fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Rada k spotřebě a otáčkám pro Escorta Combi 1.6 16V http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13326 |
Stránka 2 z 4 |
Autor: | M. [ 03 lis 2007 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja myslim, ze nizke otacky jsou prusvih, pokud se hodne slape na plyn, ale kdyz se jede po rovine, tak 1800ot na ctyrku je v pohode pri mirnem lehtani plynu a to urcite motoru nevadi. Snad bych bral argument, ze ten motor optimalne nemaze, do toho nevidim, ale tabulky min. a max. rychlosti, ktery tu ted zverejnil bosh, jsou psane na otacky od 1500, tak snad to pan Ford ma vymysleny ![]() Dneska jsem tankoval skoro celou nadrz a ejhle, 7.8, jezdil jsem ted hlavne po praglu, doba dovolenych a vyletu je pryc. Jinak jeste k te felde, pokud se na ni slapalo, tak pres 8 to taky nebyl problem, jinak souhlasim, ze ta 50kW 1,3ka je docela povedena a ekonomicka, pokud se od ni nechce moc. Nedavno jsem v ni jel tagem a je fakt, ze escort je znatelne komfortnejsi. |
Autor: | balu [ 03 lis 2007 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. píše: Ja myslim, ze nizke otacky jsou prusvih, pokud se hodne slape na plyn, ale kdyz se jede po rovine, tak 1800ot na ctyrku je v pohode pri mirnem lehtani plynu a to urcite motoru nevadi. Snad bych bral argument, ze ten motor optimalne nemaze, do toho nevidim, ale tabulky min. a max. rychlosti, ktery tu ted zverejnil bosh, jsou psane na otacky od 1500, tak snad to pan Ford ma vymysleny
![]() Dneska jsem tankoval skoro celou nadrz a ejhle, 7.8, jezdil jsem ted hlavne po praglu, doba dovolenych a vyletu je pryc. Jinak jeste k te felde, pokud se na ni slapalo, tak pres 8 to taky nebyl problem, jinak souhlasim, ze ta 50kW 1,3ka je docela povedena a ekonomicka, pokud se od ni nechce moc. Nedavno jsem v ni jel tagem a je fakt, ze escort je znatelne komfortnejsi. Přečti si tu jeho tabulku znovu, nemá tam žádný 16ventil. Vše je tam klasika 8 ventil. |
Autor: | M. [ 03 lis 2007 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
ta tabulka tu je opravdu jen na 8V, ale ona pokracuje a existuji i tabulky na 16V, je to v navodu k autu, jestli ho mas. napr. 5ka je tam myslim od 55km/h |
Autor: | balu [ 03 lis 2007 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
M. píše: ta tabulka tu je opravdu jen na 8V, ale ona pokracuje a existuji i tabulky na 16V, je to v navodu k autu, jestli ho mas.
napr. 5ka je tam myslim od 55km/h Jo máš pravdu, že to tam je, ale spíše tu řešíme věci dle našich zkušeností, a to přidání plynu v těch nižších točkách mě rve srdce a uši. Ono to motor vydrží ale snižuje se životnost, a o to si myslím zde každému jde. |
Autor: | Sasa2002 [ 03 lis 2007 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teda tady se mi to rozjelo. Děkuji všem za názory a rady. Já osobně řadím na těch 2500 otáčkách a držím se zatím u těch 2000 otáček. Na 1500 se nedostávám....to věřím, že dobré není. Já teď jezdím normálně tak jsem zvědav kolik bude spotřeba... Samozřejmě na úkor motoru bych na spotřebu nechtěl jezdit. |
Autor: | Krtek-NA [ 03 lis 2007 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
To bych musel jezdit jen na trojku, abych měl optimál otáčky a nejezdil jak prase ![]() ![]() |
Autor: | mrazik [ 03 lis 2007 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teda nevim v jakem svete zijete, ale radit pri 2000 otackach je rasovina a dedkovska jizda a motor si to nezaslouzi. Ja radim dolu pri 2000 otackach. |
Autor: | M. [ 03 lis 2007 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pri 2000 neradim ani ja ![]() |
Autor: | bosh [ 04 lis 2007 18:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nedokážu si ale představit, jet celou prahu na trojku......abych dodržel 2500 ot/min. Pak se nedivim, že to žere jako svině. Hlavně si myslim, že když jedu na čtyřku 1700 ot/min, tak motor šape normál. Samozřejmě určitě neni dobré ze čtyřky při 1700ot/min dát plnej kotel. Já se bavil o stálé rychlosti. Jinak na pětku jet 80 km/h je asi přibližně 2000 ot/min a to dle mého NENI rasovina na motor. |
Autor: | Lucky [ 04 lis 2007 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Souhlasim s boshem. Pokud jedu po rovince konstantni rychlosti 60 km/h, jedu na ctyrku a motor toci lehounce pod 2.000 ot./min. Kdyz chci zrychlit, necham ctyrku a plyn jen polechtam nebo podradim na trojku a muzu jet. Kdyz pojedu do kopce 60 km/h, pochopitelne radim trojku a ctyrka prichazi na radu minimalne pri 75 km/h. Tento princip analogicky aplikuji i pro paty stupen, kde minimalni rychlost pro jizdu po rovince mam osobne nastavenou na 80 km/h. Jinak po rozjezdu nechavam prvni stupen do 2.500 ot./min. a ostatni rychlosti radim nejpozdeji ve 3.500 ot./min. ( samozrejme podle potreby, nebojim se tocit 5.000 ot./min. ) Muzu rici, ze timto stylem jizdy dosahuji ve meste spotreby 8.0 - 8.5l, mimo mesto pak dokazu zajet za 6.5 - 7.0 l/100km. |
Autor: | Jenda080 [ 04 lis 2007 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
bosh píše: Nedokážu si ale představit, jet celou prahu na trojku......abych dodržel 2500 ot/min. Pak se nedivim, že to žere jako svině. Hlavně si myslim, že když jedu na čtyřku 1700 ot/min, tak motor šape normál. Samozřejmě jj ale tak to jedes v tu spravnou dobu ze jedes i na 3ku určitě neni dobré ze čtyřky při 1700ot/min dát plnej kotel. Já se bavil o stálé rychlosti. Jinak na pětku jet 80 km/h je asi přibližně 2000 ot/min a to dle mého NENI rasovina na motor. ![]() ![]() |
Autor: | Lucky [ 04 lis 2007 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po magistrale se da jet i na petku ![]() |
Autor: | Jenda080 [ 04 lis 2007 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lucky píše: Po magistrale se da jet i na petku jj taky jsem tam parkrat jel na bůra ale to bylo asi tak ve 3rano a v nedeli ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | dj.DEKL [ 04 lis 2007 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
60km/h tacho po rovině na 4 se dá v pohodě... |
Autor: | Dodo [ 04 lis 2007 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Sasa2002: Na dálnici "dědkovskou" jízdou se dá kolem 6- 6,5 l, ale i velmi svižnou jízdou 130-140 se mi to nad cca 7,3 nedostane. Ve městě to je krize - jezdím krátké tratě, spotřeba klidně 9-10 l ![]() ![]() |
Autor: | mrazik [ 04 lis 2007 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sranda je v tom, ze motor zere stejne paliva jako na 3ku nebo na 4ku pri stejne rychlosti. |
Autor: | bosh [ 04 lis 2007 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Při vší uctě k tobě mraziku.....nemáš pravdu. |
Autor: | Dodo [ 04 lis 2007 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
bosh píše: Při vší uctě k tobě mraziku.....nemáš pravdu.
To co řekl mrazík platí jen za určitých podmínek. Btw: Mrazík Esco už prodal, tak se nás tu snaží mystifikovat ![]() |
Autor: | bosh [ 04 lis 2007 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne při stejné rychlosti, ale při stejných otáčkách. |
Autor: | Dodo [ 04 lis 2007 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
bosh píše: Ne při stejné rychlosti, ale při stejných otáčkách.
To podle mně taky není pravda ![]() Přeci když pojedu např. na 3 se 3 tis. ot (nevím kolik to dává reálně, např. 60 km/h) a na 4 dam taky 3.tis otáček, tak pojedu třeba 90 km/h a přeci nebudu mít stejnou spotřebu při 60 km/h a při 90 km/h Nebo ne ? ![]() |
Stránka 2 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |