fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 301 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 dub 2004 07:18 
Jak je to tedy s vymenou rozvodaku?
Nekolik lidi mi reklo ze se meni vzdy po koupi jeteho auta - pri prokluzu se muze potkat pist s ventilem.
Jiny mi rekl ze je to nesmysl, ze by to bylo mozne jedine kdyz by se pri nasazovani spatne otocil.
Vymena prijde pry na neco kolem 4 tacu, coz se mi jevi jako docela nakladna investice a proto to potrebuju vedet.
Kdo to vi a odpovi? :)

Kdy byl naposledy menen a kolik ma nahrkane bohuzel nevim....predchozi majitel byl analfabet....
Da se nejak otstovat jestli je OK?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2004 07:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
U motoru Zetec se rozvodový řemen mění po 5 letech nebo 120 000 km, záleží co nastane dřív. Nový řemen stojí asi 1200,- CZK a výměna v běžném servisu okolo 600-800,- Kč. Jestli neznáš historii výměny, tak se doporučuje. Kdyby byl moc vytahaný a přeskočil, tak se můžou potkat ventily s písty. Jisté je to u motoru Endura (1.8 TD), ale u Zetecu si tím nejsem jistý. Nevím o nikom koho by to potkalo.
Problém je ale také s tím, že řemen má 2 vodíci a jednu napínací kladku, které by se také měli vyměnit. Jejich cena je okolo 3500,- CZK. Dále se může zjistit netěsnost vodní pumpy a prosakování kapaliny na řemenici, kterou poháni rozvodový řemen. Pak je třeba ještě zakoupit novou vodní pumpu což je dalších 1500,- CZK. Zkušený mechanik může podle vůle řemenu určit, jestli je na výměnu. Stejně tak stav kladek je možné po demontáži řemenu ověřit, jak povrch tak vůle na ložiscích. Obrať se na někoho komu věříš a nech to prověřit. Autorizovaný Ford servis nedoporučuji.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2004 18:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
řetěz ruleeeeeeeeeeez


Jinak doporučuju vyměnit!!!Radši dát 6k za výměnu, než pak víc za opravu motoru(spiš koupi noveho)

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2004 10:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
No, řetez sice rulezz, jak píše Mára (v naší rodině byla škodivka 120, která s originálním řetězem najela přes 240 tkm, ale nikomu nepřeju ten řev, co se z toho ozýval nad 3500 ot.), ale řemen je zase takovej krásně kultivovanej...

Jinak můj názor je jasnej: vyměnit, obzvlášt pokud byl předchozí majitel mimoň. 4000 Kč je NIC oproti těm problémům, o který si člověk říká, když se na to vys...

Já znám jednak šikovnýho garážníka a jadnak i mechanika od Fordů a tohle jsem nechal na tom forďákovi. Výměna řemenu mě stála 3000 a můžu mu jakž takž věřit (doufám!), že když řekl, že ty kladky jsou v pohodě, tak že jsou...

Auto mělo najeto asi 120 tkm, když jsem ho kupoval a věděl jsem, že řemen je původní.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2004 18:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
Já jsem slyšel, že spíše jako prokluz (zetec má samonapínací kladku) hrozí přetržení řemene a následné poškození motoru.
Já koupil fordíka před cca měsícem měl nalítano poctivých cca 99700 km, preventivně jsem řemen i kladky vyměnil (různí se doby výmeny od 100 do 120 tisích km). Mechanik se podivoval jak pěkný a zachovalý ten starý řemen je, následně jem zjistil, že na spodní straně kapoty je nálepka s informací o výměně synchronizačního řemenu cca v říjnu 2003 a při 99030km, takže jsem ho měnil už po nějakých 700Km, tomu říkám prevence. :? On celý escort byl velmi zachovalý, asi ho používala majitelka jen na cestu do kostela.

Takže 700km starý rozvoďák je k mání za symbolických 300Kč (nový stojí 1200Kč) je mi ho líto vyhodit, a za plnou cenu ho těžko prodám. :cry: nepočítám s výměnou 200000Km, těžko nalítám 100tkm za 10 let.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2004 19:18 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Jak píše Standa - rozvoďák určitě, kladky jenom jestli budou v háji. Může taky na rozvoďák prolínat olej a potom jak jeden "známej" (ale ten měl Tipo) budeš fakt překvapenej. Rozvoďák mu prasknul!!!! (byl úplně na cucky- to sem fakt ještě neviděl) na dálnici při 130. Byl rád že to bylo večer s minimálním provozem na dálnici - motor jak jinak na odpis.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 črc 2004 19:20 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Nedávaj ve Fordu při výměně rozvodů nějakou nálepku na ten plastovej kryt rozv.řemenu ??? Něco takovýho jsem zaslechl...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 črc 2004 06:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ford servis opravdu při výměně rozvodového řemenu dává na kryt nálepku. Kolega ji na autě dovezeném z D má.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2004 08:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Jo, taky mám nálepku, a to i přesto, že mi to Fordi dělali jakoby "neofiko" - bez výměny kladek. To jinak nedělaj, jenom spořivým Čecháčkům, když je ukecaj. Němec by se na to vys*al a vyměnil by to i s kladkama.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 črc 2004 10:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
johan píše:
Jo, taky mám nálepku, a to i přesto, že mi to Fordi dělali jakoby "neofiko" - bez výměny kladek. To jinak nedělaj, jenom spořivým Čecháčkům, když je ukecaj. Němec by se na to vys*al a vyměnil by to i s kladkama.

To by zase udelal jen sporivy nemec...........
Normalni nemec by auto prodal a druhy den koupil nove. :!:

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 srp 2004 06:30 
Takže na téma rozvoďák a kladky z trošku jiného soudku. Kdysi se tady (ještě na starém) fóru řešil problém cvakajících zdvihátek. Kdosi psal (myslím že to byl Futura), že se mu z motoru ozývá klepání i po výměně zdvihátek. Měl jsem ten samý problém; po opravě motoru (výměna pístních kroužků) se mi z motoru (dobře zahřátého) při volnoběhu ozývalo rachtání, že jsem si skoro myslel že mám diesel. Nedalo mi to a zajel jsem znovu do dílny, kde mi motor opravovali a řekl jsem jim, ať se na to podívají a hlavně (jsa patřične "vystrašen" z příslušné diskuse o Mondeích) jsem jim doporučil, ať důkladně prohlédnou napínací kladky na rozvoďáku. A hle. Všechny kladky měly na ložiscích vůli jak prase (největší asi ta malá napravo od řemenice). Takže výměna. Kladky mě stály 2400,- (nevím sice jakého jsou původu, nicméně s novým rozvoďákem stejně půjdou ven, už nebudu riskovat) práce asi 800,- a mám klid. Motor je pěkně tichounkej a zdá se, že to i líp jede (i když to je spíš asi jenom takovej "placebo efekt").


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 13:18 
Ještě něco k rozvodovému řemenu. V mém Escu dovezeném z Německa je nálepka "Zahnriemen wechselt bei 75 000 km 03/2001." Nechal jsem ho zkontrolovat v srpnu po koupi auta s tachákem na 91 000 km. Spolelivý mechanik mi předem řekl, že se určitě pozná jestli rozvoďák má pouhých 16 000 km. Tenhle měl vymačkané plošky nad zuby na licové straně a kladky byly asi původní, protože ložiska už pěkně chrčela, když se kladka roztočila rukou. Servisák odhadl řemen tak na 50 000 km minimálně. Vysvětlení je asi jen jedno. Spořivý němec odmotal tachák o nějakou tu tisícovku dolů, čímž řemen i auto optimisticky omladil a při výměně ještě ušetřil za kladky. Motoru je těch 30 - 50 tisíc navíc asi jedno ale rozvodu už tolik ne. Všechno to šlo radši ven. Nevěřil bych proto žádným nálepkám. Materiál (3 kladky + řemen) vyšel na 3000 kč.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 13:32 
Anonymous píše:
Ještě něco k rozvodovému řemenu. V mém Escu dovezeném z Německa je nálepka "Zahnriemen wechselt bei 75 000 km 03/2001." Nechal jsem ho zkontrolovat v srpnu po koupi auta s tachákem na 91 000 km. Spolelivý mechanik mi předem řekl, že se určitě pozná jestli rozvoďák má pouhých 16 000 km. Tenhle měl vymačkané plošky nad zuby na licové straně a kladky byly asi původní, protože ložiska už pěkně chrčela, když se kladka roztočila rukou. Servisák odhadl řemen tak na 50 000 km minimálně. Vysvětlení je asi jen jedno. Spořivý němec odmotal tachák o nějakou tu tisícovku dolů, čímž řemen i auto optimisticky omladil a při výměně ještě ušetřil za kladky. Motoru je těch 30 - 50 tisíc navíc asi jedno ale rozvodu už tolik ne. Všechno to šlo radši ven. Nevěřil bych proto žádným nálepkám. Materiál (3 kladky + řemen) vyšel na 3000 kč.

Omlouvám se. Zapoměl jsem připojit podpis
Miris
Ford Escort Turnier 1,6 16V ZETEC r.v. 1996


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 15:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Dobrej servisák opravdu dokáže poznat dobrej/špatnej rozvoďák a radši ho vymění po polovině kilometrů tisících, když se mu nezdá, než jezdit do poslední chvíle. Já měl při koupi auta v papírech uvedeno, kdy byl řemen měněn, ale radši jsem ho dal zkontrolovat člověkovi, co dělá Fordy. Řemen měl najeto (papírově) nějakejch 30-40 tisíc, přesto doporučil výměnu, že řemen nebyl úplně v kondici - viděl jsem ho pak a dal mu za pravdu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 18:46 
Rozvodový řemen se sice mění po 120 000, dobrý mechanik může akorát tak natáhnout řemen, ale při koupi nového vozu je samozřejmostí vyměnit řemen i kladky. Může prasknout rozvoďák a potkají se ventily s pístem, zdvihátka budou v háji a může prasknout i hlava. Nemluvě o tom, že může být naprasknutá klikovka. Sám jsem si kupoval sadu rozvodů od Good Yearu a vyšla mě na 1800,-Kč což je pakatel proti tomu, co se může stát. Napínací kladka je stejně na imbus, takže rozvodový řemen se může akorát vytáhnout, pokud nejsou v kladce v háji ložiska. Takže doporučuji okamžitou výměnu.
Jirka


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 18:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
já teda mechanik nejsem ale rozvodák si pro jistotu taky pokaždé měnim
nechávám ho jen když na něm sou dobře čitelné udaje výrobce typ atd podle skušeností ta barva sleze tak po 50 000 km kladka se taky dá poznat jak na tom je


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 zář 2004 19:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
btw: Rozvoďák u CVH se má měnit po 60.000km

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2004 22:58 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 říj 2004 22:28
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha-Západ
Lidičky, možná se mi vysmějete. Motorů už jsem prasil dost a všechny dosud jezdí, jenže žádný z nich nebyl mladší, než já. S moderními motory si moc netykám.
Myslíte, že se mi podaří vyměnit u CVH rozvoďák tím způsobem, že si udělám značky na všechny kola a na řemen a následně překreslím značky ze starého řemene na nový a ten tam pak lupnu? Nebo mám raději jezdit dokud řemen nepraskne a pak vyměnit celý motor :D

_________________
1.4i CVH, CLX Combi, 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 06:34 
A co ho takhle měnit způsobem, jakým se to má dělat. :D Literatury je dost...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 07:27 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
U CVH je to sranda, tam mas znacky na klice i na rozvodovym kole od vyrobce, staci si je zvyraznit, kdyz budes chtit. A radsi bych to taky menil podle chytry knizky, je to tam hezky popsany.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 301 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 88 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz