fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spotreba
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=9121
Stránka 9 z 29

Autor:  Bendy&Macíček [ 22 čer 2007 09:08 ]
Předmět příspěvku: 

Majo píše:
O poruchovosti by som tiež asi radšej pomlčal. Však si kúp nejaké TDCi ...


No přečetl bych si o tom víc a optal bych se na poruchovost. Ono je to tak trochu vytvořená panika s ohledem na to, že TDCI potřebuje kvalitní naftu a u nás se víc než na kvalitu hledí na cenu za litr. A se spotřebou bych to taky neviděl tak drasticky i když WV je na tom o malinko lépe, ale pokud porovnáš stejné vozy passat vs mondeo kdy jsou přibližně stejně těžké tak ty rozdíly nejsou zas tak hrozné a v těchto hodnotách se ztratí v zavislosti na řidiči.

Autor:  proste_ja [ 22 čer 2007 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

majo ako mozes porovnavat Ibizu 2003 s Escortami do roku vyroby 99? Ako bude vyzerat ta ibiza po 10rokoch jazdenia? Escorty stale jazdia a este dufam dlho jazdit budu.

Ford Escort je historia sama o sebe.Vivat Henry Ford :lol:

Autor:  Návštěvník [ 22 čer 2007 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

Mrazik ja nevozim 5 ludi niekde na stavbu. Chodim sam, maximalne dvaja. Vpredu je viac miesta ako v Escorte, hlavne na vysku a pre nohy, na sirku rovnako. Vzadu je to bieda ... tak pre deti, ale zas o dost lepsie ako v starej Octavii.
Inak cenovo ma vysla na urovni o 2 roky starsieho benzinoveho Focusu, ktorych cena je ohladom na pocty km a stav neunosne premrstena ...
A dakujem, asi by som sa uz mal konecne presunut na Ibizacke forum ... :smt039

Autor:  Psyg [ 22 čer 2007 09:21 ]
Předmět příspěvku: 

záááájímavééé srovnávat tu escorta z ibizou z roku 03, ináč dneska sem jel zase 79 km za 6.4 litru, takze na sto si to veme tak 7,5 cca

Autor:  Návštěvník [ 22 čer 2007 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

proste_ja píše:
majo ako mozes porovnavat Ibizu 2003 s Escortami do roku vyroby 99? Ako bude vyzerat ta ibiza po 10rokoch jazdenia? Escorty stale jazdia a este dufam dlho jazdit budu.

Ford Escort je historia sama o sebe.Vivat Henry Ford :lol:


Suhlas. Henry bol klasa clovek ...

Autor:  Mike.M [ 22 čer 2007 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek

melo by to byt toto mondeo. A 4x kW ted presne nevim jake. No ale je pravda ze to docela jelo, ale kol 120-150. ale na nizkych ot nic moc. pocitane 1000-1500 ot to jelo to Facko fakt lip. odost.

Autor:  M. [ 22 čer 2007 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

Majo píše:
M. píše:
no tak machrovat s dieslem se spotrebou, to je fakt "frajerina" :-D
seat ale zase zadny terno neni, jedina vyhoda, ze motor je od vw, i kdyz jsou uz taky zastaraly, jinak kvalita a vlastnosti seatu jsou prumerne, kdyz budu hodne optimisticky
a pak pravdepodobnost, ze se v dieselu neco vyse*e taky neni zrovna nizka, ja kdybych sel do diesela, tak kvuli jeho vlastnostem (super tah odspodu) ta uspora za palivo je, dokud to jezdi :-D
dneska jsem jel v TDI v octavce II, celkem dobry, dokud si clovek neuvedomi, kolik ze to auto stoji :-D


Seat má najšportovejšie vyladený podvozok z celej skupiny VW postavenej na tej platforme. Ver tomu, že so sériovým Escortom by si mi pri prejazde zákrutami ani nedovidel na moju ŠPZ ...
Nehovoriac o riadení, z jednej krajnej polohy do druhej je to cca 2,5 otáčky ...
Inak chlapík, ktorý mi servisoval Escorta, má Focusa z roku 2000, a ten je ešte viac ohrdzavený, ako bol môj Escort, čo ma dosť odradilo ... Ďalší dôvod je, že forďácke diesle proste v spotrebe na VW nemajú. To je holý fakt. Ani TDDi, ani TDCi. Možno najnovšie generácie áno. O poruchovosti by som tiež asi radšej pomlčal. Však si kúp nejaké TDCi ...


No tak sportovni podvozek je fakt to, co hledam. Se podivej, jake jsou tu silnice a kor u vas ty tankodromy, to bych radsi jezdil volhou :-D
Nepotrebuju jezdit ani zakruty nadoraz, potrebuju slusne velky auto a ne nakupni tasku stylu ibiza. ale kazdy potrebuje to sve.
Kupovat TDCi nebudu, proste nenajezdim tolik, aby se mi to rentovalo. Ze jsi mel rezave esco, to je smula, u me by se neco malo naslo na hagusech, ale jinak je to v pohode. kazdy at jezdi, v cem se mu libi, pro me je seat tuctova znacka, pokud jsi ho koupil nejak vyhodne, tak proc ne.

Autor:  mposchl [ 22 čer 2007 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Nic proti tobe, ale pokud nas chces otravovat svym seatem (pro me treba znacka, za kterou by mi museli jeste zaplatit), tak tahni, nemas tu co delat! Najdi si seati forum a tam se chvastej tim, jaky mas auto a treba ti tam nekdo vysvetli, ze nakupnu taska na koleckach za buhvijaky penize by mela jeste platit za to, ze do nic sednes, natoz zrat 4litry nafty.

HAWK!

Autor:  MV [ 22 čer 2007 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Já třeba Escorta nezavrhuju, toho mýho budu mít na podzim 5 let. Dostal jsem se k němu náhodou, ani jsem tehdy nesháněl auto, natož Ford - nejsem vyhraněnej forďák. Další auto(velikost, výbavu, stáří, km) budu zvažovat samozřejmě racionálně a rozhlížet se po více značkách. Některý vylučuju z různých důvodů(Fiat Opel, Renault, Dacia,...), jiný bych třeba bral(Saab, Volvo, Audi, BMW, Mercedes), ale zřejmě nebudou ve výběru z asi zřejmých důvodů. Některý jsou samozřejmě "mimo"(Jaguar, Ferrari,...), takže ten zbytek.
Každopádně u Escorta oceňuju třeba výbavu(klimu navíc bych snes, ale v tý době asi ještě nefrčela), prostornej kufr(bych to pocitově skoro srovnal s fobií kombi, nevim přesně litry), ale zas je prd místa vzadu - já skoro nikdy nic v kufru nevozim, proto bych ocenil spíš víc místa vzadu. Solidní jízdní vlastnosti. Servis docela dostupnej, spousta dílů v druhovýrobě+vrakárny+inzeráty lidí, leccos se dá opravit/vyměnit doma(když je člověk aspoň trochu zručnej), nejsou to složitý auta s kvantem elektroniky.
Na druhý straně nelze přehlížet zápory, některý možná daný konkrétním kusem:
1. koroze je jasná(lemy+nosníky vzadu, podběhy, prahy, nádrž,...), hnijou i novější ročníky. Bohužel se v tý době(Mk.V) už zinkovalo, ale Ford jaksi zaspal, i antikorozní ošetření spodku nic moc. Pokud člověk nemá možnost u staršího auta tak jednou ročně spodek prohlídnout a ošetřit, jde spodek a dutiny do háje.
2. spotřeba taky jasná, aspoň u mě krátký trasy+město okolo 9 litrů(spíš k 9,5 litru - to je i dlouhodobá průměrná spotřeba, styl jízdy prakticky bez vlivu, zima 0,5-1 litr navíc), na dálky to snadno klesá klidně k 7, dá se i míň. Bohužel u mě ty krátký trasy převažujou. Podle zkušeností třeba známých, lidí z práce, tak Fordy jsou na tom vůči konkurenci trochu hůř(zvlášť po městě apod.). Ale upřímně - nenajedu ani 10t km/rok. Tedy koupě třeba nějakýho nafťáku by ušetřila řekněme 2-3l/100km, to je sice asi 30%, ale úspora řádově "jen" 6-8 tisíc Kč/rok na palivu. Jenže pořizovací cena dieselu bude vyšší, nehledě na nejspíš vyšší ručení a ceny některých dílů+oprav. Ve výsledku bych zas tak neušetřil, jestli vůbec. Nejlíp hledat nějakej úspornej benzín.motor.
3. problémy s elektrikou(přijde mi leckde docela odfušovaná), naštěstí většinou ne provozně důležitý závady a dá se to většinou spravit doma(pokud se ovšem závada najde) - taky i ze zkušeností dalších lidí s Fordem
4. problémy s motorem, hlavně řízení(čidla,...) a výrazná náladovost chodu motoru(výkon, volnoběh,...) - opět potvrzuje i pár dalších lidí, co má Fordy(tu náladovost však neznám od nikoho, kdo nemá Ford - vůbec neví, o co jde). Bohužel i přes výrazný investice(vzhledem k ceně auta) do výměny dílů a oprav se mi pořád nezdá motor vysloveně OK.

Autor:  Krtek-NA [ 22 čer 2007 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Nemám slov. :smt023 :smt038 :smt046

Autor:  M. [ 22 čer 2007 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl: jo jo, presne tak :-D

Autor:  mrazik [ 23 čer 2007 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Hehe ja to cekal, kdy to takhle vygraduje, ale on si o to Majo koledoval.
Majo kde byl Seat v roce 93, kdyz treba vyjel muj Escort ? Od te doby co ho koupil VW a chtel z toho udelat sportovni znacku a srovnaval to s Alfou Romeo - boze to byla kravina - jde to se Seatem z kopce. Momentalen se Seat podbizi cenou, design strasny,prodeje nizke a bohuzel uz je v cervenych cislech. Takze asi tak k uspesnosti Seatu. Vyuziva koncernove dily, motory, stejne jako Skodovka a s tim souvisejici nudu.
Ohledne motoru TDCi, to uz mi prijde take k smichu, to platilo v prvnich rocich vyroby a defacto se to projevilo vyhradne v souvislosti se spatnou naftou - situace v tomhle vyznamne zlepsila.
Ohledne opevovanych motoru TDI a pak TDI-PD jsou vyborne, maji spolehlivost, vykon, hezkou spotrebu, ale vysoka hlucnost, neprijemny turboefekt, vibrace - tohle vsechno uz zakaznici nechteji a nejen proto prechazi VW na CR.
No nechme vzajemneho osocovani, kazde auto ma neco.

Autor:  George V. [ 23 čer 2007 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

VW přechází na CR hlavně kvůli emisím, PD má moc velký podíl sazí, takže většina TDi-PD, pokud mají mít slušný výkon, nesplní Euro IV.

Autor:  mrazik [ 23 čer 2007 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

George V. dalsi v cem VW zaostava - emise naftovych motoru. U konkurence je filtr pevnych castic (vim, ze tady je mnoho k diskuzi, ale pominme zbytecnou diskuzi o ucinosti) standartem, ale koncern stale vaha a je jen za priplatek - abych nekrivdil, nedavno ve standartni vybave byl, ale useli ho stahnout, protoze nefugnoval dobre.

Autor:  mposchl [ 23 čer 2007 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

No ano, nevim presne, jak je to u Forda...tam taky neni povinny, nebo je?

Nicmene, je to tema spotreba, asi se tu resi OT...

Ja vcera vymenil katalyzator a krom toho, ze auto ted fakt JEDE, tak jsem zvedavy i na spotrebu, zatim to vypada, ze se dostanu hooodne nizko...protoze i kdyz ted mam pustenou klimatizaci, na vykonu to skoro neni poznat a OPRAVDU, ZETEC JEDE KILO NA DVOJKU...

vrrrrouummm ;)

Autor:  Miky [ 23 čer 2007 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

kolik si dal za katík

Autor:  mposchl [ 23 čer 2007 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Za katik jsem dal litr na vrakacu (www.eurovrak.cz), plus 18kil za prislusenstvi (komplet nove sroubky, matky,pruzinky,tesneni..proste vsechno, original...predek nebyl nutny, bohuzel na to sem prisel az posleze :( )

Autor:  enjoy [ 24 čer 2007 00:26 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl píše:
No ano, nevim presne, jak je to u Forda...tam taky neni povinny, nebo je?

Nicmene, je to tema spotreba, asi se tu resi OT...

Ja vcera vymenil katalyzator a krom toho, ze auto ted fakt JEDE, tak jsem zvedavy i na spotrebu, zatim to vypada, ze se dostanu hooodne nizko...protoze i kdyz ted mam pustenou klimatizaci, na vykonu to skoro neni poznat a OPRAVDU, ZETEC JEDE KILO NA DVOJKU...

vrrrrouummm ;)


zetec jede kilo na dvojku,to jo :) ale uz 80 je vrazda :-D

Autor:  mposchl [ 24 čer 2007 00:54 ]
Předmět příspěvku: 

no me se ani tak nezda...ma to krasne plynulej tah od 3k do 6700 :-)...ale ne ze bych tak jezdil...jen mi to nedalo vyzkouset...

Autor:  mrazik [ 24 čer 2007 07:00 ]
Předmět příspěvku: 

No jo douha prevodovka dela svoje a na 3ku to jede tachometrovych 140. Ale ono se gto nekdy hodi, ale ty cisla co litaj v palubaku uz nejsou hezky.

Stránka 9 z 29 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/