Tak som vymenil sviečky za nové motorcraft,motor zmenil trocha chod k lepšiemu.No nepravidelný chod na volnobeh,kolísanie otáčok medzi 900a 500 a časté samovolné zastavenie motora stále pretrvalo.Aj som resetol RJ,znova
nastavil dla postupu servisnej knižky,ale zmena k lepšiemu skoro žiadna.Spoliehal a veril som,že to bude sviečkami.Dal som si vyblikat stav pamate RJ a ukázalo mi chyby 157-snímač MAF nízka hodnota,172-lamda sonda chudobná zmes a 183-palivo pri volnobehu(bohatá zmes).Skontroloval som všetky hadičky,vyčistil volnobežný ventil,všetko po starom.Nakoniec som demontoval filter odvetrania ventilov a klukoveho priestoru,spodnu tenšie hadičku,čo ide do sanie zaslepil skrutkou a tie dve spojit trubkovou vložkou.Motor zmenil chod na nepoznanie.Ziadne kolísanie volnobehu,žiaden chod akoby na tri valce,zmizol zápach benzinu pri volnobehu a po prudkom pridaní klesali otáčky uplne plynulo do volnobehu.
Dal som znova vymazat RJ,nabehal nejakých 100km a uz pamat hlasila všetko OK.Takže zajtra kúpim u Forda nový filter a konečne po dlhom čase budem mat zas radost z jazdy.Na obrázkoch je ten filter,čo mi narobil kopec starostí a stresu.Som sa tu na fore dočítal,ze ho výrobca káže vymenit po 40 000km,tak už budem mudrejší a pri podobných problémoch doporučujem ostatným najprv skontrolovat túto sučiastku a potom hladat inde.To sedé,čo je vidno na spodnom obrazku na spodu filtra su už moje včerajsie zásahy,ked som zistil,že je zlý.Som musel do neho nazriet
Asi som to mal dat do sekcie volnobeh,no je tam už vela príspevkov,nevedel som kam to šupnut a nový som zakladat nechcel.