fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vyskakující olejové víčko
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 00:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Všiml jsem si, že mi už několikrát vyskočilo olejové víčko na ventilovém víku. Ještě že je přivázané, jinak bych o něj přišel. Bylo mi to divné, zkusil jsem díru ucpat rukou a cítil jsem, že to opravdu z víka fouká :shock: Je to normální :?:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 00:38 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
omrknout a vycistit ventil odvetrani klikove skrine, ale kde to presne najdes u tvyho auta to se mne neptej. Zkus jit po hadicce zapojene tesne za vzduchovy filtr sani.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No odvětrávání klikovky sice být zacpaný může, ale jestli je tam takový tlak, že to "fouká" - není to trochu moc? Jak to máš se spotřebou oleje, nežere ti motor olej?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 11:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tohle mne zajímá, odvětrávání klikovky?
Mně to pod víčkem taky dost tlakovalo, ne tedy aby to odfouklo víčko, spíš takové vzdušné tepání.
Ustalo to po výměně oleje, z Mobilu 5W-30 na Mobil 5W-40, nicméně zase se mi zdá že s tím 5W-30 to mazalo vačky ostřikem, kdežto s novým olejem spíš jem máčením v té liště pod nimi.
Ovšem mám Zetec, resp. Zetec-E.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 17:01 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
U CVH to vicko muze vyskakovat, zvlast starsi a nemusi bejt ani velkej pretlak plynu, drzi to jen na tesnici manzetce a ta ztraci vlastnosti. Jednoduchej recept, na ten sroub na viku ventilu jak je prichyceny sani se da rvarovańej hlinikovej pasek, kterej shora pritlacuje vicko,delali to na motorech z fiestacupu a ty asi nic ucpanyho nemely.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 21:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Ano, to víčko tam opravdu moc nedrží, ale nikdy dříve to nepadalo. Je pravda, že mi poslední dobou trochu zlobí otáčky - zůstávají viset někde kolem 2000. Volnoběžný ventil jsem čistil a nic se nezměnilo, ale vzpomínám, že když jsem před rokem auto koupil, měl jsem veliký problém s otáčkami a nakonec se zjistilo, že je špatný odlučovač olejových par :!: Tak mě napadlo, jestli by to nemohlo být znovu to samé (nekupoval jsem totiž tenkrát nové, ale nějaké jeté). Mohly by tyto dvě věci souviset :?:

A abychom opravdu mluvili o tom samém, tak tady je obrázek - ten odlučovač olejových par je ta plastová kulatá krabička se třema hadicema (třetí je zespodu) vedle olejové měrky...

Obrázek

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 21:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Jo a žádný úbytek oleje nepozoruju :!:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 22:11 
Řekl bych, že ti v tom odlučovači zmrznul a ztuhnul šlem z víka ventilů a nemůže to odvětrávat. Je tam drátěnka plná děsivýho bordelu. Až se oteplí asi to přestane. Stejně tě asi koupě nového odlučovače nemine.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 08:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Pokud si dobre vzpominam, tak v planu udrzby jsem uCVH mel po 40tis. vymenu toho odlucovace, kdyz jsem slysel cca 500, tak jsem to vymyl. Myslim, ze hodne lidi neudela ani to . Je to presne jak rikas ten bazmek s tema hadickama.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 14:43 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
jo tuhle vec sem myslel svym prvnim prispevkem, u kazdyho auta je to udelany jinak, takze sem nemohl dat presnejsi popis. Nekdy tam pry byva i nejaky ventil (ale nevim na vlastni oci sem ho nikdy nevidel) ktery se za provozu otevira, ale to tam asi nemas.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 23:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
To s tím olejovým šlemem zní pravděpodobně, protože třeba dnes, když bylo jen asi -5 to zase nezlobilo (myslím teď otáčky). Mohlo by to znamenat, že ten šlem nebyl tak ztuhlý a fungovalo to tak jak má. Jinak fotka není aktuální, tenhle odlučovač jsem měl v autě když jsem ho koupil. Byl špatný, tenkrát jsem ho zkusil rozříznout, komletně vymýt v techbenu (jsou v něm tři takové ventilky) a zase zpátky zatavit horkovzdušnou pistolí. Nic se nezměnilo, možná ty gumičky na ventilcích už netěsnily, nevím. Tehdy mi jeden "Ford servisák" sundal z nějakého vraku jiný odlučovač (je to taková plechová bandaska, podlouhlá a trochu větší než ten na obrázku) a od té doby jsem měl klid.

O víkendu ho zkusím vyndat a prozkoumat, jestli se do něj dá nějak dostat. Jestli ne, ohřeju ho něčím, aby ten olejový šlem zřídnul a pak to celé vymeju v technickém benzínu.

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2006 13:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
V předchozím příspěvku jsem psal, že ten odlučovač je kovový - omlouvám se za nepřesnost, je plastový. V sobotu jsem ho opravdu vyndal, řádně nahřál nad přímotopem (aby šlem povolil), poté šroubovákem vydloubal z vývodů usazeniny (a že jich tam bylo :!: ), dlouho vyplachoval horkou vodou (šlo spousta cucků a žmolků), vyfoukal kompresorem a nakonec jsem několikrát aplikoval nějaký americký sprej na rozpouštění karbonu a různých usazenin v motorech. Zdá se, že je problém odstraněn - víčko nepadá a otáčky se vrací na 900 i v takovýchto mrazech :smt023

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 úno 2006 13:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Poslední dobou taky sleduju, že se mi nějak uvolňuje víčko pro nalévání oleje, pod víčkem je velký proud vzduchu a málo mi to maže vačky - po nastartování studeného motoru na volnoběh několik minut olej prakticky nevidím.
Co může být nejpravděpodobnější příčinou? Ventil odvětrávání klikové skříně?

Olej v tom mám Mobil 5W-40, najeto na něm kolem 10 000 km.
Předpokládám, že bych koupil olej 5W-30, olejový filtr s těsněním, ventil odvětrávání klikové skříně, pojistný ventil tlaku oleje a pružinu, výpustný šroub s těsněním a nechal to vše vyměnit, se změřením tlaku oleje.
Možná předtím ještě změřit kompresní tlaky a podle výsledku případně nechat vyměnit další věci...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 bře 2006 13:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
U mě se stává,že mi víčko i měrka vyskakují taky ,ale jen při razantní jízdě. U víčka je řešení jen jedno ,vzít tech. líh a pořádně odmastit to gumové těsnění ve víčku a potom i ústí plnění a pak je to v pohodě. :D

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2006 14:42 
Offline
Nováček

Registrován: 17 říj 2006 17:42
Příspěvky: 16
Bydliště: Karlovy Vary
Tesnici krouzek ve vicku se casem opotrebuje, ja to mam vyreseny ze pod vickem mam igelitovej sacek kterej vlastne plni funkci toho tesneni a to vicko dobre drzi. Jednoduchy a uciny.

_________________
Ford Escort 1.6 EFi CLX 77kw / 105PS rv 90 5dv. Naplacnul sem na nej i kompletni original RS bodykit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz