fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Olej do sání
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=418
Stránka 2 z 3

Autor:  futura [ 15 črc 2004 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem moc rad, ze uz je to lepsi, temahle vecma se v drtivy vetsine pripadu nikdo nezatezuje, vcetne servisu, kdyz potom clovek poridi starsi auto, uz to zanedbani bejva znat.Takze doufam,ze ted uz vam to bude delat dobrotu, obcasny vycisteni uz urcite nevynechate.

Autor:  mrazik [ 31 črc 2004 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Luboš napsal :

Luboš napsal :Ahoj Forďáci,
všem, kteří četli o tomhle problému bych chtěl dát vědět, že jsem to již vyřešil. Pod víkem ventilové hlavy byl naprosto zakarbonovaný mazut, který nepropouštěl olej a páry zpět do vany a proto se to cpalo do sání. Po vyčištění je to O.K. a motor je živý a Escortík akceleruje a jede fakt super. Holt s tím jezdilo asi pěkné prase a na auto nešáhlo...Teď mě čeká(na radu automechanika) naplnit vymývacím olejem a pak regulérní olej. Takže kdyby podobná lapálie někoho potkala, mrkněte nejdřív do víka ventilů. Hodně kilometrů vám přeje
Luboš

Autor:  Návštěvník [ 31 črc 2004 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Souhlas

V tom "AirBoxu" ta takzvaná "houbička" musí bejt. Jinak při výměně vzduchového filtru v servisu ji prostě tam nedali. Střední chyba. Dá se vyříznout z kousku tvrzeného černého molitanu a je to. Práce i s vyčistěním a montáží na 15 minur.

Autor:  pinot [ 25 říj 2004 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ten hříbeček se dá rozdělat nebo ne? Já ho vyndal a rozdělat mi nešel-zkoušel jsem to i násilím-trošku a nic..tak jsem do něj nalil benzín, zaklepal a vylil..to fakt nejde rozebrat?

Autor:  futura [ 26 říj 2004 07:39 ]
Předmět příspěvku: 

Je delanej jako nerozebiratelnej, samozrejme to rozdelat jde, ale hrozi nebezpeci uloupnuti, kdyz budes pacit v tech spojich, potom se to musi ovinout facem a zapatlat nejakym tmelem. Myslim, ze promyti bohate staci, nez delat se v tom hrabat.

Autor:  pinot [ 26 říj 2004 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

to futura->dík asi máš pravdu,lepší než to nějak kombinovat..musí to stačit vypláchnout..

Autor:  MV [ 17 led 2005 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

Zdar. Tak mi zase jde olej do sání - odlučovač (hříbek) jsem sice někdy v létě vymyl, ale už je zase K.O. Olej je zas v tý hadici, co jde zespodu z hříbku do vzduch.filtru. Naštěstí jsem si tam přidal odlučovač oleje vlastní výroby s molitanem, ten to zachytil. Znovu zas*at K&N kónus by mě fakt trošku vytočilo :x
Znovu jsem hříbek vymyl v benzínu, ale zdá se mi že se uvnitř nějak rozpad (chrastí v něm a sype se z něj takovej černej písek). Novej ve Fordu prý kolem 700,-Kč - to jim teda nedám (zatím). Zkusim hříbek za každou cenu rozebrat (už jsem to zkoušel, ale drží mrcha) a dát do něj novej kus molitanu či co.
Ozvu se s výsledky.

Autor:  JanRypal [ 18 led 2005 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec chlapi. Jak to tady tak čtu, něco mě napadlo. Mluvíte všude opravdu o molitanu? O úplně normálním molitanu? My chemici víme že molitan se v některých (podotýkám některých, ne všech) olejích velmi ochotně rozpouští na hnusnou lepkavou smradlavou hmotu a ta pokud se dostane dál do trubek, nebudete už mít problém jen s filtrem od unikajícího oleje. Pokud patříte k těm, kteří používají nějaké special oleje , nebo nedejbože snad i ten nesmyslný PS23 od Horsta Fuchse, tak než to tam dáte, radši zkuste kousek toho molitanu naložit na nějakou dobu do oleje a vyzkoušet, jestli to vydží :? .

Autor:  Návštěvník [ 20 led 2005 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Odlučovač oleje

V tom odlučovači - "černý hříbeček" není molitan, ale drátěnka. Rozebrat rozhodně nejde bez poškození. Já jsem ho rozříznul pilkou na železo a zhrozil jsem se. Našel jsem tam "kostku" karbonu a šlemu s rozpadlou drátěnkou, kterou jsem předtím několikrát neúspěšně proplachoval benzínem. Nakonec jsem šel do Forda koupit nový odlučovač. V mrazech, kdy ten šlem ztuhnul mi vystřelovalo víčko plnění oleje a motor nezdravě tlakoval. Při oteplení to bylo O.K. Tenhle problém jsem řešil 2 zimy, než jsem se odhodlal odlučovač rozříznout. Nový sice stojí přes 600Kč, ale je po problému. Molitanová kostička pod filtrem sání by měla chytat jen poslední zbytky. Mnoho zdaru. Marek, 1,6 CVH EFi.

Autor:  Návštěvník [ 21 led 2005 09:32 ]
Předmět příspěvku:  taky sel olej ven

mel jsem podobny problem s olejem co se tlacil pres vicko. po vycisteni hadic vymene toho triceteho ventilu co jde od vika ventilu do sani a do vzduch. filtru, nepomohlo nic. s tim souvisela i ztrata trochy oleje bylo znat na merce. Nakonec jsem do toho nalil plnou syntetiku 5W-40 a vsechny problemy zmizely. mam na nej najeto asi 8000km a na merce neni znama zadna spotreba driv kdyz jsem to tocil pres 4000 tak se ten olej tlacil ven. ted jsem byl na vanoce v nemecku jel jsem asi 300 km na plny plyn asi neco kolem 190km/h 5000otacek motor suchy a jak rikam zadna ztrata, kdybych to udelal driv tak jsem uz bez oleje v motoru.
driv tam byla polosyntetika 10w-40 shell.
zajimave ze?

Autor:  gryzvold [ 28 led 2005 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi jestli mate takove problemy,kupte ten hribek novy,opravdu se to vyplati,mimo to ze spatne funguje odsavani par z klikoveho prostoru,taky to ma vliv na volnobezne otacky bud vyssi nebo zdecha,ale v prvnim pripade proverit hadice.ato privod od klikovky,potom vyvod z hribu do sani a vyvod z hribu do airboxu.Je to dost dulezita vec,hribek muze vypadat naprosto vpohode ale ma jine prutoky.oelj do airboxu jde vetsinou kdyz je ucpana hadice z hribku do sani,nekdy to tak nekdo udela schvalne,aby snizil otacky,kdyz chce to auto prodat,ale problem je v hribu,nebo v hadicich....

Autor:  MV [ 31 led 2005 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Už jsem se s tím smířil, že budu muset koupit hříbek novej. No po výplatě pro něj jdu. Cena sice nepotěší, ale ten můj je už asi fakt KO. Vymývání už nepomáhá, nebo tak maximálně na pár měsíců. Pak ho lousknu a jsem zvědav do bude uvnitř.

Autor:  Návštěvník [ 02 úno 2005 16:03 ]
Předmět příspěvku: 

U Forda se ten "hříbeček" oficiálně jmenuje "filtr kliky". Dost dlouho mi ho hledali, na slovo odlučovač nereagovali a celkově mi přišlo, že jsem první, kdo ho tam koupil. Hold CVH už považují za veterána.

Autor:  Mad Bob [ 09 dub 2006 07:43 ]
Předmět příspěvku: 

Mám stejný problém,ale toho oleje mi tam jde maličko.S tím víčkem ostatním dík za radu. Dřív jsme měli Fiata 125p 1500ccm (r.v.1972). Skoro stejně velkej jako Orion a tam byl podobnej filtr jako u 1,4 CVH z roku 91.Taky se tam dostáválo dost oleje,pak už při jízdě to bylo jako když zapálíš dýmovnici,tak jsem to udělal tak,že jsem sehnal kus delší hadičky ohnul jsem jí směrem dolu,trochu k něčemu přivázal,aby se tam nebincala a hotovo.Sice to kapalo na zem (pardon všichni co jste pro ekologii) :( ale už to nekouřilo.Tam byl už i motor v pr.... a oprava by vyšla dráž než byla hodnota auta.Sice jsem furt dolejval olej,pak už pořád levnější a levnější.

Ještě mam karburátor dvou klapkovej 34DCHD12 a box pro vzduchovej filtr na Fiat 125p 1500ccm. Kdyby měl někdo zájem..... + ještě by se něco našlo. :wink:

Autor:  Waltr89 [ 16 led 2009 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Luboš napsal :

mrazik píše:
Pod víkem ventilové hlavy byl naprosto zakarbonovaný mazut, který nepropouštěl olej a páry zpět do vany a proto se to cpalo do sání. Po vyčištění je to O.K. a motor je živý a Escortík akceleruje a jede fakt super. Holt s tím jezdilo asi pěkné prase a na auto nešáhlo...


Tak mám ten samej problém a zajímalo by mě, jestli k tomu, abych sundal to víko ventilů potřebuju pro zpětnou montáž nějakou odbornou pomoc (jestli se tam něco nehne co by pak potřebovalo seřídit)? Jestli to zvládnu sám, tak když už to budu sundávat, tak bych asi rovnou dal jiný těsnění.

Dál by mě taky zajímalo, kde je jakej hříbek na oddělení oleje z výparů, nic takovýho sem tam nikde nenašel....

Předpokládám, že to béžový na fotce na co směřuje šipka je oni víko ventilů, který se má oddělat a pročistit?

Obrázek

Autor:  petansvatos [ 16 led 2009 10:46 ]
Předmět příspěvku: 

No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:

Autor:  Waltr89 [ 16 led 2009 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:


Já tam píšu že dám nový, hlavní věc ale na kterou sem se ptal je jestli to zvládně laik nebo se po odendání bude muset něco seřizovat?

Autor:  Bumerank [ 16 led 2009 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

ventilové víko je jen víko....seřizovat bys musel až po sundání hlavy (resp. potřebuješ na dotahování šroubů momentový klíč a nevim, jestli se při sundavání hlavy nemusí ještě něco oddělávat)

Autor:  Waltr89 [ 16 led 2009 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

Bumerank píše:
ventilové víko je jen víko....seřizovat bys musel až po sundání hlavy (resp. potřebuješ na dotahování šroubů momentový klíč a nevim, jestli se při sundavání hlavy nemusí ještě něco oddělávat)


Ok, do hlavy se v žádném případě hrnout nebudu. Dík za radu.

Autor:  petansvatos [ 16 led 2009 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Waltr89 píše:
petansvatos píše:
No asi že těsnení pod v-víko, stojí okolo 200 korun. Jinak ti to bude prosakovat :wink:


Já tam píšu že dám nový, hlavní věc ale na kterou sem se ptal je jestli to zvládně laik nebo se po odendání bude muset něco seřizovat?


Jé....sorry já si nevšimnul. Každopádně nový těsnění 100%, nebo ti to bude prolínat. Jinak nevím proč hrabat do hlavy....ale neva.

Odlučovač olejových par by jsi měl mít na levém zadním rohu v-víka.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/