fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Prosím o radu..Strašná spotřeba
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15953
Stránka 2 z 3

Autor:  futura [ 19 bře 2008 17:33 ]
Předmět příspěvku: 

Mrkni se na konec vejfuku, jestli z nej nelitaj vylozene saze, cernej bude vzdycky. Jestli jo, zamer se na cidlo teploty vody. Teoreticky ho muzes i zkusit odpojit a pokud pri delsi jizde a teplym motoru se to zlepsi, je celkem jasno.Jinak u klapky nekdy bejva skvira, nekdy ne, zalezi, jestli ji mas s obtokovym sroubkem nebo ne, to chcipani pri odpojeni volnobezaku taky neni uplne pravidlem a dukazem, ze motor je ok, nektery chcipnou, nektery ne,tady je prostor pro ladeni jemny.Volnobezak i klapku bych vycistil jako prvni, otacky by mely klesnout, teprve potom bych videl, kolik je opravdu spotreba, zvyseny otacky treba pri mestskym provozu muzou zapricinit dost neskutecnej narust spotreby.

Autor:  doubek [ 19 bře 2008 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

maf tam nehledej ty tam máš map

Autor:  vhaiker [ 20 bře 2008 00:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dneska vyměnil termostat.a zjistil jsem že konektor k tomu čidlu co je v tom kusu litiny u termostatu byl takový pofiderní ale vypadal že jěště funguje.ale plast kolem byl polamany tak jsem ho pro jistotu objednal novy.po projizdce mi stoupla teplota motoru mnohem vic nez jsem se mi podarilo kdy predtim zahrat motor..odpojil jsem aji MAP ale na otacky to nemelo vliv..Jediny vliv ma kdyz odpojim volnobezny ventil.odpojeny motor kolísá v pár otáčkách na pokraji zdechnutí a zapojený ted 1300..lambda sonda je prý v pořádku.známy mi ji měřil na osciloskopu..

Autor:  LeMans [ 20 bře 2008 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

tak se včil zaměř na čidlo teploty motoru to umí dělat taky bordel.

Autor:  vhaiker [ 20 bře 2008 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

A kde najdu čidlo teploty motoru?Zkoušel jsem funkci hledat ale nic co by mi pomohlo jsem nenašel.

Autor:  LeMans [ 20 bře 2008 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

tak to já ti bohužel neporadím, pačněač fiesta není můj obor :)

Autor:  vhaiker [ 20 bře 2008 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

ani zhruba?asi to bude nekde podobne jako na tvojem motoru..taky mam CVH akorat 1.6..vubec nevím kde bych to měl hledat.

Autor:  futura [ 20 bře 2008 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Cidlo teploty motoru je schovany hovadfsky vzadu dole na parozi sani mezi 2 a 3 valcem, pocitam, ze mas ten hlinikovej odlitek s napisem EFI . Pristup mizernej, sestihran taky trosku atyp, myslim, ze 27 nastrcak se da. Je to stejnej sestihran i velikost jako to cidlo s bilym konektorem na teplotu nasavanyho vzduchu na sacim potrubi vlevo od klapky. Jo omlouvam se za MAF, zase jsem vychazel ze zmetca, vsimavi me opravili, mas fakt MAP, takze ten nech v klidu zatim.

Autor:  vhaiker [ 20 bře 2008 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

J díky..to už bych měl najít

Autor:  futura [ 20 bře 2008 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, kdyz to vysroubujes, tak vytejka voda. Aby to bylo polopaticky.

Autor:  proste_ja [ 20 bře 2008 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

je normalne ze ja na mojom fordakovi som spravil teraz spotrebu 12l/100km(je pravda ze pomaly idem iba ked cuvam a po dialnici som to hnal 180 ale len 50km,potom zase mesto)???? Inac sa stale drzim na 10L.

Autor:  vhaiker [ 21 bře 2008 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

tak na čidle sem očistlil kontakty a uz to měří a ukazuje tak jak by mělo..Díky všem za rady.Ještě sem nikam nejel tak nevím jaký to bude mít vliv na spotřebu..pak dám vědět..ale asi budu muset koupit nový volnoběžný ventil..když ho vyčistím tak klesne po restartu řj volnoběh na 900 ale po pár startech zase přestane fungovat a vyleze na 1500..takže půjde do křemíkového nebe:-D

Autor:  futura [ 21 bře 2008 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ty mas volnobezak na airboxu, nebo na tom hlinikovym sani u klapky? Ten u airboxu jde rozlozit na prvocinitele, je tam prtava maticka a pistek potazenej nejakym sajrajtem mezi dvema perkama. Kdyz to rozebiras davej to jak to jde po sobe, perka jsou ruzne napruzeny, tak abys neprohodil a oznac si puvodni polohu maticky.Zatahovanim a uvolnovanim se da ventil urcitym zpusobem stelovat, kdyz teda mas naladu to zkouset. Jinak ten povlak pistku vypada na teflon, casem se trosku odere a to je mozna pricina, ze nemaka, jak by mel. Novej bude asi stat dost a starej asi nema smysl kupovat.

Autor:  vhaiker [ 21 bře 2008 13:01 ]
Předmět příspěvku: 

no ja mam ten co je z boku hlinikoveho sani vzduchu u skrtici klapky.

Autor:  futura [ 21 bře 2008 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, ten neznam, to bys musel omrknout, jestli uz to neni podobny, jako u zmetca. Tam cisteni bez rozebrani jedine a nastavovani ani nahodou.

Autor:  vhaiker [ 21 bře 2008 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

¨tak sem dneska zase cistil volnobezny ventil..mel sem ho sundany a rozebrany co nejvic to slo..ted sem ho namontoval.a delam restart řj..jsem zvedavy jak to dopadne..

Autor:  vhaiker [ 24 bře 2008 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

tak spotřeba konečně klesla..ještě sem nepočítal kolik je teď přesně, ale rozdíl je velký..každopádně ještě nemám dořešený volnoběžný ventil..po všem možném čištění jsem se dostal na 1200 otáček a už do toho radši nedrbu.ale aby problémů nebylo málo tak jsem zjistil že po výměně termostatu mi začne vařit voda když stojím..řekl bych že to bude spínačem ventilátoru,protože čidlo nespíná..ale taky bude vadné jedo z čidel teploty protože když mi vaří voda tak ukazatel teploty ukazuje zhruba polovinu na stupnici.

Autor:  Krtek-NA [ 24 bře 2008 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

A ten termostat si tam měl před tím nebo tam nebyl? To že to vaří poznáš podle čeho? Podle budíku, nebo se podíváš pod kapotu?

Autor:  vhaiker [ 25 bře 2008 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

termostat jsem měnil asi před týdnem protože se motor ani neohřál na provozní teplotu..a to že vaří poznám podle toho že v nádobce na vodu vidím bublinky a jak voda odtéká do té přepadové hadice..

Autor:  futura [ 25 bře 2008 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

Vetrak by mel sepnout pri delsim stani na miste, nebo posunovani v kolonach, kazdopadne rucicka teplomeru by mela bejt asi nekde nad pulkou, ale zalezi na teplomeru, kazdej ukazuje jinak. Vyzkousel bych funkci vetraku zkratovanim zdirek v cidle pri zapnutym zapalovani, kdyz se rozbehne a pri zapojeni na cidle ne, asi by to to cidlo chtelo. Ale jeste bych overil polohu termostatu, mam pocit, ze tam jde nacpat i obracene a to by dobrotu nedelalo, zvlast, kdyz predtim to bylo ok.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/