fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zetec?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1642
Stránka 2 z 3

Autor:  Bery [ 06 pro 2005 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
V Etzoldovi na straně 11 se píše "Motor Zetec E je varianta motoru ZETEC s vyladěnou výfukovou soustavou."
V čem má ta "vyladěnost" spočívat?


V nedobře řešených litinovích svodech které praskají na počkání. Ono s litíňákama je to vždy problém.

Autor:  Nagant [ 06 pro 2005 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Litinovými svody máš na mysli výfukové sběrné potrubí (parohy na motoru)?. Zetec to má snad jinak?

Autor:  Lukas1 [ 06 pro 2005 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

Rozdíl ve výfuku u 1,8 77kW a 1,8 96kW je v tom, že jak se svádějí v parohách (ty jsou u obou téměř stejné) jednotlivé větve od výfukových kanálů tak u 96kW jsou 2 krajní válce vedeny jednou trubkou ke katu a prostřední 2 válce druhou trubkou. Tenhle systém podporuje tlakové kmity v potrubí( podle mě je přínos kolem 5-7kW). U slabší verze 77kW vede od parohů jen 1 trubka a kmity se potlučou, ale je hladší momentová charakteristika(není hrbatá)
Motor 85kW se od 96kW (co se týče parametrů ovlivňujících výkon) podle mě liší elektronikou a možná délkou sacího potrubí.

Autor:  Nagant [ 06 pro 2005 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Díky, vysvětlil's to docela dobře. Ještě bych se chtěl zeptat, zda je motor s tou vyladěnou výfukovou soustavou na něco náchylnější, řekněme to potrubí - mechanicky, tepelné namáhání apod. nebo zda se chod motoru s chybou nějakého čidla rozhodí mnohem více než u motoru s nevyladěnou výfukovou soustavou. A jak se třeba projeví kvalita benzínu.

A už začínám chápat to dunění při vypnutí motoru.

Autor:  Bery [ 07 pro 2005 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas1 píše:
Rozdíl ve výfuku u 1,8 77kW a 1,8 96kW je v tom, že jak se svádějí v parohách (ty jsou u obou téměř stejné) jednotlivé větve od výfukových kanálů tak u 96kW jsou 2 krajní válce vedeny jednou trubkou ke katu a prostřední 2 válce druhou trubkou. Tenhle systém podporuje tlakové kmity v potrubí( podle mě je přínos kolem 5-7kW). U slabší verze 77kW vede od parohů jen 1 trubka a kmity se potlučou, ale je hladší momentová charakteristika(není hrbatá)
Motor 85kW se od 96kW (co se týče parametrů ovlivňujících výkon) podle mě liší elektronikou a možná délkou sacího potrubí.


Ano to jsem měl na mysli jen jsem nevěděl to ostatní co to má za učinky a na co je to dobrý. Taky jsem kdesi četl že k zvýšení výkonu z 1,8 77kW na 1,8 96kW stačí z výkonějšího přehodit vačky škrtící klapku a jednotku.Pak tam byla zmínka o výfuku jako celku že přídušuje motor a chce uplně jiný.

Autor:  Lukas1 [ 07 pro 2005 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Výfuk je od katalyzátoru dozadu identický, liší se to "jen" těmi svody.
Vliv na náchylnost tam podle mě není to co ovlivňuje chod motoru jsou věci, které vyjmenoval Bery.
Jinak litina je téměř stejná, liší se u 96kW elegantně přidanou plechovou přepážkou, která oddělí jednotlivé větve do potrubí se dvěma trubkama.
Tyhle svody mírně zvednou toč. moment v otáčkách kolem 2500 a 4500

Autor:  scooter_x [ 17 led 2006 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Mam takovej dotaz...Podle vas teda Zetecy (1.6 16V a 1.8 16V) jsou taky DOHC??? Mel jsem za to, ze jsou jen OHC...tim netvrdim, ze to tak je:)

Autor:  futura [ 18 led 2006 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

To D je jako Double OHC, dvojity OHC takrikajic, 2 vacky.

Autor:  Wizzy [ 18 led 2006 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Resp. dva vačkové hřídele (16 vaček). Muhehe :arrow: vedlejší thread.

Autor:  scooter_x [ 18 led 2006 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Chapu v cem je rozdil OHC / DOHC , jen me zajima, jestli zetecy 1.6 16V a 1.8 16V jsou DOHC ci jednovackove OHC ...???

Autor:  Wizzy [ 18 led 2006 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Někde v tom threadu najdeš, že Zetec je fordí název pro DOHC. (teda jak si tak pamatuju, tak jeden motor měli označený DOHC - v RS2000). Jednoduše - každý Zetec je DOHC.

Autor:  Dawe [ 18 led 2006 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Někde v tom threadu najdeš, že Zetec je fordí název pro DOHC. (teda jak si tak pamatuju, tak jeden motor měli označený DOHC - v RS2000). Jednoduše - každý Zetec je DOHC.


Presne tak a jenom pro doplneni - RS2000 je znacena jako "bezne" DOHC aby byla odlisena od rady motoru Zetec montovane do Fiesty/Escorta/Mondea.

2.0 DOHC 16V z RS vychazi z 2.0 OHC 8V ze Sierry/Scorpia a az na vykonnove specifikace - zapalovani, vacky, apod se montoval v mutacich 2.0 a 2.3 do Scorpia MKIII/Galaxy.

Autor:  mike33 [ 08 kvě 2006 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě tam máš Zetec ,já ho tam mám taky!Šestnáctiventily 1.8 se do Escorta montovaly od 2/1992, ačkoliv já mám Escorta 1/92 a Zetec tam je.Kromě dvoulitru jsou všechny šestnáctiventily na Escortu typ Zetec!!DOHC znamená volně řečeno, že motor má dvě vačky v hlavě válvů!To má dvoulitr taky, ale ten není typ Zetec!Někdo Zetecu říká zkráceně Zeta, je to ten stejnej motor! :lol:

Autor:  George V. [ 10 kvě 2006 07:00 ]
Předmět příspěvku: 

Trocha historie motoru Zetec:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zeta_engine

a jeste tady:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine

Autor:  Nagant [ 08 zář 2006 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Narazil jsem teď na http://zetec.quickseek.com/ na tvrzení, že se ZETEC-E liší od ZETECu dvojdílnou skříní klikového hřídele, což pomáhá snížit hluk a vibrace.
Už jsem četl něco podobného i někde jinde.

Naproti tomu Etzold píše, že ZETEC-E je ZETEC s vyladěnou výfukovou soustavou.

Jak to tedy je? V čem případně ta dvojdílnost skříně spočívá?

Autor:  Jarda (J) [ 16 zář 2006 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Trochu mě matete chlapi s těma 1,8. Nikde ani v originál manuálu jsem nenašel že by 1,8 měla 96kW. O jaký motor se jedná ? Vím jen že tento výkon měly ( mají ) starší Octavie 1,8 s 20-ti ventily a pak byly ještě s vyšším výkonem o stejném obsahu. Tuším 110 kW. Tak o jaký motor se to jedná u Escorta ? Já mám 85 kw ( 115 PS ).

Autor:  Wizzy [ 16 zář 2006 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jsou to motory 1,8 Zetec, co se dávaly do XR3i a možná na přání, to nevím. Jsou to 1,8 s 95kW/130 kobyl. Má jiné vačky, jinou EEC, vstřiky, čerpadlo, ostřik pístů...

Autor:  Jarda (J) [ 16 zář 2006 18:47 ]
Předmět příspěvku: 

Předpokládám že to bude mít asi trochu lepší průběh. Já mám třeba maximální výkon při 5750 otáčkách ( tak to alespoň chápu ). To by snad u těžšího auta vadilo, ale já si neztěžuji. Tak dík za osvětlení.

Autor:  Hanes [ 09 říj 2006 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se právě vrátil z vrakáče, jelikož sháním převodovku do mýho Esca. Když jsem tam řekl, že mám motor 1,6 16V Zetec tak mi začal tvrdit, že Zetecy se dělaly až od 95. Už předtím jsem si pročetl tuhle diskuzy tak jsem se moc nedal... i když jsem v autech laik.
No druhá věc je (i když už to sem moc nepatří), že mi teda nabízel převodovku z novějšího (Zetecu) a chtěl za ni 7tis. :shock: Není to hodně?! A když už, pasovala by tam? Díky moc za rady ;-)

Autor:  Wizzy [ 09 říj 2006 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

7 litrů za převodovku s nejistým původem mi přijde poměrně dost. A Zetec-E má startér na opačné straně, takže by to nešlo. Teda bez nějaké úpravy příruby...

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/