fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 26 čer 2024 13:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: teplota
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 09:31 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
Zjimalo by me, jak moc ma byt stala teplota na ukazateli, u nasi oktavie se dostane doprostred a tam se drzi teplo zima klima furt...ale u meho eska dost kolisa...normalne bych rovnou koupil novy termik, ale mate me ten napis "normal" pres 90% toho "ciferniku". Dokonce se mi stava, ze kdyz treba jezdim dyl po meste a pak parkuju, pusti se vetrak na chladici...coz neni zrovna supr,kdyz uz je celkem chladno...

jak to tedy je?je normalni kdyz to kolisa v rozsahu "normal" nebo by to melo drzet vicemene stalou hodnotu?? :roll:

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 09:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Mě taky kolísá. Sice se mi teď v teplotách max. 15°C už nestává, že by sepnul větrák, ale při 22°C a více to nebylo až tak neobvyklé. Svádím to na kostrukci chladiče & větráku, kdy mám de facto celou zadní stěnu chladiče kapotovanou plechem a je tam jen díra na větrák, což sice zvyšuje účinnost větráku, ale zase téměř znemožňuje chladiči fungovat při malých rychlostech - o stání nemluvě. Takže to beru jako normální.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 10:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
mposchl: no pokud je Oktávka TDI, tak je úplně normální, že se ručička teploměru ani nehne i při popojíždění v zácpě.
U benzínu je zase běžný větší rozkmit teploty při různých režimech provozu. Mně se větrák běžně pouští při postávání v zácpách a to i pokud je venku dost pod nulou. Ale jak se víc rozjedu, tak ručička sleze doprostřed normálu a tam se drží.
U benzínu je(tepelná) účinnost motoru asi 30%, další třetina jde do chladicího okruhu a zbylá třetina do výfuku - to platí při malém zatížení motoru. Jak výkon motoru roste, víc odpadního tepla jde do výfuku a míň do chladiče. Proto při pomalé jízdě jde hodně tepla do chladiče, ale ten kvůli pomalému proudění vzduchu zrovna nemá velkou účinnost a teplota motoru roste.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 19:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
dobros, tak to je fajn...ale rikas, ze se drzi na pulce, pripadne leze vys...ale me kolisa az k hranici studeneho motoru...a tu zase az k hranici prehrateho...vzdy se to uchladi...presto, takove kolisani teploty...CHUDAK MOTOR :-D. Nicmene to klesani se mi moc nelibi...stoupani budiz :P No a dalsi vec je to, jak rychle se to zahreje...nejspis to souvisi i s mym problemem se zdvihatky a s tim spojenymi problemy...ale kdyz je chladneji, trva to dost dlouho nez se motor zahreje a vetsinou se ukazatel drzi silne pod pulkou...spis v ramci prvni tretiny ukazatele...to je taky normalni??

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2006 19:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2006 19:34
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
mposchl: vyměň termostat. mě teplota motoru před výměnou vylezla sotva na N a při zastavení vyběhla na L a sepnul větrák (čímž jsem vyloučil vadnej snímač teploty pro palubku). po výměně se během 2-4km motor ohřeje na R-M a tam drží jak přibitej až do zpomalení nebo zastavení, kdy se ohřeje na A-L a větrák ho zase srazí zpátky. o termostatu jsou toho tady celý romány - hledej :wink:

_________________
Ford Escort combi Ghia, 1.6 16V, 3/1997, Autumn green, Raven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2006 11:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
myslel sem si to,proste to vymenim, neni to zase tolik penez a zkazit tim nic nemuzu...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz