fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak často vám odchází termostat ?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19884
Stránka 2 z 3

Autor:  Jarda (J) [ 21 lis 2008 14:38 ]
Předmět příspěvku: 

Bery píše:
Termostat je dost namáhaný díl co se týká své funkce a aby odešel po 10000km nebo pár měsících je takřka nemožné pokud se nejedná o nějaký zmetek z výroby. Tam bych to viděl na špatnou montáž a u stavu kdy to začlo fakčit druhej den to mohlo být jedině zavzdušněný. Ono ne nadarmo se plní auta směsí při podtlaku.

S touto teorií nemohu tak úplně souhlasit. Kdybych tam neměl vodu, tak by se termostat neměl od čeho ohřát. Pak by ručička nešla nahoru hned a ne až po několika měsících.
Zavzdušnění by se mohlo projevit tak možná v chladícím článku z počátku, ale ne u termostatu. Tam by se případná bublina strhla proudem toku. Kapalina se plní jen přes nádržku až dokud nezačne téct odvzdušňovacím šroubem na hadici. Pak jej dotáhneš a doliješ nádržku po hodnotu max. Poté spustíš motor a až termostat otevře velký okruh a hladina klesne, tak doliješ zbytek. Není to žádný speciální postup. Na to je tam čerpadlo aby honilo vodu v okruhu.
O žádném podtlakovém plnění jsem neslyšel. Tohle je normální běžný postup. Alespoň u mého auta.

Autor:  Ford [ 21 lis 2008 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

akorát že ten odvzdušnovací šroub na hadici mají jenom diesly benzínaky se odvzdušnují samy

Autor:  Jarda (J) [ 21 lis 2008 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

No vidíš, o starost míň :-)

Autor:  Nagant [ 21 lis 2008 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Fakt se to nějak pomalu ohřívá - pomalu to topí, tak nevím. :smt102

Autor:  CZERNiiK [ 22 lis 2008 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ja jsem za dva roky menil termostat 2x. Bohuzel mi ale opet zacina vynechavat. Nastesti zatim jen svatecne. Teplota klesne az pod normal a nahoru se ji nechce. Kdyz zastavim topeni, tak se pomalu zacne zvysovat. Videl bych to na spatny dotek na konektoru, ale to se jeste uvidi. Kadopadne jezdit v zime bez topeni by nebylo prijemne...

Autor:  Micko [ 20 bře 2009 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

Jen doplním svými zkušenostmi..koupil jsem 1.6D a ručička nechtěla nahoru, tak jse msi řekl že vyměním termostat..koupil jsem ten wahler od Auto Kelly dal jsem ho tam ejhle..neotvíral vůbec - čili jsem v -20° vařil..to byla prdel...tak jsem vyndal (v tom mrazu taky sranda) a šel jsem je vařit na sporák..ten starej otevíral už na 67°C ten novej podle štítku tak jak má (87 nebo 92 terd nevim). Tak jsem to tam dal zpátky a bylo to dobrý (těsnění z balení termostatu tam nešlo, tak jsem tam nechal o kroužek starej a přírubu zatěsnil tmelem. Ujel jsem asi 1000km bez problémů, ručička na půlce se ani nehla...a najednou koukám, pára z kapoty, konec, voda fuč...tak jsem to nechal vyhcladnout dolil, jel a zas...prostě neotevřel..takže jsem nějaký čas jezdil s max topením a vyhejbal se kopcům. Nedávnou jsem to vyndal celý i s tím domkem a trubkou co vede podél motoru....vyčistl, dal tam zpátky. zatěsnil tmelem, u té trubky podél motoru byla na jedné straně gumovým těsněním zmenšena světlost asi na 2mm...nepochopil jsem proč, tak jsem to uřízl. Složil a zatím asi 3000km v pohodě...tak nevím, nechápu :) Tak to jen tak..jsem se potřeboval vykecat

Autor:  Sheep-Master [ 09 dub 2009 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

mě ve fiestě vydržel wahler 92 stupnů asi týden. byl sem nasranej jako svině, musel sem koupit další abych tenhle vyreklamoval ten druhej wahler se zatim drží....

Autor:  Jarda (J) [ 10 dub 2009 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jen bych ještě dodal k této problematice. Jak jsem psal na začátku tématu, že budu měnit termostat, tak jsem ho neměnil (zatím).
Prroblém se vyskytuje tak nějak náhodně a poslední dobou mi to příjde, že ani o termostat nejde, ale spíš o elektrickou závadu. Včera jsem se po Práglu táhnul v kolonách asi hodinu. Teplota celkem v pohodě. Na dálnici ale ručička spadla až dolů. Po cca 100Km jsem zastavil, sundal konektor s čidla. Ke spodnímu konektoru pod horkými hadicemi jsem se pořádně nedostal.

Konektor čidla jsem prostříknul contactolem. Párkrát jsem ho nasadil a sundal. Vyjel jsem opět na dálnici a teplota (ručička) lezla nahoru. Trošku zablbla (několikrát sjela dolů na hranici normálu), ale zbývajících asi 60Km už pak byla někde mezi R a M (podle toho jak jsem předjížďěl) Pro kontrolu jsem pak několik minut jel za kamionem 90Km/hod a teplota mírně klesla na R.

Takže u mně to bude někde v elektrice. Protože po zahýbání s konektorem a jeho nasazením už na parkovišti ručička povylezla. Nevíte někdo, má-li termostat, či čidlo teploty i vlastní pojistku?

Na valše D1, která je názývána dálnicí, se ani nedivím že se něco vytřepe. Mohl bu to být i přerušený drátek v konektoru, nebo tak něco.

Každopádně někdy to jede v pořádku a někdy to zablbne :-(

Autor:  Sheep-Master [ 10 dub 2009 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsi test špatných kontaktů pomocí LED?
Měl by následovat po testu s vypnutym motorem.

Autor:  Micko [ 13 dub 2009 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem tu zpět pro radu :oops: jak jsem měl v zimě ty trable s termostatem, tak teď tak 2000km pohoda - ručička přesně v půlce....a teď z ničeho nic se mi drží až na Nku? čili v horní polovině...jak jsem vycvičenej z neotevírajícího termostatu tak už chci zastavovat, ale ono se to tam drží, termostat termostatuje tak nevím....ale furt s potem na čele na ten budík musím čumět :o nevíte někdo? nevím proč by z ničeho nic reguloval na jinou teplotu...

Autor:  Jarda (J) [ 13 dub 2009 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Sheep-Master píše:
Zkoušel jsi test špatných kontaktů pomocí LED?
Měl by následovat po testu s vypnutym motorem.
Ne nic takového jsem nezkoušel.

Autor:  Rosťa-RS [ 13 dub 2009 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím já jsem napodzim dával nový termostat a pak se ručička krásně držela vždy v půlce a teď najednou zničeho nic se drží tak ve 1 čtvrtině,můj osobní závěr je ten že termostat začal regulovatz na menší teplotu,během 2 dnů to prověřím jak to s tím bude a budu informovat ale víceméně mám v tom jasno

Autor:  Sheep-Master [ 22 dub 2009 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

jsem vysloveně nasranej! Koupil sem 2x wahlera a po týdnu šel každý do kopru (ručička padala pod M při vyřazení z kopce až do bílého pole).
Takže sem koupil originál od Forda a ono to dělá to samé! ( motor se při rozjedu ohřívá až někam k N a pak když za městem držim rychlost 90 tak se motá okolo M. Třetí termostat dělá to samý a rovnout od začádku. Jedině mě napadá že to může dělat čidlo teploty vody...
Ve fordu mi řikali jestli jsem zkoušel měnit vodu což se mi zdá jako naprostá blbost...

Autor:  Micko [ 22 dub 2009 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

s tou vodou to asi blbost je, leda že by to bylo zavdušněný a dělalo to tam nějakou neplechu...čidlo je možný taky - ale teplou vodu poznáš - ruku na hadici neudržíš...nemáš tam nějakej problém s těsněním? že by to teklo kolem vlastního termostatu...když ty termostaty vyndáš, tak jsou normoš zavřený? zkus je povařit v kádince...ono náhoda je blbec..že by všechny 3... :D zkoušej rukou chladič, jestli je velkej okurh otevřenej furt (začne se to pomalu ohřívat celý), nebo jestli termostat otevře až na teplotě (studený, najednou teplý) a pak zůstane otevřenej furt...víc ti neporadím :(

Autor:  Sheep-Master [ 25 dub 2009 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem ten konektor čidla teploty vody prostřík wédéčkem trochu stim zavexloval, pořádně nacvak a teplota se od té doby drží okolo O takže pohoda, až budu mít prachy tak koupim to čidlo teploty kapaliny nové

Autor:  Rosťa-RS [ 25 dub 2009 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Takže jsem vydělal termostat dal do hrnce vzal teploměr na zavařování a vypadá že ten můj wahler je ok,po 5 pokusech které jsem provedl vypadá že se otvírá a zavírá jak má takže chyba bude nejspíš v teploměru

Autor:  Sheep-Master [ 26 dub 2009 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

ono vaření nni uplně nejpřesnější stanovení funkčnosti... já ho taky vařil a termostat se nechoval tak jako v autě, jsou tam prostě jiný podmínky. tato metoda se používala u sto dvacítek jestli se termostat vůbec otevře/zavře...

Autor:  Rosťa-RS [ 26 dub 2009 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

:-D aha,tak jako jak ho otestovat než když ho pomalu ohřívat a pozorovat při kolika stupních se otvírá ???????

Autor:  Micko [ 26 dub 2009 16:37 ]
Předmět příspěvku: 

jsem toho názoru, že v autě na to může mít vliv už jen vzduch místo vody, nebo nefunkční čerpadlo...případně bordel ve vodě...ale pokud je tam termostat dobře usazenej a utěsněnej, tak bude otevírat stejně jako v hrnci...krom toho je to dobrá metoda jak zjistit, jestli neotevírá kvůli tomu, že je blbej, nebo kvůli něčemu jinému :o)

Autor:  fishmean [ 21 kvě 2009 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

vymenil sem termostat kvuli otackam,kter nepadaly dole-vyresilo se,ale porad mam rucicku v bilem poli a to dokonce v jeho polovine a ani po delsi jizde teplota nestoupne ba naopak ma tendence klesat cim to bude??..diky za odpovedi,,mam esco 96

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/