fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 13:35 
No u mě je to to samý. V létě ta teplota byla taky normální, to až teď v zimě. Sotva to vyleze z bílého pole. Ale když jsem v zácpě, tak to vyleze klidně až k L. A je to určitě termostatem? Nemůže to být nějaké čidlo, nebo podobná blbost?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 14:26 
No ono je ještě otázka, jak se na "tepelném hospodářství" motoru projevuje třeba to, že se v zimě topí. Další věc je celkem velká plocha motoru, hadic, apod. které se můžou dost dobře "přichlazovat" okolním studeným vzduchem....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 15:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To M+George V. : jsou to typické příznaky pro propouštějíci termostat, nebo studený termostat, který se otevírá při nišší teplotě.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 15:55 
no já snad to pětikilo obětuju a koupím si ten termostat :P ale vám o tom, že někdy ani ta výměna termostatu to nevyřeší a pak se musí pátrat jinde (snad nějaká čidla či co)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 07:02 
To Standa:

Prosím, blíže objasnit "princip", proč se to v létě chová tak, jak má a v zimě ne...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 09:27 
To George V.:Tak po instalaci zástěrky klesla spotřeba o 3/4 l na 100 km(9l na 100km), měřeno na ujetých 400 km. Ještě uvažuji o novém termostatu, ale až po vánocích.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 10:24 
Já sám používám termostat HQ v Auto kelly cca 200 Kč naprostá spokojenost sice používám dečku, starý zvyk, podle mě se motor rychleji prohřeje. Momentální spotřeba na trase cca 14 km do práce a provoz ve městě cca 8,2 l.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 11:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
George V. píše:
To Standa:

Prosím, blíže objasnit "princip", proč se to v létě chová tak, jak má a v zimě ne...


V létě se vadný termostat neprojeví tak dobře jako v zimě. Jelikož jsou v zimě venkovní teploty nišší, je účinost chladiče vyšší a jakmile začne kapalina přes termostat prolínat do chladiče je rychle ochlazována a motor ne neumí dostat na provozní teplotu při pohybu vozidla. Když se vozidlo pohybuje tak přes náporový chladič prochází větší množství chladného vzduchu a jeho účinnost je maximální. Jakmile začne vozidlo popojíždět v koloně tak se proudění vzduchu zmenší a teplota motoru stoupne. Jakmile se ale dostane vozidlo na volnou komunikaci začne teplota klesat, protože termostat se včas neuzavře, tak aby vyřadil z okruhu chladič. Termostat totiž reguluje teplotu chladícího okruhu tak, že jakmile dosáhne kapalina v okruhu teploty na kterou je termostat kalibrován, tak se otevře a vodu nechá proudit přes chladič. Jakmile ale dojde k ochlazení kapaliny tak se znovu uzavře až do té doby než se znovu otevře zvýšením teploty kapaliny. V tělese termostatu je malá dírka a kapalina přes ní proudí stále, proto je termostat schopen reagovat téměř okamžitě na změnu teploty kapaliny.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 12:14 
To Standa:

Termostat je v přímém styku s kapalinou, čidlo je v plášti termostatu, a ten je ochlazován okolním studeným vzduchem, takže tam nějaká nepřesnost určitě bude. A dále - voda v chladiči při uzavřeném termostatu chladne o dost rychleji a déle, než v létě, takže v okamžiku otevření se motor rychleji schladí a termostat by měl zavřít brzo. Problém originální termostat kontra druhovýroba je možná v hysterzi; prostě Fordí termostat asi rychleji zavírá, tak se to na budíku víc projeví. Já si nedovedu moc dobře představit, že by byly termostaty z druhovýroby "naladěné" na jinou teplotu (viz. chování v létě). Myslím si, že je přirozené, že budík v zimě ukazuje méně, otázka je o kolik. Mluvil jsem o tom i s mým mechanikem a ten si z toho hlavu nedělá. Sám má taky Escorta (sice diesel) a jemu to dělá taky. Říká, že fordy mají hodně účinné chlazení (chladič z 1,6 uchladí i 1,8l Zetec).

No a ještě taková perlička na téma elektrická teplotní čidla - koupil jsem si budík s teploměrem a s venkovním čidlem s radiovým přenosem. Čidlo jsem pověsil na balkón. Bylo asi -2 st. Schválně, jak dlouho mu trvalo než začal ukazovat správně? Skoro půl hodiny...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Výměna termostatu
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 12:20 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Vážení kolegové,

objevil jsem tento obchod, ale nevím, který termostat patří do mého Esca. http://www.daxxe.cz/dx-ford-termostaty.htm Díky za radu.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 07:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To George V.

Jak sám správně píšeš, tak při otevření termostatu se do motoru dostane studená kapalina a ta je v zimě studenější než v létě. Když budeš pozorně sledovat ukazatel teploty tak tento skok musíš při funkčním termostatu zaznamenat. Už jsem to jednou psal ale zopakuji, můj ukazatel teploty "vyleze" na písmeno "R" (dnes ráno při -10°C asi po 5km) pak klesne na "N" a během dalšího 1km jízdy se ustálí mezi "O-R". Na tomto příkladu je přesně vidět ona studená voda z chladiče. Ale dále se už ručička nehne a nezáleží jestli jedu 120 nebo 20 km za hodinu. Termostat se už totiž neuzavře úplně, ale zůstává pootevřený a určité množství kapaliny stále proudí do chladiče, který je pro zbytek jízdy ohříván. Ke skokové změně teploty už tedy nemůže docházet. Co se týká dieselových motorů, tak tam je zbytkové teplo menší a proto teplota na ukazateli může být v zimě nižší. Myslím, že můžeš naprosto zanedbat ochlazování pláště termostatu, jelikož ten je namontovaný na hlavě motoru, kde teplota okolí dosahuje min. teploty chladící kapaliny a proto prostup tepla přes plášť bude zanedbatelný.
Nechci porovnávat hysterezi originálního termostatu s druhovýrobou, ale sám používám 2 roky termostat QH označení QTH 316, který stál 150,- Kč a funguje tak jak jsem již popisoval. Jinak můj originální termostat Motorcraft má na obvodu označení 928M-8575-AE a o kousek dál pak 88-102. Na konci termostatu je ještě vyraženo 88° a celá číslice je v písmenu C .

To karner:
Na 1.8 TD patří originální termostat ERT 178 finis 6169774 do 03/99. Od 03/99 pak finis 1086282

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 08:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Na mém autě se ručka teploměru po zahřátí motoru stále drží na spodní hranici pole NORMAL, zatím jsem se možná všehovšudy jednou dostal při popojíždění v zácpě mezi písmena N a O.
Vlahý vzduch jde z ventilace po cca 1,5 km, teplý po 3-4 km, topí to celkem dobře, ale žádná sauna (ruku na výdechu ventilace v pohodě udržím).
Teď v těchto mrazech mi zamrzla tekutina v ostřikovačích a nerozmrzne to ani po cca 45 km jízdy. Může to něco signalizovat?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Teď v těchto mrazech mi zamrzla tekutina v ostřikovačích a nerozmrzne to ani po cca 45 km jízdy. Může to něco signalizovat?[/quote]

No asi to ze jsi mel dat nemrznouci. :lol:
Pokud nebude nad nulu tak ti to nerozmrzne(tenkej prurez) Vlastni zkusenost.Dej to do tepla , po rozmrznuti tam dej nemrzku a prostrikni to at se ti vymeni voda v hadickach a v tryskach.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 09:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jo, jasně že to signalizuje mou blbost :( že jsem z tý nádržky včas nevyfrkal to co tam bylo a nedal tam nemrznoucí kapalinu. Ale stalo se. A žil jsem v domnění, že by se to za jízdy mělo rozmrazit od teplého motoru, abych z toho dostal to co tam je a dal tam to, co tam není a má být :wink: . No nic, vidím, že to budu muset opravdu dát někam do tepla, bez toho to asi nepůjde :evil:

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 09:56 
To Standa:

Jo, chová se to přesně jak popisuješ. Vyšplná se k N, pak spadne na půl cesty mezi bílé pole a N, a pak se vrátí k N a tam zůstane. Jezdím ale většinou kratší cesty, tak se mi dál nevyšplhal. Uvidím na Boží hod, jedu za sestrou asi 80km, tak snad se projeví... Myslím, že můj termostat bude také QH, ale nevím přesně typ, podívám se. Co se týká ochlazování pláště termostatu - udržím na něm ruku, takže víc jak 40st mít nebude a to čidlo je v něm, tak si stejně pořád myslím, že trochu kecá. Bohužel jsem auto koupil s vadným termostatem, tak nemůžu srovnávat. Navíc, dokud jsem ho neuvařil, tak jsem na ten budík ani moc nekoukal....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 10:26 
...


Naposledy upravil Návštěvník dne 23 pro 2004 07:14, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 12:16 
a jaká je to práce ta výměna termostatu? mám si na to vzít velký kýbl, až to poteče ven :lol: nebo je to pohoda?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 12:23 
...složité to není. Stačí odpustit cca půl náplně (pod úroveň hlavy). Pak to jde snadno. Mělo by se vyměnit i těsnění pod "víkem" termostatu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2004 07:19 
To Standa:

Tak jsem koukal na ten termostat; je označený QTH-329 a na krabičce mám tužkou připsáno: Náhrada za QTH-313. Tak nevím, asi budu přeci jen shánět originál...

Našel jsem odkaz na katalog firmy QH:

http://www2.qha.com/catalogue/

Pro všechny Zetecy je termostat QTH-316K, resp. QTH-316. 88st. Ten QTH-313 je na turbo diesel, také 88st.

V AUTO-MINÁŘ, Perštejn nad Ohří už mne nikdy neuviděj!!!

Za "výměnu termostatu" jsem dal 3500,- a ještě mi dali jinej...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2004 07:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To George V.

A co kdyby jsi zkusil termostat QH-QTH316. Podle osazovacích tabulek patří na motor Zetec právě tento. Jinak proti originálu samozřejmně nic nemám.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 85 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz