fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 08:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 19:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To musím vyzkoušet...až sleze ten bílej hnus ze silnic...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 20:37 
Nagant píše:
pivik píše:
je to trapný, ale já pedál na podlaze nikdy neměl.... :oops:

To je divný, máš vůbec Escorta? :wink:
Já občas pedál na podlaze a říkám si "tak jeď , ty hajtro! :smt076"
Je teda fakt, že na plyn se musí jemně, pomaloučku, jak se to sešlápne na podlahu, dá si to na čas.


jj mám Escorta, ale nepotřebuju mu dávat plnej kotel. A to nejezdim nijak pomalu...
mám známýho ten má Vectru 2,5 V6 a má pořád plnej kotel. Taky ,u to chlastá jak sviňa...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 20:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Ještě k tomu odkazu na "přidání plynu z volnoběhu"
Mám vyzkoušeno, že motor při volnoběhu zjišťuje množství vzduchu podle váhy. Odporový snímač na klapce dává při takhle malém vychýlení klapky určitě nepřesné hodnoty. Ale anemometr - MAF je při malých průtocích vzduchu přesný, leč pomalý. Z toho usuzuji (mohu se mýlit), že pomalost MAFu při malých průtocích je důvod "díry" po při plném plynu na volnoběh.
Já mám na svém motoru změněné sání s vyšším vnitřním objemem. Pokud na volnoběh odpojím MAF, motor začne okamžitě kolísat a zdechne(volnoběžný ventil není na základě nepřesné hodnoty z polohy klapky schopen dostatečně rychle vyrovnávat změnu tlaku v tak velikém objemu)
Další věc je, že po odpojení MAFu u standartního funkčního motoru na volnoběh tato díra alespoň částečně mizí. (u mého v sérii zmizela téměř úplně - zůstala jen taková ta karburátorová)

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 22:07 
Maf je součastka v celku rychlá, když je nová! Nejčastěji jsou používany 2 druhy: "vyhřívaný film" vw a topný drát ford. Princip je stejnej, když stárne stává se pomalejším.

Pokud na volnoběh šlápnu na plyn až na podlahu a odezva je delší než bývá pravidlem měním automaticky maf. Úspěšnost víc než 90%.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 22:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jo bez MAFu jsem pár dní jezdil (po resetu ŘJ samozřejmě), bylo to jiné, nebylo tam takové to škubnutí při přidání plynu, ale zas to bylo línější, takové mírně unylejší.
Tak jsem ten MAF zas zapojil. No prostě budu ladit a vyměňovat dál a dál a snad jednou budu spokojený :wink: (i když už teď se to docela dá).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 23:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
To Pája: Já jsem anemometr měřil (mám to v oboru) jak ve vodě tak ve vzduchu a i když ne přímo MAF tak mohu říct toto: Pro malý průtok vzduchu je opravdu pomalý. Sešlápnutí pedálu trvá dejme tomu 0,3s za tuhle dobu MAF z ustáleného stavu na volnoběh sice zaregistruje změnu, ale né v rozzsahu, ve kterém by bylo potřeba. Tzn nový MAF jak píšeš sejme změnu rychleji, ale nikoliv 100%
Nevím jestli by pro mě díra na volnoběh byla důvod k výměně MAFu, určo je to znát, ale při jízdě je průtok vzduchu nesrovnatelně vyšší než na volnoběh a dynamika motoru je naopak nižší, tak to MAF určitě stíhá, pokud není zadělanej nějakýma nečistotama, nebo vadnej úplně.
To Nagant: Bez MAFu se jezdit nedá, jak píšeš nejede a žere, já to myslel jen na vyzkoušení.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 21:42 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Tak jsem hledal, a: něco je zde, něco jinde, tak napíšu sem...

V cábu mám motor 1.6CVH 105ps a je trošku "divnej" :oops:

Když jedu normálka pohoda, otáčky třeba okolo 2tis, rychlost odpovídající, tak je pohoda. Ovšem přišlápnu a motor začne sice ihned zrychlovat, ale jakoby po určitém přírustku otáček (cca +/- 400ot) cukne, pak zas vyleze o dalších 400ot, zase cukne a tak dále

Tak to jde až do cca 4200ot. Poté vystřelí a táhne bez problémů až do "kšá" :lol: -> těch 6200ot, víc mu nedávám.

Čím by to tak mohlo být? Podotýkám, že poloha pedálu se v průběhu nemění(tudíž čidlo polohy klapky můžem vyloučit, a pokaždé je jiná poloha klapky -> v závisloti na "startovních otáčkách"), kabely neprobíjí(testováno za běhu motoru "vlastním tělem" -> komu někdy kabely probíjeli a šáhl si na ně za běhu, ví jak to kope :-D ) svíčky jsou ok. MAP funkční(po odpojení netáhne), Lambda zánovní(chybu nehlásí). Spotřeba ok okolo 7litrů(jde o cábo, takže je to dobré). Na místě při prošlapování to nědělá, dělá to pouze za jízdy.

Tak co by to mohlo býti? (tenhle motor jsem měl tak rok ve fiestě a tam jsem o něm nevěděl, abs bez problémů)

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz