fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 čer 2024 07:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Duní motor - 1.6CVH 105PS
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 08:38 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravim!

Mám problém: duní mi motor :D Pořád jsem si myslel, že je to výfuk, ale není. Prostě motor začne sám od sebe "dunit" ze sání. Dělá to i na volnoběh a nejhorší na tom je, že ne pravidelně. Prostě chvíli si běží v klidu a pak se začne ze sání linout temný dunivý zvuk. Je to jistě ze sání, bo když sání zakreju tak na 50proc, tak to zmizí.
Při jízdě a potřebě akcelerace to dělá taky. Prostě se sešlápne plyn(nemusí na max, ale při požadavku na prudší akceleraci tak třeba na 3/4 apod) začne taktéž dunit.

Co s tím. Dodávám, že je vše něw - filtr, olej, origo výfuk, sání(plastové) vyčištěné, klapka vyčištěná... Tak a teď "babo raď" :lol:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 10:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Hmm, tak v tom nejsem sám.
S tímhle problémem se potýkám už velmi dlouho, už nevím, nic to neodstranilo.
Mám podezření na zdvihátka(i přes to, že jsou poměrně nový), nebo vůbec co s nimi souvisí. Tak plánuju jejich kontrolu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 13:33 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Kuwa tady je to nějaký divný, ještě ráno tu byla odpověď, že by to mohla dělat lambda -> špatná(chudá) směs. Ale ten už tu není, jak to??

Dodám: lambdu mám odpojenou, trošku jsem jí poničil při sundavání :oops:

Tak co dál??

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 20:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, já bych řekl, že mně občas taky ten motor nějak duní.

Vysvětluju si to špatnou funkcí MAFu, dával asi špatné hodnoty. Odpojil jsem ho, ŘJ si místo proměnlivých hodnot dosadila defaultních 8 g/s. Ale to samozřejmě také není optimální, řekl bych, že sleduji i vliv rozdílných mas vzduchu, kterými projíždím (znáte ty vzduchové kapsy, třeba při letní procházce lesem). Prostě občas je to, jako když se někde u motoru otevře nějaká díra a motor duní. Teď jde o to, zda jde o "díru" fyzickou, např. prasklinu ve výfuku na hadici sání apod. nebo elektronickou, anebo o jejich kombinaci.

PS. Taky občas některý ze svých příspěvků rychle stáhnu, bojím se abych nebyl za pitomce.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 21:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Šíša: Mám dojem, že mi to dělá podobně i s odpojenou lambdou. Těžko říct, jestli to může dělat chudá směs(moc vzduchu) - že by třeba ŘJ dávala málo benzínu, než odpovídá většímu otevření sání(škrtící klapky/volnob.ventilu), Ale skoro opravdu sázím na něco mechanickýho.
A na ta zdvihátka se chystám stejně, protože mě k nim vede víc indicií.
Nagant: tenhle motor má MAP, ale ten jsem taky proměřil a dává korektní hodnoty.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2006 22:38 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Pravě, že si nejsem jist, zda by to dělalo špatné dávkování. Spíše to vypadá, že se v sání udělá nějaké stojaté vlnění a to rozvybruje/rozduní. Zaměřil jsem se na rozvody(měnil jsem) jestli jsem to nedal o zub, ale sedí ťipťop a napnutý jsou taky ok. Sání mi těsní, bo když ho zakreju rukou, tak mi jí to skoro vcucne do motoru :shock:

Kua chlapy, ještě nějakej nápad. Ono to dunění není moc příjemné, hlavně v cábru :?

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2006 13:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tady http://auto.consumerguide.com/Auto/Used ... ewshowall/ ,
ovšem u amerického Escortu píšou, že dunění způsobují karbonové usazeniny na pístech. Někdy prý pomůže očistit nánosy prostředkem na čištění karburátorů, často musí být písty vyměněny - nahrazeny jinak navrženými písty.

To by napovídalo, že jste na správné stopě. :D

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2006 13:56 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Písty nebo ventily?? Přece jen vyměnit písty není levná/rychlá záležitost :?

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2006 14:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Citace:
Engine knock: Carbon build-up on the pistons causes a knocking noise. Sometimes solved by cleaning the carbon from the pistons using carburetor cleaner, often pistons must be replaced with redesigned ones. (1991-93)

Je neviem, ale zeby toto klepanie vo vysledku vyustilo v "dunenie" :?
To akoze je na piestoch tolko karbonu, ze to klepe do ventilov ???
Kazdopadne pani, by vo Vasom pripade mozno nebolo na skodu demontovat hlavu a juknut na to, ak teda nemate nejaku sondu, s ktorou by ste si to jednoducho skontrolovali.

BTW : @ Nagant : to neries, ze sa bojis, aby si nenapisla nejaku kraviny a bol za "pitomca"...az taku kravinu podla mna nevypotis, nakolko podla poctu prispevkov nie si nejaky GREEHORN. Keby si mal napisanych vyse 1000 prispevkov s "pitomostami" tak by si mal nejaky extra "avatar" a ze sem tam nieco cloveku ujde...no problem, ved aj majster kat sa sem-tam utne ;-)

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 20:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Chtěl jsem napsat ventily, a napsal jsem písty. Ale ventil je valve, tak jsem to asi mimoděk napsal správně. Co ale myslel autor, to neřeknu. :smt102
Dovedu si ovšem představit, že jinak konstruovaným vrškem pístu se nějaká rezonance odstraní, resp. posune někam jinam (ale nejsem strojař, natožpak motorář).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz