fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Turbo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20196
Stránka 2 z 2

Autor:  Jimmy [ 13 lis 2008 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Já si myslím, že když už chceš dávat turbo na benziňáka s cílem je dostat z toho maximum, je IC prakticky nustnost.

Autor:  Wizzy [ 13 lis 2008 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
...a já si dokonce troufám tvrdit, že ta změna teploty bude velmi mírná. protože když si vezmeš, že na kompresoru ten vsduch stlačím na 8 barů a je úplně studenej...


To sis krapet naběhnul. Tím, že vzduch stlačíš, tak ho opravdu velmi zahřeješ, sáhni si někdy na válec toho kompresoru (a opravdu to není tím, že by se tam kroužky hodně třely, jak blahé paměti zaglosoval CAN). Jenže ono potom ten vzduch se jednak ochladí v tlakové nádobě - jestli ji tam máš, ale věřím, že jo, to je nutnost - a za druhé při rozpínání plynu (čili při unikání toho stlačeného z hadice ven dochází k adiabatické expanzi, kdy současně klesá tlak i teplota. Na stejném principu fungují kompresorové lednice (na co asi je vzadu hen ten oný černý rošt... ešivá ono to není něco jako hen ten interkůler v autě...)

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

jenže ta nádoba je upe studená a půl baru a osm barů je rozdíl...

Autor:  Wizzy [ 13 lis 2008 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Takže intercoolery jsou tuzing? ;-)

Autor:  blackford [ 13 lis 2008 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

LeMansu ses uplne mimo, wizzy te uplne prevalcoval, denne kontroluju 3 kompresory zn. HAUG oilfree a na nich ruku neudrzis, pokud nemas azbestovy rukavice. pri plneni tlakove nadoby dochazi k postupnemu ochlazovani, jeste tady napis ze voda se taky neda stlacit, ze ? :smt082 viz. rezani vodnim paprskem.....

Autor:  LeMans [ 13 lis 2008 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

ty voe to víš že sou ti výrobci sou totiž úpe blbí...
samozřejmě že intercooler je hodně potřeba, já tu jen říkám, že pokud by někdo mermomocí chtěl udělt turbo tak může i bez ic. Já bych do toho nešel, a bez IC už vůbec ne, ale nějak i když blbě by to snad fungovat mohlo ne? nehledě na to že ic už není takovej problém, spíš chladič oleje, ted okruh k turbu.. ale to už zabíhám do zbytečných detailů.

Autor:  Krtek-NA [ 13 lis 2008 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

Le Mansi jak to jde s tím spodkem?? Anglán se nějak odmlčel, tak tu stále jeden mám. Zjistím jestli je na to k sehnání výbrusovej píst a půjde do prodeje. :wink:

Autor:  Jimmy [ 13 lis 2008 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

cena? :-) za takový stav v jakém to je...

Autor:  angličák [ 14 lis 2008 01:37 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Le Mansi jak to jde s tím spodkem?? Anglán se nějak odmlčel, tak tu stále jeden mám. Zjistím jestli je na to k sehnání výbrusovej píst a půjde do prodeje. :wink:


Ja se neodmlcel...mel sem za to ze ses odmlcel ty....cekam na cenu....a jestli si prisel na nejake moznosti jak to zachranit...ja nejak nemam cas se tomu venovat a zkoumat...jinak me ber jako realneho zajemce.... :twisted: ..v pripade ze vybadas/me ze to pude...tak sedam do auta a jedu si pro to...pokud to bude vybrousit tak bud mozna i radeji, nez resit nejaky vybehly motor...

Autor:  Wizzy [ 14 lis 2008 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
ty voe to víš že sou ti výrobci sou totiž úpe blbí...
samozřejmě že intercooler je hodně potřeba, já tu jen říkám, že pokud by někdo mermomocí chtěl udělt turbo tak může i bez ic. Já bych do toho nešel, a bez IC už vůbec ne, ale nějak i když blbě by to snad fungovat mohlo ne? nehledě na to že ic už není takovej problém, spíš chladič oleje, ted okruh k turbu.. ale to už zabíhám do zbytečných detailů.


Jasně že to bez IC to taky pojede, ale jen tak ze srandy tam není. Vezmi si jen, že u TD se podílí na rozdílu mezi 51 a 66kW.
A ještě jeden fakt, který tě snad přesvědčí, že se vzduch při stlačování zahřívá - zkus tvrdit nějakému nafťáku, že to tak není...

Autor:  LeMans [ 14 lis 2008 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

ale netvrdím, že se stlačením nezahřívá, to já vím že jo, ale mysim že u toho 0.5 baru to není taková katastrofa, u naftáku je to trochu o něčem jiném..

Autor:  Bery [ 14 lis 2008 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

Budete se prát. O co tu vlastně jde? Spousta starých aut měla turbo a mezichladič stlačenýho vzduchu ne. Namátkou Bavorácký 2,5 litr nafta v 3 a 5 než přešel na tds kde ho už měl. A nebo z naší stáje Ford Capri turbo 2,8 karburátor .

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/