fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 črc 2024 12:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 07 srp 2007 23:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 07 srp 2007 22:49
Příspěvky: 31
Bydliště: Třebíč
Dobrý den, ahoj

jsem nováček, uvažuji o koupi ford escort s benzínovou 1.6 -tkou. Chtěl bych se zeptat, jak od sebe poznat tyto dva motory? V izerátech je kolikrát vyfocen motor a lze tedy z toho rozlišit motorizaci konkrétního auta, protože popisek často nesedí. Jinak jaký přesně typ 1.6 motoru by jste mi doporučili? nebo snad 1.8? Jsou dobré motory ZETEC? Případně co označení ZETEc přesně znamená?Díky všem za rady a připomínky. Pepa

_________________
Ford Escort Combi, 1.6 16V ZETEC r.v. 12/98, ABS, vpředu RS brzdy, tmavě modrá, Alu Borbet 14" 185/60 Bridgestone ER 300 Turanza, plecháče 185/60 Bridgestone LM-20.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 07:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
No mezi 1.6i 16V a 1.6 16V není vůbec žádný rozdíl, protože to "i" které tam Ford nepíše nejspíš má značit, že motor nemá karbec, ale vstřikování paliva. No pokud pomineme speciály, tak všechny šestnáctiventilové motory v této generaci, mají elektronické vstřikování paliva (alias EFI), takže to připisování "i" je zbytečné. (jedná se o benzínové motory 1.6 1.8 a 2.0).
Zetec je označení generace benzínových, šestnáctiventilových motorů s ventilovým rozvodem DOHC s objemem 1.25 1.6 1.8 a 2.0l. V Escortech se používaly 1.6 a 1.8 v letech cca 1990 až 2000 (tedy generace Escortů mk5-7). Trošku stranou stojí Escort RS 2000, který sice má dvoulitr, šestnáctiventil a EFI, ale jeho motor vychází z motoru ze Sierry, takže se jako Zetec neoznačuje. Ještě se dá u Escorta narazit na 1.4 a 1.3 benzínové motory, to jsou ale osmiventily a doporučoval bych se jim vyhnout - moc nejedou a žerou stejně jako 1.6 (a ta 1.3 je na tom paradoxně lépe).
Zetecy se montovaly samozřejmě i do Fiest a Mondeí, v roce 2000 přišel Ford s motorem Duratec, který Zetecy postupně nahradil.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 08:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Tak dál popiš Duratec, zajímá mě to a nemusím nikde hledat :-D Nová konstrukce? Nebo něco řepracovanýho? Obsahy? atd.....

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
O Duratecu toho tolik nevím, ten pod kapotou nemám :smt102
A ono je to zas jen jméno, je tak označeno spousta různých motorů: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
Dovolím si ale zaspekulovat - na rozdíl od Zetecu se u něj používá přímý vstřik paliva...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 13:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Přímý vstřik tam s velkou pravděpodobností není. Motory Duratec se vyznačují hliníkovým blokem, exkluzivním návrhem každé objemové varianty (nemají společné parametry jako je zdih nebo vrtání) a hlavně se poznaji podle obráceného gardu sání x výfuk. Sání mají zepředu, výfuk dozadu. Některé varianty mají i proměnné časování ventilů (1,7, 1,6 Ti-VCT apod.) A doufám, že už mají i čidlo klepání...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Naposledy upravil George V. dne 09 srp 2007 06:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 14:51 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To o přímém vstřiku psali tutok na Wikipedii:
"...Duratec SCi
The 1.8 L was the first European Ford engine to use direct injection technology, badged SCi for Smart Charge injection. This appeared in the Mondeo in 2003 and is today available on the 2.0 L engine as well as an expected 1.1 L version.

The SCi engines were designed at Ford's Cologne, Germany facility and are assembled in Valencia, Spain. The SCi engine is paired with a specially-designed six-speed manual transmission...."

Každopádně ale jinak díky za doplnění ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 15:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Pepo, to se těžko radí do čeho máš jít, protože je otázka, co od toho auta chceš. taková 1,4 cvh (8mi ventil) je řekl bych mín náročná na různá čidla atd., ale nic moc nejede, ale zase se prodává za nižší cenu. pokud jsi měl třeba škodovku 120L apod. tak si vem k té koupi radši někoho, kdo tomu rozumí, protože se ti jinak i totální vrak escorta bude jevit jako super auto.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 17:23 
Pokud budeš mít možnost ber 1,8. Povinné ručení stejné, spotřeba víceméně taky, ale výkon je jinde. Do r. 1995 (nekamenujte mne je.li to jinak) měl výkon buď 77kW nebo 96kW (ten byl ale jen v XR3i a Orionu Si), později měl 85kW.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 18:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
k tomu durateku: dalsi zmena je rozvodovej retez, nema hydrostely (stejne jako pozdejsi zeteky), jinak uz bylo dost napsano... to SCi ma skutecne primej vstrik, ostatni durateky klasika

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 20:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
jj koukal jsem na tu wikipedii a je tam i SFi :wink: to je přímej vstřik.

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 srp 2007 21:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2007 20:56
Příspěvky: 63
Bydliště: Slovensko/Ružomberok/Garáž
ako cisty amater sa ozvem...no motor s i a bez i ..no sak bez icka hned ked otvorim kapotu tak to nema vstriky s eletrikou v hlave..a icko ma 4 vstriky a hore "rampu" alebo sa mylim?

_________________
Cossie RULEZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 06:29 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To milos.l:

Ten řetěz pohání jenom vačkové hřídele mezi sebou, jinak je tam klasickej rozvoďák, který na rozdíl od Zetecu pohání jenom JEDNU vačku (proto je výměna rozvodů mnohem levnější).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 11:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
clovece hadat se nebudu, ale v 1,6 to mam v aute a 2,0 duratec mam rekl bych dobre nastudovanej... vecer kdyztak nekde najdu ale ja bych rekl ze je tam jen retez stejne jako u 2,5 duratec

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 11:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
U toho 2l je to možný, 2,5 Duratec, ten to tak má odjakživa (ale ten má s celou řadou shodný akorát název :lol: ); to co jsem popisoval, platí pro 1,4 a 1,6. V katalogu Focusu mají k tomu krásný obrázek...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Naposledy upravil George V. dne 09 srp 2007 11:38, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 11:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
http://www.youtube.com/watch?v=D4vXU7DJEfY tady 2.0 - jasny

a tu 1,6 asi rozeberu :D jestli to najdes nekde na netu dej pls odkaz, ja ziju v domeni ze mam jen retez

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 11:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak třeba Duratec 1,6 Ti-VCT má řemen klasického provedení...

http://news.auto.cz/technika/ford-duratec-1-6-ti-vct-85-kw-vylepseny-motor-pro-novy-focus.html

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 12:24 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak sorry za zavádějící informace:
George V. píše:
Ten řetěz pohání jenom vačkové hřídele mezi sebou, jinak je tam klasickej rozvoďák, který na rozdíl od Zetecu pohání jenom JEDNU vačku (proto je výměna rozvodů mnohem levnější).


Duratec 1,6 (1,4) má rozvody poháněné klasickým řemenem běžného provedení, obě vačky najednou (žádný řetěz). To, co jsem popisoval byl Duratorq TDCi.

Důkaz zde (pro milos.l):
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

..ale fascinuje mne ta láce :D

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 srp 2007 18:14 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
no joooo, tak to mam zasadni nedostatky ve vedomostech okolo sveho denniho priblizovadla, obavam se ale ze tu informaci sem sebral primo ve fordu... ono i ten trochu vic "kovovej" zvuk motoru tomu napovidal...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 06:15 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jinak ještě upřesnění - ten rozvoďák je stejný pro motory 1,25 - 1,4 - 1,6. Tyto motory Duratec jsou lehce modernizované motory Zetec SE a používají se kromě Fordů i ve vozech Mazda 2 a 3 a Volvo S40 II a V50. Aspoň tedy podle Elitu je použita stejná sada rozvodového řemene, takže předpokládám stejný motor. Stojí 2090,- s DPH...

Jinak ten "kovovej" zvuk bude spíše tím, že tyhle motory nemají hydroštely a tudíž časem (nebo za studena) větší vůle na ventilech.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 srp 2007 19:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
nebo ze to ma cidlo klepani a dovoli si jet chudsi smes? ne-hydrostely tezko, mam najeto asi 50tis a stejnej zvuk to ma uz z autosalonu...

to neni nejak na skodu, me to neva, jen je ten zvuk jinej nez u zeteku

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 79 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz