fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vzduch
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2328
Stránka 2 z 4

Autor:  Bendy&Macíček [ 30 kvě 2005 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

to kvakos: Pokud si nechceš dát do kupy ten konus, tak kup sportovní vložku do toho airboxu. já jí vozím a je to fakt znát, s papírákem je to taková líná bestie.

Jnak jak pise PH pořádně to udělat, když se koukneš na net, najdeš tam toho hodně o montáži a výhodách, na jedněch stránkách je i vidět jak tam dělali to stínění a táhlo přívot vzduchu od spojleru. Tam to ale zase chce malinko promyslet aby ti to za deste nebralo moc vody. Pokud si malinko vyhrajes s tim přívodem, tak to bude super.

Autor:  Nagant [ 30 kvě 2005 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jak konkrétně se ti ten sportovní filtr projevil, kde ten motor lépe táhne? Co zvuk motoru a spotřeba? (nerad bych, aby to začlo řvát a žrát...) Zdá se mi, že v současných vedrech ten motor tolik netáhne, mohl by sportovní filtr pomoci? Mohl by být případně problém v tom, že mám uražený jeden držák spodního dílu airboxu?

Autor:  Bendy&Macíček [ 30 kvě 2005 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Jak konkrétně se ti ten sportovní filtr projevil, kde ten motor lépe táhne? Co zvuk motoru a spotřeba? (nerad bych, aby to začlo řvát a žrát...) Zdá se mi, že v současných vedrech ten motor tolik netáhne, mohl by sportovní filtr pomoci? Mohl by být případně problém v tom, že mám uražený jeden držák spodního dílu airboxu?


Ohledně toho uraženýho držáku nevím, to bych musel vidět.

Po výměně filtru (airbox zustal, měnil jsem jen vložku) to auto jede "čistěji" nečeká na plyn, rychleji reagujem jde lépe do utáček a nemusím to tolik točit, před tím to při přeřazení (zejména 4. a 5.) muselo mít min.2000 a ted tomu těch 1750 stačí, podle toho jak je to naložený. Předtím mi to taky nešlo vytočit ke 4tis a výš, to bylo na dlouho, ted si to pobere okamžitě. Spotřebu jsem před tím neměřil, ale podle ujetých km na nádrž typuji cca 5-10%, je to teoreticky zanedbatelné. vetší radost mám z chodu motoru.

Autor:  Nagant [ 30 kvě 2005 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

No, spodní díl airboxu drží za dva plastové držáky, které jsou zastrčené v nějakém plechu. A ten držák blíž přepážce mot. prostoru mám hned u airboxu uražený, takže je tam škvíra. Motor jde dobře, ale řekl bych, že táhl už i líp. Možná zkusím jinou čerpací stanici.

Autor:  Bendy&Macíček [ 30 kvě 2005 09:53 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
No, spodní díl airboxu drží za dva plastové držáky, které jsou zastrčené v nějakém plechu. A ten držák blíž přepážce mot. prostoru mám hned u airboxu uražený, takže je tam škvíra. Motor jde dobře, ale řekl bych, že táhl už i líp. Možná zkusím jinou čerpací stanici.


Pokud je tam škvíra, tak bych to určitě zaslepil, může to tahat teplej vzduch a taky bordel, ale naštěstí by se to nemělo dostat do motoru. (alespoň pokud to máš jako já. Asi bych se zeptal po vrakáři jestli nemají jinej.

Autor:  carPWR [ 30 kvě 2005 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

to "janevimkdomaten urazenejfiltr":

spodni cast filtru ma takovy dva "trny" ktery jsou nacpany do gumy na kastli, kdyz mas jedn utrzenej, to se divim, ze te to tam drzi, pokud tam mas diru, tak je to blby ale neni problem v tom, ze by motor nasaval bez filtru, pac filtr je az za tou dirou, nehlede na to ze v tech trnech jsou taky diry...kdyz to budes kupovat jiny, tak bacha na vrakaci si za to muzou rict desnou dardu...da se to koupit tak za 500...

Autor:  Návštěvník [ 14 čer 2005 14:31 ]
Předmět příspěvku: 

kvakos píše:
To PH: Chapes to naprosto spravne. Pokusim se to jeste nafotit a dat sem foto.


Tady je slibovane foto:
Obrázek

Jaký je váš názor na můj problém s přehříváním motoru? Teda spíš, jaké řešení mi doporučujete? Předem díky.

Autor:  Bendy&Macíček [ 14 čer 2005 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

Podle měje to jacné, chce to přinejmenším odstínění a vyndal bych ten box a pustil bych to dolů. Hlavně je to relativně velkej filtr, když jsem viděl ten co by mel být na Esco byl menší, ale je hodně typů, tamten byl zase trochu delší.

Autor:  Nagant [ 14 čer 2005 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Sehnat vršek airboxu a dát tam normální vložku filtru. Tedy pokud ten kuzma před tebou nepomršil nějak ten spodek airboxu.
Nelítá Ti tam ten filtr za jízdy?
Určitě si to saje ten teplý vzduch zpod kapoty...

Autor:  Bendy&Macíček [ 14 čer 2005 14:56 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Sehnat vršek airboxu a dát tam normální vložku filtru. Tedy pokud ten kuzma před tebou nepomršil nějak ten spodek airboxu.
Nelítá Ti tam ten filtr za jízdy?
Určitě si to saje ten teplý vzduch zpod kapoty...


Nebo tak :-)

Autor:  Návštěvník [ 14 čer 2005 15:02 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Sehnat vršek airboxu a dát tam normální vložku filtru. Tedy pokud ten kuzma před tebou nepomršil nějak ten spodek airboxu.
Nelítá Ti tam ten filtr za jízdy?
Určitě si to saje ten teplý vzduch zpod kapoty...


Přesně tak, teplý vzduch mi to saje. Za jízdy to nelítá, protože je to přidrátované ke spodní části airboxu. Myslím, že to zkusím vrátit do původní podoby - už sháním vrchní díl airboxu (nevíte o nějakém za rozumnou cenu? Mimochodem, kolik je tak rozumná cena, aby mě na vrakáči nanatáhli :) )
Zaujala mě ta rc vložka do origo airboxu, o které tu píšete. Kolik stojí papírový filtr a kolik tato vložka? Myslíte, že mi to potom bude méně žrát? Bude ten motor tiší? Předem díky za vaše názory.

Jo a jak se vám jeví ten současný filtr? Za kolik by šel případně prodat?

Autor:  Lukas1 [ 14 čer 2005 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Podle me problem s prehrivanim motoru nebude v tom, ze ti jde z pod haubny teply vzduch do motoru. Ta teplota neni zase tak vysoka aby zasadne ovlivnila ohrev motoru. Problem hledej jinde. Teply vzduch se projevi spis na vykonu a spotrebe.
Jinak ja jsem mel na aute filtr od KN takovy desne veliky konus. Byl v tom samem miste jako ten tvuj. A pro privod vzduchu byla pouzita hadice co privadi vzduch do AirBoxu bez jakehokoliv odstineni a stacilo to. Takhle jak to mas udelany tak to dojiste miry odstinene je, ale vypada to priserne. Pokud das vlozku do AirBoxu bude to lepsi, ale ne natolik abys to ty, ci kdokoli jiny na vykonu poznal a zbytecne vyhodis prachy z okna ven (teda pokud mas ten konus koupeny).

Autor:  carPWR [ 14 čer 2005 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

to kvakos: no ja koupil celou tu bednu filtru za 500, sice byla na diesla, ale to sem upravil, akorat nemam tu krabicku (prazdnou) vedle

Autor:  Návštěvník [ 15 čer 2005 10:48 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
to kvakos: no ja koupil celou tu bednu filtru za 500, sice byla na diesla, ale to sem upravil, akorat nemam tu krabicku (prazdnou) vedle


Kdes to sehnal za ty prachy?

Autor:  Návštěvník [ 15 čer 2005 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

To Lukas1: Mě se ten motor nepřehřívá tak moc, že bych musel zastavit a čekat až to vychladne. Jenom se mi ta ručička teploměru drží spíše v pravé půlce pole - někdy lehce za půlkou, ale v okamžiku, kdy někde uvíznu v zácpě a musím popojíždět - což je v Praze skoro všude, tak se mi ten motor hodně zahřeje - až na hranici mezi Normal a červené pole.
Možná, že to tak dělá všem, bez ohledu na filtr sání a odstínění. Co vy na to?

Autor:  Nagant [ 15 čer 2005 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Teď jsem objevil i něco o sportovních filtrech v diskusi na http://www.vwclub.cz/modules.php?name=F ... ic&p=12498
A je tam třeba i jak to řešil uživatel jménem Forest na Escortu 1.6.
(Pozn. Navedl mne tam prohlížeč Google)

Autor:  Standa [ 15 čer 2005 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jo Forest to už před 3 lety popisoval na fordescortfans, diskuzi mám zkopírovanou:

18.10.2002 / ForestTakže pánové, kolegové za volantem, po všech marných pokusech jak přidat alespoň trochu výkonu (promiňte- marné hledání leštěné trubky a spol. jsem hodil do koše. Vyvinul jsem úplně novou, šílenou, ale dóóóst funkční věc. Koupil jsem filtr od BMC se sáním nejen po stranách, ale i vepředu, dále 2 speciální, lehce formovatelné trubky s označením P2P s provozní teplotou od -40 do +100 °C s průměrem 70 a 150mm a to u firmy Multivac (Pardubice) http://www.multivac.cz/ kontakt martin.hazuka@uhk.cz (spolumajitel, který je nejen plně seznámen a poradí, ale i dosti pro "naší" věc zapálen). Montáž probíhala asi takhle: * odmontoval jsem sací trubku vč. čidla, horní kryt papírového filtru a trubku od přední masky vedoucí ke krytu * nasadil trubku 70´ * udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu * na to celý jsem nasadil trubku 150´ * udělal prostup pro čidlo teploty vzduchu a kabel u filtru * protáhl čidlo a kabel skrz 150´ a napojil na 70´ * připojil na druhej konec BMC filtr * přetáhl 150´ a vtěsnal k otvoru po trubce od masky * nastartoval a nestačil se divit (nadnesený, ale pravdivý) A výsledek?! ============ * zvuk - super, trochu obtěžuje uvnitř auta, ale pro řidiče se srdcem závodníka to znamená zvýšení adrenalinu; jen mám teď "problémy", že se lidi otáčej ;-))) * výkon - nemám možnost změřit, ale - motor táhne od 2.800 otáček a ne původních 3.200, dále zrychlení jsme naměřili do 11.3 sekund (série 12,5:-) a motor je v nízkých otáčkách klidnější, v pohodě se "dá" jezdit (netrhá, neškube, nekašle) na 1.700 otáček (ale nebudu ho přece tahat, ne?!) Taková raritka pro mě dosud nepoznaná - začal jsem při přeřazení z 1 na 2 hrabat ;-) * spotřeba - při zachování stylu jízdy se nepatrně sníží (max. 3 litry na nádrž), vyzkoušel jsem pouze jednou, od tý doby to "krosím" a spotřeba nejde pod 9 litrů ;-))) * trubky jsou foremný, takže 70´ při "zátahu" se poněkud narovná, takže vzduch jde do motoru "přímější", tedy kratší cestou * a taková "estetická" perlička - ta trubka je průhledná Závěrem: ======== Hodnotím to dost kladně, rozhodně je to asi za ty peníze (filtr 2.500,-, trubky 790,-) to nej... co s tou "šunkou" * šlo udělat. A proč ta 150´? Ta chrání jednak 70´ před teplem (a to i při dlouhodobým zátahu), jakýmkoliv nechtěným poškozením a za další filtr před nečistotama z okolí motoru, a zabraňuje nasávání jiných nečistot než těch, který projdou mřížkou ;-), takže pozitivní vliv na životnost filtru, že?!... a v... vo.. vo... vo to tady taky jde, ne? * Asi se ptáte proč pomlouvám naše milované Escortíky, ale není už dostatečným důkazem, že všechny motory 1,6 16V mají větší výkon než tyhle "zázračný motory ZETEC" a do ZETECu nejdou svíčky Iridium Power?! Dotazy, poznámky, výhrůžky, posměch a údiv můžete klidně vyjádřit prostřednictvím emailu escort@tresoral.cz, a dík za cokoli. Váš, ale hlavně svůj FOREST PS: kdyby se snad chtěl někdo přesvědčit o rozdílech od "série" sám, tak ať přistaví svojí "sériovku" 1,6 16V! Se svým kombajnem si teď troufnu i na "nekombajny", protože díky těmto "kosmetickým" úpravám je mám "v paži"
18.10.2002 / king no to si děláš prdel ne?! taky jsem hledal nějakou power trubku, ale bez úspěchu! tomu teda říkám řešení, teda jestli ta je ta cena jak říkáš, tak do toho asi taky půjdu
18.10.2002 / ForestDík, jo a nemusím snad dodávat, že když vám to nevyžaduje žádný trvalý změny - když vás to nenadchne nebo omrzí, tak to dáte lehce do původního stavu (teda pokud jste původní díly nevyhodili nebo neprodali ;-)
18.10.2002 / CagosNo ono je otazká jaký vliv na ten motor má ten samotnej filtr a jaký ty trubky. Jinak, nemá být místo "čidla teploty vzduchu" spíše VAF senzor?
18.10.2002 / futuraTo zni fakt moc zajimave,hlavne se mi libej ty stranky na hadice. Proc jsi vlastne pouzil zrovna tohle provedeni? Mne by se tam vic libily ty hlinikovy veci,nebo neco s dratenou vyztuzi,ale nejlepsi by asi bylo videt vzorky na vlastni OKI a posoudit. Odkud jsi?
18.10.2002 / ForestRE 2 Cagos: přiznám se, že ani nevím co to je VAF senzor, ale jistý je, že mi to řekli ve Fordu a má to co dočinění s teplotou; samotnej filtr jsem tam měl předtím a výsledkem bylo, že jsem to měl ihned (po 10tis. km) špinavý, hluk neuvěřitelnej a hlavně to nasávalo teplo od motoru. Bez těch trubek se to kuckalo (ikdyž ne tak, jako bez filtru, ale kuckalo), teď se to kucká až někde u tisíce - a to se na mě nezlob, tam je volnoběh a já pod 2.500 nejezdím (a nad 6.500 ;-))) , nicméně, celé spektrum se rozšířilo nahoru i dolů RE 2 Futura: proč tohle provedení? Odpovím Ti neslušně - otázkou: řekni mi, co je po sklu, porcelánu atd., leštěným ušlechtilým kovu "nejkluzčí"? Plast!!! Takže: má to tepelnou odolnost, ohebnost, je to průhledný a ... kdo říkal, že to není s drátěnou výztuží - si piš že je!, nějakou pláštěnku bych tam nedával ;-))) RE 2 all: jsem z Hradce Králové, a kdo si všimnul červeného kombíka "šíleného Escortáře" bez jakéhokoli tuningu na akci na letišti v HK, tak to jsem byl já ;-))) Nebojte se, až najdu chvilku času, tak to dám na net, a to i zvuk před trubkama a "s" Jinak dík za každou, a to i negativní připomínku.
18.10.2002 / ForestJo a ještě k tý hliníkový trubce (RE 2 futura) tu jsem viděl, ta má záhyby => vzdušné víry, tlaky a hlavně - je to kov -> vodič tepla... a vo to nám tady nejde, že?!

Autor:  carPWR [ 15 čer 2005 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

kvakos píše:
carPWR píše:
to kvakos: no ja koupil celou tu bednu filtru za 500, sice byla na diesla, ale to sem upravil, akorat nemam tu krabicku (prazdnou) vedle


Kdes to sehnal za ty prachy?


na inzerát

Autor:  Lukas1 [ 23 čer 2005 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Muze to byt treba jen cidlo teploty vody. Ale zavad muze byt halda i treba ucpany katalyzator. Jestli se ti prehriva,ale jen ve fronte v teplem pocasi a nepreleza do cerveneho pouze se drzi na hranici tak bych to nevidel tak drasticky. Ja jsem mel 1.4 a ta na tom byla podobne a zadnou zavadu jsem nezjistil.

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 črc 2005 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem našel jednu fotku, kde je vidět odstínění vzduvhového filtru

Obrázek


vše je na stránkách http://www.autotuning.cz/index.php?page=2&cat=3&clanek_id=162

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/