fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
poskubavani pri jizde http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=231 |
Stránka 6 z 13 |
Autor: | Zdechlina [ 14 led 2005 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měnit ho nebudu neboj:o) Ještě jsem zvědavej na spořebu... No vidíš a pak, že jsou 1,4 na hovno:o)) |
Autor: | Zdechlina [ 16 led 2005 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj Xfielde i ostatní majitelé starších modelů s dvoumístnými kódy...tady jsou jak jsem slíbil (uf to ale byla fuška to přepsat Kódy autotestu - zobrazované přístrojem Star (dvoumístné) 10 Instrukční kód -test klapky/krátké otevření klapky 11 Všechny systémy OK 12 Klapkový měřič průtoku vzduchu 1 (VAF-1) 13 Snímač teploty motoru (ECT) 14 Snímač teploty klapkového měřiče průtoku vzduchu (VAT) nebo (ACT) 15 Snímač polohy škrtící klapky (TPS) 16 Klapkový měřič průtoku vzduchu 2 (VAF-2) 17 Snímač absolutního tlaku v sání (MAP) 18 Nízké napětí akumulátoru (VBATT) 19 Chyba paměti KAM 20 Oddělovací kód 21 Chybný signál zapalování (PIP) Porucha snímače rychlosti - jen 1,8 Diesel Turbo 22 Klapkový měřič průtoku vzduchu 1 (VAF-1) - příliš velké napětí 23 Snímač teploty motoru (ECT) - příliš velké napětí 24 Snímač teploty měřiče průtoku vzduchu (VAT) nebo (ACT) 25 Snímač polohy škrtící klapky (TPS) - příliš velké napětí 26 Klapkový měřič průtoku vzduchu 2 (VAF-2) - příliš velké napětí 27 Snímač absolutního tlaku v sání (MAP) -hodnota příliš vysoká 28 Snímač HEGO - bohatá směs Snímač HEGO 1- bohatá směs - jen 2,0 DOHC 16V 29 Snímač HEGO 2- bohatá směs - jen 2,0 DOHC 16V 30 Identifikace modulu - 6-válcové motory 31 Porucha modulu 32 Klapkový měřič průtoku vzduchu 1 (VAF-1) - příliš nízké napětí 33 Snímač teploty motoru (ECT) - příliš nízké napětí 34 Snímač teploty vzduchu v měřiči průtoku (VAT) nebo (ACT) 35 Snímač polohy škrtící klapky (TPS) - příliš nízké napětí 36 Klapkový měřič průtoku vzduchu 2 (VAF-2) - příliš nízké napětí 37 Snímač absolutního tlaku v sání (MAP) - příliš nízká hodnota 38 Snímač HEGO - chudá směs Snímač HEGO 1- chudá směs - jen 2,0 DOHC 16V 39 Snímač HEGO 2- chudá směs - jen 2,0 DOHC 16V 40 Neobsazeno 41 Klapkový měřič průtoku vzduchu 1 (VAF-1) -nereaguje na test 42 Klapkový měřič průtoku vzduchu 2 (VAF-2)/snímač MAP -nereaguje na test 43 Snímač polohy škrtící klapky (TPS) - nereaguje na test 44 Příliš pozdní odezva na příkaz testu krátkého otevření škrtící klapky 45 Snímač rychlosti vozidla (VSS) 46 Ventil řízení volnoběhu (ISC) - není dosaženo maximálních otáček 47 Ventil řízení volnoběhu (ISC) - není dosaženo minimálních otáček 48 Spínač volnoběhu (ITS) -jen motory CFI Ventil řízení volnoběhu (ISC) všechny ostatní motory 49 Ventil recirkulace výfukových spalin (EGR) 50 Identifikace modulu pro tester STAR 51 Klimatizace zapnuta 52 Volící páka automatické převodovky v poloze ´D´ 53 Nastavení oktanového čísla -servisní kabel 1 ukostřen (FO1) 54 Nastavení oktanového čísla -servisní kabel 2 ukostřen (FO2) 55 Nastavení volnoběhu (ISA) -servisní kabel ukostřen 56 Snímač klepání (KS) 57 Příliš rychlá odezva na příkaz testu krátkého otevření škrtící klapky 58 Srovnávání fází PIP/signál SPOUT (modul TFI) 59 Potenciometr seřizování CO (REMCO) 60 Začátek nastavení servisního režimu 61 Pokles výkonu -válec 1 62 Pokles výkonu -válec 2 63 Pokles výkonu -válec 3 64 Pokles výkonu -válec 4 65 Pokles výkonu -válec 5 Spínač brzdových světel (BOO) jen DOHC 66 Pokles výkonu -válec 6 Spínač kickdown (KDS) jen DOHC 67 Snímač teploty paliva (FT) 68 Regulační ventil tlaku plnícího vzduchu 69 Regulační ventil tlaku plnícího vzduchu 70 Konec seřizovacího režimu 71 Vzduchový ventil řízený pod tlakem (VAV), solenoid ventilu přidaného vzduchu 72 Elektronický podtlakový regulátor (EVR)/ventil EGR -jen 1,8 Diesel Turbo Regulační ventil plnícího vzduchu (WCS)- jen 1,6 EFI Turbo 73 Odvzdušňovací ventil nádrže (CANP) 74 Sepnutý solenoid řazení 3/4 (jen DOHC)/palivové čerpadlo (FP) 75 Spojka měniče momentu (Cco) 76 Sepnutý spínač brzdových světel (BOO)-autom. přev. 77 Kickdown v činnosti 78 Nepůsobí tlakový spínač posilovače řízení 79-80 Neobsazeno 81 Elektronický převodník podtlaku (EVR) 82 Elektronický převodník tlaku (EPT) - napětí menší než minimální 83 Elektronický převodník tlaku (EPT) - napětí větší než minimální 84 Elektronický převodník tlaku (EPT) - příliš nízké napětí 85-90 Neobsazeno 91 Konektory snímačů HEGO 1 a 2 zaměněny 92-99 Neobsazeno |
Autor: | Xfield [ 16 led 2005 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za kódy, sem zvědavej, jaký mi na té diagnostice vylezou. Todle přepsat - to byl teda výkon. O těch číslech se ti nespíš i zdálo, co |
Autor: | Zdechlina [ 16 led 2005 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
No skoro i jo, ale co bych pro Vás kluci neudělal:o) |
Autor: | Xfield [ 18 led 2005 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak sem MOŽNÁ opět odstranil cukání při akceleraci. Zkusil sem tam dát druhej MAP i s tím válcovým ventilem. Ujeto cca 400 km a zatím se to jeví OK (tak snad sem to teď nezakřikl). Zítra bych se měl dostat na diagnostiku, tak su zvědavej, jak dopadnu. Snad ta jejich mašina tu moji ŘJ přečte |
Autor: | Nagant [ 19 led 2005 10:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem byl s tím autem včera v servisu (auto cca před 10 dny začalo chvílemi škubat a dusit se, po výměně zapalovacích kabelů už moc neškubalo, ale stále vůbec netáhlo). A výsledek - prý vadná svíčka, cca 1500 km po výměně všech svíček odešla. A to originál Motorcraft. Nyní už to auto táhne jak má (skoro se to bojím napsat ) |
Autor: | Xfield [ 19 led 2005 21:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak sem byl dneska na diagnostice a pohořel sem. Té mašince se nějak nepodařilo komunikovat s mojí ŘJ. Možná to ještě zkusím přímo v servisu u Forda (nevíte někdo kolik by to tam mohlo stát?). Jen tak mimochodem sem se dozvěděl (co se poškubávání týče), že proměření toho čidla polohy škrtící klapky jen multimetrem (odpor) není úplně 100% a je lepší to kontrolovat osciloskopem, při provozu tam prý běhá taky nějakej sin signál. Další podstatný vliv (a často způsobuje problém) má čidlo MAP. Pokud odpojíte hadičku (nejlépe před tím filtrem hned u motoru) a vyteče z ní nějakej benzín tak je skoro jistý, že je v háji - ten benzín to čidlo prý odvaří. No nepotěšil mě |
Autor: | mrazik [ 24 led 2005 23:56 ] |
Předmět příspěvku: | 3 - místné diagnostické kódy |
3 - místné diagnostické kódy : http://www.fordfans.cz/technics/3diag.htm |
Autor: | Toplemurka [ 08 úno 2005 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevíte jak změřit tlak čerpadla u motoru 1.6 CVH EFI vtřikování. Já jsem tam žádný ventilek nenašel ( |
Autor: | Návštěvník [ 03 dub 2005 22:10 ] |
Předmět příspěvku: | Cukání při ohřátém motoru |
Zdravím, pozoruju cvrkot na fóru a chtěl bych taky trochu poradit. Motor mi tak jednou až dvakrát cukne při akceleraci-přidání plynu z plynulé jízdy. Nikdy to neudělá při studeném motoru (asi je bohatší směs). Vždycky to začne dělat až když je motor ohřátý. Nechal jsem již v servisu vyčistit škrtící klapku a pořád nic. Takže jsem dneska jsem smazal paměť protože jsem měnil vadný termostat, tak aby v paměti nebyly nejaký nesmysly (baterka odpojena přes 30 minut) a zítra uvidím. Zatím jsem nezkoušel motor diagnostikovat a k "Fordům" nepojedu, alespoň zatím. Pokud ani to nepomůže zkusím asi odpojit Lambdu, jak bylo popsáno dříve, jestli není chcíplá. Uvidím. Kabely a svíčky jsem zatím neměnil. Při plynulé jízdě to jede a není problém 160 km/h na lehkou nohu, slušná akcelerace např. ze 130 na 160 km/h. Spotřeba mě trochu děsí. Esco mám asi dva měsíce a průměr 9 l/100 km. Jízda většinou město a vzdálenosti do 15 km (do práce a z práce). Takže pokud někdo víte, poraďte!!! Thanx |
Autor: | Xfield [ 03 dub 2005 22:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
=>> Vlcak Asi budeš muset postupně vyzkoušet vyměnit a proměřit všechno, o čem se tady psalo -od svíček přes kabely až po růzuný čidla. U mě to nejspíš způsoboval MAP a popraskaná hadička mezi motorem a tímdle čidlem. Ale jinak todle poškubávání může mít víc příčin. Pokud máš možnost, zkus si nechat udělat diagnostiku. Urychlí ti to práci, když ti označí, který čidla jsou OK nebo KO (ale to už se člověk připraví o tu radost z objevování ). |
Autor: | Návštěvník [ 03 dub 2005 22:46 ] |
Předmět příspěvku: | >>Xfield |
Díky za rychlou radu, zkusím asi první odpojit lambdu, tak jak si čtu nyní na fóru na http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.htm , tak pořád čím dál víc věřím v tum LS, jelikož pži plynulé jízdě to neškube, ale jenom při změně rychlosti, což si myslím, že právě způsobuje, že změna požadavku na motor sice je, ale LS ji nepodporuje, jenom ještě dotaz na tebe a jestli mi můžeš hned odpovědět : nezničím nic, když to nechám jezdit třeba celý den bez LS?. Díky |
Autor: | Xfield [ 03 dub 2005 23:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpojená lambda by neměla motor nijak poškodit. |
Autor: | Návštěvník [ 03 dub 2005 23:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
díky za odpověď |
Autor: | Návštěvník [ 03 dub 2005 23:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
>>>>field ještě jeden dotaz, mám bouranou fiestu 1.1i z r. 1991, maslíš, že bych do Esca mohl zkusit dát LS z Fiesty, tedy pokud po odpojení přestane škubat a bude jasné, že závada je v LS? |
Autor: | Xfield [ 03 dub 2005 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud bude stejný závit, tak bych řekl, že jo. Zatím jsem to nezkoušl, ale někde jsem četl, že se dá použít i sonda z Felicie (je podtatně levnější než orig.). No a Fiesta má k Escortu mnohem blíž, než Filcka, takže by mělo být vše OK |
Autor: | Návštěvník [ 04 dub 2005 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
>>>Xfield Tak jsem dneska jel bez odpojený LS, motor se choval naprosto stejně jako s připojenou lambdou, co se týče udržování otáček na volnoběh a chování motoru při jízdě. Takže lambdou to asi nebude. Dneska jsem navíc zaznamenal mírné, ale velice mírné potrhávání při plynulé jízdě, což by svědčilo asi na kabely ke svíčkám, či svíčky samotné. Ale nechce se mi "na zkoušku" kupovat nové, tak zatím nevím, ale asi si je zkusím někde půjčit. A taky si nechám vyrobit vyblikávačku a pak, pokud by nepomohly kabely, bych vyblikal motor a třeba tam je ještě nějaký vadný čidlo. Tak to je z dnešních poznatků zatím vše, dneska už nikam nepojedu. Pokud vymyslíš ty nebo někdo jinej ještě nějakou dobrou radu, budu na příjmu. Zatím čus. |
Autor: | Xfield [ 04 dub 2005 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
=>>Vlcak No vidíš, tak jedna součástka by byla ze hry venku Já bych hledal tu závadu někde u zapalování (svíčky, kabely) a nebo ještě dřív u toho snímače nastavení škrtící klapky a senzoru MAP. Svíčky si můžeš prohlídnout sám, podle zabarvení a čistoty odhadneš, jestli ještě za něco stojí. I kdyby jsi na zkoušku koupil nový (mě přišly 4 NGK asi na 400,-) a pak jsi zjistil, že chyba je jinde, tak si je schováš a použiješ později - jednou je měnit budeš určitě a ty svíčky se doma nezkazí . Kabely ke svíčkám si můžeš taky proměřit sám - hodnota by měla být tuším kolem 10k ohmů (i když naměříš trochu horší, ještě to nemusí znamenat chybu - já jezdil i s cca13k a jelo to dobře). Cena neorig. kabelu je cca 100 kč/kus. Životnost však prý pochybná. Snímač polohy škrtící klapky taky proměříš ohmmetrem. Hodnoty ti teď neřeknu - stejně se u různých vozů dost liší (někde je tady ale najdeš). Důležitý je, aby nárůst/pokles odporu byl po celé dráze lineární - žádné náhlé skoky. Prý by se to mělo měřit osciloskopem, ale pro hrubou kontrolu by měl postačit i normálmí multimetr. MAP - zkontroluj neporušenost hadičky, aby nepřisávala falešnšj vzduch. Pokud tu hadičku odpojíš a vyteče benzín, je to čidlo skoro jistě KO. Čidlo by se mělo dát sehnat z vrakáče za cca 100,-. Tak já už moc dalších věcí při odstraňování škubání nezkoušel, tak snad ti něco taky pomůže. |
Autor: | MV [ 05 dub 2005 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zapalovací kabely - jenom doplním - čet jsem to i na netu, že jen proměření odporu nic moc neřekne o jejich stavu. Tohle potvrzuju - měřil jsem odpor kabelů, byly všechny OK, ale - motor v zimě(nemusel být úplně studenej), tak škubal, netáhnul a nešel za plynem, dokud se trochu neohřál. Tipoval jsem něco kolem zapalování. Svíčky jsem vyměnil, nic. Až nový kabely(origo) problém zcela odstranily. Prý by se stav kabelů(taky svíček a vůbec zapalovací soustavy) dobře pozná měřením průběhu VN zapalovacího impulsu osciloskopem na svíčkách, což ale těžko někdo doma proměří. Ideální je třeba půjčit si dobrý kabely. MAP - jak psal Xfield, zkontrolovat nejdřív čidlo vizuálně. Jinak můžu poskytnout návod, jak MAP proměřit elektricky. Čidlo polohy škrtící klapky - má celkem něco přes 5kOhm, část dráhy při zavřený klapce asi 400-500Ohm(ne nula). Pokud se dá na celou dráhu 5V, tak při zavřený klapce má být na jezdci napětí 0,5-0,8V proti zemi(dá se doladit natočením snímače při povolení šroubů v mezích jeho uchycení). Když se pak klapka bude otvírat, napětí plynule poroste až skoro k 5V, nesmí být žádný skoky a propady(vydřená dráha). Sorry za ten román |
Autor: | mr.rus [ 05 dub 2005 08:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vážení přátelé , dosud jsem se tu nesetkal s poznatkem o ceně za diagnostiku u forda , má někdo prosím tyto informace ? Dííky . Jinak to mám se spotřebou kolem 9 ltr , jezdím 50% město 50% mimo obec , denně do rachoty 17 km. Termostat mi teď , když už je teplo vypustil teplotu až do poloviny budíku , vím , že je to asi málo , ale když koupím nový , dobrý , nebudu pak zbytečně vařit v kolonách ? ( je teda fakt , že bych aspoň vyzkoušel funkčnost ventilátoru , ještě jsem ho nikdy neslyšel hučet , ale auto mám čtvrtý měs.) |
Stránka 6 z 13 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |