fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
omezovač otáček http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=12935 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | kenny [ 13 říj 2007 13:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já jsem se ptal hlavně proto, protože jsem toho mího escorta zkoušel co dá a když jsem ručičku otáčkoměru měl už za 7000 a furt táhnul tak mi to bylo divný, ale jestli je nastevenej takle vysoko tak v pohodě, mohl jsem tam mít tak cca 7300 otáčak tak jsem toho rači nechal. A bylo to na trojku, tak alespoň vím, že na trojku udělám 160km/h |
Autor: | Krtek-NA [ 13 říj 2007 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sirka DOHC tohle udělala, tak věřím že to pořídí i Esco |
Autor: | Toko [ 13 říj 2007 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: No při třech tisících mi to jede plusmínus přesně stodeset. (to vím docela jistě, rád jezdím kolem maxima krouťáku) Na čtyři tisíce to bude tak mezi stotřiceti a stočtyřiceti. Ale i tak to vypadá, že máme v různých generacích i jiné převodové poměry - při stejné motorizaci. Zajímavé.
Nemusíš mít jiné převodové poměry, ale třeba přesnější rychloměr, který nepřeměřuje. Kdysi tady tuším Standa dával tabulku otáček a odpovídajících rychlostí pro jednotlivé stupně, danou výpočtem z převodových poměrů. Na 5tku to je: 3000 ot. 112 km/h 3300 ot. 123 km/h 3500 ot. 131 km/h 4000 ot. 150 km/h |
Autor: | Wizzy [ 13 říj 2007 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pravda. Záleží i na pneu. Ještě to trochu zamotám. Ten údaj 110km/h při 3000rpm jsem si dnes ověřil, ale ještě jsem se měl podívat, kolik je to reálně podle GPS, ale odhaduju tak 105km/h... |
Autor: | Toko [ 13 říj 2007 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na pneu, alespoň v rámci povolených rozměrů, zase tolik nezáleží. Je tam rozdíl +-1%. |
Autor: | Jackiii [ 13 říj 2007 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja sem dneska zkousel podle GPS jen na 3000rpm na 5 a udaj je 124km/h a tachac mi ukazuje cca mezi 120 a 140 takze zase tak blbe nemeri..tak nevim kde je zrada.. |
Autor: | Jackiii [ 14 říj 2007 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak kde je teda zrada? Nevite kolik ma 1.8 na 5 pri 4000? |
Autor: | Standa [ 15 říj 2007 13:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě omezovač sepne těsně před 7000 ot. Pro mou převodovku IB5 jsou na 5. stupeň tyto skutečné rychlosti, pneu 195/50: 3000 - 119,4 3500 - 139,3 4000 - 159,1 4500 - 179,1 5000 - 200 5500 - 218,9 6000 - 238,8 Problém je, že na 5. °se nedostanu po rovince ani na 5000 ot, motor to jednoduše neutáhne. |
Autor: | Ajax16 [ 16 říj 2007 12:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
dobrej potreboval bych radu pri kolika otackach mam radit kdyz s kamarady davame race na letisti aby muj escort nestracel a porad krasne tahnul, mam to tocit a radit tesne pred omezovacem??diky vsem za odpoved |
Autor: | Jackiii [ 16 říj 2007 12:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teoreticky kdyz ma nejvetsi vykon..a to jest v 5600 otackach ne? |
Autor: | Ajax16 [ 16 říj 2007 12:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
a za kolik by mel mit escort z 0 na 100km/h ???? |
Autor: | Jackiii [ 16 říj 2007 12:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... light=0100 |
Autor: | M. [ 16 říj 2007 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
rekl bych, ze pri sprintu se musi tocit za otacky max. vykonu, protoze i kdyz vykon uz klesa nad 5500 ot, porad je vetsi nez po pripadnem prerazeni, osobne bych to videl nekde kolem 6000-6200ot u 1,6 16V je to asi logicky, ne? |
Autor: | Ajax16 [ 16 říj 2007 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslel sem si to, diky za utvrzeni |
Autor: | Jackiii [ 16 říj 2007 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
No dyt.. |
Autor: | Honzík [ 16 říj 2007 23:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
nevím jak vy ale já se přes 6250 ot. nedostanu jakmile docílím týhle hodnoty tak to klesne na 6000 a pak zase jen k 6250 dál to prostě nejde. |
Autor: | Jimmy [ 17 říj 2007 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já můžu točit do 6500ot ( omezovač), ale když už závodím tak jdu do 6tis max. trošku za. |
Autor: | Krtek-NA [ 19 říj 2007 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. píše: rekl bych, ze pri sprintu se musi tocit za otacky max. vykonu, protoze i kdyz vykon uz klesa nad 5500 ot, porad je vetsi nez po pripadnem prerazeni, osobne bych to videl nekde kolem 6000-6200ot u 1,6 16V
je to asi logicky, ne? Já bych to viděl tak aby ti otáčky při řazení spadly do maxima kroutícího momentu. To se musíš někde podívat na tabulky, kde to je a potom to vychytat. |
Autor: | milos.l [ 19 říj 2007 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jednou jsem to i počítal - vyhecovali mě k tomu na jiném fóru - a v podstatě jediné o co tam jde je síla přenesená na kola, tedy krouťák na kole, + do toho počítat právě s křivkou krouťáku motoru a převodovejma poměrama. Nevyšlo nic převratnýho, pro můj motor vyšlo vždy lépe hnát to do 7mi, než pokles krouťáku danej změnou převodu. Ale v praxi myslim že každej aspoň trochu slušnej řidič cejtí, a když ne tak si to holt nechá změřit. Obecně ale atmosférou která je aspoň trochu ochotná se točit dosáhneš nejlepších výsledků právě ve vysokejch... |
Autor: | M. [ 20 říj 2007 10:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
milos.l: Presne tak, kroutak na kolech je jediny kriterium. vetsinou jsou kvalty od sebe v poměru +/- 1,3 : 1, takže pokud mám při otáčkách X nějaký Nm a chci řadit nahoru, tak se kouknu do grafu na Nm při otáčkách X : 1,3. Pokud je tam točivý moment minimálně 1,3*Nm, tak se vyplatí přeřadit. Zanedbávám ztráty v převodove, které jsou u vyšších kvaltů nižší. Kdysi jsem na to měl docela dobrej program pod DOS, ale přišel jsem o něj s haváriíí disku |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |