Ahoj.
Od minulého čtvrtka mám Ford Escort Kombi 1.8 16V 85kW, koupil jsem ho v autobazaru, má mít najeto cca 70 000 km (jsem ochoten tomu věřit
),interiér pěkný, lak vcelku dobrý, dobrý gumy, dobře sedí, drží stopu, živý auto..., no prostě byl jsem jím nadšenej. Snad jen cyklovač stěračů mi silně chybí
. Včera jsem ještě vzal na drobnou projížďku rodiče, taky byli nadšení. Dnes ráno jsem jel do práce, až na déšť a mlhu vše v pohodě, auto jelo dobře, přijel jsem tedy do práce v dobré náladě.
Odpoledne na mne padla ňáká depka, no a cestou domů začlo auto zlobit. Nastartoval jsem v pohodě, pár prvních kilometrů taky v pohodě, pak jsem zastavil kvůli drobnýmu nákupu a při další jízdě to začalo. Nejdřív jsem měl pocit, že motor jde nějak víc nahlas, asi jako když je naprasklej vejfuk. Přičítal jsem to rozrušení z práce a přesvědčoval se, že se mi to zdá. Za chvíli se mi zdálo, že už to jde zas normálně. Ale motor se každou chvíli jakoby zakuckal, vždy když byly otáčky kolem 2000/min, měl jsem pocit, jako když mne něco drží, když jsem přidal, udělal to blaf blaf a dál v pohodě, ale stejná situace se opakovala při každým dalším řazení. Tak jsem z toho takovej trochu rozčarovanej
. Auto jsem zvyklej řídit stylem "pohoda, klídek", takže povětšinou držím ty otáčky kolem těch 2000/min.
No, teď tady v diskusi vidím, že s tím má problémy spousta lidí. Tak prosím o radu, jak postupovat, pokud to bude dělat dál. Zkusit vyměnit kabely, pak svíčky, nechat otestovat Lambda sondu, nebo začít něčím úplně jiným?
Můžete mi poradit nějaký opravdu dobrý servis na Královéhradecku nebo Náchodsku (no řekněme od Broumova až po Pardubice)?
Stejnak jsem to chtěl dát na nějakou úvodní prohlídku, abych věděl, na čem jsem. No, pokud se k tomu dostanu někdy za světla, ty základní věci bych zkusil nejdřív vyměnit sám.
Je to můj první příspěvek zde, tak se omlouvám za tu délku. Příště už budu stručnější - snad
.
Díky. Nagant
Jo - a motor chytá napoprvé, volnoběh stabilní, tichý chod, nevynechává.