fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

čidlo polohy škrtící klapky???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=3353
Stránka 2 z 2

Autor:  milos.l [ 19 říj 2005 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

Už si nepamatuju jestli tyhle samé hodnoty ale taky jsem naměřil takový "blbosti". Jeden jsem rozebral a ten potenciometr opravdu nemá lineární charakteristiku. Někde tu byl odkaz na hodnoty jaké máš naměřit, tak od těch jsem se docela lišil.

No ale ta "zem" na čidlu je u mě nějaká divná, teď jezdím tak že ji mám natvrdo ukostřenou na motor a šlape to. Bez TPS se mi motor chová celkem normálně a volnoběh mi drží cca 900-1100. S TPS okolo 500-600 což je dost málo ale nic necuká tak to nechávám...

Zkus to změřit normálně na motoru, mělo by stačit zapnutý zapalování...

Bez MAF mi motor na volnoběh vůbec nechce běžet, až tak od 1500rpm...

A diagnostiku jsi zkoušel? Mě to vyblikala i dioda...

Autor:  Návštěvník [ 19 říj 2005 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

Na diagnostice jsem to měl a všechno OK. Ty hodnoty totiž nejsou mimo rozsah výstupních hodnot, takže to diagnostika asi nepozná. Zítra se to chystám změřit přímo na motoru a jestli to bude pořád stejný tak hurá pro nový senzor :( . A co ta spotřeba, může to vadný čidlo na to mít vliv?

Autor:  mrazik [ 19 říj 2005 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Může to mít vliv na spotřebu, protože to je jedna z informací, podle které řídící jednotka počítá složení paliva. Já chybu také našel až po přímém napojení a sledování za jízdy.

Autor:  Nagant [ 31 led 2006 09:57 ]
Předmět příspěvku: 

A jak se to čidlo polohy škrticí klapky vymontuje? Myslím, že jsou tam 2 šrouby, je ještě někde něco, co se musí povolit, nebo dát na to pozor? V mrazu bych to nerad odrauboval.

Autor:  milos.l [ 31 led 2006 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

jestli to máš stejný jako já tak odšroubovat ty dva šrouby a jeden konektor. při montáži ho tam nasadíš trochu pootočenej aby tam šel, otočíš do správný polohy a přišroubuješ. myslím že tam není co zkazit

Autor:  Nagant [ 31 led 2006 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

Ok, dík, takže sundat konektor, povolit šrouby a vytáhnout.

Měl jsem obavu, zda se něco nemusí dělat s tím segmentem, co je na něm lanko, někde něco nastavovat do speciální polohy než to půjde sejmout apod.

Autor:  Nagant [ 31 led 2006 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak snímač polohy škrticí klapky jsem vyšrouboval a proměřil. Zdá se mi v pořádku, při referenčním napětí 5V naměřím od 0,5 V do 4,5 V, žádné výkyvy při přidávání či ubírání, jde to rovnoměrně. Tak ještě oměřit to přímo v autě.
Při rychlém přidání plynu mi auto škubne a při dalším sešlapování plynu akceleruje velmi pomalu, pomalu nabírá rychlost, je poměrně líné.

Doplňuji: Tak jsem namontoval snímač do auta, oměřil přiváděné napětí, je správné, 5 V. Zkusil jsem nastartovat bez snímače, volnoběh byl dost nestabilní a při sešlápnutí plynu mi otáčky klesaly místo aby stoupaly.

Autor:  milos.l [ 31 led 2006 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

ten snímač je prostě divnej, mě se to pořád nechová správně. 5V tam mam, zem tam je a stejne mam problém třeba kolem 3tisíc při akceleraci, tak divně zakucká a potom zase táhne. a volnoběh to drží jen něco málo přes 500rpm za tepla, studený i 1100. ventil volnoběhu ale funguje, váha taky

už to neřešim, na druhej motor, stejnej, ale dost vážně uvažuju o 2xweber a bude po starostech :D

Autor:  mrazik [ 31 led 2006 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant i Milos.l - doporučuji se napojit u řídící jednotky na signálový kabel od škrtící klapky - PIN 47. Doporučuji sledovat, jak se hodnoty mění a zvláště na volnoběh musí být hodnota stálá a nesmí lítat.
Osobně se mi hodnota 0.5V zdá nízko, ale pokud je měřena na dorazu tak asi to je v pohodě, protože na dorazu to nikdy není. Jamel hodnoty 0.96 - 4 a kousek, to uz si nepamatuju :) .
Ja měl ještě problémy s poklesem výkonu kolem 4300 ot a byl to špatný MAF.

Autor:  Xfield [ 31 led 2006 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
.... a stejne mam problém třeba kolem 3tisíc při akceleraci, tak divně zakucká a potom zase táhne......


přešně tohle mi to taky dělalo - měl jsem špatnej MAP (tuším měří podtlak vzduchu v sání) viz.:http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=231&postdays=0&postorder=asc&start=100 ..... ty tam MAP mít nebudeš a místo něj máš MAF, kterej asi zastává obdobnou funkci, takže zkus prověřit ještě tohle

Autor:  wiki_c [ 15 říj 2008 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Nemeril nekdo ty hodnoty z TPS misto v napeti primo Kohm? nechci k tomu pripojovat zdorj 5V, bez plynu sem nameril asi 0,8 KOHM a na plny plyn 4KOHM. Jestli to nekdo meril tak pls napiste.

Diky

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/