fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

SPOTŘEBA
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=14445
Stránka 2 z 2

Autor:  Jimmy [ 03 led 2008 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

Sice to už budu psát po X-té, ale nedá se obecně říct, že Zetec přestane vstřikovat až nad 3000 ot. Například mně přestává vstřikovat už nad 1500ot. Stejně jako pár ostatním tady na fóru, jak jsme to probírali v některém z témat. Takže díky tomu se mi spíš vyplácí nechat zařazený kvalt než vyřadit, ale ani tohle nejde říct jednoznačně. Prostě záleží na dané situaci. Podle toho jak dlouhý je kopec, jak prudký - asi by to měl každý řidič tak nějak vycítit co je v danou situaci lepší a ekonomičtější

A abych nebyl úplně OT, tak mi to žere teď v zimě okolo 7,4-7,8 (záleží na stylu a chuti)

Autor:  Michal Ševeček [ 04 led 2008 01:41 ]
Předmět příspěvku: 

Jen sem chtěl říct že auto má nejlepší spotřebu tam kde se na grafu kroutáku a otáček protnou ty dvě lajny teda tak nás to aspon učili ve škole takže je možný že to vychází třeba i na nějakejch 3500 otáčkách

Autor:  M. [ 04 led 2008 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

Michal Ševeček píše:
Jen sem chtěl říct že auto má nejlepší spotřebu tam kde se na grafu kroutáku a otáček protnou ty dvě lajny teda tak nás to aspon učili ve škole takže je možný že to vychází třeba i na nějakejch 3500 otáčkách


Jake lajny? Graf kroutaku neni nic jineho, kde na ose x jsou ot/min a na ose y je Nm. tam se nic neprotne :-D
obcas je v jednom grafu krouitak i vykon, ale tam jsou samozrejme dve osy y - s na sobe nezavislym meritkem

Autor:  LeMans [ 04 led 2008 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

no taky nechápu, jak by to mohlo být směrodatné... stačí aby graf výkonu měl jinou max. hodnotu a celá křivka bude posazená úplně jinde..

Autor:  like.n0.other [ 04 led 2008 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

jinak oprava...doufam ze ste me vsichni pochopili, tech 8L bylo samozrejme na 100, 400km za 8L by v escu nedokazal jet ani copperfield :D

Autor:  Jackiii [ 04 led 2008 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

No ja ted jezdil za 9.5l/100km :-D muj rekord :D

Autor:  KruspeK [ 04 led 2008 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jackiii píše:
No ja ted jezdil za 9.5l/100km :-D muj rekord :D


Myslíš jako nejmíň nebo nejvíc :lol:

Autor:  Kusan [ 04 led 2008 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

já z esca taky začal mít teď tanka...na podzim jsem jezdil do 7 litrů/100 km a teď jsem kolem desítky...měnil jsem termostat (byl v háji) a furt se mi zdá,že to žere víc než by mělo,ale často jezdim krátký cesty...tak nevim....

Autor:  KruspeK [ 04 led 2008 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jsme na tom podobně s tou spotřebou

Autor:  M. [ 04 led 2008 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Kusan: Kratky trasy jsou na spotrebu spatny. V tomhle pocasi jedes prvni km za 20l/100km a to jeste v pripade, ze nevyjizdis nekam na hlavni tricitkou. Jestli si dobre pamatuju, tak v zime se spotreba dostava na normalni uroven az po 10.km :-D

Autor:  Kusan [ 04 led 2008 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

tak to to vysvětluje...to můžu jezdit na spotřebu jak chci....a ještě mi to před barákem po 100 m chcípne,když to nenechám aspoň trochu zahřát na volnoběh

Autor:  Pa9 [ 04 led 2008 22:40 ]
Předmět příspěvku:  .

ja jezdim ted stale za 9-10l hold je zima, mam to jen take hrky do 7km a jeste kopce takze to musim drzet v otackach vymenil sem termostat jeste jak bylo teplo a hned mi spotreba spadla k 7,5l ale ted to je marny boj

Autor:  PH [ 05 led 2008 04:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jen tak pro poradek, Sierra podle prirucky odpojuje palivo pri brzdeni motorem nad 1600 ot/m, takze se rozhodne vyplati brzdit motorem a nevyrazovat. Ty 3000 mi pripada nesmyslne hodne, takze jestli to treba nebude nejaka chybicka, co se vloudila do RJ.

Jeste me napada dost podstatny duvod, proc pokud mozno nevyrazovat, se zarazenym kvaltem to nema sanci chcipnout. Kdyz se to na neutral stane nekde u krizovatky a vynou posilovace, tak to neni zase takova sranda najednou uridit a ubrzdit.

Autor:  M. [ 05 led 2008 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

To, ze je lepsi jet s kopce s kvaltem, ale takoveho, kdy to nezpomaluje, to je jasne. Ale pokud kvalt brzdi tak, ze auto zpomaluje, tak je podle me lepsi nechat neutral. Klasicka situace je na D1, tam jsou kopce, kde na neutral mi to drzi s kopce nejakych 120-130, s kvaltem bych musel stat na plynu, abych tam nezdrzoval.
Nebo dojezd na cervenou u krizovatky, na neutral muzu plachtit o dost dele. Jestli se nemylim, tak na volnobeh to zere nejakych 0,8l/hod? takze pri 50km/h je to na neutral 1,6l/100km, pri 100km/h je to ale jen 0,8l/100km.
S tim chcipnutim mas ale pravdu.

Taky si rikam, ze neni duvod pri 3000ot cpat palivo do motoru pri neseslapnutym plynu. Podle me to taky muze byt nejaka chybna hodnota v RJ, nebo jestli se to lisi verzi RJ, kodem motoru? Skoda, ze bez PP se to neda zjisit, by me docela zajimalo, jak to chodi u me :-D

Autor:  Wizzy [ 05 led 2008 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ono se to trochu dá vysledovat i bez PP, při úplném zastavení dávkování je znát, že to najednou brzdí víc a jak tam zase začne něco téct, tak ta motorová brzda celkem zřetelně povolí. Motor mám po diagnostice, vše funguje jak má, ale prostě mi to tak dělá a je nás takových víc. Zase nějaký Fordí experiment.

Autor:  MV [ 05 led 2008 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Poznamenám, že mi ŘJ odpojuje vstřikování než to klesne na cca 1700ot., níž se vstřikování zase obnovuje. Aby se zase vstřikování vypnulo, je nutný zrychlit-zvýšit otáčky asi na 2000(nebo trochu nad) - tedy je tam trochu hystereze.
Třeba v Plzni, Lochotínskej kopec - tam občas vyřazuju - protože na zařazenou čtyřku bych musel jet mírně přes 60km/h, aby přelezly otáčky asi 2000, pak už to brzdí bez vstřikování do těch 1700ot. A na trojku to zase brzdí moc, takže bych buď musel každou chvíli přidat plyn(nebo trošku držet plyn pořád), nebo vyřadit - tedy efekt nula. Samozřejmě podle podmínek - v zimě se snažím nevyřazovat, radši jet pomaleji, na nižší stupeň a trochu lechtat plyn.
Takhle to funguje, když je vše v pořádku - teď díky nezjistitelnýmu problému ŘJ drží vysokej volnoběh, takže se zařazeným kvaltem skoro nemá cenu jezdit. A bohužel jezdím za 10,5-11litrů bez ohledu na styl jízdy, takže pro mě ušetřený deci podle stylu vyřazování nemá opravdu význam.

Autor:  Kusan [ 05 led 2008 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

a jak jsou na tom ostaní značky aut se spotřebou a poruchovostí motoru a ŘJ?

Autor:  M. [ 05 led 2008 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

priblizne stejne, nebo se spotrebou nekdy o neco lip. Ale co se tyce spolehlivosti, tak zetecy jsou drzaky, o tom zadna. kdyby se nes*aly ty volnobezny ventily, tak to nema chybu - na tu dobu samozrejme

Autor:  spiderman [ 05 led 2008 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

tak tak. taky myslim ze na tu dobu to byly celkem dobre auta.

Autor:  M. [ 05 led 2008 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

I dneska to neni vubec spatnej kup, za 70 tisic je to slusny auto s velkou uzitnou hodnotou, zadnej vrak, kdyz to ma nejakou vybavu, je to docela jeste parada. ja treba bych si mohl koupit novou oktavku, nebo focuse, ale je mi lito penez, kdyz v tom sedim max. 2x do tydne. V temer novym aute jezdim v praci, kdyz porebuju, a kdyz si vezmu, ze je to treba auto 8x drazsi, tak pro me to 8x vetsi hodnotu rozhodne nema.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/