fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1,6 16V - prehrivani, nebrzdi motorem
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=18600
Stránka 2 z 2

Autor:  Endy_mot [ 01 zář 2008 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy: jasně, špatně jsem se vyjádřil, je to čidlo rychlosti. Tím pádem tohle čidlo funguje OK. Po odpojení se mi párkrát stalo, že po vyšlápnutí spojky otáčky spadly až pod volnoběžný a motor sebou začal škubat, ale nechcípl.
Ale který čidlo pak zařizuje odpojení vstřikování při brždění motorem? Jestli to dobře chápu, tak to je čidlo "otáček" někde uvnitř motoru. Kvůli tomu půlit motor nebudu, ale pro zajímavost.

Autor:  Bumerank [ 01 zář 2008 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

pokud jsem dobře pochopil sekci http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=provoz a další na stránkách fordfans.cz ohledně řízení motoru, tak režimu brždění motorem lze dosáhnout tak, že motor bude mít otáčky nad cca 1500 a zároveň je škrtící klapka na max uzavřená (podle signálu TPS - na klapce) a navíc jde od čidla rychlosti pohybu auta signál ohledně toho, že se auto hýbe :-D

Autor:  Wizzy [ 01 zář 2008 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

Úplné odpojení dodávky paliva zařídí řídící jednotka na základě informací z různých čidel (jak píše bumerank) - ale někdy se i tak chová celkem nelogicky.

Autor:  Bumerank [ 01 zář 2008 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

..taky záleží na tom, jestli jsou čidla čistá a pracují správně...a jestli ECU dostává od nějakého čidla špatný signál, tak se z našeho pohledu chová nelogicky... :)

Autor:  Endy_mot [ 01 zář 2008 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Čidlo rychlosti by brzdění ovlivňovat nemělo, to by právě mělo spíš přidávat volnoběhu (aby utáhl posilovače). Projevy jsou takový, jako by motor nedostal info, že otáčky jsou vysoké (tzn. vyšší než volnoběžné) a má vyřadit vstřikování. No ale kdyby bylo čidlo otáček KO (kde vůbec je?), tak by to dělalo problémy i v jiných režimech. Stejně potenciometr klapky - kromě brzdění motorem jede auto velmi dobře.

Autor:  Bumerank [ 01 zář 2008 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

zkus prolézt: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=cidla tu jsou vysvětleny i funkce a princip snímání
otáčky jsou snímané takovým statorem s několika zuby - každý zub jeden impuls (pod rozdělovačem) - je to vysvětleno viz odkaz, další čidlo otáček je myslím indukční a snímá otáčky vačkové nebo klikové hřídele - (ale to se možná pletu)...ale tohle čidlo není při určení otáček to hlavní

Autor:  Wizzy [ 01 zář 2008 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyby bylo k.o. čidlo otáček, tak vůbec nenastartuješ, je to jedno z "fatálních" čidel, bez kterého to prostě nejede.

Autor:  Endy_mot [ 01 zář 2008 12:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ach jo, to je v loji. Už mi zase docházejí nápady. Má odpojený čidlo rychlosti ještě nějaký vedlejší příznaky, kromě problémů s volnoběhem? Servisák od neznačkovýho fordu mi tvrdil, že tohle čidlo vždycky při problémech odpojuje...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/