fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: volnobeh
PříspěvekNapsal: 10 lis 2007 13:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
Zdravim, mam podobnej problem jako je tady uz popsan :

pedrs píše:
muj ranni start probiha takto:
Nastartuju v pohode,necham neutral a cekam.Otacky vyskoci nekam k 1500 a pak jdou pomalu dolu.Spadnou nekam kolem 300-600.motor skace a otacky zase nahoru,pak jdou dolu zase to skace a zas vyleti nahoru.Takhle porad dokola.Kdyz se chci rozjet tak se to dusi.Musim pridat vic plynu aby to neskubalo.Dojedu na prvni krizovatku,vyradim a motor uz je v pohode,otacky nekolisaj a v pohode.
Tak takhle mi to presne dela.


Tyka se jen studenyho startu.. taky to tak buble okolo 500 ot. a i jednou/dvakrat zdechne - proc by ne, ze jo. Teply motor je uplne ok.

No - chci to zacit resit. koukam prvni vec je vycistit voln.ventil. Ja ale
vuuubec nechapu jak se dostanu k tomu spodnimu sroubu, co ho drzi.
Sotva vidim ten horni. Tak sem zatim zkusil ty fintu s tim jeho odpojenim.
Zapojenej pri teplym motoru to jede na 900 ot. Kdyz ho odpojim...melo by to jet na 700 ze?? . Ja sem odpojil a totalne zadna zmena otacek ani zvuku. Zapojim - zase nic.

Takze otazka. JE TO NORMALNI ???
Muzu treba usoudit ze me v.ventil totalne nefunguje ?? ze ten vzduch tahne jen klapka?

Takze zacinam podezrivat ten v.ventil. Chci ho sundat. poradte prosim.
Je tam moc veci a nechcu nic odpojovat nebo odmontovavat.
Mam ten novejsi motor, co ma plastove parohy a vzduch od filtru jde
od leveho svetlometu.

Kuciii, pomoste, to chcipani pri odjezdech uz me nebavi. dikesss .

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 lis 2007 16:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Vetsina Zetecu po odpojeni ventilu chcipne nebo aspon spadnout otacky, pri znovu pripojeni se zase srovnaji. Bud muzes mit zlomeny kabel nebo spatny vetil. Promer kabely, jestli je tam napeti - nejlepe zarovkovou zkouseckou, digitalni multimetry nejsou nejvhodnejsi. Pak promer odpor ventilu na jeho kontaktech (samozrejme pri odpoj. konektoru) - mel by tam byt nejaky odpor v řádech ohmů, jelikož je to elektromagnet a je tam cívka. Pokud tam bude nekonecny odpor, je asi ventil špatný.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 10:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
ok, dik zkusim, . nejradeji bych ho ovsem vyndal a vycistil.. a zkusil zda se tam hybe ...ta vec unvitr.. ale stale nevim jak s nim ven, je tam tak zalostne blbe umistenej, za tema plastovyma parohama.

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 13:13 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2006 16:02
Příspěvky: 42
Bydliště: Nejjihovýchodnější Morava
Po studenem startu pada volnobeh nekam k 500 ot a motor chcipne. U toho je citit z vyfuku nespaleny benzin. Musim opatrne pridat plyn, tak aby se neprechlastal a nechcipl, tak na pul minuty minutu alespon 1500 a pak jej necham bezet bez plynu, pak uz jede celou dobu jak ma. Po tomto ritualu uz pak volnobeh drzi predpisove, pod plynem necuka, neskyta, pri zastaveni nechcipa a dalsi starty bez problemu. Svicky a olej jsem vcera vymenil. Auto má najeto nejakych 145t km.

_________________
Obrázek

OPEL VECTRA V6 CDX, r.96
!!! N A P R O D E J !!!

RENAULT LAGUNA Grandtour phase II 2,2dCi - 134kW, Privilége.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 13:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
jasne - to samy mam ja. JA myslim ze to je ten volnobeznej ventil, ze kdyz je studenej pousti malo vzduchu.

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 14:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Jak jsem psal, mně tohle nedělal volnob.ventil, ale hadička, co vede od ventilu odvětrání klikovky - byla asi děravá nebo netěsná, po výměně Ok.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 23:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
ja ji mam taky netesnou, protoze ji v pohode muzu oddelat od toho ventilu,.. neni tam nijak moc nicim zajistena. tak nevim..co si o ni mam myslet.
ALe hlavne to nechapu- proc se odvetrava klikovka , a proc do sani ?.

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 23:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Protože nic není ideální a dokonalé, ani pístní kroužky, tak se přes ně dostává část benzínu pod písty. A protože benzín je těkavý a aby tam nevznikal přetlak, tak se to musí odvést pryč. Do sání kvůli ekologii a ekonomii. Mezi válcema a škrtící klapkou je to vyústěné proto, protože ten odvětráváací ventil je navržen tak, aby se otvíral a zavíral podle podtlaku/zatížení motoru. Chápu jak to funguje, jen mi není jasné, proč je to zrovna takhle, proč to nemůže přes nějakou molitanovou houbičku vést do airboxu jako odvětrání ventilového víka - ubylo by dost častých problémů s falešným vzduchem právě z těchto míst.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 23:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
tak me napada,kdyz by to teda bylo tim, ze se mi to dusi nejakym pretlakem ve valcich, tak ja skusim ten odv.ventil vyndat, a zkusim to zastudena zas nastartovat... .A kdyz to pojede bez bublani..a zdechani tak je to blbej ventil nebo hadicka ze ?. jeto ok?

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2007 08:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Kdyby se tam ten přetla opravdu vytvořil, tak ti to už dávno vyrazilo ten ventil ven jak špunt z šampusu. Nehledě na to, že ten ventil nejde ani ucpat, jestli najdu ten dobrý odkaz, dám to sem, je tam krázsně vidět, jak to funguje.
Když to odpojíš, tak hlavně si tu hadičku zacpi, protože je to díra za škrtící klapku a volnoběžný ventil, takže by ti to tudy sálo falešný vzduch a motor by z toho měl psotník.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2007 09:32 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2006 16:02
Příspěvky: 42
Bydliště: Nejjihovýchodnější Morava
Nemáte někdo fotku toho ventilu abych z toho poznal, jak vypadá a kde je umístěný? Předchozí Escorty byly 1,4, 1,6i/77kW a 1,8d. Takže tohle je pro mě novinka.

_________________
Obrázek

OPEL VECTRA V6 CDX, r.96
!!! N A P R O D E J !!!

RENAULT LAGUNA Grandtour phase II 2,2dCi - 134kW, Privilége.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 lis 2007 12:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2007 09:37
Příspěvky: 71
Bydliště: Brno, Wien
nekde tu byl velmi pekny obrazek toho ventilu - toho odvetravaciho. Kdyz projdes nejaky ty tri ctyri temata o volnobehu zetecu tak to najdes. a nebo otevri jdi k motoru, podivej se zepredu na domecek termostatu, pak se podivej asi 10 cm smerem nize a doleva. Tam
je ten ventil a je na neho nazazena ta hadicka. Zadny podobny tam v te oblasti neni / teda spis ja nemam.

_________________
Ford Escort MK7 1,6 16V Zetec, combi, r.v. 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 lis 2007 10:54 
Offline
Nováček

Registrován: 14 bře 2006 16:02
Příspěvky: 42
Bydliště: Nejjihovýchodnější Morava
Vyčištěno - vyřešeno. Krásná práce.

_________________
Obrázek

OPEL VECTRA V6 CDX, r.96
!!! N A P R O D E J !!!

RENAULT LAGUNA Grandtour phase II 2,2dCi - 134kW, Privilége.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2007 23:43 
Offline
Nováček

Registrován: 30 pro 2007 23:32
Příspěvky: 2
Bydliště: Kostelec nad Labem
Hadicka, hadicka, ale co ja... co mam novou spojku ta nastartuje na prvni skrtnuti, ale beda mi, jak se zastavim na krizovatce, to se rozjizdim i napotreti... a muzu ho premlouvat jak chci :evil: A to mi v servisu rikali, ze pojede jak mladik, neradi :evil: :evil:

_________________
Ford Escort Combi 1.6, r.v. 1996 Stribrny Siiip


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: studené starty (Escort kombi 97)
PříspěvekNapsal: 08 led 2008 16:57 
Offline
Nováček

Registrován: 08 led 2008 16:43
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
ahoj, tak jsem to tu celé prolítla, ale přesně ten samý problém, co mám já, tu asi nikdo zatím neřeší.. Když je motor studený a nastartuju (tj. každé ráno, každé odpoledne, prostě když to dýl stojí - v létě to bylo lepší, ale ne nějak výrazně) a je jedno kolikrát, pokaždé to chcípne - neudrží se v otáčkách, pořád musím zlehka přidávat plyn, jakmile pustím, chcípne. Musím to takhle nechat běžet skoro čtvrt hodiny, než se to konečně chytne a udrží otáčky. Netroufnu si s tím takhle jet, neb jsem začátečník :) Ono by to šlo, musel by se ale furt zlehka přidávat plyn. Ono když se to pak zahřeje, tak i potom to má lehkou tendenci chcípat.. ale to už uhlídám :) Jo a z půlky je sesypaný katalyzátor.. jestli to nemá třeba na to nějaký vliv. Člověk, který měl auto přede mnou, tvrdil, že mu ve všech servisech (i forďáckém) řekli, že je to skrytá a neodstranitelná vada.. je to možný?

_________________
L.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2008 08:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Všechno se dá opravit, jen je to otázka času a peněz. Mimochodem, co v tom máš za motor, ať nevěštíme z křišťálové koule? ;-)

Pro začátek si přečti tohle, tady se dozvíš spoustu věcí.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=4695

Začal bych asi tím, že bych nechal změřit tlaky na válcích na studeném motoru, to umí servisy běžně, je to otázka půl hodinky, takže malá investice a ukáže to, jestli je motor po mechanické stránce v pořádku a kterou cestou oprav se vydat následně.

Ten sesypaný katík ti může motor taky pěkně dusit, nezaškodilo by ho vyměnit, univerzály jsou za cca 3000 (plus práce) a to ještě ten starý se dá do výkupu za litr prodat.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2008 15:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Dobré odpoledne kolegové,prohlížím toto forum a nějak nemohu najít odpovědi na moji otázku. Koupil jsem si 3 dveř.Ford eskorta r. 1990 , obsah 1,6 Gal / což nevím co je / 77kW. Motor má podle budíku cca.147 650 km a oleje je na měrce více než tam má být,neklepe a nekouří tmavým dýmem. Při studeném motoru motor maže O.K. ale pokud se ohřeje na provozní teplotu a rychlost do 80 km / více jsem si zatím netroufnul / a spadne na volnoběžné otáčky např.při řazení,na křižovatce,na stopce ... atd. Tak se rozsvítí kontrolka mazání. Při nepatrném přidání plynu opět zhasne.Poradíte mi??Pomohlo by na nějakém seřizovacím šroubu přidat na volnoběhu??Předchozí majitel ho spíše parkoval,protože má na denní ježdění Octavii.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2008 16:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Vyměň olej...jestli tam není dlouho nebo je černej tak ven s ním....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2008 19:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Koukal jsem na olej a je cca 2 cm nad max.rysku. Je tmavě hnědy a není cítit po karbonu.To by mi výměna oleje pomohla odstranit ten problém s mazáním??? Také jsem měřil baterku a bez motoru v klidu má 13,2 V a po nastartování bez světel 13,4 V a když rozsvítím světla s motorem v chodu spadne na 13,2 V a pořád drží tuto hodnotu i při zvýšených otáčkach.

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 zář 2008 19:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Baterii máš v pořádku,ale 2 cm nad mximum je hodně...musíš upustit....a barva oleje už přemýšlej nad výměnou....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz