fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Jak často vám odchází termostat ? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19884 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Jarda (J) [ 21 lis 2008 14:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bery píše: Termostat je dost namáhaný díl co se týká své funkce a aby odešel po 10000km nebo pár měsících je takřka nemožné pokud se nejedná o nějaký zmetek z výroby. Tam bych to viděl na špatnou montáž a u stavu kdy to začlo fakčit druhej den to mohlo být jedině zavzdušněný. Ono ne nadarmo se plní auta směsí při podtlaku.
S touto teorií nemohu tak úplně souhlasit. Kdybych tam neměl vodu, tak by se termostat neměl od čeho ohřát. Pak by ručička nešla nahoru hned a ne až po několika měsících. Zavzdušnění by se mohlo projevit tak možná v chladícím článku z počátku, ale ne u termostatu. Tam by se případná bublina strhla proudem toku. Kapalina se plní jen přes nádržku až dokud nezačne téct odvzdušňovacím šroubem na hadici. Pak jej dotáhneš a doliješ nádržku po hodnotu max. Poté spustíš motor a až termostat otevře velký okruh a hladina klesne, tak doliješ zbytek. Není to žádný speciální postup. Na to je tam čerpadlo aby honilo vodu v okruhu. O žádném podtlakovém plnění jsem neslyšel. Tohle je normální běžný postup. Alespoň u mého auta. |
Autor: | Ford [ 21 lis 2008 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
akorát že ten odvzdušnovací šroub na hadici mají jenom diesly benzínaky se odvzdušnují samy |
Autor: | Jarda (J) [ 21 lis 2008 15:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
No vidíš, o starost míň |
Autor: | Nagant [ 21 lis 2008 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fakt se to nějak pomalu ohřívá - pomalu to topí, tak nevím. |
Autor: | CZERNiiK [ 22 lis 2008 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja jsem za dva roky menil termostat 2x. Bohuzel mi ale opet zacina vynechavat. Nastesti zatim jen svatecne. Teplota klesne az pod normal a nahoru se ji nechce. Kdyz zastavim topeni, tak se pomalu zacne zvysovat. Videl bych to na spatny dotek na konektoru, ale to se jeste uvidi. Kadopadne jezdit v zime bez topeni by nebylo prijemne... |
Autor: | Micko [ 20 bře 2009 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen doplním svými zkušenostmi..koupil jsem 1.6D a ručička nechtěla nahoru, tak jse msi řekl že vyměním termostat..koupil jsem ten wahler od Auto Kelly dal jsem ho tam ejhle..neotvíral vůbec - čili jsem v -20° vařil..to byla prdel...tak jsem vyndal (v tom mrazu taky sranda) a šel jsem je vařit na sporák..ten starej otevíral už na 67°C ten novej podle štítku tak jak má (87 nebo 92 terd nevim). Tak jsem to tam dal zpátky a bylo to dobrý (těsnění z balení termostatu tam nešlo, tak jsem tam nechal o kroužek starej a přírubu zatěsnil tmelem. Ujel jsem asi 1000km bez problémů, ručička na půlce se ani nehla...a najednou koukám, pára z kapoty, konec, voda fuč...tak jsem to nechal vyhcladnout dolil, jel a zas...prostě neotevřel..takže jsem nějaký čas jezdil s max topením a vyhejbal se kopcům. Nedávnou jsem to vyndal celý i s tím domkem a trubkou co vede podél motoru....vyčistl, dal tam zpátky. zatěsnil tmelem, u té trubky podél motoru byla na jedné straně gumovým těsněním zmenšena světlost asi na 2mm...nepochopil jsem proč, tak jsem to uřízl. Složil a zatím asi 3000km v pohodě...tak nevím, nechápu Tak to jen tak..jsem se potřeboval vykecat |
Autor: | Sheep-Master [ 09 dub 2009 09:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě ve fiestě vydržel wahler 92 stupnů asi týden. byl sem nasranej jako svině, musel sem koupit další abych tenhle vyreklamoval ten druhej wahler se zatim drží.... |
Autor: | Jarda (J) [ 10 dub 2009 07:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jen bych ještě dodal k této problematice. Jak jsem psal na začátku tématu, že budu měnit termostat, tak jsem ho neměnil (zatím). Prroblém se vyskytuje tak nějak náhodně a poslední dobou mi to příjde, že ani o termostat nejde, ale spíš o elektrickou závadu. Včera jsem se po Práglu táhnul v kolonách asi hodinu. Teplota celkem v pohodě. Na dálnici ale ručička spadla až dolů. Po cca 100Km jsem zastavil, sundal konektor s čidla. Ke spodnímu konektoru pod horkými hadicemi jsem se pořádně nedostal. Konektor čidla jsem prostříknul contactolem. Párkrát jsem ho nasadil a sundal. Vyjel jsem opět na dálnici a teplota (ručička) lezla nahoru. Trošku zablbla (několikrát sjela dolů na hranici normálu), ale zbývajících asi 60Km už pak byla někde mezi R a M (podle toho jak jsem předjížďěl) Pro kontrolu jsem pak několik minut jel za kamionem 90Km/hod a teplota mírně klesla na R. Takže u mně to bude někde v elektrice. Protože po zahýbání s konektorem a jeho nasazením už na parkovišti ručička povylezla. Nevíte někdo, má-li termostat, či čidlo teploty i vlastní pojistku? Na valše D1, která je názývána dálnicí, se ani nedivím že se něco vytřepe. Mohl bu to být i přerušený drátek v konektoru, nebo tak něco. Každopádně někdy to jede v pořádku a někdy to zablbne |
Autor: | Sheep-Master [ 10 dub 2009 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkoušel jsi test špatných kontaktů pomocí LED? Měl by následovat po testu s vypnutym motorem. |
Autor: | Micko [ 13 dub 2009 18:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jsem tu zpět pro radu jak jsem měl v zimě ty trable s termostatem, tak teď tak 2000km pohoda - ručička přesně v půlce....a teď z ničeho nic se mi drží až na Nku? čili v horní polovině...jak jsem vycvičenej z neotevírajícího termostatu tak už chci zastavovat, ale ono se to tam drží, termostat termostatuje tak nevím....ale furt s potem na čele na ten budík musím čumět nevíte někdo? nevím proč by z ničeho nic reguloval na jinou teplotu... |
Autor: | Jarda (J) [ 13 dub 2009 19:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sheep-Master píše: Zkoušel jsi test špatných kontaktů pomocí LED? Ne nic takového jsem nezkoušel.
Měl by následovat po testu s vypnutym motorem. |
Autor: | Rosťa-RS [ 13 dub 2009 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím já jsem napodzim dával nový termostat a pak se ručička krásně držela vždy v půlce a teď najednou zničeho nic se drží tak ve 1 čtvrtině,můj osobní závěr je ten že termostat začal regulovatz na menší teplotu,během 2 dnů to prověřím jak to s tím bude a budu informovat ale víceméně mám v tom jasno |
Autor: | Sheep-Master [ 22 dub 2009 15:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
jsem vysloveně nasranej! Koupil sem 2x wahlera a po týdnu šel každý do kopru (ručička padala pod M při vyřazení z kopce až do bílého pole). Takže sem koupil originál od Forda a ono to dělá to samé! ( motor se při rozjedu ohřívá až někam k N a pak když za městem držim rychlost 90 tak se motá okolo M. Třetí termostat dělá to samý a rovnout od začádku. Jedině mě napadá že to může dělat čidlo teploty vody... Ve fordu mi řikali jestli jsem zkoušel měnit vodu což se mi zdá jako naprostá blbost... |
Autor: | Micko [ 22 dub 2009 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
s tou vodou to asi blbost je, leda že by to bylo zavdušněný a dělalo to tam nějakou neplechu...čidlo je možný taky - ale teplou vodu poznáš - ruku na hadici neudržíš...nemáš tam nějakej problém s těsněním? že by to teklo kolem vlastního termostatu...když ty termostaty vyndáš, tak jsou normoš zavřený? zkus je povařit v kádince...ono náhoda je blbec..že by všechny 3... zkoušej rukou chladič, jestli je velkej okurh otevřenej furt (začne se to pomalu ohřívat celý), nebo jestli termostat otevře až na teplotě (studený, najednou teplý) a pak zůstane otevřenej furt...víc ti neporadím |
Autor: | Sheep-Master [ 25 dub 2009 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak sem ten konektor čidla teploty vody prostřík wédéčkem trochu stim zavexloval, pořádně nacvak a teplota se od té doby drží okolo O takže pohoda, až budu mít prachy tak koupim to čidlo teploty kapaliny nové |
Autor: | Rosťa-RS [ 25 dub 2009 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže jsem vydělal termostat dal do hrnce vzal teploměr na zavařování a vypadá že ten můj wahler je ok,po 5 pokusech které jsem provedl vypadá že se otvírá a zavírá jak má takže chyba bude nejspíš v teploměru |
Autor: | Sheep-Master [ 26 dub 2009 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
ono vaření nni uplně nejpřesnější stanovení funkčnosti... já ho taky vařil a termostat se nechoval tak jako v autě, jsou tam prostě jiný podmínky. tato metoda se používala u sto dvacítek jestli se termostat vůbec otevře/zavře... |
Autor: | Rosťa-RS [ 26 dub 2009 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
aha,tak jako jak ho otestovat než když ho pomalu ohřívat a pozorovat při kolika stupních se otvírá ??????? |
Autor: | Micko [ 26 dub 2009 16:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
jsem toho názoru, že v autě na to může mít vliv už jen vzduch místo vody, nebo nefunkční čerpadlo...případně bordel ve vodě...ale pokud je tam termostat dobře usazenej a utěsněnej, tak bude otevírat stejně jako v hrnci...krom toho je to dobrá metoda jak zjistit, jestli neotevírá kvůli tomu, že je blbej, nebo kvůli něčemu jinému ) |
Autor: | fishmean [ 21 kvě 2009 19:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
vymenil sem termostat kvuli otackam,kter nepadaly dole-vyresilo se,ale porad mam rucicku v bilem poli a to dokonce v jeho polovine a ani po delsi jizde teplota nestoupne ba naopak ma tendence klesat cim to bude??..diky za odpovedi,,mam esco 96 |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |