fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 črc 2024 05:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nespíná ventilátor
PříspěvekNapsal: 16 črc 2009 16:40 
Offline
Nováček

Registrován: 16 kvě 2007 00:12
Příspěvky: 8
Bydliště: KROMĚŘÍŽ
Ahoj

Prosím o radu nespíná mi ventilátor u chladiče když stojín v koloně tak se auto rychle přehřeje a klimatyzace nemá taky ten správný chod sice chladí ale ten zvuk se mi nelíbý.
nedávno ještě fungoval.
Prosím o radu

_________________
Ford escort 1.8 16V Motor zectec 85KW 115 Koní


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009 07:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 180
Bydliště: Hodonín
Na hadici od chladiče k termostatu je teplotní čidlo. Odpoj konektor, proklemuj ty dva piny, co tam uvidíš, zapni zapalování a ventilátor se buď rozběhne nebo ne. Pokud jo, může být vadné čidlo a proto nespíná. Samozřejmě může být závada jinde - seklý drát a pod. Já řeším podobnou věc, ale u mě to spíš vypadá na prdlé těsnění pod hlavou, přisávání vzduchu a tím odstavení čidla teploty :smt017 .

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Sice odbíhám od tématu,ale proč máš důvod,že když je špatné těsnění pod hlavou,že Ti to přisává vzduch??????


4RADE: udělej to co radí benny

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009 08:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Asi to myslel tak, že mu to "přisává" vzduch, resp. plyny do chladícího okruhu, čili běžnou mluvou, že mu to do toho chladícího okruhu tlakuje. Což je u prdlého těsnění sice poměrně běžné, ale nemyslím, že by to dělalo až takové bubliny, které by mátly čidla.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009 11:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 180
Bydliště: Hodonín
Jak říká Wizzy, tlakuje hodně, teplota na hranici červeného pole a po povolení víčka expanzky kapalina bublá a bublá. Ale to asi opravdu odbíháme od tématu. A jen tak na okraj, na kolik cca vyjde oprava? :smt022

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 črc 2009 12:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To záleží, jak moc poctivě to budeš chtít dělat. Každopádně musí hlava dolů a nové těsnění, to stopro. 600-800CZK. Hlava by se měla zkusit, jestli neníé prdlá. A když už je dole, mohla by se nechat zarovnat, zabrousit ventily, vyměnit gufera....
Když jde dolů hlava, musí se rozebrat rozvody a tím by se měl vyměnit aspoň rozvodový řemen. Potažmo i kladky. A když už se rýpe do rozvodů, tak i vodní pumpa.
Takže se to dá udělat za pár stováků s rizikem, že se ti na tom zase něco vykaká, nebo poctivě a zase záleží jak to auto máš rád a kolik do toho chceš nalít peněz.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2009 15:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 pro 2006 20:25
Příspěvky: 459
Bydliště: Třinec
Benny: Ono konektor od teplotniho cidla ma 4 piny, kdyz je to z klimou. A on urco klimu ma.

RADE: Ty 4 piny jsou pro pomalejsi a rychlejsi toceni, takze oddelej hadici od nasavani vzduchu tam pod nim je ten kablik, dej klic a normalne otoc at ti cviti kontrolky a pak muzes pospojovat ty piny. ted ale nevim jak patri,a le kdyz spojis nejake z moznosti, tak ti sepne rele u baterky a mel by se roztocit ventilator, mas jen 6 moznosti, ja to tak zkousel, a nikdy nic nespalil Vyzkousej

_________________
Ford ESCORT 8/1997 1.6 16V 66kW svetlefialova metaliza, Vybaveni 2xAirbag, servo, central, klima, el. stahovani okenek, ABS, vyhrivane sedadlo ridice, vyhrivane predni sklo, 14' lita kola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2009 22:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
jen takovy dotaz.

Dneska prijel domu tatik a kdyz vypl motor a zamknul auto tak mu jeste asi 3minuty bezel ventiátor a auto bylo zamčené jde udělat taky takovy dobeh u escorta??? jak mile vypnu motor u esca ventilator vypne

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2009 06:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
A proč to chceš u Esca, vždyť je to akorát dobré na vybití AKU. To, že se vychladí chladič je k ničmu, když motor stojí a vodní pumpa netlačí vodu.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2009 07:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 zář 2008 18:59
Příspěvky: 775
Bydliště: Liberec 7
A kcemu to teda je dobry u fiatu??? kdyz by ti to jeste 3minuty po vypnuti motoru chladilo tak by to s baterkou nic neudelalo.

_________________
Nyní:
Opel Omega MV6 3litr V6 sedan plná palba
Opel Omega MV6 3litr sedan na ND

Bylo: :(
Ford escort VII COMBI GHIA 1.8/16 85KW Benzin v plny palbe rok 1998/5dv klimat,abs,tonovany skla atd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2009 08:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Mišan26 píše:
kdyz by ti to jeste 3minuty po vypnuti motoru chladilo tak by to s baterkou nic neudelalo.


To si ako myslíš, že ta vrtule se točí bez potřeby dodat nějakou energii. Odběr toho motoru je cca 40A. U končícího akumulátoru to může být právě ta energie, která ti bude chybět pro příští start.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 24 srp 2009 16:22 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2009 17:27
Příspěvky: 28
Bydliště: rajka
benny píše:
Jak říká Wizzy, tlakuje hodně, teplota na hranici červeného pole a po povolení víčka expanzky kapalina bublá a bublá. Ale to asi opravdu odbíháme od tématu. A jen tak na okraj, na kolik cca vyjde oprava? :smt022


auto sa mi sprava ako je popisane hore, ak je vsak vonku chladnejsie kolo 22°C teplota sa drzi v krasne v normale.
druha otazka ak je porusene tesnenie mal by som mat spenene olejove viecko. a to nemam.

_________________
Ford Escort Zetec 1.6 16V 66Kw (90Ps) LPG sekvenc. vstrek, rv. 97 2x Airbag, ABS, centrální zamykání, taž. zařízení, rádio s cd, alarm, klima,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 10:40 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
benny píše:
Na hadici od chladiče k termostatu je teplotní čidlo. Odpoj konektor, proklemuj ty dva piny, co tam uvidíš, zapni zapalování a ventilátor se buď rozběhne nebo ne. Pokud jo, může být vadné čidlo a proto nespíná. Samozřejmě může být závada jinde - seklý drát a pod. Já řeším podobnou věc, ale u mě to spíš vypadá na prdlé těsnění pod hlavou, přisávání vzduchu a tím odstavení čidla teploty :smt017 .

Dráty které vedou na teplotní čidlo jsou také přes pojistku? Sice mám diesla, ale to by mohlo být stejné ne?

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nespíná ventilátor
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 12:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2007 22:29
Příspěvky: 180
Bydliště: Hodonín
Drát od plusu (v mém případě - r.96) leze přes pojistku F22/30A na teplotní čidlo a dál přes něj na motor ventilátoru. Ale ve schématech dostupných na těchto stránkách je i varianta ventilátoru o větším výkonu, který je spínaný přes relé. :roll:

_________________
Ford Escort 1.8i 16V,85kW/115HP, 11/1996,el.okna,el.zrcátka,vyhřívané přední sklo,origo rádio,manuální šíbr,litá kola,alarm,imobilizér,tažné zařízení,barva cuirass (polaris grau)-už není mezi živými, nyní FoFo2, 1,6 Ti-VCT 85kW, Titanium, komplet v elektrice-všechna okna, zrcátka, vyhřívané čelní sklo, zrcátka, přední sedáky, automatická dvouzónová klima, ESP, ABS, stmívatelné zpětné zrcátko, dešťový a světelný senzor, couvací asistent, čalounění polokůže atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nespíná ventilátor
PříspěvekNapsal: 17 zář 2009 13:11 
Offline
Nováček

Registrován: 29 kvě 2007 23:27
Příspěvky: 35
Bydliště: Hranice na Moravě
benny píše:
Drát od plusu (v mém případě - r.96) leze přes pojistku F22/30A na teplotní čidlo a dál přes něj na motor ventilátoru. Ale ve schématech dostupných na těchto stránkách je i varianta ventilátoru o větším výkonu, který je spínaný přes relé. :roll:

Myslíš pojistku u akumulátoru, nebo pod přístrojovkou?
Mně to spína přes relé, které je umístěno za akumulátorem. Od snímače vede jeden drát do relé a druhý by měl být plus, ale ten tam nenaměřím. Pojistky jsou OK

_________________
Escort Combi 1.8 TD, 66kW, r.v. 96, GHIA, vyhřívání sedaček


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz