fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 18:49 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Zdravim, mam so svojim escortom problem od kupy v auguste a to, ze s nim trha, cuka na volnobehu a aj ked mu pomaly alebo rychlejsie pridavam. Pri pridavani s nim najprv tak zo dva trikrat trhne, ako keby vynechavalo a potom ide. Vo vyssich otackach ide dobre. Startujem na supu, bez problemov, volnobezne otacky mam stabilne - 900 s uplne miernym, takmer az nepozorovatelnym chvenim rucicky. A teraz k tomu, co som na nom uz skusal:
Diagnostika - lambda sonda-chudobna zmes - vymeneny zadny diel vyfuku, ktory uz bol deravy.
Nasledujuca diagnostika - ziadna chyba.
Jazda s odpojenou lambdou - ziadna zmena.
Vymenene sviecky a kable (original Motorcraft) - ziadna zmena.
Vymeneny palivovy filter - ziadna zmena.
Vycisteny volnobezny ventil - chvilu kludnejsi chod na volnobehu. Potom zase cukanie. Pri pridavani ziadna zmena.
Vycistena skrtiaca klapka - ziadna zmena.
Vycistena vaha vzduchu - ziadna zmena.
Jazda na odpojenej vahe vzduchu - ziadna zmena.
Vyskusane dva dalsie zapalovacie moduly - ziadna zmena.
Vymeneny ventil odvetravania klukovky + hadicka - ziadna zmena.
Odmeranie tlaku v liste na vstreky - 200 kpa, cize nizky tlak.
Pridanie cistica vstrekov do benzinu - ziadna zmena.
Zistenie hodnot vyfukovych plynov - auto spaluje ako nove (povedal kamos v servise), lambda pracuje spravne.
Odmeranie tlaku vo valcoch - 13,8 - 13,5 - 13,3 - 14,3. Cize valce a ventily v pohode.
Jazda s odpojenym snimacom polohy skrtiacej klapky - ziadna zmena.

Cital som tu viac tem o cukani, ale zatial nikto nemal take priznaky ako moj escort. A na slovenskom fore tiez boli v koncoch. Viete niekto co este skusit, ako napriklad, ako by som poznal, ci je vadny regulator tlaku paliva pri nizkom tlaku? Novy stoji u nas okolo 90 eur, cize byvalych 2700 Sk a to sa mi zda dost na to, ze neviem, ci je to urcite tym.
Diky za nazory.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 18:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Podival bych se na LTFT adaptace. Mas moznost dostupne diagnostiky ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 18:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
ta vaha vzduchu... nemusi pomoct ze ji jen vycistis....

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 19:04 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Diky za reakcie. Diagnostiku mam dostupnu, len mozes konkretizovat, co je to LTFT adaptace? Neviem, co to je a ako poznam toho, co mi zadara urobi diagnostiku, tak ten o tom nebude vediet ani tolko. :D

A s tou vaho vzduchu, chcel som vyskusat aj inu, ale chlapik u nas na vrakovisku nebol velmi ochotny ju pozicat, ani za nejake to euro. A inak, podla mna vycistenim alebo odpojenim vahy vzduchu a resetom riadiacej jednotky by sa malo aspon minimalne nieco zmenit, ak by bola zla. Ale nenastala absolutne ziadna zmena.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 19:13 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
no nechci ti davat brouka do hlavy,ale ja kdyz ji mel spatnou tak vycisteni ani odpojeni nepomohlo...
me to ale skakalo ve 4tisicich.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 19:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jano44 píše:
Odmeranie tlaku v liste na vstreky - 200 kpa, cize nizky tlak.

Tady viewtopic.php?f=8&t=580&p=131875&hilit=tlak+kpa#p131875
pise jsmach ze 210 +/- 20 kpa je OK.
jano44 píše:
Diagnostiku mam dostupnu, len mozes konkretizovat, co je to LTFT adaptace?

Dej do googla LTFT a mas toho dost. Je to long tem fuel trim, tedy dlouhodobe prizpusobeni dodavaneho mnozstvi benzinu.
Napr. tohle vypadne z googla
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... l-trim.pdf
http://ww2.justanswer.com/uploads/PENTI ... l_trim.pdf
http://www.fordscorpio.co.uk/obd2scan2.htm
Pokud je toto cislo 1.0, je to ideal. Pokud je vyssi nez 1.0, znamena to, ze jednotka musi zvedat davku benzinu aby byla smes zase ok (zjisteno z lambda sondy).
Jakykoliv problem s dodavkou benzinu (tlak, unavena vaha/MAF, odchazejici lambda) lze krasne overit prave na adaptacni tabulce.
Na mem kabelu by melo jit v dohledne dobe vycist celou adaptacni tabulku z jednotky EEC V, takze pak to bude jednim mrknutim jasne. Nejake kabely jsem posilal na Slovensko, takze pak asi slo se s nekym tady domluvit :wink:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 19:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Tak to by nebolo zle zistit, ako je to u mna. A s tym tlakom v liste sa mi zda 200 kpa malo preto, ze som sa docital niekde tu na fore a povedal mi to aj jeden chlapik v servise, ze ma byt okolo 300. Inde som sa docital, ze ma byt 250 kpa. Etzold v knihe pise, ze ma byt 210 +- 20 kpa. Ale nadtym je aj udaj 300 kpa, tak som z toho vol. :roll:

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 20:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
jano44 píše:
....ma byt okolo 300. Inde som sa docital, ze ma byt 250 kpa. Etzold v knihe pise, ze ma byt 210 +- 20 kpa. Ale nadtym je aj udaj 300 kpa, tak som z toho vol. :roll:

No on se tam tlak dost meni podle aktualniho stavu motoru. Nejvyssi (mozna tech 300) tam bude pri stojicim motoru.
Jakmile se v sani udela podtlak, tak se znatelne snizi. Ale presna cisla nevim. Takze mozna ty cisla jsou rozdilna
kvuli tomu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 20:46 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2008 20:31
Příspěvky: 597
Bydliště: Brno - venkov
Ja jsem vycetl ze tlak palivoveho cerpadla ma byt vetsi nez 3 bar.
Vstrikovaci / systemovy tlak 2,5 - 2,9 bar.

_________________
black widow 2
Ex.: Escort MKVII, hatchback, r.v. 1998, 1.6 16V Zetec - po smrti vlivem ciziho zavineni.......
diagnostika ForDiag
Ford Focus C-max blackwidow Panther black


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 21:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
mám ten sam problém a podle včerejší diagnostiky co mi dělal perňa mám v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště

jinak tlak na liště po zapnutí klíčku by měl být 300 kpa a provozní by měl být 210 +/- 20 kpa

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 21:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 19 lis 2006 14:37
Příspěvky: 5648
Bydliště: Trutnovsko
Asi se budu muset vyblikat.Jinak mě zas teče nad vstřikovací lištou skrz ten p......j ventilek benzín a není to nic příjemnýho a pořád nevím čím to může bejt,ventilky jsem zkoušel vyměnit ale prostě to teče furt.Je možno,že by čerpadlo dávalo víc benzínu???.Já mám na liště tlak 230kPa.

_________________
Ford Orion 1.8 16v,r.v. 92,77kW,supersport -40/-40,RS nárazník,RS volant,15 alu,BYLO
Ford Escort RS2ooo,r.v. 91,110kW,bilstein + eibach -40/-40,recaro, BYLO
Ford Mondeo Combi 1.8 16v,r.v. 99,85kW,el. okna, zrcátka, výhřev čelního okna,klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,0TDDi,r.v.01,85kW,el. okna, zrcátka, klima, BYLO
Ford Mondeo Combi 2,2TDCi, r.v.06, 114kW, výbava Titanium X

Galerie FordFans


Možnost nákupu na Allegro.pl


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 28 zář 2009 21:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ford píše:
...v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště

Jak to myslis ? Jako ze lambda zpusobuje spatny tlak na liste ? :roll:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 29 zář 2009 19:18 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Dnes som rozpraval s kamosom z jedneho servisu u nas a ten mi na nizky tlak paliva povedal, ze to by sa prejavovalo horsie ako mne, motor by nemal vykon, a ten moj najma vo vysokych otackach ide ako divy. :D Inak, dnes mi viackrat po zoslapnuti spojky na podlahu padli na pol sekundy otacky na 500 a zase spat an 900. A napadla ma este jedna vec, na ktoru som vcera zabudol. Neviem, ci to nieco znamena, ale mne pri tom nepravidelnom chode motora sem tam z lavej strany, kde su rozvody, pocut taky cudny pravidelny zvuk. Kazde dve sekundy sa ozve take "zun". :lol: Neviem, ako presnejsie slovom opisat ten zvuk, chcelo by to pocut. Rozvody mam uz mesiac doma originalne fordacke, len som sa este nedostal k vymene. Neviem, ci sa nejako takto nemoze prejavovat preskoceny zub alebo nejako poskodeny rozvodovy remen?

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 06:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Ford píše:
mám ten sam problém a podle včerejší diagnostiky co mi dělal perňa mám v pytli lambdu a tím je i špatný tlak na liště


Říkal jsem Ti že máš ende lambdu,ale i zároveň jsem říkal, že se mi nelíbí vstřikování.....kostkovaná křivka....neříkal jsem že to souvisí s lambdou

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 17:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
je to zapalovacíma kabelama,skus nějaké jinačí nebo izolepu, jiskra ti podle mně sklouzává po izolátoru svíčky, dělalo mi to to samé izolačka to opravila,ty gumové kloboučky jakoby přestávají tak dobře přilnávat nebo se to prostě propálí,taky jsem v tom hledal kdo ví co a nakonec to byla tato prkotina,nebo můžeš mít propálený ten kabel to se mi taky stalo,zase řešení izolačka radím preventivně omotat takové ty jakoby trubičky kolem svíčky,podle popisu nahoře to sedí,vrtám se v tom dost dlouho a tlak paliva to určitě není to by ti dělalo problémy ve vyšších otáčkách

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 17:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
ještě k těm vašim lambdasondám, když budete ít slabou jiskru směs nezhoří důkladně a lambdasonda bude mít tendenci pořád přidávat benzínu aby se to dorovnalo a nakonec řídící jednotka podle váhy vzduchu otáček a teploty vyhodnotí že je špatná lambdasonda

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 18:20 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Rosťa-RS píše:
je to zapalovacíma kabelama,skus nějaké jinačí nebo izolepu, jiskra ti podle mně sklouzává po izolátoru svíčky, dělalo mi to to samé izolačka to opravila,ty gumové kloboučky jakoby přestávají tak dobře přilnávat nebo se to prostě propálí,taky jsem v tom hledal kdo ví co a nakonec to byla tato prkotina,nebo můžeš mít propálený ten kabel to se mi taky stalo,zase řešení izolačka radím preventivně omotat takové ty jakoby trubičky kolem svíčky,podle popisu nahoře to sedí,vrtám se v tom dost dlouho a tlak paliva to určitě není to by ti dělalo problémy ve vyšších otáčkách


Myslis, ze to moze robit aj na novych kabloch? Robilo mi to na starych kabloch, tak som kupil nove motorcraft a aj sviecky a motor isiel rovnako nepravidelne. Ziadna zmena nenastala.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 21:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
může to dělat,popravdě je to jedinná vysvětlitelná možnost,tedy u mně to tak bylo,když vyděláš svíčky tak jak na nich máš tu keramiku nejsou na ní jakoby takové černé čárky? jakoby semtam? taková jakoby pěšinka a když po tom přejedeš rukou tak to nejde sundat?? pak ještě test samotných fajek,při nastartovaném motoru nejlépe za soumraku nadzdvihneš postupně (po jedné) jednotlivé fajky,nikde z toho gumového či plastové části nesmí skákat jiskra max tak zespod,pak ještě ta část svíčkového kabelu co se dává do cívky vydělat a roztáhnout pacičky tak aby se stopro dotýkaly po zasunutí vnitřních stěn,ještě bych doporučil všechny spojky,zastrčky a tak skontrolovat jestli není někde třeba na váze nebo na cívce rozehnutá packa a nenítam špatný kontakt a nedělá to kvůli tomu, co máš za svíčky? přeměřoval jsi čidla jako třeba teploty vzduchu?

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 30 zář 2009 23:36 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Svíčky. :-D :-D :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Trhanie motora zetec
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 07:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 zář 2009 18:01
Příspěvky: 42
Bydliště: Smilno
Sviecky som tam dal original motorcrafty, nechcel som experimentovat s nejakymi inymi a potom mat problemy. No to s tymi kablami vyskusam, ci niekde nehadze iskru skor ako na sviecku. Aj tie sviecky pozriem poriadne, aj ked ako som pisal, mi cukalo s autom aj hned ako som tam dal nove. No nic, skusim sa este raz s tym pobavit a uvidim. No a to cidlo na teplotu nasavaneho vzduchu som nemeral, neviem myslis odpor? Premeram, ale neviem, ci sa z odporu dokaze urcit, ze je to cidlo naozaj vadne. Napriklad meral som odpor na starych kabloch a tam boli hodnoty len okolo 5 - 6 kohm, na novych okolo 11 kohm, a aj tak ten rozdiel som na chode motora absolutne nepostrehol. Ale beriem kazdu radu, lebo s tym mojim cukanim som naozaj uz v koncoch.

_________________
Ford Escort 1.8 16v Zetec Ghia 1998


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 265 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz