fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

poskubavani pri jizde
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=231
Stránka 8 z 13

Autor:  Nagant [ 04 črc 2005 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, proved jsem ho po výměně svíček. Utěšuju se, že se ty nové svíčky musí zaběhnout. Případně se budu muset časem podívat na ten EGR ventil, zda není zanesený (zkusit ho vyčistit, případně zaslepit).
Jinak - myslíte, že se ještě dnes někde seženou nepoužité svíčky AYRF 22 PP (typ co v tom motoru byl naprosto původně)? Skoro bych řekl, že ty AYFS 22 F1 nemusí být tak úplně rovnocenná náhrada... :?: :smt102

Doplňuji: Vypadá to, že AYFS 22F1 jsou vcelku dobrá náhrada za AYFS 22 PP1, ale ŘJ si na ně musela chvíli zvykat pro stabilitu volnoběhu. Jinak naprosto bez škubání, jen někde kousíček pod 2000 otáček/min. je taková nějaká drobná akcelerační "díra", ovšem mám tam i nový vzduchový filtr (není to Motorcraft) tak by to případně mohlo být tím. Jinak v mezích možností chodu motoru Escorta a po předchozích krušných zkušenostech pohoda. :smt033

Autor:  Nagant [ 19 črc 2005 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ku..., jsem to zakřik! :evil: Zastudena zas škube jak mrcha a nějak extrémně netáhne (ale asi jede na všechny válce).
Jo a problémy začaly, jakmile jsem na auto nalepil samolepu FORDFANS (v neděli dopoledne) :smt017 a vypadá to, že se to zhoršuje. To mi to auto snad dělá naschvál! :smt062

Autor:  Standa [ 20 črc 2005 06:28 ]
Předmět příspěvku: 

Jen můžu doplnit, že občasné škubání za studena mi dělali studené spoje v pojistkové skříňce. Je to závada která se nedá proměřit, ale přepájením se problémy ztratily.

Autor:  Nagant [ 20 črc 2005 09:32 ]
Předmět příspěvku: 

Stando, takže myslíš že spíš pojistkovka než lambda sonda? (auto chytá napoprvé, volnoběh stabilní, otáčky klesají normálně). Na to přepájení jsem se před pár měsíci chystal, ale nějak jsem se k tomu neodhodlal, abych si nějaký další problém nepřivodil.
Začínám si vyrábět diagnostiku na OBD2, pokud se mi podaří vše poshánět, snad by to mohlo napovědět.

Autor:  Standa [ 20 črc 2005 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

U studeného motoru lambda nic neřídí, a můžeš zkusit odpojit, jestli nebude změna. U té pojistkovky nikdy nevíš které spoje přestanou vést, máš taky 96 a toho cínu je tam fakt málo. Jistota to není ale abys neměnil zbytečně všechny díly. Jinak by taky mohla napovědět diagnostika relé která jde vyblikat. Nebo u tebe nejde použít diodu pro vyblikání?

Autor:  Nagant [ 20 črc 2005 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel - diagnostika nejde vyblikat, nikde nemám tu diagnostickou zásuvku pro LED, už jsi mi kdysi posílal fotku, nenalezl jsem ji v motorovém prostoru ani nikde jinde.

Autor:  Blacksteel [ 23 črc 2005 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tak se mi podařilo odstranit cukání u mého auta "konečně". Bylo to děravým výfukem, vadnou lambdou a očistil jsem všechny spoje v konektorech. Dělal jsem si diagnostiku a ta mě na lambdu upozornila, Tak jsem ji vyměnil. dal jsem tam originál Bosch za 3100 Kč a motor jede jak za mlada. Tak doufám že mu to vydrží. Musím říct že většinu informací jsem čerpal na těchto stránkách a rady některých z vás jsou moc užitečné, takže dík.






Ford escort 1.6 16V Zetec 12/94 66kw, ABS, vše v el., šíbr, vyhřívané čelní sklo, modrá barva.

Autor:  Nagant [ 03 srp 2005 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostika s ELM320 mi zatím žádnou chybu neodhalila, pravda ovšem je, že jsem s ní zatím strávil jen krátký čas, netestuju to on-line za jízdy, nebo nesbírám do logu na notebooku (chystám se na to).

Auto zastudena moc netáhne, občas škube, jako když motor za jízdy vynechá, když zařadím i při poměrně nízké rychlosti dvojku (třeba před přejezdem), auto mohutně zabrzdí motorem a letím dopředu.

A zjistil jsem zajímavou věc. Když naberu benzín (byť stále u stejné pumpy), tak auto nějak netáhne a jede prkenně než ujedu vzdálenost odpovídající původnímu množství paliva v nádrži (doplněk do cca 53l k čerpanému). Pak jede auto relativně dobře, pokud zas neujedu po doplnění nádrže kolem 450 km. Nevím, zda to není nějakým špatným odvzdušněním, ani nevím, jak to kde zkontrolovat, případně pročistit.

Spotřebu mám nižší než dřív, kolem 7,4-7,7l/100 km, ale nevím, zda to nebude tím, že se mi občas uleje palivové čerpadlo, fakt nevím po čem jít nejdřív.

Takže, jak vidím, co se mi na tom může podílet - palivový filtr, pojistkovka, špatná komprese, znečištění palivové soustavy, špatné odvzdušnění nádrže, případně zapalování - třeba cívka (o svíčkách a kabelech snad ani nechci uvažovat, svíčky nové, kabely cca půl roku).

Nalil jsem do nádrže nějaký přípravek na pročištění vstřikování, uvidím, zda to něčemu pomůže. Potom asi změření té komprese, přepájení pojistkovky (tak dlouho odkládané), pak další zkoumání...

S Escortem se člověk fakt nenudí... (občas bych se už chvíli nudil rád :smt102 )

Autor:  Nagant [ 03 srp 2005 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to cvakání bylo od rozvodového řemene, jak někde škrtal/třel se o plastový kryt. Vrchní kryt jsem musel trochu odsadit co dovolovaly vůle děr pro šrouby a možná jej bude dobré nějak podložit.

Do nádrže jsem dal před čerpáním benzínu přípravek na čištění vstřikování ( http://www.1wynns.cz/index.php?iMenu=1& ... ail&iId=34 ) a s autem jsem teď necelý týden nejezdil, jelikož jsem potřeboval "oraz" od problémů.
A zatím to vypadá, že škubání zastudena zmizelo.

Ještě dotaz. V Etzoldovi je tlak paliva uveden >300 kPa při 12V na čerpadle a 210±20 kPa daný regulátorem tlaku. Jaký tlak bych měl naměřit manometrem na liště vstřikování a při jaké situaci to měřit? Měřil jsem to za chodu motoru na volnoběh a naměřil jsem 150 kPa. Ten manometr už nestojí za nic - měří asi o něco míň, ale stejně se mi to zdá málo.

Autor:  Standa [ 12 srp 2005 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tlak paliva je řešený na začátku příspěvku. Já jsem změřil 220kPa viz
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... c&start=20

Autor:  Nagant [ 12 srp 2005 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, to jsem si četl několikrát, jedná se mi o to, zda se ten tlak měří za chodu motoru na volnoběh, nebo třeba při otáčení klíčku v zapalování nebo po něm bez nastartování. A zda je naměřených 150 kPa za chodu motoru OK či málo, když tys naměřil na starém filtru 200 kPa a jindy 50 kPa, a na novém 220 kPa.
Nejsem v tomhle moc zběhlý a nevím, zda chod motoru na to má vliv či nemá a zatím jsem to ani experimentálně nezjišťoval.

Autor:  MV [ 12 srp 2005 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Závidím Zetecům ventilek pro měření tlaku na liště.
Neměřil jste někdo nebo nemáte postup, jak to změřit na CVH? Napadla mě odbočka(T-kus) na přívod od čerpadla, nebo tam nějakej ventilek přidělat.

Autor:  futura [ 12 srp 2005 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, musi se udelat odbocka, ale blby je, ze se to nejlip da dat na to sroubeni, takze bud sehnat jiny, nebo na stavajici soupnout ventilek. Mozna by se nekde dalo sehnat i jiny sroubeni s odbockou, nejspis nekde v prodejne s hydraulikou.

Autor:  Standa [ 12 srp 2005 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
A zda je naměřených 150 kPa za chodu motoru OK či málo, když tys naměřil na starém filtru 200 kPa a jindy 50 kPa, a na novém 220 kPa.


Těch 50kPa jsem naměřil když jsem jen otočil klíčkem do polohy před startem, tedy natlakované palivo a čerpadlo neběží.

No a těch 200, respektive 220kPa při volnoběhu, kdy se to má správně měřit.

Jestli je 150kPa málo....., nevím asi jo, palivo se nejspíš nerozpráší tak jak by mělo.

Autor:  Nagant [ 12 srp 2005 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

Výborně, o to mi šlo.

Autor:  Blacksteel [ 12 srp 2005 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové asi hodně blbá otázka, dá se tlak paliva měřit normálním měřákem na kola nebo musí být nějaký speciální. Ještě nikdy jsem to neměřil tak nevím.

Autor:  Nagant [ 15 srp 2005 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

Já to měřím normálním měřákem na kola, takovým tím ksindlem za cca 70 Kč. Nevýhodu to má v tom, že benzín vycákne a při rozžhaveném motoru z toho mám mírné bobky - naštěstí není benzín tak hořlavý jako má výbušné páry :) Ale lepší asi měřit při studeném motoru, nebo existují i speciální manometry na našroubování.

Zdá se, že ten přípravek v benzínu docela nějak zafungoval :D - zdá se, že konečně funguje odvzdušňování nádrže (?), škubání zmizelo, spotřeba klesla na 6,9l/100 km (zatím můj rekord). A natankoval jsem nyní V-Power 95, abych to čištění ještě nějak podpořil.

Autor:  Nagant [ 01 zář 2005 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

Takže auto zas dnes mělo/nemělo svůj den (jak se to vezme), poskakoval jsem po silnici, chvílema to vypadalo, že nedojedu. Když jsem dojel, pohrabal jsem se v motorovém prostoru - rozpojil všechny konektory, ke kterým jsem se dostal a znova zapojil. Odpojil jsem kabel od spínače couvaček. Odpojil jsem hadici odvzdušňování vačkové hřídele od motoru a airboxu a zkontroloval, že je průchozí, odpojil podtlakovou hadičku od MAFu a znovu zapojil. Pak jsem s tím ještě asi 7 km jel a chovalo se to vzorně.

Vplížil jsem se i pod auto a konečně zjistil, kde je palivový filtr. Chci dát nový a k tomu dotaz, jak to co nejlépe provézt s minimální ztrátou benzínu. Hadičky jsou k filtru připojeny nějakými plastovými rychlospojkami, stisknou se a asi vytáhnou (nezkoušel jsem). Vypadá to, že filtr je zasazen v držáku a ten přišroubován ke kastli. Poradíte, prosím, postup jak rozpojení montáž a připojení nejlépe provést a kolik benzínu přitom vyteče? Mají se ty hadice po odpojení něčím zašpuntovat?

Autor:  MLYNEK PETER [ 02 zář 2005 01:11 ]
Předmět příspěvku: 

No... palivový filter som menil asi pred rokom a pokial si dobre pamätám tak som nepotreboval nič len rýchle ruky. :D Najskôr som si odpojil stranu za filtrom(smerom k motoru) a na starý filter rýchlo natiahol plastovú ucpávku z nového filtra, aby z neho netiekol benzín.......Na nový filter som potom natiahol hadičku čo ostala vytiahlá zo starého filtra........Nakoniec som vytiahol aj prívodnú hadičku (od nádrže ) a čo naj som ju natiahol na vstup filtra.......Pozor ten filter je jednocestný!!!.......Trocha benálu mi natieklo aj do rukávu,ale ozaj len trocha,odhadom asi 1dcl :D Možno na to je dáky originálny postup ,ale mne to takto išlo bez problémov.Jo.. , tie rýchlo spojky sa myslím stlačili.Išlo to rukou.

Autor:  Nagant [ 02 zář 2005 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

Díky. A ještě jeden dotaz - proč je přívod na lištu vstřikování dvěma hadicemi? Na jedné je ventil pro měření tlaku, na druhé ne. Předpokládám, že pokud to jde u jednoho zdroje mělo by platit dle zákona "tlak přenášený kapalinou je ve všech místech kapaliny stejně veliký" že tlak co naměřím na tom ventilku by měl být i v té druhé hadici, že?

Doplňuji: Palivový filtr mám vyměněný (koupil jsem FILTRON PP 865 za 270,- Kč), trvalo mi to asi hodinu, ale bez zvedání auta je to práce jako trest pro vraha :x - jak se tam překládat, nezašprajcnout a neodrovnat si záda. Zase se potvrdilo, jak je na tom Escortu vše jakoby naschvál (na odmontování jednoho blbého šroubu se musí použít zalomený nástavec, plochým nebo očkovým klíčem se k tomu člověk nedostane, rovný nástavec k ráčně by musel mít kratší než je standardně v gola sadách, zalomený nástavec z nějaké čínské sady se neprotáčí - musel jsem použít zalomený nástavec z Tona Gola sady, který má vnější pružinu, po přišroubování filtru nelze připojit hadici "OUT" , je nutné zas odšroubovat, připojit hadice a pak teprve přišroubovat).

Stránka 8 z 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/