fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výfuk a spotřeba
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=23956
Stránka 2 z 3

Autor:  Scray [ 09 čer 2009 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

já chcu taky 16V :roll:

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

tak si ho kup :-D

Autor:  Scray [ 09 čer 2009 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
tak si ho kup :-D

chtěl sem,ale co by tomu asi řekla moje kastle s 1.4 8V? :D

Autor:  enjoy [ 09 čer 2009 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Rosťa-RS píše:
dále jsem u mého auta oběvil že když tomu trochu šlapu otáčky mezi2,2 až3,5 tis tak to má menší spotřebu než když jezdím z maximálně lehkou nohou a snažím se to skoro vůbec nevytáčet :-D


Tohle je úplně běžná věc u všech 16ti ventilových motorů...prostě potřebují trochu otáček pro optimální chod. Jenže málokdo to ví :-)


Tak tedy,co se stane se spotrebou,kdyz ted jezdim po praze za ustalenych 9,5l a mam da se rict tezsi nohu,s tim,ze se snazim na delsich rovinach davat za 4 a drzet nekde pod 2200ot?co se stane se spotrebou kdyz to budu jezdit na trojku?
ono ne ze bych to pak na tu trojku jezdil,protoze na trojku pohodlnejch 70 moc prijemny jet neni,ale pro informaci...

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy píše:
na delsich rovinach davat za 4 a drzet nekde pod 2200ot?
...


Na rovnikách to vůbec nevadí - jde hlavně o akceleraci. Když se budeš rozjíždět z 50tky na 4 tak to žere víc naž kdyby ses rozjížděl na 3. Pro klidnou jízdu bez zrychlování je samozřejmě ideální to nedržet v otáčkách.

enjoy píše:
co se stane se spotrebou kdyz to budu jezdit na trojku?
ono ne ze bych to pak na tu trojku jezdil,protoze na trojku pohodlnejch 70 moc prijemny jet neni,ale pro informaci...


Tuhle poznámku moc nechápu, protože 70 i na 4ku je nějakých cca 2,500ot, což spadá do toho zmiňovaného pásma.

No obecně abych to zhrnul, tak dle mých zkušeností je nepříznivější spotřeba nad 2tis ot. a pod 4tis. Pokud se člověk bude motat v tomto pásmu s "normálně" těžkou nohou, tak bude pak spokojený i se spotřebou. Nicméně musím dodat, že někdo se třeba jezdit nikdy nenaučí a pokud jede přesně padesát stylem.....50...ubere...45...přidá...50...ubere....tak pak se může snažit jak chce.

Autor:  enjoy [ 09 čer 2009 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ale jo,v poradku..tech 70 a 2200 jsem strelil od boku :D .jinak pridat v padesati na ctyrku,to se mi nemuze stat,vyfuk co tam mam mi da hezky najevo,ze si o me motor mysli neco o prdeli :-D
kazdopadne se snazim jezdit hodne uvazlive,hodne se snazim jezdit co nejplinuleji atd atd... ale stejne to pod 9,5 nedostanu kdybych se pos...!

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

A dálky máš v pohodě? Já nikdy čistě jen město nejezdil, takže spotřebu ve městě nemůžu srovnávat....jen odhadem si myslím, že pod 10 to asi nebude - pokud se teda nechci od každého semaforu úplně plazit...

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 17:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak zkušenost - jezdím přes Uherské Hradiště a je tam jedna křižovatka, kde když chytneš červenou, tak stojí dost dlouho...a když k ní přijíždím a blikne červená, tak vypínám motor a dle palubáku je to znát. Asi ten systém STOP-START nbude úplně k ničemu.

Autor:  enjoy [ 09 čer 2009 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

teda jen pro ujasneni,jezdim jak kdy,vetsinou svizne..jsem mladej,ale starnu :-D ,takze podle nalady.
mimo mesto bych rekl ze spotreba jde dolu,jakoze motorove v poradku... proste me jen dost zarazi ta spotreba ve meste,s jedna sestkou,to je docela ranec.
a poznatek... parkat jsem se udrzel a jezdil hodne v klidu celou nadrz a spotreba?prekvapive stejna :-D

Autor:  Scray [ 09 čer 2009 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jak to tak koukám co tu píšete,tak mít 16V je dost dobrá výhoda co?můžu něco dělat s mým motorem 1.4 8V aby mi to taky při vyšších otáčkách žralo míň...většinou když jedu vysoký kopec a honím to abych to vůbec vyjel,tak se šíleně bojím následků,tedy spotřeby :roll:

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Nejde s tím dělat vůbec nic....jo vlastně jo - prodat :-)

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy já si myslím, že ve městě je žravá každá 1,6tka. A když si vezmeš stáří auta, tak spotřeba 9,5 - no je asi trošku vyšší, ale tak nějak v normě. Tipnul ybch na 1.6 průměr tak do těch 9l město. Jak měříš spotřebu?

Autor:  enjoy [ 09 čer 2009 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
enjoy já si myslím, že ve městě je žravá každá 1,6tka. A když si vezmeš stáří auta, tak spotřeba 9,5 - no je asi trošku vyšší, ale tak nějak v normě. Tipnul ybch na 1.6 průměr tak do těch 9l město. Jak měříš spotřebu?


tak za prvne programkem spotreba v mobilu a jinak celkem casto tankuju do plny,tak si to pocitam... bohuzel mimo mesto jezdim malo,tak se tou spotrebou pod 8 kochat moc nemuzu.
jsem si rikal,ze nikdy naftaka...jenze jak nad tim premyslim a chtel bych po escu neco jede zase trosku lip,tak hodne koukam po mondeu tdci.

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

No ale TD(C)i na couračky po městě není zrovna ideální...to už je lepší benzin. Trvá mu dlouho než se zahřeje a za studena žere taky hodně...

Autor:  enjoy [ 09 čer 2009 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
No ale TD(C)i na couračky po městě není zrovna ideální...to už je lepší benzin. Trvá mu dlouho než se zahřeje a za studena žere taky hodně...


tak pokud se poohlednu po 1.8 benzinu,tak ten me sezere pekne,a to tdci urcite ne vic,spis min...si tedy myslim.
jinak jsem vzdy chtel jen benzin,ty klapajici dreziny,me nikdy moc nefascinovaly,ale...

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

No já jsem tédéíčkům taky nikdy nehověl, ale už taky pokukávám po nějakém TDCi (ikdyž zatím je to jen hudba budoucnosti). Každopádně jezdím relativně velké vzdálenosti, město skoro vůbec, takže se mi to určitě vyplatí. A na opravdové ježdění budu mít RS.

Autor:  Jimmy [ 09 čer 2009 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jo ještě jedna zkušenost....měl jsem možnost asi 300km jezdit s VW Borou 1,9TDi. Docela jsem sledoval palubák a řeknu Ti, že ráno, když bylo chladno tak než se spotřeba dostala pod 8l tak to trvalo 30km. Fakt se to ohřívalo hrozně dlouho. Ale po dálnici třeba na 6tku cca 4,3l.

Autor:  Walker [ 10 čer 2009 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to bylo asi v dost dobrým stavu....fakt neznám diesel jakýhokoliv provedení, kterej by se za ok stavu ohříval 30km...

Autor:  Jimmy [ 10 čer 2009 00:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ne ne nepsal jsem, že se to ohřívalo 30km, ale že po 30ti km se spotřeba na palubáku dostala pod 8l. Jinak majitel seděl vedle mě a mám k němu docela respekt, takže stejně opatrně jsem jel i s jeho autem - žádné honění.....

Když jsem ráno startoval, tak jsem vynuloval palubák a spotřeba naskočila 99l, pak to klesalo - na 20l to kleslo za cca 3min. , ale pod těch 8 se to dostalo fakt až po těch cca 30km. a potom jsem jel tu dálnici PHA-Brno za těch 4,3l. Celé auto i motor bylo v naprosto dokonalém a zánovním stavu.

Autor:  Jimmy [ 10 čer 2009 00:23 ]
Předmět příspěvku: 

Prostě jsem tím jen chtěl říct, že (podle mě) TDčko obecně není úplně ideální volba na jízdy po městě.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/