fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010 13:40 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Pánové,

nemůžu to tady nikde najít, ale hádám, že někdo z vás bude vědět. Zároveň doufám, že nepíchnu do vosího hnízda :). Začal sem dodělávat několik let odloženej projekt, kdy se naroubovalo na šasí Tatry 805 motor ze Scorpia V6 2.8. Ten motor byl původně na Scorpiu s automatem. Motor má po nastartování hrozně vysoko posazený volnoběžný otáčky. V momentě, jak vypojim IAB (volnoběžnej ventil), tak se motor zklidní, resp. otáčky se snížej na použitelnou mez, ale nejsou automaticky řízený. Navíc se studený auto bez řízení volnoběžnejch otáček nedá prakticky nastartovat.

Běžná praxe bejvá, že volnoběh je jinak řízenej u automatický a jinak u manuální převodovky, na manuálu sou volnoběžný otáčky nižší. Určitě stačí přepojit ovládání IAB "nějak - někam" na ŘJ. Bohužel ale nevim jak a kam. Nemá někdo z vás nějakej typ, případně schema?

Díky
Robin


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010 14:22 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nepopiram ze manual a automat maji rozdilne otacky, ale dela to na me dojem ze ti to vzduchu tam jde moc.
Po odpojeni volnobeh.ventilu by mel motor bud rovnou chcipnout, nebo se aspon potacet pred chcipnutim.
Pokud ti bez nej normalne bezi na volnovehu, tak ti tam jde falesny nekudy jinudy.
Ty LEHCE zvysene otacky od automatu bych rekl ze bude problem eliminovat. Mozna nakecat jednotce ze je neutral (ma v neutralu nizsi ???), ale otazka jestli to zas nebude necemu vadit pak za jizdy.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010 15:36 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ty otáčky na neutrál u automatu se řešily... Na neutrál jsou nižší, zase se nedá motor vytočit nad 4000rpm tuším... aspoň tatk to bylo u Esca se Zetecem, ale to bude podobné, řešilo se to spínačem, který se za jízdy přepínal.. Ale není jednodušší splašit manuálovou EEC?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 dub 2010 16:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
EEc mám z 2.9 scorpia byl to manuál 4x4 podívám se ti

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 11:36 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Díky za reakce.

Já mám za to, že manuál má stejnou EEC jako automat. Akorát je jinak zapojenej IAB. Aspoň to tak maj američani hodně často. Pokud by měl někdo schema, tak to tam bejvá rozkreslený jako alternativa. Pokud ho někdo máte, tak ho rád koupim.

tomin: mno, to mě taky napadlo, ale slyšet sem to nechtěl :). Každopádně, zatim sem neměřil otáčky a neni na tom eště ani nasazenej vejfuk, takže subjektivní dojem bude hodně zkreslenej, ale zdá se mi, že volnoběh to má i na automat posazenej dost vysoko. Nedivil bych se, kdyby to bylo kolem 1500 ot/min. A to je i na automat, kterej předpokládá zařazenej Drive při V6 hodně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 11:48 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
Michal: Je EEC pro 2.9 stejná jako pro 2.8?

Wizzy: 4000 rpm je pro potřeby, na který se to bude používat až dost. Vez sem to cca 10km a na čtyřku mi změřili autem, co mě doprovázelo 85km/h, netušim při jakejch otáčkách, ale rozhodně to nebylo nic dramatickýho. A rychlost 85km/h je rychlost, kterou rozhodně k ničemu u tohodle projektu nepotřebuju. Pokud to bude jezdit 40, tak mi to bohatě stačí.

V každym případě si ale pořád myslim, že automat pude přepojit na manuál na EEC.

Pokud to někoho zajímá, nebo neví, jak vypadá šasí T805, tak velmi syrová verze při převozu, navíc focená zezadu, je tady: http://www.kerford.cz/ford/IMG_1464_.jpg. Všimněte si elegantní nádrže :)


Naposledy upravil RobinP dne 16 dub 2010 11:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 11:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jednotky maji nahrany jiny program pro manual a jiny pro automat. Leda ze by 2.8V6 mela vyjimku, ale u Zetecu/CVH/... to rozhodne plati.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 12:03 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
tomin: teď koukám, že prodáváš nějakej diagnostickej kabel. zrovna přemejšlim, že bych si na to scorpio něco jednoduchýho pořídil. pude mi ten kabel s timhle scorpiem 2.8 V6? Nemám tušení co to je za rok, stálo mi to u známýho "pár" let, než sem si na to udělal čas.

Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 12:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Myslim ze ne, pc diag. mozna mela az 2.9 a to jen mozna.
Doma mam jedno schema nejake V6 ktera uz ho mela, mrknu, ale myslim ze to byla BOA -V6 cosworth

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 13:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 15:25
Příspěvky: 2191
Bydliště: Medlov okr. Brno venkov
nevím asi je 2.8 a 2.9 stejná a ty jednotky sem pohledal nějaký a nenapsal která byla s te 2.9 :evil:

_________________
Ford Escort RS 2000 92'
Ford Ka 1st edition 96'
Ford Mondeo 2.0 tdci titanium 2012
Suzuki GSX 650F 08'
Hromada motocyklů Jawa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 16:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tak jsem na to koukal: jen V6 24V. Uz od roku 91 mely diagnostiku, ale zadna 12V.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 18:42 
Offline
Nováček

Registrován: 15 dub 2010 13:04
Příspěvky: 46
to je naprd. muj odhad je, že to je nějakej rok 89-91, ale je to jenom odhad. To jako evropský Fordy před rokem 91 neměli diagnostický zásuvky? Dyť i muj roztrhanej americkej Ford F150 z 88 má normálně zdířku na diagnostiku.. Jak zjistim esli ten motor běží jak má, když si nepřečtu chyby?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 dub 2010 19:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vsechny Fordy mely blikaci diagnostickou zasuvku. V evrope 3 pinova, v Americe takova ta divna zkosena.
Pak prisli nove verze jednotek a ty meli jak blikaci, tak nove doplnenou pocitacovou/komunikacni. V Evrope to bylo ve dvoupinovem konektoru (nez nastoupil klasicky DLC/OBD konektor), v Americe zustal ten divny zkoseny a jeho dva krajni piny byly doplnene pro data.
Tvoje ma urcite 3 pin blikaci konektor, mrkni na 1.foto na teto strane viewtopic.php?f=8&t=44&start=660

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz