fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

omezovač otáček
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=12935
Stránka 2 z 2

Autor:  kenny [ 13 říj 2007 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

No já jsem se ptal hlavně proto, protože jsem toho mího escorta zkoušel co dá a když jsem ručičku otáčkoměru měl už za 7000 a furt táhnul tak mi to bylo divný, ale jestli je nastevenej takle vysoko tak v pohodě, mohl jsem tam mít tak cca 7300 otáčak tak jsem toho rači nechal. A bylo to na trojku, tak alespoň vím, že na trojku udělám 160km/h

Autor:  Krtek-NA [ 13 říj 2007 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Sirka DOHC tohle udělala, tak věřím že to pořídí i Esco :twisted:

Autor:  Toko [ 13 říj 2007 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No při třech tisících mi to jede plusmínus přesně stodeset. (to vím docela jistě, rád jezdím kolem maxima krouťáku) Na čtyři tisíce to bude tak mezi stotřiceti a stočtyřiceti. Ale i tak to vypadá, že máme v různých generacích i jiné převodové poměry - při stejné motorizaci. Zajímavé.

Nemusíš mít jiné převodové poměry, ale třeba přesnější rychloměr, který nepřeměřuje.
Kdysi tady tuším Standa dával tabulku otáček a odpovídajících rychlostí pro jednotlivé stupně, danou výpočtem z převodových poměrů.
Na 5tku to je:
3000 ot. 112 km/h
3300 ot. 123 km/h
3500 ot. 131 km/h
4000 ot. 150 km/h

Autor:  Wizzy [ 13 říj 2007 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Pravda. Záleží i na pneu.
Ještě to trochu zamotám. Ten údaj 110km/h při 3000rpm jsem si dnes ověřil, ale ještě jsem se měl podívat, kolik je to reálně podle GPS, ale odhaduju tak 105km/h...

Autor:  Toko [ 13 říj 2007 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Na pneu, alespoň v rámci povolených rozměrů, zase tolik nezáleží. Je tam rozdíl +-1%.

Autor:  Jackiii [ 13 říj 2007 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja sem dneska zkousel podle GPS jen na 3000rpm na 5 a udaj je 124km/h a tachac mi ukazuje cca mezi 120 a 140 takze zase tak blbe nemeri..tak nevim kde je zrada..

Autor:  Jackiii [ 14 říj 2007 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

Tak kde je teda zrada? Nevite kolik ma 1.8 na 5 pri 4000?

Autor:  Standa [ 15 říj 2007 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

Mě omezovač sepne těsně před 7000 ot.

Pro mou převodovku IB5 jsou na 5. stupeň tyto skutečné rychlosti, pneu 195/50:

3000 - 119,4
3500 - 139,3
4000 - 159,1
4500 - 179,1
5000 - 200
5500 - 218,9
6000 - 238,8

Problém je, že na 5. °se nedostanu po rovince ani na 5000 ot, motor to jednoduše neutáhne.

Autor:  Ajax16 [ 16 říj 2007 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

dobrej potreboval bych radu pri kolika otackach mam radit kdyz s kamarady davame race na letisti aby muj escort nestracel a porad krasne tahnul, mam to tocit a radit tesne pred omezovacem??diky vsem za odpoved

Autor:  Jackiii [ 16 říj 2007 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Teoreticky kdyz ma nejvetsi vykon..a to jest v 5600 otackach ne?

Autor:  Ajax16 [ 16 říj 2007 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

a za kolik by mel mit escort z 0 na 100km/h ????

Autor:  Jackiii [ 16 říj 2007 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... light=0100

Autor:  M. [ 16 říj 2007 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

rekl bych, ze pri sprintu se musi tocit za otacky max. vykonu, protoze i kdyz vykon uz klesa nad 5500 ot, porad je vetsi nez po pripadnem prerazeni, osobne bych to videl nekde kolem 6000-6200ot u 1,6 16V
je to asi logicky, ne? :-D

Autor:  Ajax16 [ 16 říj 2007 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

myslel sem si to, diky za utvrzeni :-)

Autor:  Jackiii [ 16 říj 2007 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

No dyt..

Autor:  Honzík [ 16 říj 2007 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

nevím jak vy ale já se přes 6250 ot. nedostanu jakmile docílím týhle hodnoty tak to klesne na 6000 a pak zase jen k 6250 dál to prostě nejde.

Autor:  Jimmy [ 17 říj 2007 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

Já můžu točit do 6500ot ( omezovač), ale když už závodím tak jdu do 6tis max. trošku za.

Autor:  Krtek-NA [ 19 říj 2007 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
rekl bych, ze pri sprintu se musi tocit za otacky max. vykonu, protoze i kdyz vykon uz klesa nad 5500 ot, porad je vetsi nez po pripadnem prerazeni, osobne bych to videl nekde kolem 6000-6200ot u 1,6 16V
je to asi logicky, ne? :-D

Já bych to viděl tak aby ti otáčky při řazení spadly do maxima kroutícího momentu. To se musíš někde podívat na tabulky, kde to je a potom to vychytat. :wink:

Autor:  milos.l [ 19 říj 2007 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Jednou jsem to i počítal - vyhecovali mě k tomu na jiném fóru - a v podstatě jediné o co tam jde je síla přenesená na kola, tedy krouťák na kole, + do toho počítat právě s křivkou krouťáku motoru a převodovejma poměrama. Nevyšlo nic převratnýho, pro můj motor vyšlo vždy lépe hnát to do 7mi, než pokles krouťáku danej změnou převodu.

Ale v praxi myslim že každej aspoň trochu slušnej řidič cejtí, a když ne tak si to holt nechá změřit. Obecně ale atmosférou která je aspoň trochu ochotná se točit dosáhneš nejlepších výsledků právě ve vysokejch...

Autor:  M. [ 20 říj 2007 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l: Presne tak, kroutak na kolech je jediny kriterium. vetsinou jsou kvalty od sebe v poměru +/- 1,3 : 1, takže pokud mám při otáčkách X nějaký Nm a chci řadit nahoru, tak se kouknu do grafu na Nm při otáčkách X : 1,3. Pokud je tam točivý moment minimálně 1,3*Nm, tak se vyplatí přeřadit. Zanedbávám ztráty v převodove, které jsou u vyšších kvaltů nižší. Kdysi jsem na to měl docela dobrej program pod DOS, ale přišel jsem o něj s haváriíí disku :cry:

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/