, že už nestřílí do sání.
Mezitím se ještě měnil olej, souvislost s problémem to nejspíš nemá.

V jiném servisu, kde ten motor dělali zjistili, že není vůbec žádný tlak na jednom válci, ostatní válce tlakují 12,5

Problém bude nejspíš ve ventilech, které se zaklepaly po zabrušování do sedla ventilu a zdvihátko je přestalo stíhat ovládat. Bylo doporučena výměna zdvihátek na tomto válci a zkrácení ventilu. Problém je, že nevim v jakým rozsahu to zdvihátko pracuje a o kolik tedy zkrátit ventil.
Zajímala by mě délka ventilu vylézající z hlavy. Přesněji kota od plochy hlavy, o kterou se opírá pružina, po konec ventilu. To vše při úplně zavřeném ventilu.


Děkuji převelice.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2008 22:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
zkrácení ventilu? nějak mi to nejde do hlavy. Nestačí ho vyměnit?

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2008 22:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
Ventil je zaklepanej moc do hlavy, tzn novej ventil sice bude, ale je potřeba zkrátit a znovu nechat přebrousit sedla. (zkrácení v řádu setin až desetin)

Ta kota by se sice dala porovnat s ostatními ventily, ale sou zaklepaný všechny, tak že by to asi nebylo moc přesný...

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008 08:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
Já se jen ptal,protože o zkracování ventilů jsem nikdy neslyšel ani slovo :-D

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008 08:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No pokud chtej zkracovat ventil, tak stejne bez sundani hlavy neudelaj. A v tom pripade bych videl jako mensi bastl nechat vymenit sedlo ventilu a byl by klid. Kazda firma, ktera dela hlavy, meni sedla i voditka, ani ceny nejsou hrozny. Navic konec ventilu je upravovanej, nitridovanej tusim, ta vrstvicka je v radech nejakejch setin nebo tisicin, takovej znalec zase nejsem, kdyby se zkracovalo, tak se to probrousi a muselo by se upravovat znova, navic by se zmenila vzdalenost zarezu pro zajistovaci pulmesicky, proste me to pripada jako hodne velky bastleni, ktery neni nutny, hlavne bez nejaky zaruky zivotnosti delsi.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2008 14:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
proto říkam že sem se s tím ještě nesetkal. lepší je vyměnit všechno okolo a je to,vyjde to o něco dráž,ale zase taková pálka to není...

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2008 20:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
JJ, dnes se sundalo ventilové víko, rozvody, vačky a mění se 4 zdvihátka na válci, kterej nedával tlaky. S těma ventilama to byla asi nejspíš kravina, doufam,že po sesazení budu moct tohle potvrdit.
Ale každopádně 2 zdvihátka, který sem viděl byly zaseknutý, tak snad...
Každopádně díky za vaše reakce.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 srp 2008 20:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 22:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Slovensko
LPG fuj fuj..prestan jazdit na LPG a budes mat pokoj....uz som videl kopec motorov co odisli hlavne koli LPG...pridrete ventili,zdvihatka,zakarbonovane.
benzin je benzin....

_________________
Focus ST170
Uz bejvalka na ktoru budem dlho spominat
ESCO 1,6l 16V - KONI podvozok,airbox+filter,16" imitace coswort 205/45/16
http://s1.bitefight.cz/c.php?uid=61037


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2008 15:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak to je dobrej blud....přidřít ventil nebo zdvihátko který je mazaný olejem asi provozem na LPG nejde a zakarbonovat už vůbec ne....viděls někdy vyjetej olej z něčeho co jezdí pouze na LPG ?....jediný co může LPG ovlivnit je zaklepání ventilů u starších motorů stavěných původně na OLOVNATÝ benzín, protože LPG neobsahuje olovo a pro ventily je to suchý....dochází k většímu otěru dosedacích ploch a tím k zaklepávání....což se řeší osazením hlavy tvrdšími sedly ventilů (vložkování)...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2008 16:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
:smt044

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2008 12:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 pro 2007 02:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Turnov
Já mam auto jako pracovní nástroj, najezdim měsíčně kolem 5000km. Při mé spotřebě kolem 11 litrů bych se asi nedoplatil. Druhá věc je, že na LPG ten motor jede daleko líp. Takže otázku LPG jako příčiny necháme stranou.

Výměna zdvihátek nepomohla, na jednom válci stále nebyl žádný tlak. Mysleli sme, že ulomená elektroda ze svíčky se zasekla mezi ventil a jeho sedlo, což způsobilo tyhle problémy.
Po sundání hlavy sme zůstali jen čumět, protože se ulomil kus talířku ventilu a prošel výfukem. V motoru nejsou žádný škody, válec není ani škráblej... fakt štěstí v neštěstí. Budu z toho mít fotky, tak je sem pak dam.

_________________
Ford Escort 1.8i 16V Sedan Ghia
Zetec 105k 160nM, r.v.95 + LPG
GO motoru; K&N vzduchový filtr; nová spojková sada; nová převodovka; sportovní podvozek Weitec Ultra GT (-40/35mm); koncovka výfuku 3A Racing; rádio Blaupunkt, repro Hertz.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 srp 2008 12:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
vem si příklad na LPG najezdí motory měst.hr.dopra.X km tak zese to tak špatný není

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz