fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.4 CFI prestal mazat hajzl!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4819
Stránka 2 z 2

Autor:  salem [ 02 bře 2006 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

Já používám olej 15W40 od Shellu a je pravda jak píše Xfield, že při studeným motoru jsou ventily slyšet a zklidní se to až teplota motoru vyleze na takovejch 70-80 a olej se pořádně ohřeje. Bohužel už asi na polosyntetiku přejít nemůžu. 15W40 používám 3 roky a předtím nevím co tam bylo nalitý. Jinak mám stejnej motor jako Xfield F6D

Autor:  zdenal8 [ 02 bře 2006 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

No 10W40 už sem tam měl, teď tam mám 15W40, tak uvidim co to udělá. Je teda pravda že je tam i jinej motor (ale stejnej typ). Jinak sem docela zvědavej, co Xfieldovi odpoví z dalších servisů.

Autor:  RS1400 [ 03 bře 2006 01:32 ]
Předmět příspěvku: 

heh to já , taky, ještě zkusim přidat do motoru jeden přípravek, kterej se aplikuje těsně před výměnou na 15 minut, vyčistí to motor od jemnej písků a úsad, u jednoho Escorta pak vršek ztichnul na chvíli, jenže ten motor spíš nahoře ramploval než by cvakaly štosy

Autor:  zdenal8 [ 03 bře 2006 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

Myslim, že u escorta ti motor nestichne nikdy. Myslim to cvakání. Já osobně tam mám druhej motor. V tom prvnim sem používal 10W40 a teď 15W40 a hlučnost je pořád stejná.

Autor:  RS1400 [ 03 bře 2006 23:59 ]
Předmět příspěvku: 

, mno když jsem měl úplně nový štosy tak ztichnul, posral jsem si to asi tim blby olejem co jsem tam zkusil dát minulý léto, né že by cvakaly všechny ale jeden nebo dva trošku jo, ale není to nic hroznýho ono by to chtělo když už dát novou vačku a rovnou vahadla, jenže vačka stávala okolo 4000tkč, hydra 1600kč, a vahadla nevim, takže myslim že zatím to řešit nebudu =))))

Autor:  nicus [ 04 bře 2006 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám olej 10W-40 na dpporučení z Forda v Ustí nad Labem. No když jsem se jich ptal, tak se tvářili, že tyhle auta snad už ani nemají jezdit a chviklu tápali, ale pak mi jejich technik řekl, že tenhle olej je pro tyhle motory dobrej. Koupil jsem teda Mogul GX-FE PRO 10W - 40 a zatím to jede a cvaká to stejně jako na ten co tam lili ve Fordu. Jinak jde motor (krom cvakání) celkem tiše i za studena.

Autor:  zdenal8 [ 07 bře 2006 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

Taky sem zkoušel zjistit jakej olej. Ale bude to spíš na uvážení majitele. Každej totiž tvrdí něco jinýho. Někdo 10 a někdo 15W40. Holt si budeme muset vybrat. Otcovo soused má 1,6 zetec rv95 a taky tam má 10W40 a teď prej měnil motor protože se mu zadřela klikovka.

Autor:  Wizzy [ 07 bře 2006 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to tam ten olej vůbec neměl, nebo mu odešlo olejový čerpadlo (co jsem tak slyšel, že to u Zetecu skoro není možný...?), ale že by mu 10w40 zadřela klikovku, to bych se docela divil. Maximálně tak - dlouhodobě - odrovnala hydroštely, ale to by se k tomu musel prasácky chovat.
Spíš bych to viděl, že tam nalil nějakou sračku, na kterou viděl reklamu v televizi a ta mu zacpala kanálky. To už tu několikrát bylo a přijde mi to nejpravděpodobnější.

Autor:  zdenal8 [ 07 bře 2006 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Zas takový podrobnosti nevim co tam přesně nalil.

Autor:  Xfield [ 07 bře 2006 16:00 ]
Předmět příspěvku: 

Takže dokončil jsem svoji anketu 10W-40 v.s. 15W-40 u autorizovaných servisů Ford. Jelikož mi na původních 5 dotazů odpověděli jen 2, napsal jsem do dalších servisů (všechny adresy z oficiálního seznamu servisů na www.ford.cz). Konečné skóre je 70 odeslaných dotazů - 21 odpovědí !!!!.
Otázka:

Můžete mi, prosím, poradit s malým technickým problémem ohledně vhodného motorového oleje?
Jedná se Ford Escort r.v.88, 1,4i ; typ motoru F6D. V současné době používám polosyntetický olej 10W-40. Setkal jsem se však s názory, že pro tyto starší motory je vhodnější používat spíše minerální oleje (např. 15W-40). Prý se stává, že opotřebované čerpadlo už nedokáže "řidší" polosyntetický olej utlačit a dochází ke zničení motoru - proto je vhodnější používat minerální olej.
Zajímalo by mne tedy, jestli jsou tato tvrzení opodstatněná a bylo by proto vhodnější přejít z oleje 10W-40 raděj na 15W-40.

Odpovědi:

FORD Rasino s.r.o., servis Hodonin
Tento motor má automatické nastavení vůle ventilů a proto je nutný polosyntetický olej který je řidší , aby byla zaještěna funkce nastavení ventilů i při studeném motoru. Minerální olej není vhodný

Autocentrum Ford Atoma - Brno
Do tohoto typu motoru používejte olej 15W - 40.

dostal@ford-homolka.cz
pro použití do Vašeho vozu je předepsán motorový olej SAE 5W-30,specifikace WSS-M2C913A nebo alternativně SAE 10W-40 ACEA A3/B3.
Olej 15w-40 nedoporučuji do Vašeho motoru používat.

Ford CarMagnus
olej předepsaný společností Ford pro tento motor je 10W40.Doporučujeme tedy i my používat tento olej. V případě, že máte podezření z opotřebovní olejového čerpadla, doporučujeme jeho výměnu.

baller@f67.cz
Nemáte-li problémy, můžete zůstat u 10W40. Neuvedl jste sice počet ujetých km, ale 15W40 klidně do motoru dejte.

Sekretariát A. Charouz Kladno
motorový olej do motorů CVH F.M.C. předepisuje 5W30, možné je použít i 10W40 nebo 5W40. Olej 15W40 je čistě minerální olej na který tento motor není stavěný.Hydraulické samostavy ventilů se mohou zadřít.

VEROLD CENTRUM s.r.o.
Stáří motoru není odůvodněním pro to, aby do něj byl naléván olej horších parametrů, než do nového motoru. Pokud je pro ten konkrétní motor určen olej určité specifikace, je nutné jej používat stále. Nedoporučuji Vám proto měnit druh oleje.

prijem@ford-dankar.cz
Pro Váš vůz používejte olej FORD 5W30

Auto-Arena Turnov
Je to věc názoru,ale dle značky FORD se má používat do vašeho vozidla olej,který dosud používáte (10W-40) po celou dobu provozu vozidla.

servis@fordkt.cz
Doporučený motorový olej výrobce pro Váš motor je SAE 10W-40. S Vámi popisovanou zkušeností jsme se nesetkali.

office-melnik@fordchar.cz
Podle specifikace Ford Motor Company je možné kromě klasického oleje 5W30 použít olej 10W40, který je pro váš vůz určitě lepší volbou. Tento olej máme skladem pod katalogovým číslem 1343539 za 692,-Kč/5l s Dph a originální olejový filtr EFL 500 pod katalogovým číslem 1070523 za 191,-Kč/1ks s Dph.

julius@autosluzba.cz
Olej 10W 40 je pro tento motor doporučen výrobcem a jeho případná změna závisí spíše na technickém stavu motoru,přechod na minerální olej bych doporučil spíše při zvýšené spotřebě motorového oleje,z hledika mazání motoru je zbytečný.

A. Charouz, Spol. s r.o.
dle specifikací Ford je do tohoto motoru určen olej s názvem Formula E. Jedná se o minerální olej s vlastní specifikací, která se rozhodně neskládá jen z viskózní třídy. Jestli Vás ale zajímá tento údaj, olej Formula E má viskozitu 5W-30. V naší firmě stojí 158,- Kč s DPH za 1 Litr.
Pokud se mám vyjádřit k tvrzení, že řidší olej starší čerpadlo nedokáže protlačit, tak je to přesně naopak. Když vyběhané čerpadlo oleje čerpá řidší olej, dochází vlivem netěsností k velkým ztrátám a motor je nedostatečně mazán. Většinou se toto projevuje tak, že u zahřátého motoru na volnoběh bliká, nebo svítí kontrolka mazání.

tomas.seko@fordmlcak.cz
Rozdíl mezi motorovým olejem 10W40 a 15W40 je hlavně v mazacích vlastnostech při studeném startu.Olej 10W40 má mazací vlastnost už při -20°C kdežto olej 15W40 tuto vlastnost až při -15°C.Při zahřátém motoru na provozní teplotu je hustota obou typů olejů prakticky shodná.Specifikace oleje pro Váš motor 1,4i je předepsaná 10W40 nebo alternativní olej 5W30.Jestli-že Vám při použití mot.oleje 10W40 svítí kontrolka mazání při volnoběžných otáčkách motoru pak Vám nezbývá nic jiného než změřit tlak oleje pro zjištění zda li není vadné čidlo tlaku nebo olejové čerpadlo.

Servis-Ford MaV Opava
čistě teoreticky při nadměrně opotřebovaném motoru a olejovém čerpadle je toto možné, v praxi však velmi řídké, klidně můžete používat polosyntetiku 10W40, pokud by byl tlak oleje nízký, kontrolka oleje vás na to problikáváním upozorní (pokud ji máte v pořádku), u nás v servise se běžně do těchto vozidel dává polosyntetický olej na mineral. bázi FORD 5W30, který běžně zakoupíte v servisech Ford za cenu cca 190 Kč/l.

CARent a.s. Brno
níže popisovaný zásah (náhrada jiným olejem) má význam, pokud bliká kontrolka mazání – což by mohlo signalizovat sníženou účinnost olejového čerpadla. Pokud tento problém není, je lepší používat olej o nižší viskozitě. Motor je zastudena lépe mazán a neopotřebovává se tolik.

Ford Auto Novák Písek
Částečně máte pravdu v tom,že při velkém opotřebení olejového čerpadla by mohlo dojít i k poklesu mazacího tlaku,ale to až v extrémním případě.Na minerální olej většinou zákazníci přecházejí hlavně z ekonomických důvodů,protože tyto vozy už mívají i větší spotřebu oleje a minerální olej(15W-40) bývá podstatně levnější.Záleží také na druhu oleje(ne na značce),který byl v motoru používán doposud.Hlavně nesmíte přejít z minerálního oleje na polosyntetický,protože tím můžete motoru velmi uškodit.Polosyntetický a plně syntetický olej obsahuje více rozpouštědel a různých látek,které více uvolňují karbony z motoru a to může být pro motor smrtelný úder.
Doufám,že má odpověď je dostačující.Pokud ne,tak mě klidně kontaktujte na e-mailu a nebo na telefonu.

autoMOTOL BENI a.s
Doporučujeme olej 5W 30. S poznatky, že opotřebované čerpaldo nedokáže "řidší" olej utlačit jsem se nesetkal.

FORD Vysoké Mýto
k Vašemu dotazu sděluji, že pro daný typ vozidla a motoru je výrobcem předepsán motorový olej SAE 10W-40. Zkušenosti s použitím oleje jiné viskozity mohou být různé, doporučuji však zůstat u předepsaného, resp. řešit primární příčinu, t.j. závadu na čerpadle, tlak oleje ap.

rjandl@dorda.cz
Do vozidel Ford Escort 1,4i typu motoru CVH CFI je výrobcem doporučen olej označením Formule E viskozitou 5W-30 specifikace WSS-M2C913-B,pouze k doplňování je doporučen olej XR+ viskozity SAE 10W-40 a specifikace ACAE A3/B3.
Jestli používáte olej 10W-40 tak ho nenahrazujte olejem 15W-40, pokud nemáte s motorem problém.
U motorových olejů je důležité se řídit dle specifikace než viskozitou, která vám udává pouze hustotu oleje dle závislosti na vnější teplotě a né mazací schopnosti.

servis - AUTEX CENTRUM s.r.o.
Do motoru 1.4i CVH je od výrobce doporučen olej 5W-30.
Motor má hydraulická zdvihátka,proto musí být viskozita nižší.Alternativní mot.olej je 10W-40.


Tak názor si jistě udělá každý sám, že :wink:

... já dnes měnil olej a opět jsem tam nalil mé oblíbené SUNOCO FUTURA 10W-40 :smt004

Autor:  nicus [ 07 bře 2006 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímave odpovědi...
No mám ještě 5000 km do výměny oleje a asi zustanu u Mogulu GX-FE PRO 10W - 40. Jsem s ním spokojenej, tlak oleje je v pořádku a auto ho nežere.

Autor:  zdenal8 [ 08 bře 2006 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

To jak napsali od toho Charouze nějak nechápu.

Pokud se mám vyjádřit k tvrzení, že řidší olej starší čerpadlo nedokáže protlačit, tak je to přesně naopak. Když vyběhané čerpadlo oleje čerpá řidší olej, dochází vlivem netěsností k velkým ztrátám a motor je nedostatečně mazán. Většinou se toto projevuje tak, že u zahřátého motoru na volnoběh bliká, nebo svítí kontrolka mazání.

V první větě to popírá a pak potvrzuje, že je to možný. Přesně ten problém, co sem měl já.

Autor:  benzínek [ 08 bře 2006 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ten Charouzek je fakt dobrej balaciér. S tím opotřebovaným motorem si myslím, že problém je v tom , že tlak oleje se ztratí na první vyběhané šále a dál se olej nedostane protože tou netěsnou šálou vyteče zpátky do olejové vany. Jinak je potřeba si uvědomit, že olej 5W, 10W a 15W je při provozní teplotě fakt stejně tekutý. Za tím číslem je W (Winter)-ten rozdíl v tekutosti (viskositě) se projeví pokud auto stojí přez noc na mrazu - jinak ne. To druhé číslo znamená jak moc řídne při vysoké teplotě při velkém zatížení motoru. Pokud jsem někoho urazil těmito elementárními poznatky tak mi to promiňte ale vidím, že v tom mají guláš i aut. servisy.
Já osobně jezdím polosyntetiku MOGUL 10W-40, najel jsem na ni cca 80tis a všechno v poho. Nejsem názoru, že značka, která je prohnaná víc reklamou znamená automaticky menší opotřebení motoru. Je dobré číst si klasifikace, které tam jsou psány hodně drobným písmem - jsou ale nejdůležitější.

Autor:  Xfield [ 08 bře 2006 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mám další dvě odpovědi:

info@fordkruml.cz
Doporučujeme používat nadále olej 10W-40(cena 165,-vč.DPH/1ltr).

voltr.richard@ford.ap-group.cz
Vzhledem k tomu, že k takto starému vozidlu nemáme technické specifikace ani parametry, dle kterých bychom mohli odpovědět na Váš dotaz týkající se oleje,nemůžeme bohužel potřebné informace sdělit.

Autor:  futura [ 09 bře 2006 08:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a mas to, mas veterana.
Ty odpovedi jsou fakt pekny, nedokazu si predstavit jak by se v tom orientoval technikou zcela nedotceny majitel. Muj nazor je, ze konstrukce CVH vznikala v dobe, kdy nejaka syntetika apod. mozna jezdila ve F1, ale beznym motorum musi bohate stacit 15/40, sam vyrobce udava minimalne SG, tak nizky uz snad dneska ani nedelaj a moderni mineraly rozpoustej usazeniny prakticky stejne jako ty superdrahy.
Jestli ten motor jezdil na 10/40 a neprotestuje, klidne bych to tam lil dal, na 15/40 bych mozna presel az kdyz uz by opotrebeni bylo znacnejsi, ale stejne by to spis bylo jen ze zoufalstvi, mechanicky opotrebeni jinej olej dlouho nezachrani.
Jo a u nove postavenyho CVH bych se vubec nebal zacit davat treba i 0/40.

Autor:  benzínek [ 09 bře 2006 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom na okraj - namátkou vybírám viskozity (nikoliv viskozní třídy) při 100st Celzia

Typové listy Paramo: SAE 5W-40 - 14,8 mm2/s (SYNT)
SAE 10W-40 - 14,5 mm2/s (POLO)
SAE 15W-40 - 14,4 mm2/s (ROPA)
SAE 20W-30 - 11,2 mm2/s (ROPA PRO STARŠÍ)
SAE 40 - 13,6 mm2/s (ROPA PRO STARŠÍ)

Takže rozšířený názor , že olej s nižším číslem před W je prostě řidší není pravda. Je to pouze "odolnost proti ztuhnutí mrazem".

Autor:  Xfield [ 09 bře 2006 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
Tak a mas to, mas veterana. ........

já vím :smt043 , ale stejně ho mám rád :P

...jinak co se týče oleje, naprostej souhlas ... udávanou minimální specifikaci podle API splňuje s přehledem i minerální olej. Jedinej rozdíl mezi nima je v schopnosti mazání při studeném motoru.

...BTW shodou okolností jsem teď měnil olej současně ve Fordu a v Renaultu, do kterýho leju 15W40. Když jsem srovnával ten rozdíl v "tekutosti" při nalévání, připadalo mi, že do Renaultu leju med :-D .

Autor:  Standa [ 10 bře 2006 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

benzínek píše:
Jenom na okraj - namátkou vybírám viskozity (nikoliv viskozní třídy) při 100st Celzia
Takže rozšířený názor , že olej s nižším číslem před W je prostě řidší není pravda. Je to pouze "odolnost proti ztuhnutí mrazem".


Olej s nižší viskozní třídou OW, 5W je zcela jistě při pokojové teplotě 20°C řídší než olej 10W čí 15W. To je holý fakt a ne jenom rozšířený názor. To že při 100°C se viskozity neliší vyplývá s čísla za pomlčkou, když je u všech olejů shodné, je viskozita při 100°C také shodná.
Problém je spíše v tom, že teplota 100°C není v olejové lázní ani po 15km jízdy(záleží na teplotě okolí) a to už častokrát motor vypínáme.
Co z toho vyplývá?
Když jezdím často na krátké vzdálenosti tak to při výběru oleje také zohledním a vyberu si viskozní třídu s nižším zimním indexem uvedeným před W.

Autor:  benzínek [ 10 bře 2006 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem našel na veterána z r.86 příručku výrobce a ohledně oleje se doporučuje pro teploty pod -20°C 5W-30, pro -20°C-+30°C 10W-30 a pro teploty nad +30°C 15W-40 - API SF/CC - toť doporučení z r.86. Celé je to ještě vymalováno v grafu venkovních teplot a viskozních tříd.
Jinak samozřejmě souhlasím se Standou. Jenomže první příspěvek v tomhle tématu byl v souvislosti s jízdou po dálnici. Spíš jsem chtěl reagovat na názor, že do vyběhaného motoru patří olej 15W a do těsného 0W. Když se ty oleje ohřejou, tak tečou úplně steně a žádné netěsnosti nezatáhne ani jeden ani druhý.

Autor:  Xfield [ 17 bře 2006 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

...tak ještě jedna opožděná odpověď:
fordmb@bospor.cz
bohužel nemohu posoudit technický stav Vašeho motoru ale olej předepsaný výrobcem je Ford Formula E SAE 5W-30 alternativně Ford XR+High Performance SAE 10W-40 .Vzhledem ke složitosti mazání vačkového hřídele a hydraulických zdvihátek a hlavně jejich možnosti opotřebení doporučuji používat tip oleje 10W-40.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/