fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zas ten ubytek oleje...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15680
Stránka 2 z 3

Autor:  Plazák [ 06 bře 2008 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Package píše:
ale to ze lejes do motora blby olej tak to nepomaha nicomu.. ale je to aj koli tomu ze v nekvalitnych olej su rozne latky ktore reaguju s guferkami a tie potom rychlejsie stvrdnu.

Proboha živého a tady na ty dvě perly jsi přišel kde?

Pro zakladatele tématu - mě u manželčiného motoru s 145 000 km ten regenerátor od Wynns fakt pomohl a drahý nebyl,co nabízí Horst,nevím :D

Autor:  Krtek-NA [ 06 bře 2008 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

Pro každý auto jsou mazací plány. Zde jsou uvedeny i alternativní oleje. Osobně si myslím, že pokud 1,6 dáš polosynťák 10W40 tak mu to určitě vadit nebude :wink: A plná syntetika je docela luxus do toho motoru. Tu bych dal tak na Prahu kdy je potřeba na to šlapat hned po vyjetí z paneláku :!:

Autor:  radosi [ 06 bře 2008 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

tak tak
Ja lejem Valvoline syntetický 10W-40 a tiež ho trocha zožerie cca 0,5l na 2000km. Je to veľa?

Autor:  Package [ 06 bře 2008 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

neviem preco ale mne to nezerie nic...ak nalejem na max tak do vymeny je akurat na min a to je slusne...nestazujem sa...a predtym nez som kupil toto auto tak sa tam lial 5W40 a tak si myslim ze tomu motoru to robi len dobre..predtym tam bol valvoline a teraz ja davam shell.
nech si hovori kdo chce co ale 5W40 je podla mna najlepsia alternativa

Autor:  like.n0.other [ 06 bře 2008 13:39 ]
Předmět příspěvku: 

radosi: no jestli se nepletu tak ford rika, ze ubytek oleje do 1L na 1000km neni na zavadu, takze 1L/4000km mi prijde jako pohoda kdyz to srovnam s tim svym...

package: jinak ja proti shellu nic nerikam, akorat mi prijde ze jsou ty oleje krute predrazeny, kdyz to srovnam s jinejma, ktery by mely bejt na podobnym levelu

jinak tu sragoru teda asi koupim, doufam ze mi to nevyrube ten motor jeste vic :) ale tak je to origo valvoline tak si myslim ze by to nemuselo bejt uplne zly

Autor:  Package [ 06 bře 2008 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

tak v tom mas 101% pravdu..je ten olej vyborny ale aj trochu predrazeny...ale zase nejaka ta koruna navyse aby som spravil dobre motoru a mojmu svedomiu stoji zato.a hlave ak to porovnam ze mi to nic nezozerie ...a komu to zerie a dava 10w40 tak pri vymene zisti ze dal za dolievanie tolko isto penazi ako ja za vymenu..takze je to vlastne uplne rovnake..naliat tam 8 litrov 10w40 a 4litre 5w40 je cenovo zrovnatelne...ak nie este lacnejsie

Autor:  Plazák [ 06 bře 2008 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ty si fakt myslíš,že jestli to někomu žere olej záleží na tom,co tam leje za olej?Není to spíše o něčem jiném?
A Shell versus jiné značky - nevšiml sis,když tady citovals olejářský server,že se tam dá zjistit,že skoro všechen olej prodávaný v Evropě pochází v podstatě od jednoho výrobce?Takže mezi zavedenýma značkama stejné kategorie není v podstatě téměř žádný rozdíl.Anebo si myslíš,že Shell má oproti nim nutně nějaká super aditiva ?Že by u ostatních firem byli vývojáři zcela padlí na hlavu a úplné gumy?
Nadšení nad tvým olejem ti neberu,ale to cos napsal mě pobavilo.A ještě asi marketingové odělení bandy se žlutou mušlí.

Autor:  Krtek-NA [ 06 bře 2008 18:40 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák píše:
Ty si fakt myslíš,že jestli to někomu žere olej záleží na tom,co tam leje za olej?Není to spíše o něčem jiném?
A Shell versus jiné značky - nevšiml sis,když tady citovals olejářský server,že se tam dá zjistit,že skoro všechen olej prodávaný v Evropě pochází v podstatě od jednoho výrobce?Takže mezi zavedenýma značkama stejné kategorie není v podstatě téměř žádný rozdíl.Anebo si myslíš,že Shell má oproti nim nutně nějaká super aditiva ?Že by u ostatních firem byli vývojáři zcela padlí na hlavu a úplné gumy?
Nadšení nad tvým olejem ti neberu,ale to cos napsal mě pobavilo.A ještě asi marketingové odělení bandy se žlutou mušlí.

:wink: , jinak ty sračky do olejů, pokud je motor mechanicky v čudu, tak to ničím nezachráníš. Zrovna třeba ty gufera?? Jak chcete aby změkly nějakou srágorou, když už ta guma na nich má nej za sebou??

Autor:  Franta [ 06 bře 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ja mam trochu jinou skušenost,do esca sem po koupi nalil olej 10W-40
s tim ,že motoru už to je jedno.Po dvou letech sem dojezdil,diagnoza znela
podpalenej saci i vyfukovej ventil.
Ptal sem se svyho mechnika kterej mimo jiny pracuje přimo u Fordu Č.L a
on mi řek spatnej olej!!!!!!Ford je na olej prej hodne citlivej
Takže moje rada:použivejte olej pouze 5W-30 a nebo 5W-40 :wink:
Me to stalo 10 000kc blba sranda :(

Autor:  like.n0.other [ 06 bře 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

za dva roky uz to auto asi mit nebudu takze to me tak netrapi :D
ne, ted vazne...ja fakt nevim, kazdej mi rika uplne neco jinyho...a rozhodne to nejsou lidi ktery by videli auto jenom z dalky na obrazku...a jestli se nepletu tak primo ve fordackym manualu je doporucenej 10w40 polosynt., dal mi ho tam i mechanik, kterej tam moh nacepovat olej dvakrat tak drahej aby na tom mel vetsi ryto a nakecat mi ze je to pro ten motor to nejlepsi co muze bejt...naopak mi rikal at s tim neexperimentuju, ze si tim muzu zadelat na vetsi problemy
dalsi vec je, ze nevim jakej presne olej do toho lil predchozi majitel...a vzhledem k tomu jak to auto vypada, kolik veci tam bylo zanedbanejch atd. tak bych se vubec nedivil, kdyby tam lil nakej mogul nebo podobny sragory...kdyby ten motor byl novej tak se tomu nebranim, ale tedka uz tezko neco zachranim olejem, kterej bude stat o balik vic nez normalni a kterej to bude palit uplne stejne jako ten levnejsi
fakt je mi to lito, ze na nem takhle setrim, ale drazsi olej mi v tomhle pripade pripada jako zbytecnost

btw dneska jsem koupil ten valvoline stop oil leak tak jsem zvedavej jestli to zabere...stalo to 150kc coz zas neni takova hruza
jestli to nezabere(a neznici motor :D), tak pak asi vyzkousim ty gufera

Autor:  Franta [ 06 bře 2008 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Jo to je jasny když je to v p..eli tak tomu nepomuže ani svěcena voda :cry:

Autor:  Krtek-NA [ 07 bře 2008 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

Nechápu souvislost mezi olejem a podpáleným ventilem??? :!: To bych spíš viděl na mechanickou vadu hydroštelu. Olej je mu šumafuk :wink:

Autor:  Package [ 07 bře 2008 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák píše:
Ty si fakt myslíš,že jestli to někomu žere olej záleží na tom,co tam leje za olej?Není to spíše o něčem jiném?
A Shell versus jiné značky - nevšiml sis,když tady citovals olejářský server,že se tam dá zjistit,že skoro všechen olej prodávaný v Evropě pochází v podstatě od jednoho výrobce?Takže mezi zavedenýma značkama stejné kategorie není v podstatě téměř žádný rozdíl.Anebo si myslíš,že Shell má oproti nim nutně nějaká super aditiva ?Že by u ostatních firem byli vývojáři zcela padlí na hlavu a úplné gumy?
Nadšení nad tvým olejem ti neberu,ale to cos napsal mě pobavilo.A ještě asi marketingové odělení bandy se žlutou mušlí.


mas pravdu ze skoro vsetok olej pochadza od jedneho vyrobcu ale aditiva a rozne primesy si dava kazdy sam a ma na to patent..preto neni olej ako olej.
mam kamosov v slovnafte a ty mi ukazali co sa pridava ake veci a kolko.a bol by si sakra prekvapeny co dokazu tie primesy spravit.je pravda ze vsetci renomovany vyrobcovia sa snazia mat olej naj .ja len vravim ze zo shellom mam len najlepsie skusenosti a preto ho odporucam.je uz na kazdom co si vyberie...

"To bych spíš viděl na mechanickou vadu hydroštelu. Olej je mu šumafuk Wink"

a ako asi tak pracuje hydrostela??zeby z olejom??a ked je nekvalitny tak ani ta hydrostela nepracuje ako ma...
takze tam moze olej ozaj sposobit podpalenie..len tak mimochodom...

Autor:  Plazák [ 07 bře 2008 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Pořád jsem nepochopil souvislost mezi kvalitou a jestli je to 5W-40 , nebo 10W-40.To vypovídá o kvalitě?A že mají výrobci své patenty?Přece úroveň znalostí techniků různých výrobců musí být na přibližně stejné úrovni a tak i kvalita a složení aditiv bude obdobné.Ale už toho nechme.
Má naprostou pravdu,když :
Citace:
a jestli se nepletu tak primo ve fordackym manualu je doporucenej 10w40 polosynt., dal mi ho tam i mechanik, kterej tam moh nacepovat olej dvakrat tak drahej aby na tom mel vetsi ryto a nakecat mi ze je to pro ten motor to nejlepsi co muze bejt...naopak mi rikal at s tim neexperimentuju, ze si tim muzu zadelat na vetsi problemy

Autor:  Package [ 07 bře 2008 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

jasne ze kvalitu ti to nepovie ale len naznaci..pretoze 5w40 mava lepsie indexy kvality...a ked napises ultra pri shelli tak hned by si mal vediet ze je to kvalitnejsi olej ktory splna API SL/CF ACEA A3/B3/B4
API SL Současná.Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.
API CF Současná Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů.
ACEA A3/B3 Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
ACEA B4 Jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním

nebudem sa viac hadat a ani rozoberat to tu,pretoze ak ma niekto iny nazor a pevne sa ho drzi tak mu ho nevyhovori nik.
len oporucanie vsetkym aby davali kvalitu a nebudu banovat...tot len vsetko.

Autor:  Krtek-NA [ 07 bře 2008 11:22 ]
Předmět příspěvku: 

Poví ti to kvalitu - každý má na sobě uvedenou specifikaci API a dvoupísmenný kód / a zas dvě písmena......
Docela mě dostal olej z Kauflandu za 349Kč 4 litry se specifikací SJ???? Na tom musel někdo prodělat, nebo to byla ůplně max. sračka :!:

to přečíst je to dobrý: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 :wink:

Autor:  Package [ 07 bře 2008 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

jasne mas pravdu..ja som len udal to co je naflasi napisane..
a stym olejom za tak fantasticku cenu by som nekrmil ani skodu 120..
ja mam tie stranky velmi dobre precitane takze viem cosi malinko o olejoch..

inak Specifikacia SJ je najstarsia z dnes platnych


Současná
Pro motory z roku 1996 a mladší.

Autor:  Package [ 07 bře 2008 12:55 ]
Předmět příspěvku: 

len ak by si niekto neklikol na odkaz tu je strucny vypis toho najdolezitejsieho co by vas malo zaujimat

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Autor:  IneedMoney [ 11 dub 2008 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

to like.n0.other:
Zdarec, tak jak ti pomohla ta přísada do oleje?? Žere mi to olej taky hrozným působem, proto mě zajímá, jestli do toho mám jít taky nebo se mám s kámošem vrhnout na tu výměnu těsnění atd???

to all:
pánové, když budu mít hlavu dole, co fšecko mám vyměnit?? a na kolik to tak přijde? Apropo - mechanikovi jsem cca před měsícem říkal (když mi přebrušoval hlavu), ať kua vymění i ty těsnění a gufera atd, páč mi to kouřilo a smrdělo i předtím :-( mno a i přes patero upomínání to samozřejmě neudělal. pointa dotazu spočívá v tom, jestli musím vyměnit znovu těsnění pod hlavou, když má najeto max. 2tis. km..??? nebo to jde nějak zkusit znova??

takže shrnutí: jaké díly a bajvočko za kolik?
a co stím těsněním pod hlavou???

Autor:  IneedMoney [ 11 dub 2008 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

PS: Díky moc, kuci ;-)

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/