fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rada k spotřebě a otáčkám pro Escorta Combi 1.6 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13326
Stránka 2 z 4

Autor:  M. [ 03 lis 2007 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ja myslim, ze nizke otacky jsou prusvih, pokud se hodne slape na plyn, ale kdyz se jede po rovine, tak 1800ot na ctyrku je v pohode pri mirnem lehtani plynu a to urcite motoru nevadi. Snad bych bral argument, ze ten motor optimalne nemaze, do toho nevidim, ale tabulky min. a max. rychlosti, ktery tu ted zverejnil bosh, jsou psane na otacky od 1500, tak snad to pan Ford ma vymysleny :) I kdyz podle ucha bych osobne rekl, ze 1500 uz je malo.
Dneska jsem tankoval skoro celou nadrz a ejhle, 7.8, jezdil jsem ted hlavne po praglu, doba dovolenych a vyletu je pryc.
Jinak jeste k te felde, pokud se na ni slapalo, tak pres 8 to taky nebyl problem, jinak souhlasim, ze ta 50kW 1,3ka je docela povedena a ekonomicka, pokud se od ni nechce moc. Nedavno jsem v ni jel tagem a je fakt, ze escort je znatelne komfortnejsi.

Autor:  balu [ 03 lis 2007 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
Ja myslim, ze nizke otacky jsou prusvih, pokud se hodne slape na plyn, ale kdyz se jede po rovine, tak 1800ot na ctyrku je v pohode pri mirnem lehtani plynu a to urcite motoru nevadi. Snad bych bral argument, ze ten motor optimalne nemaze, do toho nevidim, ale tabulky min. a max. rychlosti, ktery tu ted zverejnil bosh, jsou psane na otacky od 1500, tak snad to pan Ford ma vymysleny :) I kdyz podle ucha bych osobne rekl, ze 1500 uz je malo.
Dneska jsem tankoval skoro celou nadrz a ejhle, 7.8, jezdil jsem ted hlavne po praglu, doba dovolenych a vyletu je pryc.
Jinak jeste k te felde, pokud se na ni slapalo, tak pres 8 to taky nebyl problem, jinak souhlasim, ze ta 50kW 1,3ka je docela povedena a ekonomicka, pokud se od ni nechce moc. Nedavno jsem v ni jel tagem a je fakt, ze escort je znatelne komfortnejsi.

Přečti si tu jeho tabulku znovu, nemá tam žádný 16ventil. Vše je tam klasika 8 ventil.

Autor:  M. [ 03 lis 2007 21:10 ]
Předmět příspěvku: 

ta tabulka tu je opravdu jen na 8V, ale ona pokracuje a existuji i tabulky na 16V, je to v navodu k autu, jestli ho mas.
napr. 5ka je tam myslim od 55km/h

Autor:  balu [ 03 lis 2007 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
ta tabulka tu je opravdu jen na 8V, ale ona pokracuje a existuji i tabulky na 16V, je to v navodu k autu, jestli ho mas.
napr. 5ka je tam myslim od 55km/h

Jo máš pravdu, že to tam je, ale spíše tu řešíme věci dle našich zkušeností, a to přidání plynu v těch nižších točkách mě rve srdce a uši. Ono to motor vydrží ale snižuje se životnost, a o to si myslím zde každému jde.

Autor:  Sasa2002 [ 03 lis 2007 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Teda tady se mi to rozjelo. Děkuji všem za názory a rady. Já osobně řadím na těch 2500 otáčkách a držím se zatím u těch 2000 otáček. Na 1500 se nedostávám....to věřím, že dobré není. Já teď jezdím normálně tak jsem zvědav kolik bude spotřeba...

Samozřejmě na úkor motoru bych na spotřebu nechtěl jezdit.

Autor:  Krtek-NA [ 03 lis 2007 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

To bych musel jezdit jen na trojku, abych měl optimál otáčky a nejezdil jak prase :twisted: Taky jezdím běžně do 2000ot. Bohatě to stačí i na předjetí. Je teda fakt, že mám ochlup vyšší obsah. Ale 2500 u Esca si myslím, že je rozumný ježdění. :wink:

Autor:  mrazik [ 03 lis 2007 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Teda nevim v jakem svete zijete, ale radit pri 2000 otackach je rasovina a dedkovska jizda a motor si to nezaslouzi. Ja radim dolu pri 2000 otackach.

Autor:  M. [ 03 lis 2007 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

Pri 2000 neradim ani ja :-D spis pri 2300, ale to jsou jen couracky po meste. Ja myslim, ze udrzovani rychlosti na rovine pri 1800 ot. na 4ku rasovina neni, petku uz bych treba takhle netrapil, ta uz je dost tezka.

Autor:  bosh [ 04 lis 2007 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

Nedokážu si ale představit, jet celou prahu na trojku......abych dodržel 2500 ot/min. Pak se nedivim, že to žere jako svině. Hlavně si myslim, že když jedu na čtyřku 1700 ot/min, tak motor šape normál. Samozřejmě
určitě neni dobré ze čtyřky při 1700ot/min dát plnej kotel. Já se bavil o stálé rychlosti. Jinak na pětku jet 80 km/h je asi přibližně 2000 ot/min a to dle mého NENI rasovina na motor.

Autor:  Lucky [ 04 lis 2007 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasim s boshem. Pokud jedu po rovince konstantni rychlosti 60 km/h, jedu na ctyrku a motor toci lehounce pod 2.000 ot./min. Kdyz chci zrychlit, necham ctyrku a plyn jen polechtam nebo podradim na trojku a muzu jet.
Kdyz pojedu do kopce 60 km/h, pochopitelne radim trojku a ctyrka prichazi na radu minimalne pri 75 km/h. Tento princip analogicky aplikuji i pro paty stupen, kde minimalni rychlost pro jizdu po rovince mam osobne nastavenou na 80 km/h.
Jinak po rozjezdu nechavam prvni stupen do 2.500 ot./min. a ostatni rychlosti radim nejpozdeji ve 3.500 ot./min. ( samozrejme podle potreby, nebojim se tocit 5.000 ot./min. ) Muzu rici, ze timto stylem jizdy dosahuji ve meste spotreby 8.0 - 8.5l, mimo mesto pak dokazu zajet za 6.5 - 7.0 l/100km.

Autor:  Jenda080 [ 04 lis 2007 19:20 ]
Předmět příspěvku: 

bosh píše:
Nedokážu si ale představit, jet celou prahu na trojku......abych dodržel 2500 ot/min. Pak se nedivim, že to žere jako svině. Hlavně si myslim, že když jedu na čtyřku 1700 ot/min, tak motor šape normál. Samozřejmě
určitě neni dobré ze čtyřky při 1700ot/min dát plnej kotel. Já se bavil o stálé rychlosti. Jinak na pětku jet 80 km/h je asi přibližně 2000 ot/min a to dle mého NENI rasovina na motor.
jj ale tak to jedes v tu spravnou dobu ze jedes i na 3ku :-D ja kolikrat celou cestu nedam vic jak 2ku ale mam zmaknuty i dost skratek :wink:

Autor:  Lucky [ 04 lis 2007 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

Po magistrale se da jet i na petku :-D

Autor:  Jenda080 [ 04 lis 2007 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
Po magistrale se da jet i na petku :-D
jj taky jsem tam parkrat jel na bůra ale to bylo asi tak ve 3rano a v nedeli :-D :lol: a dokonce i pres nuselak to jelo akorad na Ipaku jsem chytil cervenou jinak je to krasny pojezdenicko s 11 carama na silnici :wink:

Autor:  dj.DEKL [ 04 lis 2007 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

60km/h tacho po rovině na 4 se dá v pohodě...

Autor:  Dodo [ 04 lis 2007 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

To Sasa2002: Na dálnici "dědkovskou" jízdou se dá kolem 6- 6,5 l, ale i velmi svižnou jízdou 130-140 se mi to nad cca 7,3 nedostane.
Ve městě to je krize - jezdím krátké tratě, spotřeba klidně 9-10 l :-( V zimě se daří i 11, ale to je studeným motorem. A moc to ve městě nehoním :-)

Autor:  mrazik [ 04 lis 2007 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Sranda je v tom, ze motor zere stejne paliva jako na 3ku nebo na 4ku pri stejne rychlosti.

Autor:  bosh [ 04 lis 2007 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Při vší uctě k tobě mraziku.....nemáš pravdu.

Autor:  Dodo [ 04 lis 2007 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

bosh píše:
Při vší uctě k tobě mraziku.....nemáš pravdu.

To co řekl mrazík platí jen za určitých podmínek.
Btw: Mrazík Esco už prodal, tak se nás tu snaží mystifikovat :-D

Autor:  bosh [ 04 lis 2007 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ne při stejné rychlosti, ale při stejných otáčkách.

Autor:  Dodo [ 04 lis 2007 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

bosh píše:
Ne při stejné rychlosti, ale při stejných otáčkách.

To podle mně taky není pravda :shock:
Přeci když pojedu např. na 3 se 3 tis. ot (nevím kolik to dává reálně, např. 60 km/h) a na 4 dam taky 3.tis otáček, tak pojedu třeba 90 km/h a přeci nebudu mít stejnou spotřebu při 60 km/h a při 90 km/h

Nebo ne ?
:oops:

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/