fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

při kolika řadíte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5536
Stránka 6 z 14

Autor:  balu [ 12 led 2007 13:48 ]
Předmět příspěvku: 

Jednu věc nakousl LeMans. Každý si představte, jak přidáváte plyn. Jak se zvyšují otáčky, tak vaše noha na plynu má tendenci přidávat ho více. Tím se zvyšuje spotřeba. Já přidám plyn na nacvičený sešlápnutí /dle zatížení, kopce, nebo požadovaného zrychlení/, auto má tendenci zrychlovat i bez přidávání. Když vidím, že na určitý sešlápnutí kára přestane zrychlovat, přeřadím, a automaticky přidám stejný plyn. Opět na toto množství směsy zrychluje na mou požadovanou rychlost, pak jen ubírám nebo přidávám plyn.

Autor:  M. [ 12 led 2007 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

otazka je, jestli to vstrikovani od fordu se nechova nejak jinak nez u ostatnich znacek. Kdyz jezdi economy rally s feldama, fobiema atd., tak radi max. kolem 2000 a jezdi za 4l/100km a prumerna rychlost je kolem 55 km/h, coz v provozu mimo mesto (ale ne dalnice) zas neni malo. jestli si pamatuju dobre popis jizdy, tak pri nejakych 50km/h tam radi petku. je to teda brutalni, ale nizkou spotrebu maji :)

Autor:  jan79 [ 12 led 2007 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

Suhlas s Vami, len nesuhlasim uplne s tou jazdou dole kopcom...

Preberalo sa tu v jednom threade, ze 0.0L/100 km to ukaze len ak pri brzdeni mate nad 3000 rpm a znova to zacne davkovat palivo pri cca 2500 rpm.
Ked idem napr. doma dole kopcami, kde sa ide 60 km/h a netreba stat vkuse na brzde, tak preferujem jednoznacne neutral. Brdzy nedrbem a podla PP je spotreba polovicna nez keby som tam siel so zaradenou nejakou 4-kou.

Autor:  M. [ 12 led 2007 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

to ne, jeste na nejakych 1700ot to urcite jede z kopce zadarmo. pokud to ale motor brzdi tolik, ze rychlost klesa, pak je z hlediska spotreby lepsi neutral a nechat si to trochu rozjet

Autor:  balu [ 12 led 2007 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

Volnoběh nebo brždění motorem, stále tam teče volnoběžné množství benálu,
snížené o určíté množství- vyhodnocení ŘJ - snaha snížit otáčky volnoběhu, protože motor nezjistí jestli vyšší otáčky jsou daný bržděním, nebo více benálu na volnoběh.

Autor:  M. [ 12 led 2007 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

ve skodovce ale pp ukazuje z kopce 0.0, ze by ford byl fakt jiny? :o

Autor:  jan79 [ 12 led 2007 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
to ne, jeste na nejakych 1700ot to urcite jede z kopce zadarmo. pokud to ale motor brzdi tolik, ze rychlost klesa, pak je z hlediska spotreby lepsi neutral a nechat si to trochu rozjet

Samozrejem zavisi od miery klesania, kazdopadna casto v niektorych pripadoch davam neutral, kedy mi to ukazuje menej L/100 km.
Ide vsak asi o usporu radove ml / 100 km v priemere:-D

EDIT:
M. píše:
ve skodovce ale pp ukazuje z kopce 0.0, ze by ford byl fakt jiny? :o

jo, je :-)
Skodovacka su drsne optimisticke, vraj jednym z dovodom optimizmu v priemernej spotrebe je prave to, ze neberie do uvahy palivo spalene volnobehom, resp. ak tam bezi klima tak je tento rozdiel samozrejme este vacsi...tak som pocul.

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

balu píše:
Volnoběh nebo brždění motorem, stále tam teče volnoběžné množství benálu,
snížené o určíté množství- vyhodnocení ŘJ - snaha snížit otáčky volnoběhu, protože motor nezjistí jestli vyšší otáčky jsou daný bržděním, nebo více benálu na volnoběh.


Nesouhlasím, pokud sundáš nohu z plynu a je dostatek otáček, ŘJ prostě nedávkuje vůbec žádný benzín. Benál začne dávkovat až někde 2000 a mín - a to právě kvůli volnoběhu, aby motor při vyřazení nezdechnul. ve vyšších otáčkám je blbost ještě dávkovat benzín, to si v podstatě protiřečíš...
zjednodušeně informace: plynový pedál není vůbec sešlápnutý, otáčky jsou více jak 2000 - nedávkovat benzín, protože motor jede se zařazeným rychl stupněm.
méně jak 2000 , nesešlápnutý plyn, začít dávkovat benzín pro volnoběh.
ty 2000 nejsou přesný udaj, může to být i mín, možná i auto od auta jinak. Nehledě na jednu věc - pokud někdo jede třeba s těmi 1500 nebo mín - nezačíná u těch otáček pracovat volnoběžný ventil? nebo řídící jednotka pozná zařazený rychl stupen a podle toho se zařídí a ventil nechá na pokoji?

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

jan79 píše:
M. píše:
to ne, jeste na nejakych 1700ot to urcite jede z kopce zadarmo. pokud to ale motor brzdi tolik, ze rychlost klesa, pak je z hlediska spotreby lepsi neutral a nechat si to trochu rozjet

Samozrejem zavisi od miery klesania, kazdopadna casto v niektorych pripadoch davam neutral, kedy mi to ukazuje menej L/100 km.
Ide vsak asi o usporu radove ml / 100 km v priemere:-D

EDIT:
M. píše:
ve skodovce ale pp ukazuje z kopce 0.0, ze by ford byl fakt jiny? :o

jo, je :-)
Skodovacka su drsne optimisticke, vraj jednym z dovodom optimizmu v priemernej spotrebe je prave to, ze neberie do uvahy palivo spalene volnobehom, resp. ak tam bezi klima tak je tento rozdiel samozrejme este vacsi...tak som pocul.


v průměrné, ale 0,0 neukazuje průměrná spotřeba, ale aktuální spotřeba, to jsou hodně rozdílné údaje. a na volnoběh pokud vím, tak PP aspon v koktávce začne automaticky ukazovat hodnotu v l/hodinu.

Autor:  M. [ 12 led 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

mam dojem, ze v oktavce na volnobech to ukazuje l/h jen, kdyz stojis. kdyz jedes, ukazuje to l/100km, pri nejakych 90km/h tusim kolem 0,2.

Autor:  jan79 [ 12 led 2007 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
v průměrné, ale 0,0 neukazuje průměrná spotřeba, ale aktuální spotřeba, to jsou hodně rozdílné údaje. a na volnoběh pokud vím, tak PP aspon v koktávce začne automaticky ukazovat hodnotu v l/hodinu.

Jasne, ze okamzita a priemerna su "nebe a dudy".
Kurna, normalne som zabudol, ako mi to bolo tam vysvetlene s tym moznym rozdielom priemerky u napr O1 realnej - meranej skrz tankovanie a tej podla PP. Fakt si uz nie som isty, nebudem radsej argumentovat :-)

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 14:46 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
mam dojem, ze v oktavce na volnobech to ukazuje l/h jen, kdyz stojis. kdyz jedes, ukazuje to l/100km, pri nejakych 90km/h tusim kolem 0,2.


jo, to je asi pravda, já jsem to sem to myslel tak, že není pravda, že by kokta ukazovala na volnoběh nulu.

Autor:  balu [ 12 led 2007 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans: Tak tak, to je to snížení, při větším rozdílu otáček dochází jak píšeš k úplnému zavření. A neodporuj rodilému Zborovčákovi :-D :-D :-D Ještě si pamatuji jak jsem jezdil na ersety když Zedník začínal s Žigulem :-D :-D :-D :-D

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

balu píše:
LeMans: Tak tak, to je to snížení, při větším rozdílu otáček dochází jak píšeš k úplnému zavření. A neodporuj rodilému Zborovčákovi :-D :-D :-D Ještě si pamatuji jak jsem jezdil na ersety když Zedník začínal s Žigulem :-D :-D :-D :-D
:-D :-D :D :P no ty jsi se z toho teda vylhlal :P No Zborovice mi ani nepřipomínej, jednou sme tam byli na silvestra a..... no ale to sem vůbec nepatří..

Autor:  mrazik [ 14 led 2007 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Takže to s tím kopcem a zařazenou rychlostí uvedu na pravou míru. Při jízdě z kopce a brzdění zařazenou rychlostí se vstřiky vypínají a znovu zapínají kolem 1100 (1200) otáček. ALE toto platilo do nástupu modelu MKVI (93 rok). Pak došlo k přeprogramování řídící jednotky tak, že v otáčkách nad 3000 jsou vštřiky úplně vypnuté a v otáčkách 1200 - 3000 je vstřikováno minimální množství paliva (palubák ukazuje spotřebu 1 l/100). Kvůli čemu to je netušim, nepřemýšlel jsem nad tím.

Autor:  MV [ 14 led 2007 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mně se to chová trochu jinak - při brzdění motorem je cítit, že při poklesu trochu pod 2000 ot.(asi 1700-1800ot.) se začíná obnovovat dodávka paliva. Aby se zase vstřikování vypnulo, jen nutný zrychlit tak, aby se zvýšily otáčky a to asi na 2000(nebo trochu nad) - tedy je tam trochu hystereze. Pokud motor brzdí a vytřikování je vypnutý, tak palubák ukazuje 0.

Autor:  M. [ 14 led 2007 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Takže to s tím kopcem a zařazenou rychlostí uvedu na pravou míru. Při jízdě z kopce a brzdění zařazenou rychlostí se vstřiky vypínají a znovu zapínají kolem 1100 (1200) otáček. ALE toto platilo do nástupu modelu MKVI (93 rok). Pak došlo k přeprogramování řídící jednotky tak, že v otáčkách nad 3000 jsou vštřiky úplně vypnuté a v otáčkách 1200 - 3000 je vstřikováno minimální množství paliva (palubák ukazuje spotřebu 1 l/100). Kvůli čemu to je netušim, nepřemýšlel jsem nad tím.


a ten 1l/100km to ukazuje zhruba pri jake rychlosti?

Autor:  dj.DEKL [ 14 led 2007 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

Na rychlosti asi nezáleží...

Autor:  LeMans [ 15 led 2007 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

no to je otázka jestli záleží nebo ne. Pokud tam při vyšší rychlosti jde stále stejné nebo menší množství benzínu, tak je rychlost důležitá. A litr na sto - to je docela veliká spotřeba.. Taky by mě zajímalo proč to udělali. jediné, co mě napadlo je, že zjistili, že se tak ušetří víc benzínu, než kdyby tam nešlo žádné palivo.

Autor:  balu [ 15 led 2007 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Něco na tom bude, protože při brzdění motorem asi do těch 3000ot, sem tam prskne a zabublá ve výfuku, to znamená, že tam něco musí jít.

Stránka 6 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/