fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Chilkovy n eucinek motoru se zapnutou klimou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10650
Stránka 2 z 3

Autor:  Krtek-NA [ 31 kvě 2007 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tam je to asi jedno, hlavně aby bylo chladivo, ale je to jen můj názor. Se Scorpiem se do 2800 moc jezdit nedá, tak to točím asi 3500 - 4000, a jen 2 st. a 3 st. tam to auto špičkově tahá a když zapnu klimu tak je to znát, takže tech 3 -5 kW bude nejspíš tech posledních.

Autor:  otas.pe [ 31 kvě 2007 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 1,6 píše:
Myslíte, že můžou mít nějaký neblahý vliv otáčky motoru, na životnost kompresoru? Když jedu s klimou, tak se ho snažím "šetřit" výtáčím motor jen do 2800 ot.


..to by se chtělo optat někoho, kdo ty kompresory vyrábí, nevíte o někom náhodou? :-D já jo...

Autor:  nat [ 31 kvě 2007 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

jestli teda můžu vmísit se s ropíkem, já jsem si vytáhnul z nožičky vypínacího relé klimatizace (u mě modré malé na pozici R17) drát na extra kontrolku. To zakolísnutí otáček přesně odpovídá zapnutí/vypnutí klimatizace - tedy el.mag spojky u řemenice kompresoru. Kontrolka ve vypínači svítí ale stále.

Dnes například klima jela cca 45s - minuta, pak vypne na 10 - 20s a tak dokola. - to záleží asi na teplotě venku, na rychlosti vozidla, na rychlosti ventilátoru....

Autor:  Krtek-NA [ 02 čer 2007 00:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a tady je důkaz :wink:

Autor:  otas.pe [ 02 čer 2007 00:52 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Tak a tady je důkaz :wink:


...kde? :shock:

Autor:  Krtek-NA [ 02 čer 2007 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

No stou kontrolkou. :wink:

Autor:  Mike.M [ 02 čer 2007 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

No na volnobehu to dela cca co minutu, ale jak jedu nermalne po ceste tak to nijak extra neposituju, jen kdyz jedu po dlouhych rovinkach cca 60 na ctyrku a 1500ot a stabilne tak to trosku skubne,ale pocituju to jen ja sofer, spolujezdci ne, muze to byt brane ze sem moh sundat jemne nohu z plynu. Takze je to dobre neni to zavada to sem rad.

Autor:  Krtek-NA [ 03 čer 2007 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to teda trhne s autem docela dost. A psal jsem, že z kopce na to můžu i brzdit. :twisted:

Autor:  nat [ 04 čer 2007 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

kdo jezdí trochu víc v otáčkách, tak to spíš nevnímá.
já jezdím spíš na volnoběh - po městě - a cítím to.
a z kopce je to malá motorová brzda, to už se tu někde psalo...

Autor:  Krtek-NA [ 04 čer 2007 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem mluvil s chlapem co má chladírenský servis a říkal, že Fordi jsou nehorší na tohle trhnutí. Ostatní auta maj nějakou regulaci dle potřeby, ale Ford chladí ---- vypne ----- chladí ---- atd. A prej i nový, furt ty samý kompresory.

Autor:  Mike.M [ 05 čer 2007 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ale je to dobre Ja to pri nejake normalni jizde neposituji, Jen kdyz jedu tahle rovnomerne, ale vubec to nevadi.

Autor:  juraj L [ 05 čer 2007 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

nat píše:
jestli teda můžu vmísit se s ropíkem, já jsem si vytáhnul z nožičky vypínacího relé klimatizace (u mě modré malé na pozici R17) drát na extra kontrolku. To zakolísnutí otáček přesně odpovídá zapnutí/vypnutí klimatizace - tedy el.mag spojky u řemenice kompresoru. Kontrolka ve vypínači svítí ale stále.

Dnes například klima jela cca 45s - minuta, pak vypne na 10 - 20s a tak dokola. - to záleží asi na teplotě venku, na rychlosti vozidla, na rychlosti ventilátoru....


mne sa zda byt 10 sekund malo na zhoriatie vyparniku

Autor:  juraj L [ 08 čer 2007 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

ked sa mi podari dostat k tomu rele !!! vid:

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 545#123545

tak si tam ziarovku zavesim aj ja a uvidim, ako to cykluje mne. na vikend je predpovedane cca 30 C

nat píše:
jestli teda můžu vmísit se s ropíkem, já jsem si vytáhnul z nožičky vypínacího relé klimatizace (u mě modré malé na pozici R17) drát na extra kontrolku. To zakolísnutí otáček přesně odpovídá zapnutí/vypnutí klimatizace - tedy el.mag spojky u řemenice kompresoru. Kontrolka ve vypínači svítí ale stále.

Dnes například klima jela cca 45s - minuta, pak vypne na 10 - 20s a tak dokola. - to záleží asi na teplotě venku, na rychlosti vozidla, na rychlosti ventilátoru....

Autor:  juraj L [ 11 čer 2007 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

pridavam sa mojimi vysledkami. malu signalnu lampicku (tusim 0,2 Watt) som zapojil na riadiace (male) vyvody rele 17 - male modre rele. ked som tam mal 2 Wattovu ziarovku, tak bol odber taky velky, ze klima 'blbla'.

Toto Rele je napojene na riadiaciu jednotku a este na sensor zamrznutia pri vyparniku klimatizacie.

Mne klima vypinala pri volnobehu iba pri stupni ventilacie 1, ci uz vnutorny okruh alebo vonkajsi. teplota okoliteho vduchu okolo cca 28 stupnov

vtedy vypla na cca 15 sekund, potom bezala okolo 60 sekund

takze LEN pri pomalych otackach ventilatoru dokazala 'vymrazit' vymennik

mal som otvorene len stredne vyduchy, rozdelovac vzduchu som mal nastaveny na symbol okna.

teplota vo vyduchu vo vyduchu sa hybala medzi 13 a 6 stupnami (tu to vyplo). Meral som to odporom NTC 5 kiloohm od Conrad-a

Autor:  juraj L [ 11 čer 2007 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

nezavisle od toho, co som napisal v predoslej sprave, klimatizacia bola vypinana pri zatazeni motora. na svedomi to ma (asi) riadiaca jednotka EEC-V

obzvlast badatelne to je pri rozjazde. Pokial som len velmi lahko stlacil plyn, klima nevypla, ale auto sa rozbiehalo naozaj ako slimak ('snek')
Ak som rozbiehal tak normalne, tak to po chvilke vyplo klimu, na to auto citelne vyrazilo dopredu. pri cca 2000-2500 otackach to klimu zase zaplo, co rozbeh riadne stlmilo

u benzinu ta regulacia moze byt urobena inaksie. tusim je tam nejaky spinac plneho plynu

Autor:  Martin 1,6 [ 11 čer 2007 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

No, řekl bych, že to bude v závislosti na otáčkách kompresoru. Čím víc motor točí, tím víc tlačí kompresor chladivo a tím mu stačí i kratší intervaly na ochlazování výměníku.

Autor:  juraj L [ 13 čer 2007 00:39 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 1,6 píše:
No, řekl bych, že to bude v závislosti na otáčkách kompresoru. Čím víc motor točí, tím víc tlačí kompresor chladivo a tím mu stačí i kratší intervaly na ochlazování výměníku.


myslel som tym regulaciu klimy riadiacou jednotkou.
napr. vypnutie klimy pri zrychleni na plny plyn

Autor:  nat [ 13 čer 2007 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

juraj L píše:
Martin 1,6 píše:
No, řekl bych, že to bude v závislosti na otáčkách kompresoru. Čím víc motor točí, tím víc tlačí kompresor chladivo a tím mu stačí i kratší intervaly na ochlazování výměníku.


myslel som tym regulaciu klimy riadiacou jednotkou.
napr. vypnutie klimy pri zrychleni na plny plyn


při plném plynu se mi klima nevypne

Autor:  Martin 1,6 [ 13 čer 2007 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Mě taktéž ne.

Autor:  Standa [ 14 čer 2007 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

Klima by se měla vypínat při plném plynu jen u Zeteců.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/